Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ WenT: Volgens mij had ik jou nog niet eerder voorbij zien komen hier :D
    In mijn onderschrift zie je de link naar onze lijst, kun je je gegevens even doorgeven zodat ik je toe kan voegen aan de lijst?

2. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Wij doen hier alleen een 20 w echo.
    Geen nekplooimeting.
    Want aan ons werd de vraag gesteld als je weet dat het niet goed is wat zou je dan doen?
    Niks of weg halen?

Wij zouden niks doen als er iets mocht zijn dus is er voor ons geen reden omdat te doen. Voor de 20w echo heb ik eigelijk meer gekozen om de baby nog x te kunnen zien. Maar dat zei vk ook tegen ons. Heel veel mensen doen dat.

Gr Tam

PS ik probeer een beetje bij te blijven maar wil niet helemaal lukken. Sorry doe me best.

3. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Middag allemaal: even een ego-berichtje van mij. Tweede echo was ook weer helemaal in orde. Onze druif is flink in beweging. Qua groei loop ik nog steeds iets van 4 dagen voor op mijn banner. Dus ben al bijna 11 weken :) !

4. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wij hebben hetzelfde als jou tataar we doen ook geen nekplooimeting

5. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    wij doen geen nekplooimeting, ook al zou het kindje down hebben is het nog steeds heel erg welkom!
    De 20 weken echo weer wel, ook inderdaad omdat je dan nog een mogelijkheid hebt om het kindje te zien!

Verder hier alles goed, voel me al een paar dagen toch wat fitter. Ben ik wel erg blij mee.
    Ik heb wel t ideen dat mn buik groeit, misschien komt t doordat ik nogal veel vel heb daar...en door een bindweefselziekte waardoor alles wat slapper is dan bij "normale" mensen.
    Eerlijk gezegd was mijn buik al niet slank, maar hij bolt nu zo naar voren...

oh en waarom zijn sinasappels in mijn ogen de lekkerste dingen op aarde op dit moment... heb er gisteren weer 4 op :oops:

6. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Axioma: ik eet me ook klem in de sinaasappels hoor! Lekker toch!

7. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou ik drin k liefst verse sapjes maar ik krijg der zo'n maagzuur van

8. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Vandaag de nekplooimeting gehad. Ukkie had een prachtige nekplooi van slechts 1,18 mm dus dat geeft ons wat dat betreft een zeer geringe kans op een kindje met down. Vooralsnog dus lekker thuis bevallen!

Opvallend trouwens hoe mooi en compleet zo'n frummel er al ziet en hoe het met armpjes en beentjes wriemelt. Toch ook knap hoe zo'n gynaecoloog die frummel dan toch nog op de picture weet te zetten alsof er een kleine alien daarbinnen aan het groeien is! :)
    Gelukkig vond hij dat zelf ook, maar, zei hij, het kindje ziet er helemaal prima uit. Dus ga ik er maar vanuit dat er over een paar maanden geen 'ET go home' in mn armen ligt... ;)

Daarna nog 6! :confused: buisjes bloed af moeten laten nemen. Ga altijd van mn stikje, maar deze dame wist precies wat ze daarmee aan moest. Lekker liggen en geprikt met n zogenaamd vlindertje. Kan ik iedereen aanraden die last heeft van flauwvallen na het prikken.

Voor alle dames die ook binnenkort weer een echo hebben, veel plezier!

Gr, vanuit Limburg!

Owja! Nog ff voor de statistieken, ik ga over 2 maanden trouwen met mn vrouw! :D

9. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Hihi ja dat kan natuurlijk ook nog :D Helemaal niet bij stil gestaan hihihi :)

10. TamaraP

TamaraP Lid

16 jun 2008
    59
    0
    0
    verkoopster
    Hilversum
    Jeetje wat veel leeswerk haha! Wij doen geen nekplooimeteing hier want wat als het een verhoogde kans heeft op syndroom van down kindje? en je weet dat? zou je het houden of niet nu? Ik wel dus keuze voor mij makkelijk eigenlijk zie het na de bevalling wel.Houden doe ik er toch wel van wel 20 maanden echo mocht er wat mis zijn kunnen ze daar rekening mee houden tijdens de bevalling of er na.
    Ik ben niet getrouwd maar wil wel dat de kleine de achternaam van mijn vriend krijgt maar ook omdat hij al kinderen heeft met zijn achternaam vind ik het wel dat mijn kindje daar bij hoort , hoop dat jullie beetje begrijpen wat ik bedoel?

11. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja tamara ik begrijp dat erg goed... zo hoort het er helemaal bij en is het niet verschillend van de rest van zijn kids...
    zou ik ook gedaan hebben hoor als ik niet getrouwd was. maar ik draag de naam koning van mijn man al dus is de keuze hier erg makkelijk

wat betreft dat houden van kindje met down dat voel ik echt helemaal ook zo

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Meiden, lees even niet bij doe ik later wel.

