Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Sucre: fijn dat je wat van je laat horen! Ik wens je echt heel veel sterkte meid, en dat het morgen maar voorspoedig mag verlopen. Ik hoop echt dat je je gauw lichamelijk en natuurlijk vooral ook psychisch weer wat beter voelt. We denken aan je hoor!

@ Karina: gefeliciteerd met je mooie echo meid!

@ Amor: met mij gaat het wel beter qua burnout/depressie, maar ben nooit meer helemaal de oude geworden qua energie. Heb ook ontzettend veel hoofdpijn gehad, van de spanning en piekeren, dat was al een stuk verbeterd en sinds ik zwanger ben helemaal geen enkele last meer van, yes! Met de medicijnen was ik vorig jaar september al gestopt, die hielpen ook niet zo goed moet ik zeggen.

Vanmiddag zwangerschapskleding gekocht bij een heeeel leuk boetiekje: 1 tuniek + 1 witte korte broek in uitverkoop, een rokje en 2 shirts met korte mouwen van de nieuwe collectie. In oktober gaan we met mijn vader nog 1 week naar Tunesie in Club Med zitten en dan zal ik toch wel uitgedijd zijn vrees ik. Heb toch de laatste week het idee dat mijn buik uitzet en veel mensen zeggen ook dat ze het zien. Dat rokje is eigenlijk voor het najaar met panty en laarzen, maar kan ook heel goed in de zon. Beetje combineren dus.

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Even wat heel anders. Wat voor sport doen jullie?

Ik deed altijd aerobics, maar dat is 's avonds en door de moeheid kan ik me daar echt niet meer toe zetten. Wil eigenlijk wel 'iets' gaan doen, heb het idee dat ik een mega ass aan het krijgen ben namelijk :oops: :confused:. Iemand tips/ideeen?

Ik heb trouwens een enorme hekel aan zwemmen, dus daar aub niet mee aankomen, hihi

@ catwoman, yep, ben heel erg moe, lig het liefste de hele dag op mn bedje SatC dvd's te kijken ;)

3. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Jeetje meiden, wat een berichten weer allemaal.

Tirtilisko, heel veel beterschap! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!

Sucre, ik vind het echt heel erg voor jullie! En dan ook nog 3 wondertjes in 1X kwijt..... Heel veel sterkte morgen en ik hoop voor jullie dat het snel weer mag en dan wel goed gaat!

Vaam, ik kan me voorstellen dat dat allemaal heel moeilijk is op zo'n moment. Heel veel sterkte en kop op meid! Je kunt het!

Amor, volgens mij krijgen sommige mannen gewoon de kriebels van het idee dat ze papa gaan worden en reageren ze daarom zo raar.....

Karina, gelukkig ook nog goed bericht! Gefeliciteerd met je goede echo!

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, maar ik moest flink wat pagina's bijlezen!

Hier gisteren voor het eerst weer naar de fysio geweest voor de bi. Ze wil me zeker de eerste tijd iedere week (!) zien. Die had ik niet zien aankomen. Valt me toch wel heel erg tegen. Tot overmaat van ramp verstapte ik me gisteren bij het zwembad toen ik achter mijn zoontje aanging en verrek ik nu dus weer van de pijn in mijn schaambeen......... Ik had zo gehoopt dat dat nog een paar maanden zou duren voordat ik dat weer goed begon te voelen.... Zo weer genoeg gezeurd voor vandaag! We blijven gewoon heel erg blij met ons tweede wondertje en gaan er gewoon van genieten!

4. catwomen1985

catwomen1985 Actief lid

28 dec 2007
    398
    125
    43
    medische wereld
    Noord Limburg
    hey hey,

Ik doe al sinds week 6 niks meer trek het gewoon niet !
    Ben zo moe en ik heb er ook geen tijd voor ben namelijk alleen tot eind okt.
    En ik kom er achter dat dat nog niet zo erg makkelijk is.
    Krijg wel last van mijn rug nu ik niks aan sport doe !
    Dat is wel balen maar ik probeer nu wat vaker rek en strek oef. te doen.
    Heb ook al een enorme buik en dat komt niet door het niet sporten ( fam. kwaal bij ons )

Liefs Cat.

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Noppie, ik denk dat ik er eerdaags ook wel aan moet gaan geloven.
    Pas mijn jeans nog wel, maar zit niet echt lekker meer, ondanks dat het een heupmodel is.
    En voor zomerkleding zit ik ook een beetje.. wij gaan in sept. 2 weken zeilen en in okt. nog een weekje naar Aruba, dus tja dan ben ik ook wel wat uitgedijt denk ik.
    Heb wel al een korte broek met band, verder heb ik veel zomerjurkjes en leggings.
    Maar ben ook een beetje bang voor de bikini die straks misschien niet meer past en niet meer te vinden is (wehkamp nog wel).

