oh is dat zo? minder kraamzorg? nou ik denk ook dat ik veel stress ga hebben van borstvoeding en dat kolven ja stom maar ik voel me zelf net een koe dan borstvoeding schijnt ook je figuur te verbeteren maar als ik alles bekijk en ook mijn prive situatie (we werken beiden onregelmatig) dan is het fijn als mijn man er ook gewoon kan zijn met de fles en ik zie me zelf gewoon niet ergens midden in borstvoeding geven vd week bij v&d ook die vrouw deed zo t-shirt omhoog en ging zo in het restaurant borstvoeding zitten geven, das echt niets voor mij en ik kan het ook geheid niet veel te veel stress
nee, dat heb ik ook en wij werken ook allebei onregelmatig..... Heb bij de kraamzorg maar wel opgegeven dat ik wrs borstvoeding ga geven, maar meer omdat ze me dan niet meteen minder uren gaan geven ofzo! En zo'n kolfapparaat is ook echt niets voor mij, prima voor de dames die het wel willen en kunnen, maar niet voor mij. Ik wil ook zo snel mogelijk na de bevalling weer op mijn oude gewicht komen, heb daar vorig jaar veel moeite voor gedaan (ben 20 kilo afgevallen toen...). Dat betekent dat ik wrs moet gaan lijnen weer en met borstvoeding mag dat niet...schijn je wel weer vanzelf af te vallen, maar doe het liever door middel van minder eten en sporten! Daffie
nou maakt niet uit wat betreft kraamzorg... zie dat toch niet echt zo zitten heb 3 grote honden en daar zit niet iedereen op te wachten.. en ben zelf toch pietje precies wil liefst alles zelf doen dan gaat het het best en mijn man doet tegenwoordig ook aardig aanpakken dus ja.... we liepen vd week langs de babyvoeding bij supermarkt en ieder potje olvarit zei mijn man ohhhh ramoon die zijn zo lekker die mag je wel goed inslaan want geheid dat ik ga zitten mee smullen hahahaha
@Sucre: Veel sterkte morgen! Ik hoop dat je het allemaal een plekje kunt geven en dat je er lichamelijk ook weer snel bovenop bent! Voor de statistieken: wij zijn ook getrouwd (al 7 jaar). We hebben ieder onze eigen naam gehouden, dus we kunnen nog kiezen. Zal denk ik de naam van mijn man worden. Ik wil graag proberen borstvoeding te gaan geven. Lijkt me heel bijzonder om te doen, maar 't is natuurlijk afwachten of het gaat lukken. Wij zouden eigenlijk morgen op vakantie gaan naar Sicilie. Maar door het aanhoudende bloedverlies en de buikpijn, durf ik niet te ver van huis. Daarom hebben we besloten niet te gaan. We gaan van 't weekend nog wel een paar dagen naar Scheveningen (Kurhaus!) en daar vrijdagavond naar de musical Tarzan. Heb ik wel zin in! Verder heb ik steeds meer vertrouwen in de zwangerschap en in ons beebje. Ik denk dat het allemaal toch wel goed zit. En zo niet, dan is het volgende week vroeg genoeg om ons druk te gaan maken. Ik geniet nu voorzichtig van wat ik wel heb!
