wat hebben veel meiden/vrouwen onmogelijkheden met hun partner hoop dat jullie er uit komen(soms moet je allebei wat water bij de wijn doen/ook al heb je soms zelf weinig fout gedaan,maar het lijkt erop dat veel mannen toch een beetje bang zijn om hun vrijheid op te geven en het nu juist dubbel op gaan zoeken/wij vrouwen wennen langzaam aan het feit dat er eenkindje inonze buik groeit,helaas hebben mannen hier geen lasat van en weten ze ook niet wat hormonen met je doen. ik leef echt met jullie mee,dan wil je genieten van je zwangerschap,en hierdoor levert het je alleen maar meer stress op. sterkte gelukkig knuffelen mijn vriend en ik van blijdschap,we kunnen maar niet vaak genoeg zeggen whhaaaaaaa we krijgen nog een kleintje
Lot22: Super dat alles toch goed is. Moet een ontzettende opluchting zijn geweest om te zien dat alles goed was, denk ik.... fijn voor jullie! Knuffel lekker verder...
Axioma: Goed te lezen dat je al van een hoop tips op de hoogte bent, meid, dat scheelt al een hoop. Maar als er een bindweefselziekte mee speelt, overweeg dan zelfs sterker om nog eens een 'opfris-cursus' te volgen. Juist als je zwanger bent, is de manier waarop je met je eigen lijf omgaat en het voorkomen van teveel onnodige asymmetrisch bewegingen belangrijk. Ik weet niet wat voor werk je doet maar veel meiden werken hier in de zorg.... zo ja? aandachtspuntje extra. Overigens, zag dat je in gouda woont, daar zit een hele goeie! Ursula, als ze daar tenminste nog zit....
ja het was echt een opluchting toen ze eerst zei dat het inwendig moest schrok ik me dood want ze zei het kindje ligt helemaal onderin ,nu had ik net gelezen dat ze dan meestal overleden zijn... mijn vriend zei je trok helemaal wit weg en zei het is mis he ,ja ik weet het het is mis (kan ik mij slecht herinneren haha zo gestresst was ik)
@Martine: jeetje wat een rotnieuws, wat jammer dat je weer zo lang moet w8 op uitslag.. hopenlijk zijn alle zorgen de komende weken voor niks! @Febr21: Ik snap je helemaal hoor en ben blij dat je onzekerheden weg zijn en je weer kunt genieten! Denk er maar aan dat niet iedereen leeft zoals "wij" in nl, er zijn genoeg culturen, landen, waar ze het een stuk slechter hebben als op een mooie boot, in een mooi land, waar zo te horen ook alles goed geregeld is. En krijg je een huilbaby? Pech voor de anderen, als ik die krijg zullen de buren er ook niet blij mee zijn Jullie krijgen het vast heerlijk met jullie drietjes en anders komen jullie toch gewoon terug? Geniet er van... Mijn rugklachten komen doordat ik 24 mei mijn rug had gebroken, dus loop nu al bij fyschio. Morgen moet ik er weer heen en zal dan gelijk oefeningen tegen mijn bekkenpijn vragen. @Mieke: ach, heb wel beetje medelijden met je als ik dat lees, maar wees gerust, weet zeker dat het voor ons allemaal wel herkenbaar is. Ik sluit me helemaal aan bij febr21, pas goed op jezelf en probeer zoveel mogelijk rust te nemen! Komt goed... gelukkig hebben we 9 maanden lange verschillende fases en dus niet 9 maanden lang achter elkaar dezelfde klachten! Lot22: gefeliciteerd met je mooie echo!
W.s. kan je lijf jouw tempo op dit moment niet bijhouden, Mieke. Probeer jezelf serieus te nemen en je tempo wat meer af te stemmen op je lijf dan je lijf met jouw tempo mee proberen te trekken.... Beetje pas op de plaats dus, vrees ik voor je meid!
