Enn...hoe moet je het maken? Haha ik vind het echt heerlijk, en heb het al zo'n 2 jaar niet meer gegeten . Hmmmm lekker met hutspot . En misschien nog een domme vraag....maar wat voor een vlees is het eigenlijk? Ik neem aan dat het niet in de winkel ligt als 'draadjesvlees'?
Hier helemaal verzot op nectarines hoor. Sinasappels en appels blijven gewoon liggen in de schaal, hihi. Meiden, ik ben zo blij met de echo, was best zenuwachtig En door een super leuke vk geholpen, was zelf net bevallen. Even uitleg gekregen over de gang van zaken mbt nekplooimeting. Bloed gaat naar Vu ziekenhuis en uitslag nekpl. ook en daar gaan ze de berekening maken. En dat echo aparaat is zoveel beter dan die bij de vk dat de echo dan ook vele malen duidelijker en mooier is, spannend dus. Daar wordt straks dan ook de 20 wk echo gedaan. Vind het nog steeds een wonder dat dit kleintje zo in mijn buik groeit, ikke die nooit niet wilde beginnen aan kinderen, hihihi. Ben zo trots op mezelf, ook op mijn mannetje hoor. Noppie, ook gefeliciteerd met je mooie echo en iedereen die er vandaag een had. Daffie, gefeli met je 13 weken, de eerste mijlpaal! een kwart zit er op. Tot morgen en slaap lekker. Dan zal ik ook even de echo scannen en in mijn album zetten.
haha nou volgens mijn moeder kun je t beste sucadelappen halen die zijn het meest mals... en anders "sudderlappen". Eh klaarmaken: boter in een braadpan op hoog vuur, en wachten tot de bubbels weg zijn ( boter mag niet bruin worden), vlees erin en even dichtschroeien aan beide zijden. Vlees eruit, vuur lager zetten, met kleine scheutjes water toevoegen, totdat het op jus lijkt. Vlees weer in de pan leggen, en dan op een klein pitje 1,5 tot 2 uur laten sudderen... Zo doet mn moeder t dus.. Ik kan je morgenavond vertellen of t lekker is op deze manier Ik ga er denk ik andijviestampot bij maken
Bedankt voor de lieve reacties allemaal ! Jullie zijn zulke schatten en altijd klaar om een mens even weer op te peppen ! Ik ben nu eenmaal zo een zenuwpees en kan er echt niets aan doen .. Morgen de laatste avonddienst , ben doodop en blij dat ik vrijdag en het wk vrij heb .. Maandag komt eindelijk langzaam dichterbij , pff het lijkt wel eeuwen te duren eer het zover is .. Mieke super meid dat je zo een mooie echo hebt gehad ! Ik keek een beetje naar je uit omdat jij net als mij geen of heel weinig smptomen hebt .. Ik ga lekker bedje in , morgen weer om 13 u vertrekken en om 22.45 u pas thuiskomen .. Tot morgen allemaal en dikke kus aan iedereen die me weer eens een hart onder de riem gestoken heeft ! Owja hebben jullie ook zo weinig zin in sex de laatste tijd ? Ventje vind het dus niet fijn maar begrijpt het wel .. zegt hij althans ..
Ik lig al in bed, maar ik kan het niet laten om nog even te laten weten dat de echo vandaag goed gegaan is. De nekplooi was 1 mm, tevens is er een neusbotje gesignaleerd. Dat schijnt ook een positieve indicatie te zijn. Nu wachten op de de bloedwaarden, maar het ziet er in elk geval zeer gunstig uit. De echo was verder super. Ik loop een paar dagen vooruit volgens de meting op de echo. Morgen ben ik 12 weken zwanger. Toch een mooie mijlpaal. 20 aug heb ik een vk controle en 12 sept een uitgebreide 20 weken echo in het ziekenhuis. Sorry, maar heb niet alles goed bij kunnen lezen. Lees wel dat er heel veel succesvolle echo's zijn geweest. Gefeliciteerd allemaal. Het wordt echter en echter. Zo ervaar ik het tenminste. Ik zal nog even proberen om mijn foto's nu online te zetten. Trusten
Goedemorgen meiden! Er is weer lekker veel geschreven, gelukkig veel positieve verhalen over mooie echo's en goede nekplooimeting. Meiden die vandaag een echo hebben, hel veel plezier! Ik mag pas weer vlg week vrijdag, ben dan ruim 11 weken. Even een vraagje, voelen jullie ook verschil in jullie baarmoeder? Ik heb de laatste tijd een beetje zeurderig gevoel, het trekt een beetje zeg maar. Moet ik me daar zorgen om maken of zal dat wel het groeien van de baarmoeder/banden zijn? Liefs, Haags Zonnetje
Loeka, zo zie je maar dat het zonder klachten ook heel goed kan gaan! En ons kleintje zat er echt hoor met kloppend hartje. Caro, ook een mooie echo en een hele mooie uitslag vd nekplooimeting. Gefeliciteerd! Wij hopen natuurlijk ook op zo'n mooie uitslag morgen. Haags Zonnetje, dat zal wel het oprekken van je bm zijn hoor. Die moet toch ook meegroeien. Mijn foto's staan in mijn album.
