Daffie, sterkte met je arm/schouder Suske, fijne vakantie geniet ervan. Enna, mijn moeder heeft ook last gehad van aanvallen, maar is nu reeds 25 jaar aanval vrij. Zij is onderzocht in een speciale kliniek in Heze Brabant. Is een echte aanrader @ al, ik vond deze link heb er zelf helaas niets aan maar misschien voor de meiden in de buurt van eindhoven. Een extra echo is altijd leuk toch? http://startpagina.paginablog.nl/startp ... aken_.html Fijne dag allemaal liefs
tjonge ik baal en vind het wel erg vreemd dat we alleen een echo met 9 weken hebben gehad en dan pas weer met 20 weken toen ik het vroeg zeiden ze dat ze geen reden zien om er tussendoor nog 1 te doen omdat alles er goed uit zag ben zo bang dat het fout zit... kennis van me die ook gelijk zwanger was is der kindje verloren en moest gisteren het weg laten halen
Sjors, bedankt voor de tip. Mijn man heeft daar ook de studie gevolgd en had al eens gezegd dat hij zou informeren of dat nog steeds mogelijk was/is. Ben ik hem voor, hij is er nog steeds niet achteraan gegeaan.
ja maar dat is pas vanaf 20weken stond in het foldertje wat we mee hebben gehad weet je ik maak me gewoon bang door al die verhalen om me heen... pffffff dat collegaatje ook we zijn op werk met drie zwanger ik ben wel de jongste hoor, de 1 is 39 en de ander is 44 en daarbij is het fout gegaan... ze wilden het eerst niet zeggen maar ja ik zou er toch wel achter komen was gewoon ff schrikken je wordt ff met je neus op de feiten gezet en je valt ff van je wolkje af en daarbij komt dat ik erg slecht slaap en das ook niet echt bevoordelijk voor me emotionele toestand hahahah maar verder voel ik me super hoor we zijn vanmorgen met iggy en luck even naar bos in zeist geweest 2 1/2 uur gewandeld toen we bij de auto kwamen brak de wolk en regende pijpestelen
Zo, we hebben de erkenning geregeld, het kindje krijgt de achernaam van mijn vriend. Daarna nog mooie ketting, oorbellen en voor de helft van de prijs armband gekocht, belachelijk duur weer, maar wel mooi met glimsteentjes van lichtroze en donkerroze. Daarna voor het eerst van mijn leven een mani- en pedicure laten doen en mijn nagels laten lakken. Nu is er op mijn grote teen toch een beschadiging gekomen, te kort gewacht met drogen en ik had het nog wel drie keer gevraagd aan dat mens . Normaal ben ik eigenlijk niet zo'n tuttebelletje, maar wil er toch mooi uit zijn volgende week op de bruiloft in Zwisterland. Komen allemaal van die chique mensen . @ Caro: kinderopvang hebben we ons wel op diverse plekken voor aangemeld. Wachttijden varierend van 9 tot 24 maanden . @ iedereen met een echo: van harte gefeliciteerd met de mooie uitslagen! Ik heb trouwens ook de 12 weken bereikt. ben ietsje verder dan mijn banner aangeeft, schijnt...
