Ik heb er het volste vertrouwen! (aan mij moet je zoiets niet overlaten, want dat wordt dus echt drie keer niks) 2 linkerhanden als het om foefjes op de computer gaat hor.
Hihi nou ik ben een perfectionist... Ben grafisch vormgever dus tja ik let op de details... Je bent dus gewaarschuwd mobielfreak
hallootjes! jee ben vanmorgen wezen werken moet je zien 4 pagina's kan ik bijlezen... nu ga ik vast en zeker mensne vergeten: maar gooi het dan maar op zwangersschapsdementie Alle nieuwe zwangeren onder ons! Gefeliciteerd , ik hoop dat jullie een fijne zwangerschap tegemoet gaan! mobielfreak: wat fijn dat je dat lijstje op je site wil zetten! Inderdaad veel handiger ! Nyncke: Ben wel benieuwd of je inderdaad een tweeling krijg! Ik geloof wel in zo'n dingen meot ik zeggen maar inderdaad er kunnne ook meerder kindjes zijn die op elkaar volgen. en naar iedereen (is wel makkelijker) ik merk dat er een paar dames met mij erg onzejer zijn of alles wel goed is! Heb dat ook, komt natuurlijk ook door een eerdere miskraam. Ik vind morgen de echo erg eng..... wat nu als het toch weer niet goed is, moet er niet aan denken! Mijn buik is niet echt gegroeid heb ik het idee. Ik merk wel dat er op mijn ks-litteken meer druk staat, voelt gespannen aan. Wij willen waarschijnlijk ook weten wat het wordt. Bij stef wisten we het ook.
Mama van Stef, heel herkenbaar hoor, die onzekerheid na een miskraam. Dit is mijn 6e zwangerschap waarvan er 1 goed gegaan is, spannend dus. Maar ik merk wel dat ik voor het eerst de rust heb gevonden om me niet gek te laten maken. Ik doe lekker mijn ding en probeer er vertrouwen in te hebben dat het goed gaat. Veel succes morgen met de echo! Ik voel me trouwens wel echt zwanger hoor! Heb veel last van misselijkheid en maagzuur, doodmoe en mijn borsten beginnen ook flink gespannen te raken. Wat betreft buikjes....ik merk het bij mij niet zo snel omdat ik van mezelf flink ben. Maar voor degene die het wel al merken, dat is heel normaal hoor. Alleen is het (helaas) nog niet het uitzetten van je baarmoeder, maar zijn het je darmen. Dit kan dus ook weer minder worden. Mieke, jij bent dus grafisch ontwerper, wat leuk! Het lijkt me leuk te weten wat iedereen zoal voor werk doet. Ik ben vepleegkundige en heb altijd in de verstandelijk gehandicaptenzorg gewerkt. Sinds vorige maand ben ik gestopt met werken vanwege opvangproblemen voor mijn dochter. Nu ben ik begonnen met een opleiding aan de foto-academie in Amsterdam. Over een aantal jaartjes hoop ik dus gediplomeerd fotograaf te zijn en een eigen studio te openen voor kinderfotografie.
ik ben ook verpleegkunige (Z) en ik werk als dienstverleningscoordinator in de zorg voor mensen met een verstandelijke en meervoudige handicap.. ik voel me dus niet echt zwanger, dwz ik ben niet misselijk, mijn bosten zijn wel wat gevoelig, maar dat heb ik voordat ik mijn menstruatie heb altijd. ben niet extreem moe... Maar goed als ik morgen echt pas 5 weken blijk te zijn, kand at nog komen neit waar? Kan dus ook zijn dat ik 9 weken ben.. Of misschien wat ertussen in? ik krijg trouwens 75 % een geplande keizersnee. Met stef is het ene spoedkeizersnee geworden, omdat stef te groot was en mijn bekken te smal. Omdat stef 3 weken te vroeg geboren was en al 8 pond woog, zie de gyn dat een tweede kindje bijna altijd zwaarder wordt en de kans op een ks dus erg groot is. mijn bekken waren zo smal dat je de afdrukken op het hoofd van stef kon zien. Al was zijn hoofd maar de helft zo klein had hij er nog niet doorgepast.
Mama van Stef, Oei, dus voor jou grote kans op een keizersnee. Maar als je nu al weet dat de kans op een keizersnee groot is, kun je je er wel al een beetje op in stellen denk ik?! Jikke is ook met een spoedkeizersnee geboren. Ik had al 16 uur flinke weeën en was van 5 naar 3 cm terug gegaan. Daarvoor 4 nachten heftige voorweeën, dus was al erg moe toen ik eraan begon. Toen de hartslag van Jikke daalde en laag bleef en de bloeduitslag van haar dubieus was, hebben ze ingegrepen. Ik vind het achteraf wel jammer (toe was ik er maar wát blij mee ), had het graag zelf willen doen.
ik heb 22 uur weeen gehad met weeeop[wekkers en een uur op 10 cm ontsluiting gezeten, maar stef kan gewoon niet indalen, dus ks. op dat moment gaf ik er niks meer om hahaha! naderhand had ik het er wel moelijk mee net als jij. Ik had het zooo graag zelf willen doen... maar nu : als het dan toch een keizersnee moet worden, dan maar een geplande... toch? ach we wachten maar af!
