Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gepie78

Gepie78 Actief lid

25 jan 2008
    166
    0
    0
    Medewerkster Thuiszorg
    Friesland
    Kan mss een beetje onnozel zijn, maar wat zijn softmarkers?

Groet,
    Gepie78

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Softmarkers
    Op een echo kunnen ook ‘softmarkers’ gezien worden. Softmarkers zijn geen afwijkingen maar bijzonderheden die bij sommige baby’s te zien zijn en bij andere niet. Bij sommige softmarkers is er een (meestal gering) verhoogde kans op een aandoening. U mag dan kiezen voor vervolgonderzoek. De echoscopist zal u informeren hierover.

Ook kunnen er met de 20weken echo verschillende structuren worden gevonden, die softmarkers worden genoemd (zoals bijvoorbeeld cysten in de hersenen, of verwijde niertjes). Indien er maar één softmarker aanwezig is dan wordt dat beschouwt als een variatie van het normale, zonder verdere consequenties. Aanwezigheid van meerdere softmarkers kan wijzen op een verhoogde kans op een chromosomale afwijking bij de baby, zoals bijvoorbeeld Syndroom van Down.

3. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    Jaaahhhh, hier nog een die volop voor buitenechtelijke kinderen gaat! Voor de statistieken.

En mobielfreak. het gaat om ons 1e buitenechtelijke kind, vlg kalender jongen, vlg Rene lullen de chinezen maar wat... 't wordt een meisje :) :) En die gemiddelde leeftijd van 28 omhoog naar 30. Dat komt denk ik vooral door mij ha ha...
    Ben er overigens van overtuigd dat er meer bestaat en dat je moeder dichter bij je staat dan jij denkt. Voel 't eens...... Ja dat zijn van die vervelende trigger data.

Daffie gefeliciteerd! nu op naar de pretecho....

Aslanck21 welkom!

Vaam, meid ik leef met je mee. Wat een rollercoaster van gevoelens moet jij op dit moment hebben zeg....

Talitha, succes, hoop dat je je denkknop nog tot donderdag kunt uitschakelen...

Tirtilisto, tjeetje zeg, dat klinkt serieus! Ben benieuwd naar de, hopelijk positieve, vorderingen.

LIEFS vanuit India!

4. Gepie78

Gepie78 Actief lid

25 jan 2008
    166
    0
    0
    Medewerkster Thuiszorg
    Friesland
    [quote="Eppie25 Over zwangerschapskleding (weet ook niet meer wie dit precies vroeg): ik denk dat de ene eerder gaat groeien dan de ander. Ik ben een paar jaar geleden veel afgevallen, dus mijn huid rekt al makkelijk mee nu. Mijn gewoon spijkerbroek kan nog net, maar vind een zwangerschapsbroek gewoon lekkerder zitten op mijn buik. Ook is mijn buik natuurlijk meer opgezet doordat ik niet naar het toilet kan. Dus gewoon lekker dragen waar iedereen zich prettig bij voelt.

X Esther[/quote]

Ook ik draag al enkele weken pos.broeken afwisselend met zomerbroekjes die mij nog passen. Ik ben voor mijn zwangerschap een aantal kilo's afgevallen zodat de broeken die toen te ruim waren geworden nu nog net passen. Maar ook voor mij geldt dat ik qua druk op de buik, vooral nu met deze hitte een pos.broek lekker vind zitten.

Ik ben inmiddels 13+ weken zwanger en mijn buikje gaat nu al tekenen.
    Volgens mij vroeg Karina dat wanneer je buik ongeveer gaat groeien? Ik kon vanaf mijn negende week al merken dat bepaalde broeken al niet meer lekker zaten simpelweg omdat ze irriteerden op mijn buik dmv het opzetten van de darmen etc. Ik had dus al snel zo af en toe een pos. broek aan.

Ik denk dat het idd per vrouw scheelt hoe snel je uitdijt bij een zwangerschap. Mijn buik begint voor mijn gevoel nu ook al snel te tekenen, maar ik heb daar zelf ook aanleg voor en mijn huid van de buik is ook wat slapper door de kilo's die ik voor mijn ZW kwijt ben geraakt.
    Dus denk ik dat het een combinatie van verschillende factoren is waardoor je wel of niet snel uitdijt. Maarre, hoe mooi het ook lijkt met zo'n echte zwangere buik om te lopen, geniet nog maar van dit moment want je kan er later nog vaak genoeg van krijgen als diezelfde buik je in de weg gaat zitten.

Groet,
    Gepie78

5. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    Kunnen we die statistiek een beetje uitbreiden?

