Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Morgen onze 2 de echo en ben zooo ongerust , heb weer geen pijnlijke borsten en merk er nog steeds niks van dat ik zwanger ben .. ben eens benieuwd wat we morgen gaan zien .
    Ik volg Vaam helemaal , als die van mij ook het zou afstappen zou ik er heeel veel moeite mee hebben om hem terug te nemen hoe pijn het me ook zou doen . Samenblijven voor het kind is in mijn ogen echt niet gezond , mijn ouders zijn daar zo een beetje een bewijs van maar ga ik niet over uitwijden . Met andere woorden , ik persoonlijk zou het nooit doen en verder gaan met mijn leven , gelukkig met ons kind en in de verdere toekomst dan misschien met iemand anders.
    ;)

2. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Hi meiden,

Vanavond grote tas hele mooie kleding van vriendin gekregen, wat zowel jongen als meisje aankan. Wel veel lichtblauw (is van een jongen), maar als het een meisje is kan je ook alles weer met roze combineren, zodat het duidelijk zichtbaar is dat het een meisje is haha.

Mijn vriend doet de hele avond al stinkend zijn best, toonde veel interesse in de kleding en in alle babypraatjes en toen we in bed lagen (ik ben er weer uit, want kan niet slapen door de zenuwen voor de echo morgen haha en heb hele middag al geslapen) pakte hij me heel stevig beet en vertelde me hoeveel spijt hij had dat ie me dit aangedaan heeft en hoeveel ie van me houdt :D Doet me uiteraard erg goed.

@Noppie: Wat een prachtig kado heb jij gekregen, wauw! Ik begrijp je nu veel beter en jouw vent lijkt me een schat met een paar kleine mankementjes die iedereen wel heeft! Qua huishouding lijkt die van mij denk ik veel op de jouwe, doet ook erg veel, maar blijft ook een chaotische sloddervos ;)

@Vaam: Ik begrijp jou helemaal en weet bijna zeker dat ik in jouw situatie precies hetzelfde zou reageren! In mijn situatie heb ik ook tegen hem gezegt dat als hij niet zijn stinkende best zou doen weer een goede relatie te krijgen en gevoel te krijgen, dat het dan ook niet hoefde voor mij. Maar mocht dat gevoel niet terug komen (is op dit moment gelukkig wel terug) dan heb ik toch liever dat hij me steunt tot de kleine ongeveer een half jaar is ( is ook gelijk antwoord op Loeka, over wat ik precies bedoelde) Je moet idd niet teveel hoop krijgen, want mannen kunnen vaak verkeerde signalen afgeven en dan valt het straks weer hard op je dak! Maar ja, is moeilijk als je iets graag wilt en jij kent hem natuurlijk wel redelijk goed, ook al kwam dit onverwachts. Duim duim duim....

@Golflola: Vind het een goede tip voor veel vrouwen, maar in mijn geval niet om verschillende redenen. Had ze net getypt hier, maar word te persoonlijk en te lang haha.

@Axioma: Wat leuk van Brugge!
    Die steken is het rekken van je banden en wat iemand anders schreef van bekkeninstabiliteit zal ik morgen eens vragen aan Gyn, want heb ook last van mijn bekken, maar die steken waar jij het over hebt zijn al een paar weken over bij mij. Bij het UWV proberen ze me wijs te maken dat bekkeninstabiliteit niet bestaat, dat je bekken niet instabiel kunnen zijn, dus ik ga dat morgen goed navragen, want als ik daar meer last van ga krijgen kan ik dat gebruiken als reden van ziekte ipv rug en krijg ik 100%

Wat fijn van Tirlisko, hoop dat we haar snel weer hier horen!

Grappig dat je over Kolonisten van Catan begint, mijn vriend (ja kan hem weer zo noemen he) en ik zijn daar verslaafd aan en spelen het bijna wekelijks. Zijn sowieso spelletjesgekken, maar dat spel behoort tot onze favo samen met trictrac ( = backgammon) en nog een aantal...

Nou, ga maar weer eens proberen te slapen, want is alweer nacht!

3. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    :D

Bekkeninstabiliteit bestaat wel, alleen hoef je er niet altijd klachten van te hebben. Je bekken wordt onder invloed van de zwangerschapshormonen instabiel doordat de banden en spieren wat losser worden. Als je bekken symmetrisch (dus aan beide kanten) even instabiel is, dan hebben vrouwen er meestal geen klachten van. Al het bekken a-symmetrisch instabiel is (dus aan één kant meer dan de andere kant) dan hebben vrouwen er meer klachten van.
    De pijn in je bil duidt vaak op een instabiel bekken en dan is dat op dat moment even a-symmetrisch, maar op een ander moment kan dat weer symmetrisch instabiel zijn, waardoor je er geen klachten van ondervindt.

De bandenpijn voel je meer in je onderbuik aan de zijkanten en in je liezen.

Ik heb voor mijn studie een onderzoek gedaan naar wat bekkeninstabiliteit is en daar kwam bovenstaande conclusie uit, op basis van meerdere betrouwbare onderzoeken.

Groetjes Golfola

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemorgen!

@ Dayenne, bij ons moet je echt al dagen opgeven voor het kdv. Irritant he! Denk dat wij er inmiddels wel uit zijn, welke dagen kdv het moeten worden. Ik wacht eerst de echo van donderdag af en als alles goed is, gaan we hem/haar daarna aanmelden. 1,5 dag kdv (of misschien 1 dag kdv en 0,5 dag schoonouders) en 1 dag passen mijn ouders op, ik ga 20 uur werken (hoop ik ;))

@ Werkster, wij hebben ook een werkster, ze komt elke dindag. Het is een bekende van ons, dus dat is wel lekker makkelijk. Ze heeft de sleutel en een eigen code van het alarm. Vind het echt ideaal, al betekent het echt niet dat je niks meer zelf hoeft te doen, ben druk zat! Maar ja, dat krijg je met een hond (en soms wel 2 :)).

@ Vaam, dat vind ik fijn om te horen! Goed dat ie er nu op een volwassen manier over praat en zijn excuses heeft aangeboden. Daarmee ben je er natuurlijk nog niet, maar het geeft wellicht wel hoop. Hoop echt zooooo dat jullie er nog uit kunnen komen (weet niet of dat ijdele hoop is?) Een relatie van 11 jaar, inclusief huwelijk van 3 jaar (toch?), gooi je niet zomaar weg! Sterkte, ik duim voor je!

@ Amor, fijn dat hij weer terug is. Als dat is waar je je goed bij voelt, dan is dat helemaal top! Hoop dat jullie er samen uit kunnen komen, dat hij jou weer het vertrouwen en gevoel geeft en dat jij wellicht iets minder achterdochtig kunt zijn (tenzij daar redenen voor zijn natuurlijk). Succes samen! En succes bij de echo!

@ Noppie, wat voor functie zoekt je man? Ik werk ook in Nieuwegein, wellicht staat hier wat open dat interessant voor hem is?

@ Loeka, succes bij de echo! En maak je niet zo druk, meissie!

Ik tel de dagen af tot donderdag, dan hebben we de 2e echo. Hoop zoo dat alles goed is! Dan gaan we het daarna wereldkundig maken, spannend! Voel me nu wel redelijk, iets minder moe, nog wel steeds een weeïg gevoel, maar dat hoort er allemaal bij he ;)
    Fijne dag allemaal!

5. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Hallo dames,

HIer weer even een berichtje van mij. ff van me af schrijven.