Goeiemorguhhh, Haags Zonnetje: Geen zorgen maken hoor, zeurderig gevoel is normaal, heb ik ook last van en hoor ik van meerderen. Loeka: Ook jij geen zorgen maken meid, krampen e.d. zijn echt normaal, zeker als je je druk maakt. Noppie, Mieke en andere meiden: Gefeliciteerd met jullie mooie echo, echt fijn weer! Knorretje: Wat fijn dat ie terug is, ben echt zo blij voor je! Sluit me natuurlijk aan bij wat de rest vd meiden zeiden, maar ja, geniet nu maar lekker samen. @Suske: leuk dat je gaat trouwen met jouw vrouw! Moest het ff 2 x overlezen haha, is niet een situatie waar je gelijk aan denkt. Maar vind het heel leuk dat je hier op deze site alle mogelijke situaties aantreft, iedereen heeft zo'n verschillend leven, heel interessant. Je moet ons over 2 maanden maar uitgebreid vertellen over je trouwdag, dat is nog eens iets leuks om naar uit te kijken naast je baby! Over het laten testen: wij laten het ook niet testen, omdat het risico zo laag is op mijn leeftijd en het blijft een schatting en ik maak me meer zorgen over eventuele andere afwijkingen door medicijnen enzo, maar daar krijgt het kind toch geen Down van, vandaar (en zou ons ook weer 140 euro kosten en veel onnodige? spanning) @Vaam: ik snap jouw keuze helemaal hoor!
Goedemorgen! Zo, ga ff bijlezen, 1 dagje niet geweest en loop gelijk al achter! @ Iggy, ik wil wel proberen BV te gaan geven, maar als het niet lekker gaat en niet lukt, dan niet. Ik ga niet blijven proberen. Ben zelf groot geworden met FV en heb daar niks aan over gehouden hoor. Heb een goede band met mn mams en een prima weerstand! Wil wel gaan kolven, zodat mn mannetje ook een flesje kan geven. Yep, heb gister mn nieuwe auto gekregen! Helemaal happy ben ik ermee... een Toyota RAV4, handig voor straks met kind en hond! @ Mobiel, veel plezier bij Feyenoord vrijdag! Ben zelf niet echt een Feyenoord fan (FC Utrecht ) maar goed.. En gefeliciteerd met het bereiken van de 12 weken! @ Talitha, veel plezier in Scheveningen! @ Vaam, fijn dat je met jer nichtje en haar zoontje bent wezen shoppen! Ff zinnen verzetten is natuurlijk altijd goed! Succes vandaag! @ Knorr, jeee, dat is goed nieuws meis! Hartstikke fijn dat jullie het bijgelegd hebben! En natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag! @ Loeka, je moet geen testjes meer doen joh! Vertrouw nou gewoon op je eigen lichaam! En volgens mij daalt je HCG waarde na een aantal weken toch ook?! @ Sonya, succes met de combitest en super dat je het hartje hebt gehoord! @ Noppie, gefeliciteerd met je goede echo! @ Suske, gefeliciteerd met de goede uitslag van de nekplooimeting! En leuk dat je gaat trouwen! Met een vrouw nog wel .. volgens mij ben je dan de enige hier of niet? Ik hoor de meesten althans over een mannelijke partner. Leuk hoor, gefeliciteerd alvast! Moeten jullie nog veel doen qua voorbereidingen? Wat is trouwens een vlindertje? Ik val namelijk altijd flauw met bloedprikken. @Mieke, jee, een goede echo, gefeliciteerd! En dus al 12 weken waarschijnlijk? Lekker hoor, gefeliciteerd! @ Tataar, succes met je echo! @ Sinaasappels, niet echt extra trek in, krijg er net als Igyylover vaak het zuur van. Wel ben ik gek op meloenen en... kroketten .. Wat ik momenteel niet kan verdragen, zijn uien, blegh! @ Caro73, gefeliciteerd met je goede echo! En natuurlijk met het feit dat je vandaag 12 weken bent! Met mij gaat alles goed, 's avonds wel erg moe, maar dat hoort erbij he. Volgende week donderdag heb ik mijn 2e echo, spannend! Was het maar vast zover! FF wat anders, Unox rookworst mag je gewoon eten toch?! Nou, ik ga maar eens aan het werk... Iedereen die vandaag echo/onderzoek of een andere afspraak heeft, succes!
