Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik heb een vraagje....
    Ik wil graag de beeb nu al opgeven voor kinderdagopvang, alleen we hebben echt geen idee welke dagen we dat nodig hebben. Het enige wat we weten is dat we de vrijdag níet nodig hebben.

Kan je dan je kind alsnog opgeven? Of moet je per se de dagen al weten?

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hoi Uk,

Wij werken ook allebei onregelmatig en we gaan gewoon tegen elkaar inwerken. Als mijn man ochtenddienst heeft, dan probeer ik een avonddienst te krijgen en anders is er zat oppas in de weekenden :D

We gaan het in ieder geval zonder kinderdagverblijf proberen en ik ga 24 uur werken.

Liefs Daffie

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Dat tegen elkaar inwerken gaan wij door de week ook doen, maar in de weekenden kan dat bij ons niet. En ik moet om het weekend werken en mijn man 3 weekenden op 3 weekenden af. Dus dat is best een beetje lastig...

4. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Marriedgirl: wat fijn dat je je weer iets beter voelt vandaag.

@Amor: Helaas weet ik wat je nu zo'n beetje meemaakt, al kwam het voor mij echt als een donderslag bij hemel, maar het uiteindelijke gevoel is gewoon: je in de steek gelaten voelen met je kind!

Klein lichtpuntje hier. Ga er niet helemaal over uitwijden, maar mijn man heeft zijn excuses aangeboden voor alle ellende en pijn die ik heb moeten doormaken. Hij geeft toe dat hij er telkens omheen gel*ld heeft om zijn eigen hachje te redden en zegt dat hij geen enkele reden heeft om boos op mij te worden (Ben natuurlijk diverse malen tegen hem uitgevallen en dan werd hij ook onredelijk tegen mij). Hij gaf aan geen ruzie meer te willen en zei dat hij het ook allemaal niet meer weet. Op dit moment is hij met zijn ouders een paar dagen weg om tijd voor zichzelf te nemen.
    Hier laat ik het bij, want het kan nu nog alle kanten op. Wilde het alleen wel even kwijt, maar vind het ook moeilijk omdat ik niet weet wie er allemaal meelezen...

Liefs Vaam

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dayenne, wij werken allebei vanuit huis en ik verhuur mezelf zo nu en dan als freelancer voor buiten de deur.
    Mannetje moet ook geregeld naar klanten toe.
    Wij konden dus ook nog niet echt vaste dagen opgeven, dit heb ik uitgelegd bij het KDV.
    Ze hebben toen 2 dagen en 2 ochtenden geregistreerd en tegen die tijd kijken we gewoon wat we doen.
    Zelf vind ik dat nog te veel hoor voor de opvang, maar zo zijn we iig wel flexibel, en bij het KDV houden ze ook erg van flexibel.
    Hier zijn de woensdag en vrijdag heel gemakkelijk te verkrijgen als KDV dagen, zijn de meeste mensen vrij.

6. Hoi,

Ik heb donderdag 24juli een goede echo gehad.
    Vanaf dat ik 6 weken zwanger was heb ik hele erge klachten gehad. (duizelig, veel hoofdpijn, erg moe)
    Maar de laatste week heb ik dat niet meer.
    Aan de ene kant prettig natuurlijk, maar ik maak me nu ook wel een beetje ongerust of het allemaal nog wel goed is?
    Heeft iemand van jullie ook zoiets? of is het een slecht voorgevoel. Ik heb ook geen zin om voor mijn onzekerheid de VK te bellen. (ik heb trouwens 13 augustus een afspraak)

groetjes,
    Marijke

7. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Ok meiden, hier even een update: he's back!

Vanmiddag rond 13.00 uur kwam hij om eigenlijk alleen de hond te halen en zijn besluit stond nog vast. Dus helaas niet op hangende pootjes zoals ik gehoopt had, haha. Toen heb ik geloof ik wel een uur lang alles eruit gegooid wat op mijn lever lag. Ook positieve dingen en dat ik snapte dat er al 2 maanden bijna niks van mijn oude "Ik" en de oude relatie over was en dat ik begreep dat het zwaar was voor hem en hem waardeerde om wat ie allemaal wel deed, maar hem ook goed duidelijk gemaakt dat dit echt niet kon, dat elke relatie ups en downs heeft en dat het de grootste klootzak vd wereld was als ie mij en de kleine liet zitten en dat als ik me ellendig voel, dat ook effect op de baby heeft, dat ie dus tegelijkertijd een ongelukkig kind op de wereld laat komen, blablablabla