Marriedgril, ik deed aan yoga, maar dat heb ik opgezegd om de Hata vorm me niet meer aansprak.
    Verder was ik lid van de sportschool, maar heb ik ook opgezegd, beiden eigenlijk voordat ik zwanger was.
    Straks ga ik denk ik zwangerschapsyoga doen en even kijken wat er verder nog is.
    Volgens mij kun je gewoon blijven aerobic-en hoor, maar even oppassen met de buikspieren etc.

Oja je deed het nu even niet omdat je zo moe bent, maar dat verandert straks natuurlijk ;)
    Misschien voor de komende zomertijd lekker fietsen of wat wandelen.
    Ben ik ook van plan, want merk dat niks doen ook niet echt fijn is.
    Bij mij is de vermoeidheid al een stuk minder geworden, hoop voor jou straks ook.

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb de hyves aanmeldingen geaccepteerd meiden!

7. Gepie78

Gepie78 Actief lid

25 jan 2008
    166
    0
    0
    Medewerkster Thuiszorg
    Friesland
    Hallo Talitha,

Wat een geweldig nieuws na al die nare berichten de laatste tijd. Nogmaals gefeliciteerd dan maar met je zwangerschap en nu dubbel genieten hé?!? Echt geweldig nieuws zeg!

Groet,
    Gepie78

8. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Hoi meiden,

heb net een heel lang verhaal getypt, drukt mijn dochter op een knop ben ik alles kwijt.

Bij deze wens ik de zieken beterschap.

De nieuwe meiden welkom

en sucre heel veel sterkte met het verlies.

Mijn zus logeerd bij me, dus heb niet zo veel tijd om alles te lezen,

Iedereen die een echo of een afspraak bij de vk succes

9. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    voor de lijst update: ben vorige week ( 24 juli) weer een jaartje ouder geworden dus de teller staat nu bij mij op 28! Volgens de chinese kalender wordt het een meisje ( zag nl dat dat ook nog niet ingevuld was ;) )

Verder vandaag wezen winkelen met een vriendin en ben nu helemaal kapot.......ga denk ik even een dutje doen......

Alle zieken heel veel beterschap!

Iedereen met een mooie echo: gefeliciteerd!

10. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Mij nog niet :( Je wel sorry niet goed gekeken.

11. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Catwomen: zag dat je nog niet op de lijst stond, kun je nog even je leeftijd, uitgerekende datum etc doorgeven?

@ Sucre: Ik wilje heel veel sterkte wensen met het verlies van je 3 ukkies..

@ de rest: pff ben verrot, heb de halve dag in Rotterdam gelopen, eenmaal thuis kon ik weer terug om bij Burgerhout een campingbedje te gaan halen, omdat ik onverwacht a.s. vrijdag mee kan naar het jubileumtoernooi van Feyenoord kan een kaartje krijgen van een kennisje die dus niet kan, Tim gaat dan naar Opa en Oma, maar hij ligt dus op het grote bed niet meer stil en stuitert er vanaf dus maar ff gauw een campingbedje gekocht ;)

12. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    @Sucre, heel veel sterkte en we denken aan je.

@Marriedgirl, ik deed 2x in de week aan kickfun maar de energie om naar de sportschool te gaan die heb ik nu ff niet meer. Over een paar weken ga ik weer een beetje sporten maar dan wat cardio en body balance vond ik ook altijd wel fijn om te doen.
    Voordeel van deze sportschool is dat je vanaf je 12de week zwangerschap tot 6 weken na je zwangerschap je abonnement kan invriezen dan betaal je niks meer maar je mag wel gewoon komen sporten en zwemmen.

13. catwomen1985

catwomen1985 Actief lid

28 dec 2007
    398
    125
    43
    medische wereld
    Noord Limburg
    Ben sinds kort 23 jaar oud
    ben 23 feb uitgerekend
    dit wordt ons eerste kindje
    volgens chineese kalender een meisje denk zelf een jongen

Gr. Cat.

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    30 juli : Noppie 1e echo
    30 juli : Suske13 2e echo/nekplooimeting
    30 juli : Kelly1980 2e echo

Voor morgen vast veel succes!

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Kimmie, nou dat is nog eens een service van de sportschool!

16. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou he dat vond ik ook al wilde eerst me abbo opzeggen.

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat doen ze dan misschien zo ter voorkoming van het opzeggen....?

