Hier ook al een buikje hoor. Kon hem altijd wel intrekken, maar dat lukt nu niet meer. Enne, hier op het werk weten ze het al hoor (sorry flauw)
Wel of niet aan het bewegen: VK zei ook dat dat per beeb verschillend is en ook momenten. Mijn moeder zei dat ik de hele zwangerschap een woelkont ben geweest en mijn broertje daar in tegen juist een stille was Huid: ja ook ik heb last gekregen van (jeugd)puistjes Sex: wel heel wat minder zin daar ervoor, en vriend zegt juist dat hij het enger vind als of er een knopje omgaat en dat hij nu juist heel zuinig met me is en bang mij pijn te doen en bang voor de beeb Moet ook zeggen dat hij zwangerschapsverschijnselen heeft hoor, last van een opgeblazen buik, vermoeid, misselijk en net zo als ik trek in aparte dingen heeft hihi Buikje: verbaasde me ook vanochtend toen ik voor de spiegel stond en heb meteen maar ff een foto gemaakt, had voor de zwangerschap een vrouwelijk plat wasbordje maar daar is niets meer van over en mijn kleding jeetje mag wel eerder op gaan staan want ben wel 3 kwartier bezig om wat te vinden wat en lekker it en waarin mijn buik(je) niet opvalt
@ Marriedgirl: ja, bij mij weten ze het allemaal wel zo'n beetje nu. Vind ik wel prima, snappen ze meteen waarom ik zo'n vermoeide uitstraling heb...
Hey hey dames, Bedankt voor de reacties ! Dacht zelf ook wel dat het goed was hoor maar bevestiging is altijd fijn om te horen ( heb gewoon een lui kind haha) Nou ik kan mij er niks bij voor stellen geen sex al die tijd Het is dat mijn vriend er niet is sinds de bevalling maar "gelukkig" komt hij morgen thuis en dan moet ik er niet aan denken van hem af te blijven ! Maar ja dat is natuurlijk bij iedereen verschillend. Liefs Cat.
Goedemiddag meiden! Heb deze week nog vakantie, dat is wel erg lekker! Manlief is flink aan het klussen en ik doe lekker niets Iedereen met een goede mooie echo, gefeliciteerd! Bij mij bewoog de beeb 1 keer maakte hij (voor het gemak) een sprongetje. Daarna ging het lekker op zijn zij liggen... Dus ik een rondje gedraaid op die tafel en toen zagen we het nog ff trappelen. Maar al snel ging ie weer lekker slapen Buik: heb ook al een flinke buik, alleen vet, maar ja... Lichaam: ik merk dat ik me steeds beter ga voelen. Nog wel moe, maar niet zo ziekig meer. En ik heb geen last van mijn huid, behalve dan dat mijn benen zo ontzettend jeuken! Door de geschoren haartjes die weer doorkomen. Normaal heb ik daar nooit jeuk van. Verder wordt ik in het algemeen al wat dikker nu. Heb ook al 2 ringen af moeten doen, en de 3e moet er ook binnenkort al af. Ze knellen echt heel erg! Dan heb ik er nog maar eentje over en dat is niet eens mijn trouwring Maar ja, tis voor een goed doel
@ Noppie, dat is inderdaad wel lekker dat ze het al weten op je werk. Ik ga het donderdag vertellen, als de echo goed is natuurlijk. Dus vandaag de laatste keer dat ik moet 'liegen' (woensdag is mijn vrije dag). Een collega zei net al dat ik zo bleek was, ja ik ben supermoe, maar heb me er maar een beetje onderuit geluld. @ Mieke, ja joh, weten 'ze' het bij jou al? Jij bent ook al lekker de 12 weken voorbij, heerlijk lijkt me dat! @ Uk, ik zwel gelukkig nog niet op, zou het ook echt zonde vinden om mn trouwring nu al af te moeten. Maar als het echt niet meer gaat, gaat ie uiteraard af! Dan draag ik hem denk ik aan een kettinkje ofzo. Heb trouwens tegenwoordig extra last van een ochtendhumeur, hebben jullie dat ook? de ochtenden ben ik momenteel echt niet te genieten, vooral ikzelf heb daar last van.. zo smeerde ik gister bijv boter op mn hand ipv op een cracker en toen flipte ik helemaal en heb de handdoek door de keuken gesmeten. manlief zat gewoon onverstoorbaar door te eten, haha
Hey meiden Sexleven: Staat hier ook op een behoorlijk laag pitje. Terwijl ik mijn mannetje woest aantrekkelijk vind. Hij is bouwvakker en is daarom mooi gespierd. Met dat mooie weer was hij helemaal bezweet en zag je zijn spieren goed. Ik kon hem wel verslinden, maar op een één of andere manier kan ik me er niet toe zetten. Gelukkig zijn we wel anders gewent maar vind het niet zo leuk voor mijn mannetje... Dus ik kan een piemel nog wel verdragen...haha... Buik: Heb wel zwangerschapsdarmen,mensen zeggen tegen me:"Nou je kunt het al goed zien hè?!" Maar als ik ga liggen valt die hele buik weg...haha. Hoop wel dat ik snel een beetje een buik begin te ontwikkelen,maar goed... Straks zijn we zo dik dat we daar weer over klagen....haha...
