@ Waxientje: fijn dat alles goed is! Over roken: ik ben in 1x pats boem gestopt, ik zat op zo'n 4-5 sigaretten per dag. heb 1 dag een terugval gehad, toen mijn vriend ontslagen werd heb ik 3 sigaretten gerookt. Verders niet. Was voor mij wel makkelijk vanwege de misselijkheid....
Uhm het geslacht is eigenlijk wel al bepaald hoor, bij de bevruchting al En ach niet te veel van aantrekken joh. Nou in mei er weer voor gegaan en meteen die maand raak, dat is dan wel fijn, maar misschien ook niet direct verwacht.
hallo allemaal! Vandaag een zinnige bezigheid gehad. ik heb zo'n beetje alle baby catalogussen besteld die er te bestellen waren. Volgende week komt er iemand vanuit NL naar ons toe en alles naar zijn adres laten bezorgen. Dus vanaf volgende week kan ik ideeen op gaan doen wat handig is boot aan boord! Voor de liefhebber van gratis spulletjes..... - http://www.gratisvoorvrouwen.nl/gratis- ... ucten.html - http://www.mybb.nl/ (de blije doos voor als je zwanger bent of wilt worden) Tip voor jullie: maak na de geboorte een groot aantal geboortekaartjes extra want allerlei supermarkt ketens geven gratis babydozen weg! Geldt niet voor mij, w.s. is het afleveradres in India dat op het kaartje staat een beetje te ver weg.... Groetjes uit India
@ patriessie, ik heb ook een angelsounds, ik vind het geweldig. Ik luister niet iedere dag, maar ik vind het voor mezelf gewoon een bevestiging. Als je erg onzeker bent uitgevallen zou ik hem niet kopen, stel je kunt t hartje een keertje even niet vinden (is soms wel eens moeilijk te vinden) moet je niet gelijk in de stress schieten! @ Loeka, tja het is en blijft een verlaving he! Al ben ik zelf wel erg blij er vanaf te zijn! Ik heb er totaal geen moeite mee gehad. Maar ik weet dat het soms ook erg moeilijk kan zijn! Vandaag een lekker dagje werken gehad, we hadden zo weinig clienten dat we ze mee uit lunchen hebben genomen heerlijk op een terras. Wij blij en hun blij! Met mn bazin nog even over mn zwangerschapsverlof gehad, uiteindelijk blijkt dat ik nog 5 vakantiedagen heb te besteden. En 23 december wordt mn laatste dag werken
Goedeavond heb nog niet alles bij gelezen maar moet toch ff me verhaal kwijt. Gisteren had ik me termijnecho gehad en alles was goed dus ik was super blij. Vandaag kregen we de nekplooimeting en ze heeft 20 min gekeken maar de beeby wilde maar niet liggen het stond de hele tijd het was maar aan het springen en met zn beentjes aan het duwen, ze kon het zelfs niet inwendig doen want dan zou alleen maar zn voetjes en zn billetjes te zien zijn. Dus na 20 min liep ik met 7 foto's en een nieuwe afspraak voor volgende week weer de deur uit met een grote smile op me gezicht. Heb ook een foto in me album geplaatst. Nu ga ik weer ff alles bij lezen en proberen alles een beetje te onthouden.