Hai hai.. Hier nog een februari mama... Ik heb nog heel veel te lezen zie ik hihi Nou daar ga ik maar vast mee beginnen, hoop dat ik heel veel herkenbaarheden tegen kom.... groetjes
@ Patriessie, welkom hier! En lees ze Je bent even ver als ik zie ik, leuk! 22 feb uitgerekend dus? @ Axioma, thanx voor je antwoord! Heb een lage bloeddruk, dus teveel zout kan bij mij niet zoveel kwaad.
Hey meiden Vandaag is Tim 11 maanden Jee wat gaat het hard zeg! Moet zometeen ook naar het consultatiebureau met hem, hij moet weer zijn prikken krijgen dat is altijd zo zielig. En zeker nu met dat warme weer, want hij gaat geheid verhoging krijgen... Nu sinds een week trekt hij zich overal aan op om te gaan staan, in bed kun je hem amper neerleggen of hij staat alweer hij kletst nu ook de oren van me kop af, hihi en kruipen doet hij nu ook echt op handen en knieeën sinds een weekje..
@ Mobiel, gefeliciteerd met Tim! 11 maanden alweer joh, bijna een jaar.. lijkt me idd wel snel gaan, leuk joh! Succes bij het consultatiebureau. Dat wordt nog wat als ik met het kindje daar naartoe moet om te prikken, mag manlief mooi doen! Lijkt me niet echt handig als mama flauwvalt namelijk
@ Patriessie: Welkom In mijn onderschrift vind je onze lijst, kun je je gegevens even doorgeven, zodat ik je goed in kan vullen op de lijst?
hihi Marriedgirl: Je kan natuurlijk altijd de andere kant op kijken Dan zie je het niet gebeuren, maar geloof me als je bv borstvoeding geeft en je kind krijgt met 2 maanden de eerste prikjes gaan je (.)(.) spontaan lekken, omdat ze je kindje pijn doen hihi dat is zo'n vreemde gewaarwording.. Ik heb dan maar 2 weken BV kunnen geven, omdat Tim natuurlijk niet aankwam vanwege zijn levertje, maar toen moest er dus in het ziekenhuis bloed geprikt worden bij hem, en ik had nog nooit geen last gehad van lekkende (.)(.) hoefde ook geen zoogcompressen te gebruiken, nou en ze gingen hem prikken en spontaan was me shirt zeiknat De prikjes zijn nooit leuk, maar ik ben het ondertussen gewend, Tim heeft ondertussen al een keer of 20 bloedgeprikt als het al niet meer is, en nu gaat hij voor de 4e keer voor zijn vaccinaties.. Dennis gaat dus niet mee, want die kan er niet tegen als Tim geprikt word, die word er juist naar van als ze zijn kind pijn doen, hihi bij ons dus omgekeerde wereld
marriedgirl 22 februari klopt ja.... grappig om te zien dat er hier meerdere tegelijk zijn uitgerekend Zie ook dat jij al een echo hebt gehad, ik heb de 1e aankomende maandag en jeetje wat ben ik daar nieuwsgierig naar
Mobiel, wil je mij van jullie lijst halen? Ben nu definitief niet meer zwanger. De curretage viel mee, niet zo veel bloed verloren gelukkig. Deze gyn vond ook weer dat het weefsel niet zo op mola lijkt, maar zeker weten horen we het volgende week. Nog een paar dagen onzekerheid dus. Wij hopen dat alles goed zit, zodat we weer verder kunnen. Nu alles verwerken en alles een plekje geven. Bedankt voor jullie lieve berichten. Betekent veel voor me en heeft ons goed gedaan. Mama's, geniet van deze mooie tijd. Ik kom me tzt weer melden met goed nieuws.