Pfffff.. ik zie het soms echt even niet meer zitten hoor. Heb zo veel last van mijn onderrug dat soms de wasmachine vullen al te veel is. Steeds als ik iets op wil rapen verga ik van de pijn. Dan denk ik ik laat het mijn mannetje wel oprapen, maar ik wil ook weer niet lui overkomen, dus doe ik het zelf maar. Al een tijd geleden hadden we afgesproken dat ik vandaag zou beginnen aan de grote schoonmaak. Maar het lukt me gewoon niet, ik kan het gewoon niet volhouden. Ik heb net mijn zus gebeld en om hulp gevraagd, want het moet wel echt gebeuren. Gelukkig ze komt me om 14u ff helpen.
    mijn mannetje wil ook wel helpen hoor, maar ik ga liever iets leuks doen als we eindelijk weer eens samen zijn.
    Ik kan soms wel janken, ik ben normaal zo netjes en geordend met alles.. daar is nu echt niks van over hoor. bah bah.... hihi.
    daarnaast heb ik ook een vreselijke drang naar sigaretten (ik ben al een half jaar gestopt) maar deze week heb ik gewoon 3x een sigaret op. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan hoor...
    En dit noemen ze nu vakantie.. nou ik vind er niks aan, zou het liefste de hele dag op mijn bed liggen!
    Maar goed, ik ga mezelf toch eens oprapen om te beginnen. Alles waarbij ik niet hoef te tillen of bukken kan toch maar gedaan zijn he!
    Ben wel super blij dat mijn zus komt. Ik heb haar vorig jaar ook heel veel geholpen, ze werkte full time en deed er ook nog een HBO studie naast, dus had ook zelden tijd over, en dan help je elkaar.. ze is blij dat ze nu eindelijk eens iets terug kan doen.... en ik ben blij dat ik het bukwerk ff kan laten liggen.

Zo dat was het weer.. hihi.. ben weer klaar met zeuren.. ga nu maar eens iets doen!

Groetjes Anne

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Jeetje, Anne, dat is vervelend dat je zoveel pijn in je rug hebt! Sterkte ermee! Super dat je zus je komt helpen.

7. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Anne: Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je rug. Ben je al bij de fysio geweest? Of een zwangerschpasmassage. Anders kan misschien een warm bad helpen of een warme kruik als je even rustig zit. Dat verlicht de pijn even. Fijn dat je wordt geholpen met het huishouden vandaag!

8. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Anne: Vervelend dat je last van de rug hebt.
    Ik heb het bij mijn 1e zwangerschap ook gehad. Kon toen via de vk naar therapie. Daar hebben ze me een andere houding aangeleerd. (Ivm de groei van je buik ga je je eigenhouding veranderen.) Dat hielp heel goed bij mij. Vraag het anders een bij je eigen vk. Hoop dat je erg snel vanaf bent.

Succes maatje

9. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Hoi allemaal,
    Wat een gedoe zeg met die mannen.
    Ben blij dat mijn lieve man zijn nuchtere, stabiele zelf blijft.

Volgende week de tweede echo. Ben heel erg benieuwd of we nu meer een kindje te zien krijgen in plaats van een soort cashewnootje.

Gisteren bij mijn ouders geweest. Ze waren bezig met de zolder opruimen en hadden nog een stapel kinderkleertjes van mij gevonden. Zaten hele leuke bij, die kon ik zo meenemen. Het zou nu wel heel leuk zijn als het een meisje zou worden.

Ook bij mijn schoonouders geweest. Van mijn schoonmoeder een mutsje en een paar wantjes gekregen. Ze dacht eigenlijk dat het sokjes waren, maar dat het wantjes zijn komt goed uit. Eind februari kan het best koud zijn. Ook een hele leuke olifant-knuffel en een Ernie voor in bad gekregen.

Als ik 12 weken ben gaan we het de rest van de familie vertellen. Ik heb er helemaal zin in, maar vind deze periode, dat het nog echt een beetje ons geheim is, ook wel heel erg leuk.

10. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Hai hai

Net een uur bezig geweest om bij te lezen :D
    Ik zit nog niet lang op dit forum maar de verhalen die ik lees maken meer indruk op me dan dat ik dacht..
    Al 4 dagen ben ik constant aan het dromen (bijna nachtmerries te noemen) de verhalen die ik lees van jullie komen stuk voor stuk voor in mijn dromen..
    Dat mijn mannetje er vandoor ging, dat mijn broek vol bloed en slijm zat, miskraam pfff ga zo maar door...
    Vannacht konden we niet in slaap komen en vertelde ik mijn vriend wat ik de afgelopen nachten allemaal had gedroomd, die van mij is een echte knuffelkont en pakte me dus vast en zei: morgen (vandaag) hebben we de 1e echo en onbewust, maar ik merk het aan alles aan je maak je je daar zo druk over...
    En ja dat is zo.. ben normaal iemand van laat maar lekker op me afkomen allemaal en zien wel hoe alles loopt maar naar de 1e echo heb ik zo lang naar uitgekeken, zie het als een soort bevestiging van zie er groeit echt iets in mijn buik :D
    Waarschijnlijk is dit ook voor jullie heel herkenbaar.. :(:

11. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    patriessie veel plezier met jullie echo

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Patriessie, heel veel plezier met je echo! Ik snap het heel goed dat je je er best druk om maakt, dat deed ik voor de echo met 8 en halve week ook (en doe ik nu toch ook weer een beetje voor donderdag :oops:)

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hier even het overzicht van vandaag.

04 augustus : Suske13 controle vk
    04 augustus : Loeka 2e echo
    04 augustus : Amor 2e echo
    04 augustus : Patriessie 1e echo
    04 augustus: Catwomen1985 2e echo gyn

Dames, veel succes/plezier!

14. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Marriedgirl: mijn vriend is software architect en hij zoekt ook een dergelijke functie...

@ Anne: wat rot voor je zeg die rugpijn. waarschijnlijk heb je die tip al 100 keer gehad, maar zwemmen is waanzinnig goed voor je rug. Misschien kan je dat eens gaan proberen. ik ken iemand die op die manier van een hernia is hersteld, ;) .

@ alle dames die vandaag een echo laten maken: veel succes en plezier, het komt vast helemaal goed!

@ Golfola: mijn buikkramp + diarree zijn ook nog niet over. Mijn vriend heeft nu ook buikpijn....

15. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    heyyyyyyy lieve meiden hoe gaat het met jullie?

ik ben eindelijk na een opname van 6 dagen weer thuis. mijn urine was eigenlijk nog niet helemaal goed er waren nog steeds tekenen van uitdroging maar omdat ik van het infuus af was en huilend begon te smeken of ik naar huis mocht :) mog het met de voorwaarde dat ik minimaal een week rust moet nemen en 3 liter :confused: per dag moet drinken. Het is erg fijn om weer thuis te zijn. ik vind het zo lief van jullie allemaal dat jullie zo hebben meegeleeft en aan me hebben gedacht echt super :D

ik heb afgelopen donderdg een echo gehad mijn man was er ook was zo super normaal krijg ik mijn echo's altijd inwendig heb nogal veel overgewicht, maar deze was gewoon uitwendig en we zagen een klein beebje die helemaal aan het rond draaien bewegen gekke beweingen maakte mijn man is mega trots hihihi zo leuk om te zien want bij de echo's hiervoor was er niet echt veel te zien hij straalt nog steeds volop :) eigenlijk heb ik morgen mijn ECHTE afspraak bij de gyn. Maar de gyn zei dat ik die moest verzetten naar volgende week omdat ik even thuis moet rusten :)

16. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Dat kwam hier dus ook al ter sprake. Daar begon mijn man zelf over, dat hij het zo vreemd vindt.

Daffie, ik ben het in principe helemaal met je eens. Wij hebben dan (gelukkig) niet zo lang als jullie hoeven oefenen, maar ik denk dat er in je relatie al iets niet helemaal lekker zat als het zo snel mis gaat. Maar aan de andere kant ken je elkaar hier natuurlijk maar oppervlakkig en weet je nooit het verhaal van 2 kanten....

Vaam, dat klinkt zeker weer wat positiever! Heel veel sterkte en ik hoop dat hij wat meer tot bezinning kan komen!

Amor, fijn dat jullie zo goed gepraa hebben en dat hij het in ieder geval nog een kans geeft! Ik hoop voor jullie dat het allemaal weer gehelemaal goedkomt.

Golfola, lijkt me een zeer interessante studie over BI. Ik ken helaas beide soorten pijn, zowel bandenpijn als BI en ik ben het helemaal met je eens over de plaats waar zich dat uit.

Anne, wat ontzettend vervelend dat je zo'n last van je rug hebt. Heb je dit normaal ook al of komt dat nu door de zw? Lijkt me anders niet verkked om er eens een fysiotherpeut of zo naar te laten kijken.