Mijn buik begint nu toch echt zwangerschapsvormen aan te nemen hoor. Waren het eerst vooral mijn darmen, nu krijg ik toch echt een buikje...Gewone slipjes zitten al niet zo lekker meer. Ons sexleven staat ook op een zeer laag pitje. Dit was al zo toen we met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig waren. Dit is ook echt niet goed voor je sexleven Nu heb ik gewoon echt de behoefte niet en mijn mannetje wel, maar die durft niet goed. Is bang het kindje te beschadigen vindt het wel lief haha. We voeren het dus maar op een iets andere manier uit Bij mij op het werk weten ze het nu zo'n 2 weken en ik krijg echt alleen maar hele leuke reacties. Het is heerlijk dat het nu openbaar is en ik het niet meer verborgen hoef te houden. Nog 3 weken en dan doen we een echo bij een pretburo! Heb er zo'n zin in... We zijn morgen al 14 weken zwanger en de tijd begint nu toch wel steeds iets sneller te gaan. Golfola, das niet fijn als je een virus hebt in je darmen. Hopelijk weten ze snel wat het is en kunnen ze er wat mee. Ik ga weer werken zo, liefs Daffie
Niet lachen Mieke! Ik werd echt wild, haha.. kan er nu wel om lachen, maar op dat moment dus echt niet!
Ik heb het afgelopen vrijdag op mijn werk verteld. Ik was een beetje bang voor wat mijn baas zou zeggen, omdat ik sinds een tijdje alleen zit en er dus geen vervanging is.... Hij reageerde ontzettend positief. Echt heel leuk! Hij gaf ook aan dat als ik weer last zou krijgen van mijn bekken ik dat maar meteen aan moet geven zodat hij tijdig voor vervanging kan zorgen en ik mijn rust kan nemen. Voor wat betreft het sexen: ook hier is het momenteel nagenoeg nihil, maar met name ook omdat ik vaak zo misselijk ben. Hij reageert dan heel lollig, zo van: ik ben er na een koude douche vanaf, jij blijft met de misselijkheid zitten...... En bedankt......
Ht is nog niet zeker of ik een virus of bacterie in mijn darmen heb. Dat gaan ze nu onderzoeken. Ik voel me gelukkig nu al weer iets beter!
Ik ben zoooooo zenuwachtig als ik eraan denk dat ik tegen mijn werkgever vertel dat ik zwanger ben. Ik weet het, het slaat nergens op, maar toch ben ik zenuwachtig. Vandaag sprak ik even telefonisch mijn werkgever even over een vervanging. Ik heb haar weken niet gesproken omdat ze op vakantie was en nu zou ik het haar eigenlijk kunnen vertellen. Mijn planning is in principe volgende week, maar ik durf niet. Stom hè! Misschien komt het doordat ik bij mijn eerste een slechte ervaring heb met het vertellen aan mijn werkgever (een andere werkgever). Ik was toen in mijn proeftijd en toen ik tijdens het einde-proeftijd-gesprek vertelde dat ik zwanger was, toen zeiden ze de volgende dag dat ik kon vertrekken, terwijl ze tijdens het einde-proeftijd-gesprek eerst zeiden hoe tevreden ze waren over mij en dat ik mocht blijven. Blijkbaar hadden ze geen zin in een zwangere werknemer. Ik heb nog geprobeerd om met juridische hulp mijn recht te halen, maar dat zou zoveel geld gaan kosten dat ik het maar zo had gelaten. Nu zit ik niet in mijn proeftijd, maar toch .....
