mieke Ja heerlijk he. Vooral die laag zittende broeken. Ga over een paar weken naar de markt in Nijmegen daar schijnd een kraam met positie kleding te staan en veel onder de 10 euro.
Kom er net achter via hyves dat een oud collega. Zwanger is ook een febr mama. Het lijkt wel of iedereen zwanger is. Hebben jullie dat ook?
Maatje, dat is lekker kopen dan voor dat geld zeg. In mijn omgeving valt het wel mee. Ben samen zwanger met de vrouw van de neef van mijn vriend, die is de 18e uitgerekend. En verder geen bekenden bij mij uit de omgeving.
@ Maatje, JA dat heb ik ook! Hoorde van mn schoonmams dat de dochter van haar buuf zwanger is, ook in feb uitgerekend. Gelukkig zei ze gelijk "maar ik heb niks van jou gezegd hoor, want dat mocht nog niet, toch??" Nee inderdaad! Pfff... omdat mijn schoonzus het iedereen al verteld heeft bij 8 weken, vinden ze het volgens mij wel apart dat ik de 12 weken af wil wachten. Maar ja, dat is onze keus en dat accepteren ze gelukkig wel hoor. Voor de rest is mijn schoonzus dus zwanger en een goede vriendin. De vriendin van een neef van mn man is net bevallen, een nicht van mn man is zwanger en de vriendin van een andere neef ook. De dochter van onze buren is trouwens ook zwanger en een oud-collega van me ook. En zag op hyves ook al een paar 'ik word mama'-berichten van 'vagere' kennissen Babyboom dus Voor de rest heb ik trouwens ook het idee dat elke BN'er zwanger is momenteel. Nu Chantal Janzen weer. Is trouwens wel 'in' in BN'er land om als je net een vriend hebt, gelijk zwanger te raken. Marit van Bohemen is bevallen en die was pas sinds september samen met haar vriend las ik gister in de krant En Froukje de B kan ook nooit lang met nieuwe vriend zijn aangezien ze vorig jaar nog op zoek was naar een man via de tv.
@marriedgirl Ik vind ook dat iedereen het voor zich zelf moet weten wanneer ze het aan wie vertellen. Wij kregen zelf commentaar dat we het met 7 weken na 1e echo het aan justin hebben verteld. Stel het gaat fout, kregen we te horen. Ik ken helaas verschillende mensen die hun baby in de laatste weken hebben verloren. Ze moeten gewoon iedereen in hun eigen waarde laten.
Noppie, waarschijnlijk dus toch een buikgriepje opgelopen als je vriend er nu ook last van heeft. Beterschap hoor. Marriedgirl, ja het dat gevoel heb ik ook. Oh en nu Chantal Janzen dus ook al, die is ook nog niet heel lang met haar vriend. En vertelde laatst nog dat ze er voorlopig ook geen tijd voor had ivm druk werkschema. Hebben jullie ook het idee nu je de 12 weken voorbij bent je niet meer zo aan het aftellen bent, of iig daar minder mee bezig bent!? Ik heb dat nu wel een beetje, tuurlijk let ik er wel op, maar ben er minder op gefocused.
@ Mieke, yep, in januari is ze uitgerekend . Leuk he roddelen, haha.. Volgens mij is ze ook nog niet zo lang met haar vriend, want ik zat gister toevallig een herhaling van ranking the stars (uit 2007?) te kijken waar zij aan mee deed en toen had ze nog met een of andere Roel, en dr huidige vriend heet Marco! Ben nog geen 12 weken helaas... hoop na de echo van donderdag wat meer rust te hebebn qua aftellen, tot nu toe tel ik nog elk uur af
Voor alle dames van wie de mannen zo moeilijk doen: Veel sterkte! Ben dan wel weer blij dat ik een vrouw heb! Vandaag wéér n echo gehad en helemaal blij! Alles doet het en ik heb de vingertjes en teentjes al zitten tellen. Heb vorige week drie positie broeken gekocht. Dat zit idd heerlijk. Ben ook al iets van drie kilo aangekomen. Ik merk dat ik daar eigenlijk niet zo happy mee ben, maar tis niet anders. Wordt ook tijd voor speciale (langere shirts want door die enorme expansie aan de voorzijde op borsthoogte loop ik telkens met te korte shirts rond! Sinds een dag of twee bijna niet meer misselijk. Het is dus gelukkig écht waar, dat van die 12a13 weken waarna alles beter wordt. Kom maar op met die roze wolk! Kzet snel de foto's van mn wondertje in t album want we zijn natuurlijk nog steeds kei-trots! 8) Gr, Susan
wil alleen ff melden dat alles hier goed gaat. Ben erg druk met werken en heb dus weinig tijd om hier te kletsen. Heb nog steeds geen symptomen en zelfs de vermoeidheid wordt al minder.