Hoi meiden, Bedankt voor de reacties leuk dat jullie zo mee leven, probeer me niet te veel zorgen te maken, ga er ook van uit dat de artsen tegenwoordig zo veel kunnen dat het allemaal wel goed komt. Antiestoffen is wel iets anders al resusfactor. maar hoe het precies zit konden ze me ook niet duidelijk uitleggen, had ook een inval VLK. Vandaag gezellig met mijn moeder en dochtertje gewinkeld, eerst naar Gardo geweest wilde nog een babyphone en een voedingskussen, de rest heb ik allemaal al wel jammer dat ik nu niet zo veel meer hoef kopen, als je al die mooie dingen weer ziet. maar ga naruurlijk niet dubbele dingen kopen. Daarna naar IKEA geweest allees voor Jasmin haar nieuwe slaapkamer gehaald. In de Ikea liepen alleen maar zwangere vrouwen volgens mij het viel mijn moeder zelf op. groetjes Martine
Hoi iedereen veel lees werk weer hoor haha ik eet geen filet american en rook niet hoor maar iedereen moet het voor zich weten natuurlijk en ik ben zelf gestopt dus weet dat het te doen is ook al is het zoooooooo moeilijk soms maar waarom vraag je je vriend niet of hij buiten rookt en niet bij jou in de buurt?is ookbeter hoor niet meeroken. Maar als het niet lukt minderen is ook goed. Ik moet snachts vooral om het uur plassen echt zo vervelend ,ik kan al slecht in slaapkomen omdat ik het gevoel heb dat ik steeds moet plassen word er echt gestoord van!Daardoor ben ik zoooooooo moe!En ik drink vanaf 6 uur al helemaal niks meer. Leuk dat je vriend weer thuis komt uit afganistan lekker samen zijn nu! Veel plezier! Nou tot de volgende keer maar weer
Nog effe wijsneuzen over die 'gratis babydozen'... Die zijn dus NIET GRATIS want za zadelen je daarna op met al die ellendige marketingpost... Moet je dus wel zin in hebben dames, ik dus niet . @ Kimmie: mooie echo-foto hoor!
Kimmie, gefeli met je mooie echo, ziet er super uit. Bij ons was het kleintje ook zeer beweeglijk en duurde het ook wel even voor de beep er eindelijk goed voorlag. Tja even niet goed en de meting kan enorm afwijken. Axioma, lekker zeg zo voor de feestdagen lekker al met verlof. Fijn vooruitzicht al. Martine, het is toch niet echt fijn nieuws, maar het is dus toch nog even afwachten. En lekker gewinkeld, tja er komt natuurlijk altijd weer veel leuks en nieuws bij. Ik kan ook veel lenen van mijn zus, maar wil toch ook wel lekker nieuwe dingetjes gaan kopen hoor. Heb er nu nog niet heel veel behoefte aan maar dat komt wel na de 20 weken echo. Waxientje, fijn dat het goed gaat en het hartje duidelijk te horen was. Toch ook weer bijzonder. Ik ben al 3 nachten om precies dezelfde tijd wakker geworden om te plassen, steeds om 02.55 uur raar hoor. Vandaag een betere dag en minder moe. Was onverwacht lekker vroeg klaar met werken en lekker buiten gezeten. Tijdens het eten nog even over namen gehad. Weten jullie het al, wanneer ga je er mee beginnen en vinden jullie het moeilijk?
mieke: als ik op tv kijk luister ik steeds naar de namen van de personen haha zoals bij as the world turns ga ik extra opletten hoe ze heten echt vaag. meisjesnaam weten we al hoor, waren we al mee bezig voordat ik zwanger was haha voorpret zeg maar maar jongens naam pffffff erg moeilijk. dus gewoon al lekker er mee bezig zijn hoor!
Jongensnaam vind ik ook erg moeilijk, heb er nu een waar we wel enthousiast over ben. Maar wil het nog niet als definief voorhouden, we hebben nog lang te gaan en het kan natuurlijk ineens omslaan. Meisjes naam is idd makkelijker, en samen vinden we er eentje (2 namen naam zeg maar) heel leuk, maar ook hier nog niets is zeker. Eerst maar de 20 wk echo afwachten en zien wat het geslacht is. Nog 7 weken wachten.
ja precies wij willen ook het geslacht weten dus word dan al wat makkelijker 1 naam bedenken Gekke vraag:je kan hier zeg maar kijken op de site wat het word de geslachtskalender erg leuk maar ik snap hem niet je moet de leeftijd doen van de moeder en de consemptie? wat is dat ? Voel me erg dom maar is dat de eerste dag van je laatse ongesteldheid die maand?