Noppie, is toch af en toe lekker om je e laten verwennen! Gewoon van genieten! Komt er trouwens nog veel kijken bij een erkenning? (wij hoeven dit niet okmdat we getrouwd zijn)
Iggylover : je kunt bij een echobureau wel al eerder terecht hoor, ik ben ook geweest toen ik 10 weken 6 dagen was, om dezelfde reden als jij! Ik was ook zo onzeker geworden en ik kreeg ook na mijn 8 weken echo pas weer 1 bij 20 weken. En als je nog onder de 13 weken bent is het ongeveer 30 euro, dus ik vind het nog wel meevallen en het heeft mij gerustgesteld (zou nu wel weer willen hoor, ik blijf onzeker)
oh dat valt reuze mee daar ga ik zo even met mijn man over hebben want hij begrijpt mijn onzekerheid wel
@ Iggy, niet overal is het vanaf 20 weken hoor. Dus als je het echt zou willen is het wel mogelijk. Erg hoor van je collega, maar probeer je er idd niet te druk om te maken. Lekker weer idd, hier ook al continu regen regen regen, je zal maar trouwen vandaag @ Noppie, fijn dat de erkenning geregeld is! En leuk dat je jezelf even hebt verwend, hihi
ja marriedgirl kun je ook positief bekijken als je trouwd wandaag dat zijn vreugde tranen uit de hemel
hahaha ja ik ook! was lekker hoor zo'n wandeling! begin me echt weer super goed te voelen... gek genoeg de zelfmedelijde en chagerijnig heid maakt plaatst voor een goed humeur en ik tut me weer op en straal weer
@Iggylover, een echo zelf laten doen tussendoor is een optie. Maar daarna moet je ook weer 7 weken wachten.... Het is wel zo dat een echo rond 12/13 weken veel meer leven en beweging toont dan bij rond de 8 weken (in mijn geval). Misschien niet zo'n gek idee dus. @Noppie, gelijk heb je om je jezelf te laten verwennen. Ik rijd zodadelijk naar een vriendin van me die ik door vakanties niet veel gezien heb. Haar ga ik het vandaag vertellen. Lekker relaxt. Ik baal. We zouden uitslag krijgen tussen 12 en 13 van de combitest. Heeft het ziekenhuis die nog niet ontvangen van het RIVM. We worden uiterlijk over een uur nog een keer gebeld, maar ik ben bang dat het pas na dit weekend komt. Ben op zich niet bang voor de uitslag, maar ik vind het nu wel vervelend omdat je je hebt ingesteld op uitslag. Vandaag is er niet veel werk uit mijn handen gekomen.
weet iemand dit, roy heeft ziekte van crohn (al 10 jaar geen last meer van, geen medicijnen of onder controle, maar tis chronisch) en ik heb astma.... nu stuk minder dan vroeger en de verloskundige zei dat mijn astma misschien problemen kon opsteken doordat je zwanger bent meer snel kans op aanvallen zou hebben zodra ik last van zou krijgen moest ik naar gynacholoog ipv verloskundige maar hoe zit dat met zo'n ukkie? de kans is dat ie astma krijgt maar is crhohn ook erfelijk?
ff gegoogled: Overerving De ziekte van Crohn wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een combinatie van omgevingsfactoren en erfelijke aanleg. Vermoedelijk is de overerving dus multifactoriëel. enne mijn man heeft ook astma, en ze zeggen dat als de vrouw tijdens haar zwangerschap meer dan 5 appels per week eet, de kans op astma voor t kindje veel kleiner wordt. Was volgens mij een onderzoek van de uni van maastricht..
Valt wel mee, geloof ik. Vandaag alletwee naar het stadhuis met paspoort. Moesten wat formulieren invullen en beslissen welke achternaam het kind zal krijgen. Als het kindje straks is geboren moeten we nog een ander papierhandeltje invullen om mijn lief ook de rechten en de plichten t.a.v. het kind te geven. Op dit moment heeft ie zich alleen financieel gebonden aan het kind. Voor zover ik begrepen heb.... Getrouwd zijn is wel makkelijker hoor, maar ja, dat wil mijn lief helaas niet....
@mirke: gefeliciteerd en welkom! @Maka: volgens mij maakt het inderdaad niet uit dat het een iets sneller groeit als het ander bij een latere echo. Wel mooi denk ik he, zo'n echo bij 14 weken, echt een klein mensje. @suske: fijne vakantie! @Daffie: wat vervelend meid, hoop dat het snel wegtrekt @Iggylover: als je zo onzeker bent, waarom plan je dan niet een pretecho in. Moet je natuurlijk wel zelf betalen, maar is wel leuk om te doen.
Noppie, tja, dan is dit inderdaad de beste optie. En ik bedoelde er trouwens ook niets mee hoor! Ik vind dat iedereen dat zelf moet weten! Maar als ik het zo hoor dan valt het op zich nog best wel mee.
Suske, zowel mijn vk als de echoscopist heeft me gezegd dat dat prima kon. Ik heb dus met 10 weken bloed laten prikken en 2 weken later de nekplooimeting gehad. Ik ga er dus vanuit dat dat geen probleem heeft opgeleverd. Anders zou ik het wel van de VU zkhs gehoord moeten hebben waar ze de test berekenen. Wel vreemd dat ze het bij jou dus adviseerde niet te doen. Ga ik weer twijfelen aan mijn o zo mooie uitslag.