Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Amor, haha, we zullen zien! Zou wel lollig zijn als het hier ineens dagen lang verdacht stil is ;)

2. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Hihihihi, dat had mijn vriend ook gelezen in het boekje van Kluun "Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt". Hij zit zich ook erg te verheugen op mijn 'horny-period'.
    Tsja, ik ben normaal gesproken alleen echt een sex-beest in het eerste jaar van mijn relatie, daarna wordtd het echt veel minder bij mij. Heeft overigens niks met mijn liefde voor hem te maken. Tis nu eenmaal zo...

3. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Golfola: ik vind dat dus echt belachelijk van die werkgever. Ik zou van alles hebben gedaan, denk ik althans nu: Meldpunt Discriminatie inschakelen, lokale krant erbij roepen, Hart van Nederland enzo bellen, geenstijl.nl etc. Vind dit echt niet kunnen!

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Soms heb je gewoon even zo'n opstootje nodig in je relatie, het heeft ons destijds heel veel goeds gedaan.

5. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Heb je de griep aan je vriend overgegeven ;)!

6. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Bij mij werkt mijn zwangerschap gelukkig averechts...ik heb minder pukkels! :)

7. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb de afgelopen twee pagina's zo moeten lachen...

@Marriedgirl, dat wat jij had met die cracker had ik laatst met een mueslibol. Ik sneed hem en toen ik hem open deed was het werkelijk waar schots en scheef... Toen kwam bij mij er ook iets scheef te zitten...haha. Mijn vriend heeft de hele tijd moeten lachen...haha

@Vaamrile: Ben toch wel een beetje jaloers hoor... Wou dat ik hetzelfde kon zeggen....

Horny-period: Die van mij heeft al een scheurkalender van het aantal dagen tot ik 4 maanden zwanger ben...haha

Werk en zwangerschap: Ik begin na de zomer met werken en ga dus gelijk mijn proefperiode in. Ik probeer het zo lang moglijk geheim te houden, maar mijn buik gaat aangeven wanneer ik het toch écht moet gaan vertellen. En bang zijn voor de baas: Hij weet dat je een vrouw bent en dat vrouwen nu eenmaal zwanger kunnen raken. Daarnaast wordt de periode die jij weg bent volledig vergoed door de overheid. Jij wordt dan betaald vanuit de overheid zeg maar. Dus je baas draait nooit geen verlies o.i.d. als jij met zwangerschapsverlof bent.

8. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Sexleven....hihi, tja, dat staat echt op nul nu natuurlijk... Merkte wel dat ik door het stoppen van de pil toen al veel meer zin kreeg als voorheen. En helaas ga ik richting 4 maanden en (voorlopig) nog zonder vent. Dus marriedgirl...misschien word ik ook wel een soort van Rachel (ben ook mega-friends-fan ;)).
    Mijn man is overigens vandaag thuis geweest en weet nog steeds niet wat te doen. Hij geeft aan dat hij zich voelt als toen hij depressief was en geeft aan echt geen keuze te kunnen maken. Ik heb hem gezegd dat hij terug moest gaan naar de camping van zijn ouders en daar is even tot rust moest komen (dus geen 3 dagen).
    Hij heeft besloten om voor 2 weken terug te gaan. Hij heeft dit ook tegen haar gezegd. Heeft zijn telefoon afgezet (als er iets is met de kleine kan ik zijn moeder altijd bereiken) en hij is nu (hopelijk) vastbesloten om zijn hoofd even tot rust te laten komen en pas dan een beslissing te nemen. Ik geeft hem ook die ruimte, want als hij nu een keuze gaat nemen is die niet meer terug te draaien. Uiteraard hoop ik dat hij voor mij gaat kiezen, maar het is een 50/50 kans, dus we zullen zien. Kiest hij niet voor mij dan moet ik verder met mijn leven. Alles staat nu op een hold. Makelaar is vandaag wel geweest voor taxatie, maar is geen afspraak mee gemaakt. Ook afspraak advocaat is afgezegd.
    Dus afwachten en stiekem toch hopen...

9. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Dat heb ik nou ook! Dit is wel super! Bij mijn vorige zwangerschap had ik precies het omgekeerde, toen had ik echt bijna geen zin. Toen deed ik het soms maar wel voor mijn man. Ik vond het dan wel gewoon prettig maar meer ook niet. Nu merkte ik al voor NOD dat het gevoeliger (in positieve zin) was! Was het altijd maar zo!
    Helaas ;) is mijn man nu een paar dagen weg. Bergklimmen met mijn vader samen. Dus ik mis hem nu wel erg! (de afgelopen dagen had ik overigens niet zo veel zin, maar dat had echt te maken met de diarree en de buikkrampen.)

10. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    @Vaamrile: jeetje, dat worden 2 spannende weken! helaas kan een gevoel niet aan tijd gebonden worden, maar het is wel heel goed van hem dat ie nu 2 weken rust heeft. Hopenlijk praten zijn ouders ook een beetje in jouw voordeel op hem in!

Enne mocht je horny :) periode aanbreken en je behoefte hebben aan een andere man... weet zeker dat je die zult vinden, want gek genoeg vinden mannen zwangere vrouwen nog erg aantrekkelijk en spannend ;)

Ik heb ook van die buien dat ik helemaal gek kan worden, maar had ik eigenlijk altijd al :oops: dus valt bij mij niet zo op haha.

@Golflola: Fijn dat ik niet de enige ben haha, vond het al vreemd!

Ik vertelde mijn vriend net dat ie zijn borst nat kan maken, dat ik over een paar weken volgens jullie pas echt horny zal worden :) en zijn antwoord was: o god, nog erger, dan pak je maar je speeltjes hoor hahaha.

Merk wel beetje verandering aan huid, was altijd erg droog en nu vetter,maar gelukkig (nog geen) puistjes... vervelend hoor voor degenen die dat wel hebben, hopenlijk gaan ze weer weg!

Even een domme vraag aan jullie hoor, ik had dus mijn echo en wist toen pas dat de baby nog helemaal in de onderbuik zit, onwijs laag. Ik dacht altijd dat de baby door heel je buik heen zwom :oops: Maar hoe komt het dan dat mijn gehele buik dik en rond is geworden en klopt het dat ze later wel je gehele buik in beslag nemen? :oops: Zo ja, vanaf wanneer ongeveer?

11. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Iedereen gefelicitteerd met de mooi echo's

Amor, na mijn laatste zwangerschap had ik bijna 2 jaar last van mijn hormonen, hierdoor weinig zin in sex, sinds ik nu zwanger ben heb ik juist weer veel meer zin, maar mijn man vind het allemaal nog al eng doet dan ook erg voorzichtig,

vandaag bij de verloskundige geweest, ze had net de brief binnen van mijn 2e bloed test nu blijkt dat ik waarschijnlijk nog een andere antistof heb, mijn man heeft deze stof ook in zijn bloed ( dit was vorige keer al getest) dit kan dus gevolgen hebben voor de baby die kan erge bloedarmoede krijgen, in het ergste geval moet de baby in de buik al een bloeddtansfusie. moet 27 aug weer bloedprikken, hopen dat het mee valt en dat ik de antstof c niet blijk te hebben en anders afwachten maar.

moest de laatste dagen erg veel plassen dit deed ook pijn en kon het bijna niet ophouden, blijk dus blaasonsteking te hebben.

iedereen die nog steeds misselijk is sterkte.

Over bevallen in het ziekenhuis ik mag op mediche indicatie bevallen, dit heeft al voordeel dat ik niet zelf een eigen bijdrage hoef betalen.

groetjes Martine

12. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    Hoi meiden! Het is even stil geweest van mijn kant. Ik had even wat tijd nodig om voor mezelf weer e.e.a. op een rijtje te zetten.

Merkte dat ik na verloop van tijd door het lezen van alle verhalen zelf wat onzeker werd. Het was fijn om jullie ervaringen te lezen en informatie op te doen hoe het in NL gaat, wat verschillen zijn met VK, fijn om te lezen dat alles aardig parallel loopt.

Maar werd wat onrustig toen ik jullie verhalen las over zwangerschap dozen aanschaffen, positiekleding, thuis bevallen of niet, inrichting babykamers, (heb er een aantal gezien, wat zien sommige er super mooi uit, zeg! Daar kan ik echt een beetje jaloers op worden.... :oops: ) Voelde toen weer even dat onze werelden toch wel erg verschillen en ik 'me anders' voel :( . Dat beangstigde me wel een beetje. Waar ga ik nou precies bevallen? En hoe gaat dat straks voor ons hier op de boot? Straks is de plek helemaal niet prettig waar we naartoe gaan... Tot wanneer kan ik kiezen of ik mee kan varen of overvlieg. Wat hebben wij nou precies nodig en kunnen we dat hier wel kopen. Wordt het straks geen huilbaby waar ik iedereen mee lastig val [-o< [-o< [-o< (en hem niet zoals jullie op z'n babykamer kan neerleggen), hoe doen andere lotgenoten dit die op een boot wonen? enz, enz...