Alle meiden die met volle enthousiasme voor buitenechtelijke kinderen gaan.... ;) ;) ;)

Hoe gaaan jullie straks om met de keuze van de achternaam van jullie beeb?

6. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    @ Tirtilisko: Ik wens je veel sterkte. Als ik denk wat je hebt wordt je niet vrolijk. De nicht van me vriend was ook uitgeroogt en moest toen 2 weken in het ziekenhuis liggen en mog helemaal niks. Geen bezoek geen tv alleen maar plat liggen.
    Ik hoop dta je er weer snel boven op bent en dat je lekker kan genieten.

@ mobielfreak: voor je lijstje. Donderdag a.s. moet ik naar de 1ste echo en 08-08-08 moet ik voor de 2de x naar de vk.

Ik las ook iest over getrouwd en niet getrouwd maar ik ben niet getrouwd ben wel al bijna 4,5 jaar erg gelukkig met me vriend.

Trouwens wat moet je naar je lichaam luisteren zeg.
    Gister avond hebben we een broodje hot dog gegeten en bij de tweede zat ik er al tegen aan te hikken maar toch op gegeten. Nou 10 min later kwam hij er net zo hard weer uit.
    En vanochtend had ik ook eigelijk geen honger maar moest van me zelf wat eten. Normaal ett ik elke ochtend een klein beetje pap om dat ik dat nog naar binnen kan krijgen. Maar zat er weer tegen op te hikken nou 5 min en stond op de wc. Wat is dat smerig zeg pap over geven (sorry moest het ff kwijt)
    Nou ben ik nog steeds niet lekker.

7. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Misschien een stomme vraag maar hoebedoel je?

8. Gepie78

Gepie78 Actief lid

25 jan 2008
    166
    0
    0
    Medewerkster Thuiszorg
    Friesland
    @ Sucre,
    Wat naar om dit alles te lezen en voor jullie zeker ook om dit allemaal mee te moeten maken. Inmiddels heb ik ook gelezen dat je een curretage hebt gehad. Ik wens jou en je man dan ook veel sterkte voor de komende tijd en hoop dat jullie ook spoedig weer zwanger mogen raken en in 2009 alsnog een beebje van jezelf mogen vasthouden.
    Mijn vriendin heeft de eerste keer ook een miskraam gehad waarbij ze gecurreteerd is, twee maanden later was ze alweer zwanger van een zoon die inmiddels kerngezond geboren is. Ook jullie wens ik dit toe, maar neem in ieder geval ruim de tijd om e.e.a. te verwerken en doe alles in je eigen tempo en doe alleen waar jij jezelf goed bij voelt en meld je gewoon ziek zodat je die tijd ook voor jezelf krijgt!

Nogmaals sterkte!

Dikke knuf,
    Gepie78

9. Gepie78

Gepie78 Actief lid

25 jan 2008
    166
    0
    0
    Medewerkster Thuiszorg
    Friesland
    Nu al last van nesteldrang :) :) :) ?

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Volgens mij is Sucre toch nog niet gecurreteerd? Als het goed is krijgt ze vandaag nog een echo en als het dan echt niet goed is, wordt ze morgen gecurreteerd.

11. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    :) :)

Alle meiden die ervoor kiezen om een baby te krijgen zonder dat ze getrouwd zijn.... En ehhh om evt. verdere verwarring te voorkomen, die ongetrouwd samenwonen en dus allebei een verschillende achternaam hebben.....

12. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Vaam: ja, dat is dus heel confronterend lijkt me, om je vriendin en haar vriend met hun pasgeborene in de weer te zien. Kan me voorstellen dat je dan even in tranen bent hoor. Het is ook nog allemaal zo rauw op je dak meid. Tsja, geen idee hoe dat zit met aangifte doen door je man enzo. Ik neem aan dat hij toch wel zijn kind zal erkennen e.d.? Als je er aan toe bent gewoon maar eens het stadhuis bellen om te vragen hoe je dit moet aanpakken. Of je laat een vriendin of je moeder bellen als je het niet trekt.

@ febr21: ons kind krijgt hoogst waarschijnlijk de achternaam van zijn vader. Mijn lief moet binnenkort even het kind gaan erkennen alvast.

@ Axioma: hihihihihi, gelukkig ben ik dus niet de enige met een wat bredere omvang ;) .

@ Knorrutjeh: come in please and report to forum. Hoe gaat ie nu meis?

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Meiden, ik ben even te druk om op iedereen terug te reageren op dit moment.
    Later zal ik dat weer even proberen.

