Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Smorgens allemaal. Wij gaan zo effe naar het stadhuis om de baby te erkennen. Dus tot later. Iedereen die vandaag echo's en/of controles heeft: succes en plezier!

2. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    He meiden, ben al een tijdje niet meer langs geweest maar alles hier nog goed hoor ;)

Iedereen die vandaag ( of eerder) de 12 weken heeft gered... joehoeeee gefeliciteerd :whistle:

Iedereen die het nodig heeft...hele dikke knuf

enne nu het grote nieuws:
    Voel uk al een week of twee heeeeeel af en toe bewegen :D :D :D :D :D
    Wilde het eerst niet geloven maar het voelt zo het zelfde als de vorige keer en volgens de verlos kon het ook echt wel de tweede keer zo vroeg...
    HEEEEEERLIJK \:D/ \:D/ \:D/

3. Hoi, vraagje: hebben jullie al kinderopvang geregeld?
    Dat is niet best zeg! Overal twee jaar of meer wachttijd.

4. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Hier geen kinderopvang nodig. Mijn moeder past een dag op en mijn tante ook. Zouden het alletwee ( gelukkig ) niet anders willen ;)
    Hoorde trouwens dat er in sommige delen al binnen niet te lange tijd een wacht tijd van 4 jaar word verwacht :confused: :confused:

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Goedemorgen,

jaaaaaaa wij hebben ook de 12 weken vandaag gehaald! :baby:
    Karina: gefeliciteerd :D
    Marriedgirl: ik had het ook gelezen op de site gisteren. Verschrikkelijk he? Maakt mij gelijk weer onzeker, want ik moet nog tot de 19e wachten tot we het hartje mogen luisteren... :rolleyes:

Noppie: succes met de erkenning!

Daantje: wat een mazzel heb jij dat je dat zo vroeg voelt! Leuk hoor, lijkt me heerlijk!
    Bij mij zou het langer duren, want mijn baarmoeder staat naar achteren gekanteld.

Caro: hier nog niets geregeld, behalve dan de weekenden. Die zijn geregeld. Verder hoeven wij maar 1 dag opvang in de week te regelen dus ik ga eerst op mijn werk bespreken hoe en wat.

6. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Bij mij lag mijn placenta met Tim aan de voorkant waardoor ze zeiden dat ik Tim niet zo goed zou voelen, alleen vanaf 17,5 week voelde ik hem dus wel goed :D Ben benieuwd hoe dat met deze straks gaat, kan niet wachten totdat ik weer de eerste schopjes voel :D

7. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Daantje, wat gaaf joh! De 2e schijn je idd eerder te voelen he.. Lijkt me zooo speciaal!

@ Caro, bij ons is de wachttijd voor het kdv gelukkig niet zo lang. Ben het nu aan het regelen, wij hoeven alleen de dinsdag kdv. Schoonmams past daarnaast een halve dag op en mijn moeder een hele dag. Moet het nog wel regelen met mn werk, maar ga er voor t gemak maar even vanuit dat dat gaat lukken :confused: :D.

@ Uk, gefeli met je 12 weken! En niet onzeker worden door het babyboom verhaal hoor! (misschien had ik het beter niet kunnen posten, sorry :oops: ) Als je zelf een goed gevoel hebt zit het vast goed! En je hebt vorige week het hartje nog gezien toch? Geen zorgen en heb vertrouwen in je eigen lichaam!

8. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    Goeiemorgen!

@Eppie: nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    @Sucre: het blijft balen dat het zo moest lopen, maar ik duim voor je dat je snel weer zwanger bent en dat het nu wel goed mag gaan!

Gisteren mijn 12 weken echo gehad en alles is goed, ik ben nu een gezonde zwangere en mag naar de verloskundige.
    jammer genoeg heb ik ons kindje echt maar heel even gezien, want de gyn liep ruim een half uur uit, had een co bij zich en dus helemaal geen tijd voor ons. Het was echt snel snel en doei maar weer en hopelijk zien we je niet meer terug.
    Toen kreeg mijn man ook nog een epilepsie aanval in de auto terwijl ik hem naar zijn werk bracht. Was me het dagje wel hoor gisteren.

Zijn er hier meer vrouwen met een man die "chronisch" ziek is? Ik maak me soms wel zorgen over hoe het straks moet. Mijn man heeft regelmatig aanvallen en de neuroloog kan niks meer doen voor hem met medicijnen etc. Dit is het en we kunnen alleen maar hopen dat het beter gaat worden.
    Vanmorgen had ie weer een aanvalletje, dat betekent dat hij dan nog wel 2 dagen uit de running is. Ik denk dat het straks best zwaar gaat worden op zulke momenten. Ach, we zien wel... mijn standaard uitdrukking de laatste tijd :)

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hoi mama's!