Affijn had even wat tijd nodig om mijn onzekerheid kwijt te raken en e.e.a. uit te zoeken.Weet nu alle ziekenhuizen (en prijzen :) ) in thailand, zelfs hoe de kamers eruit zien, zien er super uit! Geinformeerd tot welke datum ik zou kunnen vliegen. Ik heb foto's gezien van het nieuwe gebied en gelukkig was dat erg mooi.... Ondertussen wat ervaringen gelezen van lotgenoten op andere jachten. Ik ga er maar vanuit dat het ook wel eens 'geen-huil-baby' zou kunnen zijn. En ben weer blij met mijn 'andere' situatie. Kortom het goeie gevoel is weer terug en ik ben er weer!

En schroom niet, meiden, blijf lekker doorschrijven. Ik blijf het fijn vinden om te lezen waar jullie 'lotgenoten' allemaal mee bezig zijn.....!

Maar tjeeeeessss, wat is er zo te zien, veel gebeurd!
    Eerst maar eens even bijlezen.....

Liefs uit India!

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Vaam, ook al heeft hij natuurlijk al een heleboel gezegd en waaronder ook dat zijn gevoel voor jou minder of weg is.
    Toch vind ik het heel positief dat hij nu aangeeft niet te weten waar hij staat en wat hij wil.
    Uiteindelijk moet hij natuurlijk niet voor jou kiezen uit medelijden en wat hij jou heeft aangedaan, maar omdat hij van je houdt en zijn leven met jou wilt delen en samen een gezin wilt vormen.
    Heel goed van je dat je gezegd hebt dat hij maar eens tijd voor zichzelf moet nemen.
    Misschien is 2 weken nog niet voldoende, maar de tijd zal het leren.

Martine, wow dat is denk ik niet zulk goed nieuws vwb het bloedonderzoek.
    In welk stadium kan er dan al wat gebeuren met de baby?

Hier trouwens een ook wat vettere huid, maar geen puistjes of zo.

Amor, mijn buik is ook opgezet hoor, dat zijn vooral mijn darmen die ruimte moeten maken voor de baarmoeder denk ik.

Mag ik ook even klagen....
    Ik ben vandaag zo moe, ik zat in de auto naar huis en ik kon wel janken zo moe voelde ik me, moest me ook nog eens goed concentreren op de weg.
    Krijg ik ook nog een sms met, "wat eten we"? we moeten boodschappen doen....
    Thuis, lekker omgekleed in joggingpak... we moeten toch boodschappen doen... nou doe jij maar ik heb geen puf.
    Meneer rijdt nu pas weg en pakte net daarvoor nog even een biertje.
    Dus ik zei er wat van, kreeg een lange neus terug en kon barste zo in janken uit, blegh...
    Bij mij niks niet 3 maanden en het wordt minder, heb het idee dat mijn vermoeidheid nu weer meer wordt.
    Komt ook omdat ik op het moment erg druk met werk ben en normaal thuis werk en nu niet... ander ritme waar ik weer aan moet wennen.
    En heb krampen onderin mijn buik, kan dat al iets van harde buiken zijn of zo?
    Sorry voor mijn geklaag.

14. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi Febr21

Ik had dat ook hoor, die verhalen hier maakte me erg onzeker. En dan vooral de verhalen waarbij het mis ging. Ik merk dat ik dat beter niet kan lezen, want ik blijf er de hele dag over malen. En ik woon gewoon in NL. Dus ik kan me jouw onzekerheden wel voorstellen hoor. Fijn dat je alles hebt uitgezocht, zal wel een zorg minder zijn ;)
    Maar je woont op een boot? Wat voor boot als ik vragen mag :oops:

15. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Martine, ik ga voor je duimen hoor. Lijkt me best eng allemaal en dan moet je ook nog zo lang wachten... Sterkte hoor

16. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    Affijn.... daar gaan we dan:

Allereerst, alle meiden die succes nodig hebben met hun vriend, Succes. Vergeet alleen niet dat er ook voor hen veel verandert en ook bij hen w.s. plotseling onzekere gevoelens omhoog komen waar ze zich niet altijd raad mee weten.... of even handig (of volwassen) mee omgaan. Ben het overigens volledig met jullie mening eens, Daffie en Mieke!
    Vaam, super trouwens om te lezen hoe je er mee om (kunt) gaan...