Hij heeft niet veel gepraat (zoals gewoonlijk de laatste tijd) maar hij zei wel dat ie het allemaal niet meer aankan, niet meer trekt, de energie niet meer heeft en ik zat er dus idd. naast met dat contact zoeken met anderen, hij heeft het uitegelegd en laten zien. De reden dat ik zo woedend en achterdochtig werd, was omdat hij in het begin van de relatie toen het ff niet lekker liep, zich wel op allerlei chatsites had aangemeld en op msn met vrouwen praatte en dan heb ik het niet over koetjes en kalfjes. Toen heb ik hem voor de keuze gesteld: al je wachtwoorden, geen privacy meer of nu de deur uit. Hij koos voor het eerste, dus sindsdien heb ik alle wachtwoorden en normaal check ik eigenlijk nooit meer, maar omdat hij zich weer zo gedroeg wel. Hij had zich dus weer aangemeld op een site met profiel, waar je OOK kan chatten, dus ik ging daar gelijk vanuit. Maar dat was dus niet zo, hij heeft bewijs laten zien gelukkig. Daarnaast was er 1 voorval op msn en 1 op Hyves, wat ik dus verkeerd opvatte omdat ik al d8 dat ie weer contacten zocht.

Hij heeft nu beloofd tot na de bevalling te blijven en zijn best te doen het gevoel weer terug te krijgen en als het niet terug komt, dan hij dan pas weggaat als ik weer voor mezelf en de kleine kan zorgen.

We waren overigens ook al een jaar bezig en hebben tientallen gesprekken van te voren gevoerd!

Ben nog steeds kwaad op hem, maar wel heel opgelucht dat hij terug is. Gelijk na het gesprek viel ik EINDELIJK heerlijk in slaap en ben net wkkr. Nu komt een vriendin zo op visite en neemt ze een hele zak babykleding mee :D :D :D Kijk er zo naar uit, want heb zelf nog niks gekocht, wacht tot ik geslacht weet.

Nou meiden, nogmaals HARSTIKKE BEDANKT voor jullie steun, jullie hebben me deze dagen echt doorgesleept en ik hou jullie op de hoogte!

8. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mieke: mijn lief is flink aan het solliciteren. Wordt veel gebeld door recruiters enzo. Afgelopen week had hij een hee leuk gesprek in Nieuwegein, niet zo ver bij ons vandaan, en daar gaat hij volgende week voor de tweede ronde. Hij is vooral bang dat hij geen 4 dagen zal mogen werken en dat wil hij wel.... We zullen zien. Verder vooral veel functies in de aanbieding die hij 'onder zijn niveau' vindt (ahum)....

@ Vaam: goh, je man begint aan zelf-inzicht te doen... Ik vind het erg goed dat hij met zijn ouders een aantal dagen op pad gaat. Even terug naar de basis. Hopelijk kunnen jullie in elk geval een normaler contact blijven voortzetten en wie weet...?!

@ Marijee: gefeliciteerd!

@ Marijke: vanaf week 12 gaat de placenta allerlei hormonale toestanden overnemen en nemen de zs-klachten bij de meesten weer af. Prima teken dus dat je je beter voelt!

Over mezelf: net weeeeeeer buikkramp en diarree :cry: :cry: :cry: ...

9. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Amor: nou, jullie hebben in elk geval weer met elkaar een beetje met elkaar gepraat en het weer enigszins bijgelegd. Klinkt alleen nog niet alsof ie weer helemaal over de brug is? Lijkt me goed om met hem te bespreken hoe hij denkt zijn energie weer terug te kunnen krijgen en dat je hem dat dan ook laat doen..? Heel veel succes in elk geval en fijn dat je weer geslapen hebt.

10. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Thanks voor je antwoord!
    Ik zal morgen dan wel even bellen met de KDV ;). We wilden iets van 3 dagen p/week opgeven, alleen weten we niet welke dagen. Hopelijk vinden ze dat goed.
    Wordt vervolgd!

@Amor, nou fijn zeg dat hij weer terug is. Nu kunnen jullie tenminste 'normaal' praten. Ik hoop dat het nu beter gaat!

@Vaam, ook voor jou fijn dat er wat schot in de zaak is. Hij gaat er in ieder geval over nadenken en geeft jou wat lucht om je hart te luchten. Fijn hoor! Ik hoop dat dit leidt tot iets wat werkt voor jullie beiden.

Liefs Dayenne

11. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    @Noppie: sorry hoor dat ik helemaal niet meer gereageerd heb op alles wat jou bezig houdt,maar denk dat je het me wel vergeeft he? haha

Klote dat je je zo rot voelt,. hoop dat het snel gaat stoppen! En ik snap je heel goed dat je je zo irriteerd dat je vent en werkeloos is en dan ook nog weinig in huis doet! Ik zou ook zoiets hebben van: pak maar snel wat aan, ook al is het onder je niveau, met die kleine op komst! Maar komt vast goed... hij zal nu ook wel niet zo lekker in zijn vel zitten omdat ie geen werk heeft.