Pfff meiden, het word mijn eerste bevalling.... hihihi al die verhalen Yes, ik ben dus grafisch vormgever en doe dat al 9 jaar zelfstandig, o.a. vanuit huis maar ook op freelance basis. Hoop dit dus goed te kunnen gaan combineren straks. En vanaf deze zomer komt de zwangerschapsvergoeding voor zelfstandig ondernemers ook weer terug, daar ben ik wel blij mee. Noralien, wat leuk dat je een cursus fotografie doet. Ik heb 1 juni een cursus in de Jordaan gedaan, lekker op pad en veel geleerd. Ga zo een nieuwe lens voor mijn camera bestellen. Kan het allemaal nog niet zo goed, er kan zoveel met al die knopjes en instellingen, te veel als je het mij vraagt.
@mieke: meerdere steken hor @noralien en mamma van stef: Zeg dames! Zeggen dat wij zoveel kletsen he....en die verhalen van jullie dan, paaaaaaaaaagina's vol joh Oh, by the weg ik werk op kantoor, administratie/boekhouding/planning bla, bla en bla (ik werk in de zaak van mijn ouders en regel zo'n beetje alles dus kan beter hier neer zetten 'manusje van alles') Wel erg leuk, aangezien ik ook mijn eigen 'koffiepauze's' kan inlassen . Liefs Vaam
Mieke8, ik doe nu nog de basisopleiding, maar ga vanaf september echt de opleiding doen. Het is een HBO-opleiding en zal er part-time zo'n 4 jaar zoet mee zijn .
Oeps dat is best intensief, helemaal al met 1 kleintje laat staan met 2 Leuk hoor, ik vind het ook erg leuk, zou het best als mijn werk willen doen. Maar heb niet zoveel zin in erbij leren, beetje lui hihi.
Noralien, Ik heb even op de site van Jikke gekeken. Wat heb je een prachtig mooi meisje zeg. Leuke site trouwens groetjes, Marijke
@marijke: spannend he! afpspraak geregeld en op naar de 1st echo. Zie aan je banner niet hoe ver je nu bent? Dus meteen als vraag dan maar: hoe ver in je zwangerschap ben je nu? Liefs Vaam
Hallo Dames, Mag ik ook nog met jullie meedoen? Ik ben barbara (33), moeder van Bas (4) en ben 7 februari uitgerekend. We zijn 3 jaar bezig geweest om opnieuw zwanger te raken. In het najaar is dit wel gelukt maar ben ik na 11 weken en 3 dagen met oud en nieuw het kindje verloren. Ik ben nu dus aan de ene kant heel blij en aan de andere kant best bang dat het nu weer mis kan gaan. 25 juni ga ik voor het eerst naar de vk. de week erna mag ik voor een vroege echo. 23 juli heb ik de termijn echo en een afspraak bij de gyn. De zwangerschap van Bas is best zwaar verlopen. We zijn 3 weken voor ik uitgerekend was verhuisd (geen aanrader) en mijn baan stond ook op de tocht. Bas is uiteindelijk met 42 met een keizersnede ter wereld gekomen. Ik ben ingeleid maar meneer moest zonodig 5 kilo wegen en dat kreeg ik er met de beste wil van de wereld niet uit..... Groetjes allemaal, barbara
Tuurlijk mag je meedoen! Zolang je maar uitgerekend bent in februari 2009 . Wat spannend zeg! En na 3 jaar! Van harte gefeliciteerd meid, dat is geweldig nieuws! En de angst.....tja daar zijn er een heleboel van op dit forum. Diverse van ons hebben een MK of een MA gehad en zitten in spanning te wachten op de eerste verlossende echo. Ik zelf heb een MA gehad in december 07 bij 12 wk (met 9wk kloppend hartje gezien, maar helaas toch mis gegaan), dus weet ook een beetje hoe je je voelt. Maar 3 jaar in spanning zitten is toch net even iets anders. Een tip....en je voelt hem vast al aankomen.....GENIET ERVAN ZOVEEL JE KAN ! Liefs Vaam
Raar he al die onzekerheid in het begin. Hadden we maar een soort kijkvenster zodat we konden zien dat alles zeker goed is Ik voel me van de ene kant ook niet echt zwanger meer. Boops doen nog wel pijn en heb een gevoelige onderbuik. En ik verlies geen bloed. Allemaal goede tekenen toch. Ach over twee weekjes weet ik meer. Dus ik duim voor een kloppend hartje
Zo hehe eindelijk gelukt, al moet ik waarschijnlijk steeds wel een hoop opnieuw doen, maar de lijst is er http://blogs.baby-wens.nl/februari2009/