Echo was super goed, weer een kloppend hartje en 5,3 cm.
    Volgens de meting zou ik vandaag 12 weken zijn, dus 11 febr. uitgerekend.
    Maar bij nekplooimeting schijnen ze ook nog een keer te meten? Hoop ik.

We gaan nu uiteten met schoonouders en schoonzusje.
    Tot later weer.

Wij zijn blij en trots :D

Mobiel, wacht nog maar even met aanpassen op de lijst hoor.
    Wel nieuwe afspraak met de vk op 28 aug.

13. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Mieke dan zijn we precies op de zelfde dag uitgerekend, supper dat alles goed was.

axioma ben de laatste tijd ook gek op alles wat met sinaasappel te maken heeft. en van kaaschips.

Wij doen ook alleen de 20 weken echo, als het kindje down heeft is het ook welkom.

14. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Noppie en Mieke, gefeliciteerd met de goed echo's!

liefs Daffie

15. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Noppie en Mieke gefeliciteerd met de goede echo.

Wij laten ook geen onderzoek doen. Wij hebben allebei niets in de familie en hebben dus ook geen verhoogd risico. We hebben dus zoiets van we zien wel. Het blijft toch een kansberekening.

16. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Mieke en Noppie: geweldig dat jullie zo'n goede echo's hebben.

@combinatietest en 20 wk echo: tja dat weten jullie al. In eerste instantie wilde ik het helemaal niet weten. Ook mijn man en ik hadden besloten dat we het wel zouden zien als het geboren zou worden. En mocht het kindje dan down hebben dan was het gewoon welkom. Nu ik er ineens helemaal alleen voor sta is dit dus wel veranderd. Ik weet dat ik me niet tegenover jullie hoef te verklaren, maar ik vind het ook zo rot om te zeggen dat ik het dan weg zou laten halen. Een ding is zeker, makkelijk wordt dat uiteraard niet. Je zit tegen die tijd dan bijna op de helft van je zwangerschap....ik moet er niet aan denken.
    Dus....ik ga er gewoon vanuit dat het goed zit, druk maken kan altijd nog :).
    De 20 weken echo doe ik voor de echo zelf en voor het geslacht, want dat wil ik graag weten.

Morgen de nekplooimeting....spannend. Ik hoop dat ze me kan melden dat hij stabiel is gebleven of het liefst verminderd, maar wel zullen wel zien.

@Loeka: meisje toch, wat kan jij jezelf gek maken joh. Dit deed je ook in het begin van de zwangerschap en ik dacht dat je het afgeleerd had ;). Probeer er nu eens van te genieten, dat verdien je.

17. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Dank jullie wel op de antwoorden op mn vraag over de nekplooi. Wij hebben ook besloten om alleen een 20 wk echo te maken. En dan zien we wel. Hebben jullie bij de eerste echo bij de vk ook het hartje gehoord? Wij namelijk niet. Ook de echo was onduidelijk, maar dat komt omdat ik nogal flink van bouw ben. Ik heb nog een paar dingen voor op de lijst, nl
    7 aug echo vk
    27 aug controle
    23 sept 20 wk echo

Verder moet ik zeggen dat ik nu over de 12 weken heen ben en ik eigenlijk geen symptomen gehad heb, op een beetje extra moe na dan

18. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    hihi ben dus niet de enige sinasappeljunk :)

@ mieke, fijn zo'n goede echo.. martine jij en ik alledrie op 11 februari uitgerekend!

@nyncke, wij hebben het hartje gehoord met de echo. Maar toen waren we ook al 10w5d

19. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    <>iedereen die vandaag voor de echo is gegaan en alles was goed gefeliciteerd.

<> Morgen moet ik voor me eerste echo ik vind het erg spannend en hoop dan ook morgen avond met goed nieuws te komen
    Want als alles goed is ga ik samen met me vriend ff lekker schoppen dus vandaar morgen avond pas.

<>Maar wat is dat met al die sinasappels hier.
    Ik heb nog helemaal niet iets waar ik echt naar snak.
    Eerlijk gezegt weet ik bijna nooit wat ik wil eten waar ik trek in heb.

<> Zijn er hier ook trouwens damens die last hebben van hun ribben als ze op een bepaalde manier zitten of liggen?
    Soms heb ik het gevoel dat ze over elkaar heen gaan.

20. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @ tartaar, succes met de spanning, maar jij krijgt vast ook een mooie echo morgen! Veel plezier met shoppen!

Hihi ik heb nooit draadjesvlees gelust, maar ik heb er nu al een paar dagen zin in.... dus heb mn moeder vanavond maar eens gebeld hoe je dat klaar moet maken... ze moest wel lachen :D

Deel Deze Pagina