Bekkeninstabiliteit is een vaag begrip. Het vaak ook meteen een 'etiketje'. Het kan ook heel erg varieren in de mate waarin je bekken instabiel is en daarbij ook de mate van de klachten die je ervan ondervindt. Ik zag deze site en die is misschien wel interessant om te lezen als je klachten hebt aan je rug en bekken. http://www.nvog.nl/files/bekkenpijn_bek ... rschap.pdf Even heel wat anders: Nou, ik ben zwanger hoor....zat net gewoon te janken bij Dr. Phil..... ik hoef normaal nooit te huilen bij iets op tv. Zowiezo huil ik niet snel, maar nu ..... Hahaha!
haha hoe raad je het zo... ik werk inderdaad in de zorg, maar ben niet verzorgend bezig. wel gedaan de afgelopen jaren, denk niet dat ik nu nog zou kunnen (qua lichamelijke druk) Ik ben begeleidster op een kantinegroep, met verstandelijk gehandicapten. Dus ik loop en sta wel de hele dag. Misschien is zo'n opfriscursus wel een idee, ik zal het er zowiezo met mn vk over hebben. Ze weet wel dat ik ehlers danlos heb, maar ze kende het niet. Dus ze zou er info over opzoeken, en dan hoor ik meer. Dus ik heb ook nog kans om naar de gyn te moeten, en eventueel ziekenhuisbevalling. Maar dat wacht ik nog even af! over dat zwanger zijn, ik heb al heel wat tranen weggepinkt bij oude afleveringen van babyboom.... En nu.... nu ga ik mijn heerlijke bed opzoeken, waar ik vanmorgen veel te vroeg naar mijn zin afscheid van moest nemen....
Wat hebben jullie weer veel gekletst meiden! Gezellig hoor Ik ben inmiddels weer terug van een paar heerlijke dagen in Scheveningen. We hebben het er echt van genomen! Het weer zat gelukkig ook mee. Na twee weken is nu eindelijk het bloedverlies gestopt! Ik ben er dolgelukkig mee Ik heb een veel zekerder gevoel nu. Donderdag nog een echo om te kijken of het kindje wel helemaal gezond is en hopelijk kunnen we daarna echt met volle teugen gaan genieten. @Mieke: ik heb ook last van buikpijn (baarmoeder). Meestal heb ik het 's avonds het ergst. Ik vind het een vervelend gevoel, maar ik denk niet dat het kwaad kan.
@ Lot: gefeliciteerd met je goede echo! @ Martinenur: poeh, dat is wel een spannende uitslag van het bloedonderzoek zeg. heeft dat soms iets met rhesusfactor te maken? Ik duim heel hard voor je dat ze die andere antistof niet vinden! @ Talitha: mooi dat het bloeden is gestopt, komt vast helemaal goed. @ febr21: jemig, je leeft dus echt op een zeilboot, wauw! Klinkt aan de ene kant als een sprookje, aan de andere kant heb ik ook wel wat zeilervaring, ook op zee en dus hoop ik maar dat jullie kajuit groot genoeg is . Plannen jullie wel terug te gaan als het kindje naar school moet of plannen jullie niet zolang vooruit? Tsja, soms is het forum best confronterend, aan de andere kant vind ik het ook heel leerzaam, want ik wist nog niet zoveel. Ook vind ik de meiden allemaal erg aardig hier. @ Mieke: tuurlijk mag jij ook eens een keertje klagen, je bent ook maar een mens hoor. En die vermoeidheid vind ik erg herkenbaar: heb vanmorgen op kantoor mijn deur dichtgedaan en heb gewoon 20 minuten op de grond gelegen . Vandaag weer geen kramp en diarree, volgens mij is de buikgriep nu echt over . Morgen wordt mijn katje Okkie opgenomen in de dierenkliniek. Hij krijgt een roesje en dan worden er foto's van zijn blaas gemaakt. Net wat urine van hem opgevangen en volgens mij slaat de anti-bioticum nog niet echt aan, want volgens mij zit er nog steeds bloed in. Arm beest .