Hoi Karina, misschien een beetje laat, maar ik wilde het je toch nog even zeggen. Ik heb dit al de hele zwangerschap. Vaak ook gepaard met helder rood bloed. Het heeft bij mij niks met de baby te maken maar met mn baarmoeder die aan het groeien is. Die is blijkbaar gevoelig ofzo... Amor, ik snap dat het onwerkelijk is hoor, het idee van een baby in je buik kwam bij mij ook pas toen ik mn dochtertje echt ging voelen. Dit keer heb ik het heel snel, gelijk al eigenlijk... En wat fijn dat hij terug is! wat fijn voor jullie! Ik hoop dat alles goed gaat komen meid! Vaam, ook dit klinkt positief! Erg fijn meid. Ik wilde meer reageren, maar mn dochter is het zat! tot de volgende keer!
Hey meiden, even heel kort..... als je je nu nog misselijk voelt...het gaat over hahaha. Ik ben bijna 14 weken zwanger nu en ga me steeds beter voelen. Vindt eten weer lekker en krijg stukken meer energie HEERLIJK! Ik ben blij voor alle meiden waarvan de relatie weer een oppepper heeft gekregen en hoop dat er door hard werken van beide kanten gewoon een leuk gezin zal ontstaan met kleine babbie Mannetje heeft eten klaar (gehaktballetjes en sla, jammie), dus ga eten nu. Knuf Daffie
Yoehoe, vanmiddag eindelijk echo gehad en alles was PERFECT! Vorige keer was de baby nog maar 10 mm en nu al 10 cm haha. De Gyn vertelde me trouwens dat je er nog in gedachten 7 cm bij moet tellen voor de beentjes, dat die nooit meegerekend worden! Baby is compleet en beweegt erg veel met zijn schattige kleine handjes en voetjes haha Gelijk ook alles nagevraagd en jullie hadden gelijk: je mag alle ijssoorten (in nl dan), bijna alle vis, dus kan weer uit eten voor tapas of voor vispizza, haring mag, tonijn uit blik mag, dus kan weer los gaan, na me al die tijd ingehouden te hebben haha! Ook bestaat bekkeninstabiliteit wel volgens hem, maar hij zei wel dat er veel discussies over zijn en veel deskundigen het nu ook tegenspreken. Hij gaat in mijn rapport zetten dat ik er last van heb en dat dat goed mogelijk is, als bewijs voor UWV. Verder moet ik met mijn fychio bespreken welke oefeningen goed zijn. Gelukkig ben ik ook medisch verklaard door hem, dus kan gratis bevallen ipv er 440 euro voor neer te moeten tellen ( = poliklynisch) Het enige jammere is dat ik 15 sept. pas terug mag komen voor 20 weken echo, dus nog 6 lange lange lange weken moet w8 tot we geslacht weten! Ik was in het begin al 5 kilo aangekomen en toen vond hij het veel ste veel, kwam door eten zei hij haha (maar is gelukkig mooie ronde buik, dus maakte mij niet uit), maar nu sta ik al een tijdje stil en weeg nog steeds maar 5 kilo extra en nu vonden ze het wel normaal haha. We kwamen een vriend van mijn vriend tegen met zijn vriendin die 7 maanden zwanger is van tweeling (jongen en meisje, heel leuk dus) en toen zijn we gelijk met zijn allen onze goede echo's op het terras gaan vieren. Erg leuk stel, met wie we contact zullen gaan houden. We wilden nu voor het eerst iets kopen voor de baby nu de echo goed was, maar we zagen echt geen leuke kleding wat beide geslachten aan kunnen, dus we wachten toch nog maar 6 weken met alles. @Cat: Hoe was je echo? Waar zit je man dan en hoe lang al en voor hoelang nog? Lijkt me wel moeilijk, hoop voor je dat ie idd eventjes thuis kan komen, zou