Die van mij doet altijd een paar dingen standaard in het huishouden en verder doet ie het altijd als ik het vraag, maar soms moest ik het ook wel 10 x vragen omdat ie het vergat of er geen zin in had die dag, dus tegenwoordig hebben we goede oplossing: ik schrijf alles op een briefje waarvan ik vind dat het die dag MOET gebeuren en zo hoef ik nooit meer "de zeikerd" te zijn! (is weer een onderwerp van gezeik minder, blijft nog genoeg over hahaha)

Ik heb in het verleden ook schoonmaakster gehad en als we financieel weer beter zitten (gaat helemaal goedkomen, als meneer tenminste niet weg gaat) wil ik er zeker weer 1, echt heerlijkkk! Er blijft altijd nog genoeg te doen en je houdt veel meer tijd over voor leuke dingen! Ik gaf wel gewoon de sleutel, vind het beter om zelf niet thuis te zijn, want dan kletsen ze teveel. Ik heb er meerdere gehad, maar mijn ervaring is helaas wel dat ze in het begin allemaal geweldig waren, maar daarna steeds meer de kantjes ervan afliepen. Daarom is het slim het een beetje zakelijk te houden, zodat je makkelijk kritiek kan geven via bv. een schrijfschriftje

@Vaam: ik ben heel blij dat er voor jou ook een klein lichtpuntje is! Ik hoop zo dat jouw vent tot inkeer komt, of als je dat zelf prettig zou vinden (zoals ik) dat jullie het net als wij nu nog een jaartje aan kunnen kijken. Maar ja, bij jou is het een ander verhaal he... Ik wist niet precies wat er bij jou gebeurd was, tot ik gisteren bij de alleenstaande moeders etc. jouw verhaal las. Bahhh... Ik duim voor je en denk aan je!

12. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Noppie en Dayenne: Ik denk dat jullie wel weten wat ik graag zou willen....dus duim met me mee.

13. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Hoi Amor,

Ik ga het geen jaartje aankijken, no way (geen aanval op jou hor, maar ik geef natuurlijk nog heel veel om hem en wij hadden eigenlijk nooit geen ruzie, tevens ben ik absoluut niet financieel afhankelijk van hem)
    Het is of 100% voor mij of bye bye. Vechten of kappen....1 van de 2.
    En uiteraard weet je dan nog niet of het helemaal goed zal komen, maar daar vecht je dan beide met de volle overtuiging voor.
    Maar ik laat het maar op me af komen, kan niet te veel gaan hopen is ook niet goed voor me.
    Begrijp me niet verkeerd, ik kan me ook heel goed jouw situatie indenken hor...is toch een ander verhaal als het mijne. Ik hoop dat het voor jullie ook allemaal goed gaat uitpakken...ook ik duim voor je en denk aan je!

Knuf

14. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Jeetje wat is dat toch met al die mannen hier. Als ik dan weer iets lees dan bedenk ik me maar weer dat ik met mijn mannetje echt heel blij kan zijn. Hij heeft de afgelopen weken ook erg veel gedaan in huis omdat ik de puf niet had, maar dat heeft hij altijd al gedaan sinds we samenwonen. we werken allebei full time en heb hem toen ook gezegd dat ik niet alles alleen in het huishouden ga doen!
    En ben het ook met Dayenne eens: het lijkt wel of mensen niet meer voor elkaar en voor hun relatie vechten en maar weggaan als het een beetje moeilijk wordt! Wij hebben ook een aantal moeilijke jaren achter de rug, maar we zijn er wel voor elkaar!

Over kinderopvang en hoeveel uur ik ga werken: ik ga 32 uur werken en mijn man gaat ook een dag minder werken door de week. ik kan niet nog minder gaan werken, omdat ik de kostwinner in huis ben! Kinderopvang aangevraagd voor 1 hele dag en 1 halve dag en de rest doet mijn schoonmoeder!

Vandaag echt een rustig dagje gehad. Vanochtend lekker zelf frietjes gemaakt en alvast voorgebakken voor vanavond. Vanmiddag nog een klein dutje gedaan op de bank en nu weer lekker aan het relaxen.
    Morgen weer werken. En dan 3 daagjes, want ben aanstaande donderdag jarig en dan ben ik ook 12 weken zwanger, dus een mijlpaal dagje!

X Esther

15. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Zeker dat ik dat weet ;). Ik duim non-stop.

16. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Wat is er toch met die mannen aan de hand.

Tuurlijk hebben we last van de hormonen. En soms een kort lontje. Wij hebben ook de laaste dag van de vakantie woorden gehad. Onze goede vrienden hebben met ons appart gesproken. En wij zijn zelf tot het besluit te komen om allebij water bij de wijn te doen. Denk dat de spanning van de mmm er nu pas uitkomt. Sinds we terug zijn van de camping doen we alles samen. Mijn man help heel goed mee. Zelf Justin (van 4) ruimt zijn eigen spullen op zonder te mopperen.