@ Mieke: ik voel mijn baarmoeder ook best veel hoor. Een soort bal onderin je buik. Doet soms echt wel wat pijn met opstaan en naar de wc gaan enzo. daarom dus ook niet zo'n zin in seks.... Het hoort erbij I guess...
....voor als je nog geen 12 weken echo hebt gehad, maar wel benieuwd bent hoe je kindje er dan uitziet? Kijk op YouTube en typ in: '12 week ultrasound' (en misschien andere trefwoorden om echo's te zien van later in de zwangerschap) Echt leuk om te zien.....ben namelijk zelf ook zo benieuwd hoe mijn kindje er volgende week uitziet op de echo!
wel grappig roy zijn neef is 13 februari uitgerekend hihihi althans zijn vriendin he? hihihihi lijdt echt aan zwangerschapdementie hahaha afgelopen zondag verse groente soep gemaakt en im vond hem toch zo lekker hahaha maarre gister keek ik in mijn keukenla en daar stonden de pakjes honig groente soep hahahaha dusse ik mijn moeder bellen joehoeeee proefde je niet iets aan die soep? ja zegt ze vond lullig om te zeggen, lag zelf dubbel wat dom zeg Marriedgirl hoe is tie nu met jou ? spannend hoor het morgen tegen je baas vertellen maarre als ze beetje menselijk is kan ze toch alleen maar super blij voor je zijn? hoest met alle andere meiden? jullie schrijven wel erg veel hoor, kan het niet bij houden... ben nu weer lekker aant werk... hondje naar de creche gebracht en de andere 2 labradors een kus achter de bruine oortjes gegeven... hahahaha ben zooooo vrolijk vandaag ff een vraagje he slapen jullie ook zo onrustig? ben giga moe maar ben wel 7 a 9 x deruit 's nachts, dan weer plassen en dan weer wat drinken of ff een nachtelijke knuffel aan de hondjes geven
verder merk ik wel dat ik fitter ben en erg vrolijk in de ochtend en naarmate de dag vordert wordt ik redelijk gaar!
Hey dames, Hier gaat alles goed mijn vriend zit in afghanistan maar komt vandaag dus voor een weekje mits alles goed komt met zijn oog naar HUIS! Weet niet of ik het al door gegeven had maar ik ben 26 februari uitgeteld ipv 23 volgens de gyn. Ik moet ook elke nacht er uit om naar de wc te gaan maar gelukkig niet zo vaak als jouw ! Jeetje erg vervelend Liefs Cat.
Mij juist het tegenovergestelde... kom de laatste dagen moeilijker in slaap (door het denken etc) maar als ik slaap, slaap ik zo vast! Er gaan hier s'morgens 4 wekkers tegelijk af en ik hoor ze niet Merk ook dat ik echt mijn 8 uurtjes nodig heb, terwijl ik voor de zwangerschap 5 a 6 uurtjes per nacht sliep en daar genoeg aan had...
@ mieke Ik heb het ook hoor dat ik snel moet janken. Is volgens per zwangerschap anders bij mijn 1e had ik het niet en nu kan ik ook overal om huilen. Hier kunnen we lekker huilen en klagen zonder dat er iemand zeurt heerlijk hihi @ martinenur Heftig hoor. Hoop dat je snel de uitslag weet en hoor van hoe of wat verder. Succes de komende tijd. @ lot22 Jeetje dat is even schrikken. Gelukkig dat alles goed is met jullie kindje. Ik heb gisteren gewerkt na 3 weken vakantie jeetje dat valt tegen de heledag staan. Had smiddag's last van mijn buik helemaal opgezet en kleine steekjes onderin. Ben benieuwd of ik dit tot het einde ga volhouden. Oja het nog een site waar je echo foto's per week kan zien. Vandaag lekker vrij ga wat leuks doen met mijn ventje. Nu kan het nog over 2 weken gaat hij voor het eerst naar school. (snik snik ) voor hem leuk maar vind er zelf niets aan en heeft nog continu rooster ook. Vind het opgroeien veel te snel gaan. Iedereen de vandaag naar de vk of gyn gaat succes.