heerlijk zijn! @Suske: gefeliciteerd met echo, ziet er mooi uit. Geweldig he, zo'n mini mensje hihi @Uk: Leuk dat jullie al begonnen zijn met dingen kopen enz, heerlijke fase, dat maakt zwanger zijn nou echt leuk vind ik @Tirilisko: Welkom terug, ben opgelucht dat we weer van je horen en echt heel blij voor je! Je zal nu wel 10 x zoveel genieten van alle kleine simpele dingen thuis. Gefeliciteerd met je echo ook, gelukkig dat het met baby wel goed gaat. Sterkte met je 3 liter drinken..pfff, veel hoor! Pfff, sorry hoor, dat ik weer zo'n lang verhaal heb getypt , ben altijd erg slecht in beknopte samenvattingen geweest Als aller aller aller laatste alle meiden die weer of nog op mijn relatie problem hebben gereageerd: thanx, doet je echt goed dat iedereen hier zo met elkaar meeleeft!
Mieke en Noppie, heb ook zo.n man thuis die het liefst alles doet op het moment dat hem het uit komt (1 week later of zo) gelukkig doet hij het na wat aandringen dan wel. soms snap ik niet dat ze het zelf niet zien, zij zien tog ook dat er stof ligt en dat de vaatwasser klaar is. Maar dat zullen wel mannen zijn die zien dat soort dingen niet. Dayenne, Zou er inderdaad op tijd bij zijn met opgeven, bij het kinderdagverblijf waar ik werk kan je wel kiezen voor flex opvang dan, dan schrijf je de kleine in voor ma,di,wo,do. je moet dan min 30 uur per maand afnemen, maar als je eerst de dagen hebt aangevraagt dan kun je later als je het zeker weet altijd nog weer afmelden voor bepaalde dagen. Er zijn echt enorme wachtlijsten. Vaam dat is tog wel positief nieuws even afwachten dus maar. Amor: Dat is mooi nieuws, nog 7 maand te gaan voor de kleine er is genoeg tijd om dingen goed uit te praten, als hij dat ook wil teminste. Anne: hel herkenbaar dit had ik ook tijdens mijn eerste zwangerschap, zwangerschapsisias zij de fysio, echt balen dat je alle andere mensen het werk voor je moet laten doen. tirtilisko Fijn dat je weer thuis bent, rustig aandoen he, en veel drinken Maatje inderdaad iedereen die ik ken is ook zwanger, vriendin, collega. iedereen gefeliciteerd met de mooi echo's Er leuk om te lezen dat iedereen die de 3 maand voor bij is zich nu veel beter voelt. Morgen mag ik weer naar de verloskundige, spannend. Martine
@ Amor... super zo'n mooie echo, ik over 1,5 uur pfff Wel handig dat ik nu dus al weet dat tonijn uit blik mag (zow lekker ) Ik ben nog niet gewogen vanaaf voor het eerst en dat is hoop ik het enige slechte nieuwtje dat ik ga krijgen (heb zelf geen weegschaal) want weet nu al dat er de nodige kilo's erbij aanzitten.... Mijn vk zei dat ik met een volle blaas moest komen nou het duurt nou nog 1,5 uur maar moet dus echt heeeeeel nodig... moet ik wachten of : : : : : Nou ik laat morgen even weten of ik ook eindelijk opgelucht ben na mijn 1e echo
Je verzekering betaald ook een gedeelte de rest moet je zelf betalen als je voor een ziekenhuisbevalling kiest zonder medische indicatie. Meestal vergoed de verzekering ± 175 euro.
Iedereen met een mooie echo gefeliciteerd! Ik was ook erg misselijk tot nu , nu kan ik echt erg veel eten hoor niet alles want sommige dingen staan me zooooooooooo tegen zoals:chocola,papat en nog meer dingen lust ik ineens niet meer! Maar wat ik wel lust gaat er prima in hoor nu!