Hoop dat alle mannen snel hun eigen hormonen onder controle krijgen.

En we kunnen hier lekker ons gal spugen. hihi zonder gezeur. hihi

17. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Amor: geeft niks hoor, we kunnen niet allemaal op alles reageren en al helemaal niet als je ergens 'vol' van bent.
    Over mijn vriend z'n werk: hij gaat niet zomaar iets aanpakken en vind ik juist wel goed. Liever iets kiezen wat echt bij je past, zodat je er ook langer kan blijven. Hij krijgt gelukkig wel een uitkering, dus wel ook een groot deel van zijn inkomen, hoewel het mijne altijd nog veel groter is, maar ik werk weer minder (24 uur, hij werkte 32 uur en wil dat ook weer doen). Mijn vriend heeft nogal lang gestudeerd, dus werkt minder lang en heeft nog niet zoveel salaris opgebouwd ;) .

Het is ook niet zo dat ie niks doet hoor: hij klust zich een ongeluk in huis en doet vrijwel alles zelf. Het meeste wat ie doet lukt ook nog eens fantastisch. Alleen is en blijft het zo'n ontzettende chaoot en rommelkont. Daar baal ik wel eens van: heeft ie wat gedaan, laat ie alles uit zijn handen vallen. Verder doet ie wel elke dag boodschappen en koken nu ik me niet goed voel, dus vandaar dat ik toch ook even voor hem moet opkomen :) . Afgelopen week kreeg ik ook zelfs nog een gouden armbandje van hem, met drie gouden hartjes, omdat we nu met z'n drieeen zijn. Dus nou ja, hij heeft dus ook heel veel positieve kanten!

@ Vaam; ik duim absoluut voor je meid! Mochten jullie weer bij elkaar komen dan raad ik wel wat gesprekken bij een relatietherapeut aan, om een en ander goed te verwerken en op een goede manier de toekomst in te gaan... Maar das voor later I guess.

18. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Vaam & andere dames waarvan de vriend weg wil gaan:
    Als je toch er helemaal voor wil gaan en de relatie weer een kans wil geven, dan is het beter om snel Geregistreerd Partnerschap te doen (goedkoper dan trouwen) of te trouwen, dan sta je namelijk veilig als je vriend je alsnog wil verlaten. Als je alleen maar samenwoont dan heb je als ex-vriendin nergens recht op. Alleen je kind krijgt kinderalimentatie en jij niks. Als je getrouwd bent of geregistreerd partnerschap dan is dat financieel veiliger voor jou en je kind. En...natuurlijk hoop ik voor je dat jullie nooit uit elkaar gaan, en dan maakt het verder helemaal niet uit, dan is dat natuurlijk super, maar je bent wel veilig als je gertrouwd bent of geregistreerd partner.
    Buiten dat is het krijgen van een kind een grotere verbintenis voor een stel (man en vrouw) dan trouwen. Als je getrouwd bent kun je scheiden, maar als je een kind hebt zul je altijd met elkaar te maken blijven houden in het belang van je kind. Wellicht een idee.....

(Ik heb een familierecht advocate in de familie en zij vindt het altijd erg sneu voor dames met kind die niet getrouwd waren, en in de steek werden gelaten. Ze hadden nergens recht op.)

19. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    tjonge er is weer veel gebeurd dit weekend!

@ amor, veel sterkte met deze situatie

Tirtilisko is weer thuis!

Wij zijn gisteren naar Brugge geweest, wat een mooie stad! T weer werkte niet echt mee, maar t was erg gezellig, met mn man en zijn tweelingbroer. In een jeugdherberg zijn we gaan poolen. We konden het geen van 3en maar we hebben wel lol gehad, verder op terras gezeten en gegeten en door de stad gelopen.

Vandaag kwam een goede vriend hier, dus vanmiddag lekker kolonisten van Catan gespeeld.

De afgelopen dagen heb ik soms steken onderin mn bil, of heel boven in mn been, aan de achterkant. Best ook pijnlijk!
    Iemand een idee of dat ook bij zwanger zijn hoort?

20. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Die stekende pijn in je bil en bovenbeen kan duiden op bekkeninstabiliteit. Ik heb het ook soms even, maar het kan zo een paar dagen weg zijn. Ik heb het vooral als ik druk ben geweest en veel heb gelopen. Voor mij een teken om dan weer even een dagje rustig aan te doen. Of vaker zitten op een drukke dag.

Verder schreef ik vanmiddag dat mijn diarree en darmkrampen over waren.... Dus toch niet! Bah....ik hoop dat het snel over is. Ik bel morgen wel even de huisarts, als het nog steeds zo is.

Deel Deze Pagina