Hier ook weer een echo gehad gisteren!
    T was de termijnecho, bij ruim 14 weken.. eigenlijk te laat om nog de precieze termijn te bepalen, kan eigenlijk maar tot 13w6d! Maar ze hebben me nu weer 2 dagen terug gezet! De omtrek van de hersenen klopte wel met de eerdere echo (14w3d), maar de beenlengte weer niet (13w4d). Raar hoor.

Verder was wel alles goed hoor, zag er echt prachtig uit, al echt een mensje nu he! Hij/zij heeft zelfs naar ons gezwaaid, hihi! 5 vingertjes :D

Ook voor de combinatietest is t te laat, moet ook voor 14 weken gedaan worden. Maar na alles wat ik heb meegemaakt (vanaf 6 weken alleen maar plat gelegen ivm misselijkheid, ziekenhuisopname..), weet ik toch zeker dat ik -stel dat de uitslag slecht zou zijn - de zwangerschap niet af ga breken. Al stelt een hele goede uitslag natuurlijk wel altijd enorm gerust! Nou ja..

xx MaKa

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Enna, gefeli met je goede echo! Hier geen ervaring met een chronisch zieke man. Lijkt me best heftig. Vervelend dat ze ook niks meer kunnen doen qua medicijnen enzo. Sterkte ermee, want het lijkt me niet niks. Ik vind 'we zien wel..' wel een mooie uitdrukking!

@ Maka, balen dat je zo ziek bent geweest! Maar fijn dat alles goed was met je kleintje. Wel vreemd dat de termijnen niet helemaal overeen kwamen. Zeiden ze daar wat van? Hoe dat kan bedoel ik?

11. Mirke

Mirke Lid

19 mrt 2006
    7
    0
    0
    Noord Brabant
    Hallo,

na een miskraam in januari nu weer zwanger en deze keer alles goed !

Ik wens iedereeen een voorspoedige zwangerschap.

Groetjes Mirke

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hoi Mirke,

Wat leuk dat je je ook bij ons aanmeldt! En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

We hebben een lijst waarop Mobielfreak alle gegevens bijhoudt:
    http://blogs.baby-wens.nl/februari2009/
    Als je jouw gegevens even doorgeeft (hoe oud ben je, wanneer uitgerekend etc), kom je ook op de lijst.

Ook hebben we een februarimama-hyves, dit is: http://feb2009mamma.hyves.nl/

Voel je je goed?
    Een fijne zwangerschap gewenst!

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    marriedgirl, dat van die termijnen zegt geloof ik niet zo heel veel. Het zijn allemaal aparte metingen met onnauwkeurigheden. De lengte van 'kop tot staart' kan na 13w6d niet meer gebruikt worden voor de termijnbepaling. Dus dan kijken ze naar de omtrek van de hersenen en de beenlengte. Maar die verschilde dus nogal!

Bij mijn eerste echo (maar toen was t nog zo klein!) hadden ze berekend dat ik op 3 februari uitgerekend was. Bij de tweede echo (dat was heel slordig gedaan, vonden we) zei de gyn dat de eerste meting wel klopte en dat dat allemaal niet precies overeen komt iedere keer en niet zoveel zegt. En nu dus weer 2 dagen erbij naar 5 februari!
    Op zich niet zo erg, maar wij hadden in eerste instantie 29 januari berekend!

Dus zeker toen ik bij de eerste echo zo ziek was, was t een behoorlijke domper dat ik 5 dagen minder ver was. Ik hield me toch een beetje vast aan de 12 weken grens, iedereen zei immers dat de misselijkheid dan weg zou gaan! Dus dat betekende nog 5 lange dagen extra misselijk!

Nu maakt t me niet zoveel meer uit 2 dagen minder, hoe ik me nu voel is wel mee te leven! Maar ik kan niet wachten om straks me weer helemaal lekker te voelen en te gaan babyshoppen, maar dat zit er nog eventjes niet in.

xx

14. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Maka, fijn om te lezen dat alles nu beter gaat!

Mirke, gefeliciteerd en welkom!

Hier ook bijna de 12 weken grens (morgen) en dan dinsdag de echo. Kan bijna niet wachten! Ben zo benieuwd!

15. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Iedereen met de mooie echo's, gefeliciteerd! Leuk om al die hummeltjes te zien! :D

@Mieke; das zeker een mooie uitslag. Wel verbaasd te lezen dat je het bloed twee weken eerder hebt laten prikken. Wilde eerst ook wat eerder laten prikken, omdat ik daar altijd zo tegenop zie. Maar was blij dat ik dat niet had gedaan want ze vertelden mij dat ik het dan nog een keer had mogen laten prikken, omdat het niet voor de nekplooi meting geprikt mag worden ivm de betrouwbaarheid van de uitslag. De combinatie van de grootte van de plooi en de serumscreening mochten volgens hen niet ver uiteen liggen qua datum. Is daartover tegen jou niets verteld?

Heb gister weer flink wat kleding ingeslagen. Merk dat ik nog niet echt kan genieten van die groeiende buik en krapper wordende kleding. Dus ik hoop dat dat met beter zittende kleding een beetje gaat komen.