Axioma en Anne: Ik las over mogelijk bekken instabiliteit en rugklachten, hoe gaat het ermee? Overigens axioma, dat wat je beschrijft hoeft nog niet te betekenen dat er sprake is van bekkeninstabiliteit, hoor. En Anne, wat goed dat je terecht kunt bij de Fys.
    Als jullie klachten blijven.... overweeg dan eens een bezoek aan een houdingstherapeut. Ik ben dat zelf jaren geweest (Cesar therapeute) en heb veel van dit soort klachten behandeld. Vooral in het begin van de zwangerschap kun je nog een hoop doen om later in je zwangerschap (of erna) problemen te voorkomen. Een voordeel van deze therapie is dat je voor de spiegel werkt en direct geconfronteerd wordt met hoe je (veelal onbewust) omgaat met je eigen lijf. Veel klachten komen voort uit teveel asymetrisch bewegen en/of te weinig juist gebruik van houdingspieren. Veel klachten zijn niet nodig....

Tirtilisko, goh zeg, dat was even schrikken! fijn dat je weer thuis bent en alles weer goed gaat....

Lotte22, misschien heb ik het gemist maar moest jij maandag niet voor controle? Ben benieuwd hoe het is afgelopen en of alles goed is!

Talitha, als ik het goed heb, heb jij overmorgen je onderzoek, niet? Heb je fijne dagen gehad? Was het niet scheveningen? of haal ik nu wat door elkaar.... Succes in ieder geval!

17. Lot22

Lot22 Lid

20 jun 2008
    96
    0
    0
    poetsmiepje
    Gelderland
    hoihoi allemaal,

Ben blijblijblij :D het was volgens de verloskundige een "prachtig" kindje(alles zit goed)

eerst schrok ik wel even ze kon het babytje niet goed zien... toen ging ze een inwendige echo maken,mijn baarmoeder ligt behoorlijk achterover gekanteld en daardoor kon ze hem met een niet duidelijk zien.
    bewegen weet de kleine ook al hoe dat moet haha

dus mijn week kan niet meer stuk :D

18. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @febr21 Kan me wel voorstellen dat je onzeker werd van al die verhalen hier, heb ik ook wel eens hoor. Als ik dit forum niet had gehad, was ik ook niet zo goed op de hoogte geweest van wat er allemaal mis kon gaan...

Ben met je eens dat het niet perse bekkeninstabiliteit hoeft te zijn hoor. Ik wacht het rustig af, al heb ik er meer last van op de dagen dat ik meer loop.
    Ik heb vroeger lange tijd ceasartherapie gevolgd (mede voor mijn bindweefselziekte) In die tijd ook zeker veel geleerd over goede houding en looptechniek!

19. Lot22

Lot22 Lid

20 jun 2008
    96
    0
    0
    poetsmiepje
    Gelderland
    martinenur,

wat naar zeg ,hopenlijk komt het goed,zal heel erg voor jullie duimen

20. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    Ha ha ha ha, wat heerlijk Mieke dat er nog meer meiden zijn die het op een janken moeten zetten. Bij mij is het net weer voorbij. Enne, tip.... Hoe groot is jullie vriezer? de eerst volgende keer dat jullie bootschappen gaan doen, sla dan een mega hoeveelheid lekkere maaltijden en natuurlijk een hoeveelheid pizza's in van onze vriend Albert ;) en ik kan me niet voorstellen dat je niet een bundel 'laat-maar-bezorgen' brochures in huis hebt. Zoniet, regelen zodra je je weer fit voelt!

Vraag niet teveel van jezelf meid! en ja jammer genoeg zou het fijn zijn geweest als 'onze mannen' soms eens zouden kunnen voelen hoe wij ons voelen. Tja..... las trouwens ergens dat we rond deze periode weer langzaam een klein beetje alcohol kunnen nemen. dubbele whisky dan maar? ;)

UK80: lang verhaal maar inmiddels alweer ruim 4 jaar op pad en wonen op een zeilboot, deels leefstijl, deels mee gewerkt door met gasten te varen. Zijn nu op doorreis naar Thailand...

Deel Deze Pagina