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    @ sucre jeetje meis ik denk aan je veel sterkte en ik leef met je mee

pffff wat heb ik het warm en wat ben ik moe! ik val om van de slaap...
    als ik alles over die mannen hier zo lees heb ik niets te klagen....
    kwam net thuis en werd meteen een bad ingestuurd wat ie klaar had gezet en kwam later met een ijsje cornetto aan zetten en de vriendin om te lezen...
    hij heeft intussentijd hele huis gezogen

wij zijn trouwens getrouwd en ik heb altijd paardgereden maar ik durf het niet meer ook al mag het wel van verloskundige

daar ben ik trouwens gister geweest veel info gekregen bloed geprikt en bloeddruk gemeten ik had een wat aan de lage kant en dat verklaarde dat ik steeds bijna tegen de vlakte ging... daarom durf ik ook niet meer op een paard te stappen, vergeef het mezelf nooit als ik er af kukel
    verder veel infor gehad over combi test en nekplooimeting enz...
    maar roy en ik hebben samen besloten als het een kindje met down syndroom word dat het van harte welkom is.... tegenwoordig kun je ze erg leuk kleden en zijn er zat dingen die ze kunnen leren
    en daarom willen we die testen niet, het is niet eens zeker tis alleen een kansberekening, in mijn leeftijdscategorie is het 1 op de 1000
    maar das ieder zijn eigen keuze uiteraard
    20weken echo is ook besproken dat er van alle echo's 3 % van de baby's afwijking hebben waarvan 1 1/5 % ernstig zoals open rug en de andere 1 1/2 % niets ernstigs maar bijv hazenlipje of een handje met 6 vingertjes

ook kwam de discussie borstvoeding aan bod, omdat ik bijna flauw val als er uberhaupt aan mij tepels wordt gezeten lijkt het me geen fijn idee...
    verloskundige kwam met veel voordelen (volgens haar) minder kans op kanker, betere band met je kind, goedkoop en kindje heeft meer weerstand die de moeder heeft opgebouwd tegen ziektes die ze heeft gehad

weten jullie al wat je gaat doen?

19. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    @Noppie: Gelukkig dat het weer goed met je gaat, dat is niet niks een depressie. Fijn dat je al gestopt was met medicijnen en dat je geen hoofdpijnen meer hebt! Wel balen van je energie, vooral nu wilde ik zeggen, maar ik denk dat iedereen nu net zo weinig energie heeft haha.

Is een aura healer o.i.d. niks voor je? Ik ben er nog nooit geweest, maar ben het wel van plan, want hoor zoveel geweldige verhalen erover.

Heerlijk zeg dat jij en nog een paar meiden nog op vakantie gaan!

Ik snak er ook naar, maar wij moeten elke cent nu opzij gaan leggen voor die kleine, anders komt het niet goed.

Gelukkig morgen wel weer naar het buitenzwembad, zolang het hier maar goed weer is en ik veel dat soort dingen kan doen, vermaak ik me ook wel.

Ik hoor veel van jullie hier over de chinese kalender. Ik geloofde daar eerst zelf ook in, maar ken al verschillende mensen in mijn omgeving bij wie het niet klopte, dus ik geloof eigenlijk nergens meer in haha.. ja in mijn gevoel.. een meisje :D

Vind het zo knap dat sommigen van jullie er helemaal niet benieuwd naar zijn en dat sommigen het niet eens willen weten.. ik kan echt niet w8, ben daar veel ste nieuwsgierig voor. Financieel gezien kan ik beter een zoon krijgen, anders koop ik me helemaal suf aan de schattige rokjes en jurkjes denk ik ;)

En voor degenen die gereageerd hebben op mijn mannen verhaal; ik denk ook dat dat het is idd, benauwd, de kriebels...

Hij deed net wel zijn best uit zijn werk qua conversatie, maar hij is nog steeds erg stil en in zichzelf gekeerd.. ik laat hem maar, geef hem wat rust en kijk het een weekje aan...

Vanvond heb ik voor het eerst in 2,5 mnd weer zelf gekookt. Eerst ging het niet door rug en later door misselijkheid. Wel simpel groente, vlees en aardappels, want wil nog niet te lang in de keuken staan, maar voelt heel goed weer zelf die simpele dingen te kunnen doen :)

20. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey Iggylover,

Ook bij ons werd er natuurlijk meteen verteld dat borstvoeding debeste voeding schijnt te zijn!
    Ik wil eigenlijk flesvoeding gaan geven, omdat ik vindt dat ook de vader er recht op heeft meteen een band te smeden met zijn kindje. Daarbij heb ik heel veel verhalen gehoord waarbij er alleen maar stress was om de borstvoeding opgestart te krijgen en dat willen we niet. We willen vanaf het kindje er is, samen gaan genieten en niet de stress hebben of de voeding wel aankomt of niet.
    Ik vindt dat iedereen gewoon lekker zelf moet weten wat voor voeding je wilt geven. Het is niet wetenschappelijk bewezen dat het beter is, alleen in verschillende studies aangetoont. En volgens mij is de flesvoeding tegenwoordig toch ook prima!
    Ik ben er zelf ook mee grootgebracht en mijn man ook, dus heb wel vertrouwen in flesvoeding.

Wat ik alleen niet snap is dat je met flesvoeding blijkbaar minder kraamzorg krijgt. Weet iemand hier meer over, want vindt het wel een beetje vreemd.....er zijn toch wel meer dingen te leren dan alleen de borstvoeding waar de kraamverzorgster tijd aan kan besteden...

Daffie

Deel Deze Pagina