Patriessie, veel plezier met je echo (de anderen die vandaag een afspraak hebben natuurlijk ook!

Tirtilisko, geweldig dat je weer thuis bent en dat het beter met je gaat! En prachtig dat jullie kindje het zo goed doet! Heel veel beterschap gewenst!

Zo er was weer heel wat gebeurd de afgelopen paar dagen ik ben niet echt in de gelegenheid geweest om te reageren, dus is dit een beetje een lang verhaal geworden.

Hier alles goed. Merk alleen dat als ik veel gedaan heb ik echt last krijg van mijn onderbuik..... De banden beginnen dus weer te mopperen....Ook heb ik nog steeds moeite met eten. Ik hoop dat dit snel overgaat nu de 12 weken in zicht komen.

17. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    @Tirtilisko, Gelukkig dat je weer thuis bent en dat het wat beter met je gaat en dat het met je beeby ook alles goed is, jeetje 3 liter op een dag drinken is niet niks zeg.

18. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Goedemiddag allemaal!

Iedereen een fijne echo of afspraak gewenst vandaag!

Hier is de zwangerschap in alle hevigheid losgebarsten. Ik geloof het nu echt en we kopen al van alles... We zijn al bezig met de eerste voorbereidingen voor de babykamer. Hebben vandaag de raambekleding gekocht.
    Vrijdag hebben we de kinderwagen besteld, ik ben er erg blij mee! We kunnen hem eind december ophalen, en de maxi cosy zit er ook bij.

Volgens mij voel ik mijn baarmoeder groeien. Ik heb steeds zo'n gevoel in mijn onderbuik.. Ach zal wel goed zijn.
    Vanmorgen bloed laten prikken, viel reuze mee ondanks dat ik er altijd tegen op zie. Het waren wel flinke buisjes en 5 stuks! Maar ja, er moet dan ook heel wat informatie uit gehaald worden ;)

@ Noppie: wat een lief cadeautje heb je gehad!
    Ik ben zo blij dat mijn man zo betrokken is, hij denkt echt met alles mee en hij vindt het ook fantastisch allemaal.

@ Werkster: Goh, zou toch willen dat we genoeg verdienden om een werkster te nemen.. Maar helaas, dat zit er bij ons niet in. Zal ook wel nooit komen, want man en ik werken allebei bij de politie en daar verdien je nu eenmaal geen vetpot.

@ KDV: wij zullen er aan moeten denken om een gastouder te nemen. Aangezien we denk ik niet uit die weekenden komen. Mijn man werkt er 3 op en 3 af. En ik werk om het weekend. Helaas hebben we niemand die standaard die weekenden kan oppassen. Mijn zus wil wel af en toe, maar wil zich niet vastpinnen en dat begrijp ik volkomen!
    Mijn schoonouders wonen hier 160 km vandaan dus die kunnen helaas niet oppassen. Mijn ouders gaan 1 dag in de week oppassen.
    Nou ja, ik zal het op mijn werk wel bespreken na de vakantie en dan zullen we een oplossing bedenken.

@ Buikkramp: heb juist het tegenovergestelde.. Ik kan nog steeds niet. Is ook wel een beetje mijn eigen schuld, want heb in de vakantie toch wel veel vet gegeten. :oops:
    Verder lus ik nu echt alles! Heb de hele dag trek en eet me het ongans. Niet vreemd dat ik al 4 kilo ben aangekomen :oops:

19. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    tirtilisko Dat is wel even schrikken hoor. Fijn dat jullie weer thuis zijn. Laat je maar lekker verwennen door je man en doe rustig aan.
    Fijn dat je er weer bent.

20. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Tirtilisko: fijn dat het weer beter met je gaat meid, dat was wel echt zorgelijk zeg! Maar wat was nu het probleem waardoor je dit kreeg? Je zwangerschap, die maagband of allebei? Moet die maagband er niet uit, of kan dat niet? Ik hoop echt dat je nog even flink rust houd meid, want volgens mij had je ook nog eens veel te hard gewerkt....

@ Uk: wat heerlijk dat je zo bezig bent met alle spulletjes enzo. Geniet ervan!

Deel Deze Pagina