Hoi meiden, Vanmorgen het lab gebeld en de bloedtest is donderdag klaar, zodat de echo die ik ook een donderdag heb meteen kan worden doorgestuurd voor de kansberekening. Ik hoop dat ik snel weet wat en of er iets nog te wachten staat. Waarschijnlijk zal het niet al te lang duren nu, aangezien ze me dus voorrang hebben gegeven in het lab, na uitleg van mijn situatie. We zullen dus zien. Ik ben vanmorgen opgestaan met weer een hoop gemaal in mijn hoofd en ben nog even naar mijn werk geweest. Eigenlijk heb ik vanaf deze week vakantie, maar ik werk in de zaak van mijn ouders en omdat ik nu al 2 weken thuis ben geweest (uiteraard niet omdat ik dat zo gezellig vond, maar van verdriet), werk ik het nu een beetje bij en kan toch doen en laten wat ik wil. Zo blijf ik ook bezig en dan hou ik ook op met piekeren. Vanmiddag even met mijn nichtje en haar zoontje naar de stad geweest en dat was echt even een verademing. Verstand op nul en shoppen. Heb meer geshopt voor haar zoontje (die me altijd lieftallig tante Ingrid noemt ), maar het voelde echt goed. Dus door hem in de watten te leggen, voelde ik me ook prima! Ik heb nog tijd zat om over de toekomst te piekeren en te doen, dus wel lekker om ook even te kunnen genieten. Ik zal nog genoeg moeilijke dagen gaan krijgen. Morgenmiddag komt er een andere nicht langs en dan gaan we vast ook even iets leuks doen. Toen straks belde een vriendin die haar excuses aanbood, omdat ze zolang had gewacht met bellen, maar ze wist niet wat te zeggen, ik begrijp haar volkomen en ik hoef geen excuses, ik zou misschien wel hetzelfde hebben gedaan en ben allang blij dat ze me belt. Volgende week heeft ze vroege diensten dus dan kan ik ook wat leuks met haar gaan doen. @Sucre: heel veel sterkte morgen meisje, ik weet hoe het is om een curretage te krijgen en bij mij viel het gelukkig reuze mee. Ik hoop voor jou hetzelfde. @Iggylover en daffie: ik ga flesvoeding geven. Ik heb dat altijd al geroepen en blijf er nu ook bij. Het is inderdaad ieder voor zich, maar heel veel kinderen zijn groot geworden met flesvoeding, zonder problemen (ikzelf en mijn broer dus ook). En ik heb ook gelezen dat de flesvoeding van tegenwoordig steeds beter is. @Amor: hoop echt dat je vriend bijtrekt, maar die moet inderdaad nog bekomen van de schrik. Gelukkig dat je hem waarschijnlijk nog hebt wakker kunnen schudden. Helaas heeft mijn man zich vooraf niet echt vreemd gedragen, dan had ik niet voor zo'n schok gestaan.
Heb vanmiddag dus ook 'gewandeld' in de stad en idd dat breekt je best op, wat was ik blij toen ik eindelijk kon gaan zitten! Dus jij gaat aankomende vrijdag is even helemaal lekker genieten , gelijk heb je. Kun je voor mij trouwens de uitgerekende datum op 12 februari zetten, want de verloskundige die blijft op een dag later uitkomen en ik vind het allemaal wel prima. Ze komen meestal toch later of vroeger . (mijn nichtje, de dochter van mijn broer, is ook op 12 februari geboren, dus hoop dat die van mij iets eerder komt, iets he...niet te vroeg aub!) En ik heb dus aankomende donderdag 31 juli een 3de echo tbv de nekplooimeting. Alvast bedankt!
@ Mieke: thanx, zal wel lukken met die echo morgen! @ Vaam: heel goed dat je af en toe ook eventjes wat leuks te doen hebt! @ Amor: ja, die vakantie naar Tunesie met Club Med krijgen we van mijn vader hoor, die wordt 60 dit jaar, vandaar. Het is voor het eerst dat mijn zusje en ik + onze vriendjes en het nieuwe gezin van mijn vader (heb 2 halfzusjes en 1 halfbroertje van vele jaren jonger) samen gaan. Wel spannend dus, maar ook heel leuk. Maar dat hoeven we dus niet zelf te betalen .
Noppie, zo'n meevallertje hebben wij ook. Mijn schoonouders zijn in oktober 40 jaar getrouwd en trakteren het gezin + aanhang op 9 dagen Aruba. Daar zeggen we geen nee tegen. We hadden onze vakanties al gepland dus dit jaar 3x met vakantie. Athene zijn we in mei geweest (is ons kleintje verwekt). In september 2 weken Griekenland lekker leren zeilen en zeilen. En daarna dus Aruba. Voel me erg bevoorrecht hoor. Maar het komt ook mooi uit want na de bevalling zullen we toch misschien even niet dit soort vakanties doen. Vaam, fijn dat je zulke leuke afleiding hebt, ook gewoon lekker doen. Doet goed en voelt goed. Fijn dat je wat voorrang krijgt mbt de nekplooimeting en het bloedonderzoek. Wat ik mij trouwens afvraag bij de nekplooimeting, jij schrijft dat deze echo doorgestuurd wordt voor de berekening. Doen ze dat niet ter plekke? Mijn mannetje denkt namelijk weer dat je gelijk de uitslag krijgt, mede omdat ik dan al 2 weken daarvoor bloed heb laten prikken. Nou ja vraag het morgen wel even aan de vk. Oh ben zo benieuwd naar deze echo en wat we gaan zien.