Fijn dat je je iets beter voelt Golfola! En Angela, fijn dat je baas goed reageerde. Ik ben erg benieuwd hoe mijn leidinggevende reageert als ik het donderdag vertel. Zij is een beetje het type dat leeft voor dr werk (heeft ook geen partner en/of kinderen), dus hoop dat ik wel begrip krijg. Ow, zie dat Golfola nog wat gepost heeft. .. Snap wel wat je bedoelt! Ik ben dus ook best huiverig voor de reactie van mijn leidinggevende, wellicht heb ik daar helemaal geen reden toe, maar t voelt nu wel een beetje zo.
Golfola, het hoeft niet altijd juridsch je kunt het ook via het UWV doen of hoe het het vroeger heette dat het arbeidsbureau?!
Ja, klopt. Ik weet ook niet meer precies hoe al die instanties heetten. We hebben toen via allerlei instanties informatie ingewonnen, maar ik had er echt de energie niet voor om een strijd aan te gaan. En er was toch een grote kans dat het geld ging kostn omdat mijn man 'teveel' verdiende om in aanmerking te komen voor gefinancierde rechtshulp. Maar ik noemde het in het voorgaande stukje maar even juridisch, maar ik bedoelde eigenlijk dat ik allerlei instanties heb ingeschakeld. Maar goed, dat is nu voorbij en gelukkig werk ik daar niet meer; als ze zo omgaan met zwangere vrouwen. Ik hoorde achteraf dat er al eerder problemen waren geweest met een zwangere werknemer.
Hoi meiden, Mijn hoofd is een beetje een zeef, dus sorry dat ik nu niet op iedereen reageer, maar lag hier ook dubbel om jou opmerking over piemels Noppie, hahaha! Ik ben alleen een beetje verbaasd, want ik wilde jullie een tijdje geleden al vragen of jullie door zwangersch ook extra zin hadden en extra gevoelig waren, maar durfde daar toen niet over te beginnen hahaha...maar nu het hek vd dam is ik heb dus precies het tegenovergestelde als wat ik hier lees. Ik hield altijd al veel van sex ,maar sinds ik zwanger ben, ben ik dus echt 10 x, misschien wel 100 x gevoeliger van binnen zeg maar (positief bedoeld ), weet niet wat ik meemaak haha. Heeft niemand dat van jullie? Mijn vriend merkt ook dat ik zeg maar anders aanvoel van binnen (vraag me niet wat ie precies voelt haha) en vind het ook (nog) prettiger. Wel heb ik natuurlijk op de momenten dat ik zo misselijk was of migraine had of erge rugpijn enz enz, moest ie ook niet in mijn buurt komen,maar verder (als het goed gaat tussen ons, gaat nu weer top gelukkig) kan ik er geen genoeg van krijgen! Ben toch vast niet de enige?
@ Amor, ik heb dat nu niet nee.. de horny-period komt geloof ik als je een maand of 4 bent he, mn man kan niet wachten, haha Kennen jullie dat stukje uit Friends waarin Rachel in die periode zit en werkelijk waar van elke man gaat soppen? hilarisch (maar ik ben dan ook een echte Friends-a-holic )
@Marriedgirl: Nee, die ken ik niet, hahaha! Ik denk dat ik een beetje voor loop dan, moet zeggen dat het bij mij in maand 2,5 a 3 het heftigst was en nu mijn 4e maand is aangebroken het afgenomen is, maar nog steeds gevoeliger als voorheen. Ben benieuwd of het nog heftiger terug zal komen dan hahaha en voor de meiden die het nog niet hebben...wacht maar af, waarschijnlijk snappen jullie over een tijdje dan wel waar ik het over heb en staan de pagina's er hier vol mee of het forum is leeg omdat iedereen in bed ligt