Voor nu even dit:

Sucre, heel veel sterkte vandaag. Ik hoop dat je nog even langs wipt om ons te laten weten hoe het is gegaan!

Tirtilisko, ook al lees je het nu niet, heel veel sterkte en beterschap.
    Ik hoop dat je er snel weer boven op bent meid.
    Mijn schoonzusje heeft het ook 2x gehad, 2x opgenomen geweest.
    En daarna is het helemaal goed gegaan.

Vaam, lieverd kan me zo goed voorstellen dat het zo dubbel allemaal is en het je zo verdrietig maakt, knuffel

Febr21, hier krijgt het de achternaam van papa hoor!

Ik begin al aardig uit te dijen en ook al 3 kg aangekomen.
    Merk dat alleen aan buik en borsten, verder nog niet echt (kont/dijen).

Iedereen voor echo's en afspraken vandaag, succes!

14. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Hier nog een ongetrouwde, haha!

Achternaam vind ik moeilijk, mag je het kind wel de naam vd moeder geven als de vader het erkend?

@Tataar: ik zou het gewoon vertellen, ben het met Noppie eens. Mijn vriend wilde ook langer w8, maar heb hem gewoon gezegd dat ik dat niet kon en dat als het mis gaat, dat ik dat ook wil delen met mensen om mij heen. Iedereen weet het bijna al vanaf het moment dat wij het weten. Tuurlijk krijg je samen een kind, maar jij bent zwanger en als je het niet met elkaar eens bent, vind ik toch dat jouw wensen, gevoelens bovenaan staan.

Aslanck: Welkom!

Talitha: jeetje meid, wat een nieuws, sterkte!

Sjors: Beterschap

Daffie: Gefeliciteerd!

Dayenne: sterkte meid

TamaraP: Wekom

Noppie en Axioma: Voor jullie is de tip die ik een tijd geleden gaf denk ik wel nuttig om een extra stukje sluiting voor je bh te kopen, zodat de omvang dus groter wordt met je oude maat bh.

Wat vreselijk voor Tirtilisko zeg. 14 kilo.. das echt heel ernstig! Meid, mocht je dit lezen, ik wens je alle beterschap vd wereld en hoop echt dat we nog van je horen!

Lieve Ingrid (Vaam), wat fijn dat we weer van je horen! Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, vind het zo erg allemaal voor je. Ik hoop dat je je beter zal gaan voelen en veel fijne mensen om je heen hebt en dat deze site je ook een klein beetje steun kan bieden.. ik denk aan je!

Gepie78: Thanx, van jou ook mooi gezegd. Helemaal mee eens!

Knorretje: Ik leef ook heel erg met jou mee, vind het zo ellendig voor je. Ik hoop snel weer van je te horen en dat die vent van je snel terug komt.

Ik weet niet wat dat is met die mannen hoor, bij mij thuis was het de afgelopen week ook geen pretje. Die van mij was opeens ook zo achterlijk aan het doen, hij ging opeens weer het leventje leiden wat hij voor onze relatie had en leek alsof ie niks meer van me moest weten. Na een aantal gesprekken en veel gejank heb ik gisteren zelf mijn spullen gepakt en wilde ik vandaag weg gaan. Hij is daar gelukkig zo van geschrokken dat ie nu beloofd heeft hard zijn best weer te doen en gezegt dat ie me echt niet kwijt wilt, dus ik kijk het nog even aan.

Volgens mij weten wij vrouwen half niet wat er in de hersens van die mannen omgaat zodra we zwanger zijn. Volgens mij krijgen ze het er spaansbenauwd van, hetzelfde gevoel als in het huwelijksbootje stappen zeg maar, ook al is het hun eigen keuze.

Ik merk trouwens dat nu ik 3 maanden (en 3 dagen haha) zwanger ben, dat sinds het moment dat mijn misselijkheid is verdwenen en energie langzaam aan terug komt, ook mijn emoties opeens super heftig zijn. De eerste 3 mnd snapte ik niet dat je altijd hoorde dat zw.vrouwen zo emotioneel zijn, want ik was juist keihard en liet geen traan... nou geloof me, die schade heb ik ingehaald hahaha, heb meer gejankt dan de afgelopen jaren bij elkaar.. dat schrikt mannen denk ik ook af, je veranderd zo en volgens mij meer dan dat we soms zelf doorhebben.