Hey Mieke, Volgens de verloskundige worden er bepaalde waardes uit het bloed gehaald, dit word in combinatie met nekplooimeting, leeftijd en familie (of er wel of geen kindjes met down in de familie zijn) gestuurd aan de prenetale diagnostiek en die berekenen dan de kans die je hebt op een kindje met down. Dit doet dus niet de echografist.
Dank je Ingrid, kan ik even mijn mannetje wijsmaken dat het niet zo makkelijk gaat als hij dus dacht! Betekent dat we dus nog even geduld moeten hebben.
HEt ging hier eerder over de kraamzorguren als je bv geeft. Als je zelf voedt krijg je 4 uur meer. Dit wordt bekeken als de kraamzorg de eerste keer komt, ze kunnen dan nog de uren bijstellen. Tenminste zo was het 2 jaar geleden. Ik wil wel weer proberen bv te geven, en dan 1 X per dag een fles. Dit hebben we de vorige keer ook gedaan en is toen erg goed gegaan.
Angela, ik denk dat ik het zo ook wel wil doen. 1 of 2x een fles, afhankelijk van de stuwing natuurlijk.
Hoi, Ik heb het de laatste tijd zo druk met werk dat ik in mijn vrije tijd absoluut geen behoefte meer heb aan de computer. Geen tijd en energie om bij te lezen. Hoe gaat het hier? @Mieke, ik zie dat jij morgen ook een echo hebt. Ik ook. Spannend! Hier gaat het goed. Nog steeds wel brak in de ochtend en volgens mij begin ik ook een beetje te groeien. Voornamelijk vetreserves. Minder charmant.
@Sucre, ik zie je berichtje nu. Wat een verdrietig nieuws. Ik wens je heel veel sterkte morgen en met het verwerken en het herstel. Dikke knuffel.
Ik heb daar bij de eerste gelukkig amper last van gehad. Ik heb wel de eerste dagen ook af en toe gekolft om stuwingen tegen te gaan. Als je lichaam eenmaal gewend is aan het aantal voedingen moet dat ook minder worden. En voordeel was ook dat mijn man dan ook af en toe een flesje kon geven (wat wel bijna 2 weken geduurd heeft voordat hij dat deed omdat hij het zo lief vond als ik met de kleine bezig was.........zucht.....lief he)
hoi dames ik ben weer bijgelezen, ben alleen echt een vergeethoofd op het moment, dus sorry dat ik niet reageer als vrijdag de echo goed is dan heb ik er ook al het eerste trimester van de zwangerschap op zitten, gaat echt vlug voorbij joh me buikje is al goed uit aan het dijen dus hoop dat dat een goed teken is en alles goed zit, na vrijdag ga ik echt genieten
mogguh meiden voel me vandaag fris en fruitig en ik merk echt nu ik op het werk uurtje later begin dat stuk beter gaat... tegen uurtje of 12 knap ik af dan ben ik gebroken normaal stond ik 4 uur op en dat uurtje extra slapen bevalt me erg goed hihihihi @marriedgirl heb ik nou ergens gelezen dat je nwe auto krijgt? wat voor 1? spannend hoor zijn hier meiden die fanatiek door sporten? en paardrijden? kriebelt bij mij vreselijk maar ik durf echt niet heb zo vaak dat ik licht in mijn hoofd word... nou ja we houden het ff bij knuffelen
heee, nog even een twijfel van mijn zijde over het vooraf herkennen van het ongeboren kind... Ik neem aan dat dit een erkenning is waarbij beide namen op papier worden gezet, dus zowel a.s. vader als moeder. Klopt dit? En dit wordt normaal gesproken in de gemeente afgegeven waarin je bent ingeschreven, klopt ook? Kun je als a.s. moeder ook deze aangifte doen? Of moet dit de a.s. vader zijn?