Mijn man had een poos geleden al een naam voor een meisje, waar we allebei wel enthousiast over waren. Jongensnaam was veel moeilijker, afgelopen zaterdagochtend in bed hadden we het erover, en terwijl hij over een bepaalde naam nadacht, noemde ik die naam hard op... dus ja die jongensnaam is er ook!
Tamara, je conceptie, hihi dat is je bevruchting. Dus je leeftijd en dan de maand waarin de bevruchting heeft plaats gevonden, waarschijnlijk mei of juni.... Axioma, haha de naam die ik dus vanavond noemde dat is bij hem een naam van een een of ander mannetje van zijn hobby zeg maar. Wist ik niet, maar ook toevallig. Slaap lekker.
geweldig he loeka, ik kan op de een of andere manier het hartje alleen 's ochtends vinden.. geen idee waarom. Maar t blijft gaaf om te horen!
@TamaraP: als je zo vaak naar de toilet moet....heb je misschien geen blaasontsteking? Of moet je ook echt veel plassen 's nachts? De vk zei tegen mij dat een blaasontsteking tijdens je zwangerschap veel anders kan aanvoelen. Bijvoorbeeld geen pijn... Om het uur plassen lijkt me namelijk niet te worden veroorzaakt door je zwangerschap? @Mieke: ik word ook elke nacht wel een keertje wakker, maar niet op vaste tijden. 's morgens wel...elke ochtend rond 7:15 uur ... Ik ben niet zo'n ochtendmens, maar ga dan meestal gauw even plassen (met mijn ogen nog dichtgeplakt) en kruip er dan ook vlug weer in. Oh, overigens...normaal moet ik er rond die tijd uit, maar dan gaat mijn wekker ook af...nu heb ik vakantie en kan ik niet uitslapen...vreemd...van te voren had ik daar echt nooit last van. @Loeka: als je het roken niet kunt laten, dan is het helaas zo. Het is natuurlijk jouw eigen verantwoordelijkheid en daar mag niemand zich mee bemoeien (en de dames van deze site doen dat ook niet ). En zoals hierboven al gezegd kun je beter een paar sigaretjes roken dan volledig in de stress schieten. Ik weet dat het heel moeilijk kan zijn. Ik ben wel gestopt, na +/- 15 jaar gerookt te hebben, maar mede doordat mijn vader COPD bleek te hebben. Toen ik dat hoorde, in combinatie met mijn zwangerschapswens, kon ik ineens stoppen. Daarvoor lukte het mij dus ook niet hor. Ik wil overigens ook het geslacht wel weten bij 20 weken, dus ga nu ook geen naam verzinnen. Sowieso vind ik het nu ook niet prettig, omdat er misschien een kans bestaat om dit alsnog met mijn man te doen. Ik wacht dus nog even geduldig af. Vond het vanmorgen wel even rot, want ik had het formulier voor kraamhulp binnen. Bent u gehuwd, samenwonend of alleenstaand? Tja...ben gehuwd, maar op dit moment alleenstaand.... En dan: wat is de naam van uw PARTNER? Euhhhh....partner? die heb ik geloof ik, momenteel niet.... Heb maar gauw de papieren aan de kant geschoven, die paar weken extra kunnen ze vast wel wachten (hoop ik).
Dames ik ben gesloopt Heb van 1 tot 9 in Diergaarde Blijdorp gelopen vandaag met me schoonouders, gezinnetje, schoonzus met zoon en een vriend van ons.. Was bloedje heet, en me benen, bekken en voeten willen niet meer nu...
Hey Mobiel, Leuk he...zwanger zijn ! Ik hoop dat je in ieder geval wel een leuke dag hebt gehad vandaag? Maar de consequenties he.... Hoe ist verder met je meid! Liefs Vaam