Nog twee dagen werken en dan heb ik eindelijk vakantie. Drie weken met de camper toeren in Noorwegen en Zweden. Joehoe! :whistle:

Groeten, S

Owja! Ik vind t trouwens geweldig om af en toe naar het hartje te kunnen luisteren. Heb het nog niet meegemaakt dat ik het niet kon vinden. Soms duurt het wat langer, maar uiteindelijk hoor je opeens dat treintje voorbij komen en dan ben ik weer helemaal blij en soms gerustgesteld als dat nodig is. Wat mij betreft een aanrader dus.

16. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Allemaal gefeliciteerd met de mooie echo's... :D

Wat ik nu weer had....gisteren al de hele dag een zeurderige pijn in mijn linkerarm. Dacht dat het van mijn nek/schouder kwam aangezien dat helemaal vastzit om de een of andere reden. Warm bad genomen, mannetje nek/schouder gemasseerd en ik was echt doodop en wilde gaan slapen. Kon ik echt geen houding meer vinden waarin ik het niet voelde en het werd steeds erger. Zo erg dat we om 2:00 uur naar de huisartsenpost zijn gegaan. Die dacht dat het wrs een ontsteking of een erge irritatie van mijn schouderkapsel is en dat verklaart de zeurpijn die helemaal naar mijn pols loopt. Normaal zouden ze ontstekingremmers en flinke pijnstillers geven, maar dat gaat nu natuurlijk niet. Arts heeft me wel 4 x moeten vertellen dat paracetamol geen kwaad kan en uiteindelijk heb ik die maar ingenomen vannacht. Het is wel wat minder geworden en heb nog een heel klein beetje op de bank kunnen slapen, maar het voelt nog steeds erg vervelend. Ook de VLK maar even gebeld over de paracetamol net, maar die heeft me ook bevestigd dat het geen kwaad kan. Ik hoop echt dat het snel overgaat, heb me voor het weekend ziek moeten melden op het werk :( :(
    Ik mag 3 x op een dag paracetamol gebruiken voor de pijn, maar denk niet dat ik dat ga doen. Denk dat ik het alleen gebruik als het echt ondraaglijk is zoals vannacht.....vreemd allemaal he!

Dacht ik dat ik me goed begon te voelen, niet misselijk, minder moe enzo en dan dit :( :(

Daffie

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Suske, fijne vakantie alvast!
    Leuk naar Zweden en Noorwegen, wil ik ook graag nog een keer naartoe! (maar manlief wil niet echt, zeker bang dat ik er met die mooie blonde mannen vandoor ga :))
    Snap ook goed dat sommigen wel een doptone/angelsound aanschaffen. Maar denk dat het voor mij als paniekerig typje niks is, ik zou me alleen maar ongerust maken.

@ Daffie, dat klinkt vervelend zeg! Sterkte!

18. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Suske, hele fijne vakantie! Lijkt me geweldig om daar rond te touren!

Daffie, heel veel sterkte met je arm/schouder, hoop dat het snel weer beter gaat!

19. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Sucre, heel veel sterkte en hopen dat je weer snel zwanger bent.

@Karin82, gefeliciteerd met je 12 weken, heerlijk gevoel he !

@Uk80, Jij ook gefeliciteerd met je 12 weken.

@Daantje, heerlijk dat je al wat voelt ik kan niet wachten om iets te gaan voelen.

@Iedereen met mooie echo's, gefeliciteerd.

@Mirke, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap.

@Daffie76, Heel veel sterkte.

Gisteren ben ik op visite geweest bij me vriend zn nichtje die heeft 2 kleintjes van 5 mnd en 1,5 jaar.
    Zegt ze tegen me ja ik heb alle kleertjes die te klein zijn heb ik voor je bewaard, nou ze kwam me toch met een grote doos aan zetten allemaal baby kleertjes van jasjes tot pakjes tot mutsjes tot sokjes. Zo leuk allemaal. :D

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Marriedgirl: hahaha is niet jouw schuld hoor, dat verhaal had ik gisteren al gelezen :) Ik ben gewoon zo'n stresskipje. Ik heb inderdaad vorige week het hartje nog zien kloppen en ik moet er ook vanuit gaan dat alles goed is. De meeste tijd van de dag denk ik dat ook hoor, maar soms bekruipt me zo'n gevoel...

Mirke: welkom bij de februarimama's. hoe gaat het?

Maka: 4 dagen verschil tussen lichaamsdelen is toch nog niet zorgwekkend? Volgens mij hebben de delen apart af en toe een groeispurt en daarom kan het een aantal dagen verschillen.

Suske: veel plezier op vakantie!
    En de doptone, tja hetzelfde als marriedgirl, ik zou echt in paniek raken als ik het niet kan vinden.

Daffie: pff vervelend zeg, en idd een paracetamolletje kan geen kwaad. Zou er ook niet te veel nemen, maar als je het echt niet trekt is het misschien wel lekker.

Deel Deze Pagina