Maar goed, verder heb ik wel een leuke week gehad hoor, lekker gezwommen en veel buiten geweest, met mijn rug gaat het echt de goede kant op. Kan al een half uur in de auto zitten en dus ook al een middag naar zwembad enzo, als ik er maar voor zorg dat ik het staan, liggen en zitten zo vaak mogelijk afwissel.

Had trouwens nog ruzie met een zwaar aso wijf in het zwembad. Er stond een lange rij voor de snackbar daar en omdat ik dus nog niet lang kan staan en zeker niet in de brandende zon, ging mijn vriendin in de rij staan en toen ze er bijna was sloot ik bij haar aan (deden wel meer mensen). Dus dat mens achter me begint met: staat ze er godverdomme weer voor. Ik d8 dat ze iets niet kon zien en zeg: heb je het over mij? Kan je ook normaal vragen hoor. Zegt ze: ja en je dringt gvd voor, je hoort niet voor ons. Dus mijn vriendin zegt nog heel netjes: ze is zwanger en kan niet lang staan (hebben we het nog niet eens over mijn rug gehad) zegt ze: zwanger betekend nog niet dat je invalide bent, oprotten voor mij.
    Ik heb haar laten gaan en ben gewoon blijven staan, maar merkte toen voor het eerst dat ik me heel kwetsbaar voel door zwangerschap en gebroken rug. Normaal ben ik nooit bang voor niemand, maar nu hoeft ze maar 1 duw te geven en je bent de pineut en je kan niks terug doen ook.. bah.. sommige mensen!

15. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Ons kindje krijgt de naam van me vriend niet omdat ik geen leuke achternaam heb want we hebben alle twee een aparte achternaam.
    Maar eigenlijk vinden we dat het zo hoort

Gr Tam

16. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Amor: wat een wijf zeg, laat maar lekker kijven hoor ;) . Wat ging je vriend dan allemaal voor dingen doen? Steeds naar de kroeg ofzo? Gelukkig wil hij het wel weer goedmaken!

17. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Noppie: ja, idd, die mensen zal je helaas nog vaker tegenkomen, maar ik kan me er toch druk om maken haha

Tsja, wat mijn vriend allemaal weer ging doen.. om alles te vertellen, vind ik te persoonlijk, maar een voorbeeld is dat het een echte straatrat is die het liefste tot snachts op pad is en daarnaast kreeg ik geen aandacht meer en deed ie zijn mond niet meer open. En afgelopen zaterdag was zomercarnaval, een feest waarbij wij beiden normaal helemaal los gaan, maar waar ik dus nu niet heen kon en omdat hij daar altijd mega veel aand8 van andere vrouwen krijgt (zelfs waar ik bij ben) zat het me echt niet lekker als hij daar alleen heen zou gaan. Die gevoelens heb ik geuit en hij is niet gegaan, maar als gevolg dat ie het hele weekend heeft lopen mokken en zich tegen me af ging zetten. Ik heb hem toen ook gezegd: moet ik me 9 maanden lang zo gaan gedragen om alles wat ik moet missen (ben ook gek op feesten en drank bv). Ik heb hem niet gedwongen tot dit kind (hij kwam er zelf mee, zijn babywens was nog groter dan die van mij) en zeker niet tot een relatie met mij, waarbij ik vanaf dag 1 heel duidelijk ben geweest waarmee ik wel en niet kan leven binnen een relatie.

Maar goed, ik hou het er maar op dat ie het ff benauwd kreeg en hoop nu maar dat ie zijn woorden in daden om gaat zetten. Ik zou er kapot van zijn als het over gaat en het lijkt me voor het kind en mijzelf vreselijk om alleenstaande moeder te zijn, maar ik blijf ook niet een relatie waar je niet gelukkig in bent

Maar ja, iedere relatie heeft zijn ups en downs en zolang die downs niet te lang duren....

18. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Hoe kom ik trouwens op de Hyves pagina? Ik bedoel...ik heb me aangemeld, maar lees dat je nergens op je eigen pagina daarover iets te zien krijgt, dus hoe kom ik er dan nu steeds op? :(

19. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Poeh hee, wat is dat toch met die mannen allemaal! Als ik dit allemaal zo lees, merk ik wel dat ik met mijn lieve mannetje in mn handjes mag knijpen (al wist ik dat natuurlijk al wel).

Sterkte allemaal, ook jij Amor! Hopelijk was het idd even een schrikreactie.

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Amor.. of je klikt rechtstreeks op de link: http://feb2009mamma.hyves.nl/

Of je gaat op je eigen pagina linksbovenin (derde van links) naar hyves > overzicht en dan zie je hem (alleen jij dus!) wel staan.

Deel Deze Pagina