Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Hallo dames,

Ik kom me ook eventjes melden vandaag. Heb een behoorlijk drukke werkdag gehad, dus vandaar dat ik zo laat ben!

@ HJ...: gefeliciteerd met je tweeling, wat een leuk nieuws!

@ iedereen die al een hartje heeft gehoord: gefeliciteerd!

@ Marriedgirl: komt vast goed hoor meid, je hebt i.i.g. het hartje gehoord joh!

Heb net controle bij VK gehad. Helaas, wij hebben geen hartje gehoord, was ik al bang voor, aangezien mijn baarmoeder naar achteren gekanteld ligt. De VK zei dat je het in 50% van de gevallen nog niet kan horen met 12 weken en 5 dagen (ik lig iets voor op banner), maar ja, leuk is het toch niet :( . Morgen heb ik de nekplooi-echo, dus dan weet ik weer meer. Wel mooi is dat ik maar 68 kilo woog, met kleding aan :confused: . Ik heb me voor het laatst in maart gewogen toen was ik nog 76. Was al wel wat aan het kwijtraken, maar vond mezelf nu juist weer erg opgeblazen en vet. Volgens mijn lief klopte die weegschaal niet, maar zelfs als ik er 5 kilo bij optel ben ik nog steeds afgevallen... Yes!
    Beetje balen: had het met een collega over sterrenbeelden. Ik ben een waterman en mijn lief een schorpioen. Schijnt geen goed relatie-combi te zijn. Bah wat stom he?

2. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @HJ1977: Gefeliciteerd joh! een tweeling bij de februari mamma's..Was wel effe schrikken zeker. Nu alles dubbel gaan inkopen he ;)

@Mobiel: hey visserd! leuk dagje gehad dus. lekker ontspannen.

@Maatje: ik heb mijn 20 wk echo ook in het ziekenhuis.

@Talitha: ik ben voor je aan het duimen dat alles goed is..

@Amor: waarom er niet openlijk over praten? We zijn allemaal zwanger en dat komt niet door de ooievaar hor ;)..Ik heb er in ieder geval geen problemen mee.

@Marriedgirl: ik zou ook schrikken hor! En niet zo'n beetje ook (tja bij mij kan het niet aan de sex liggen he hihi). Maar inderdaad, gelukkig een hartje gehoord, hoop dat je weer gerust gesteld bent.

@Karina...eh...de baarmoedermond ligt echt niet zo diep, dus volgens mij raak je die altijd tijdens de 'daad'. Deze ligt namelijk niet helemaal achterin maar aan de bovenzijde...dus...Voorzichtigheid is vast niet geboden hor, dat ding zit potdicht, hihi.

@Noppie: wat vervelend dat je het hartje niet gehoord heb :( zeg. Maar gelukkig morgen een echo dan. Zal vast allemaal wel goed zijn. Veel plezier.

Oh Mobiel: ik weet niet of ik het al doorgegeven had, maar volgende week dinsdag 19 augustus staat mijn afspraak voor de vk. Zou jij dat voor mij op de lijst willen vermelden..thanx

3. Neggers

Neggers Lid

11 apr 2008
    36
    0
    0
    Dag Dames,

wij zijn weer terug van weg geweest. Na ruim 3 prachtige weken op de camping houden we het nu toch maar voor gezien. De voorspellingen voor komende dagen zijn wel erg slecht. Kan ik bovendien weer even bijtanken voor ik maandag weer aan het werk moet.

@HJ1977: gefeliciteerd met de tweeling geweldig leuk. Nu kun je er dubbel van genieten. :) :)

Even een korte reactie op de dingen die me zijn bijgebleven. (Ik heb niet alles gelzezen dat kost me dagen om alles bij te lezen.)

Mijn buik is al behoorlijk aan het groeien ondanks het feit dat ik flink afgevallen ben. Bij mijn eerste zwangerschap begon mijn buik pas echt te groeien na de 17/18e week. Nu dus echt al veel vlugger.

De baby heb ik nog niet gevoeld, maar met de eerste zwangerschap duurde dit ook vrij lang. Dus ik weet dat dat vanzelf komt.

Over de kinderwagen wij hebben vorig jaar een kinderwagen van Mutsy gekocht. De bak zit vrij hoog. Hij is helemaal compleet met bijpassende autostoel die dus ook zo op het onderstel past zonder extra adapters. Daarnaast is de duwstang in verschillende standen te verstellen. Erg handig, vooral omdat mijn man veel groter is dan ik.
    Nu zijn we nog steeds op zoek naar een passende oplossing voor het vervoeren van twee kleine kinderen (in leeftijd dus heel dicht op elkaar). Ook hier vinden we vast een oplossing voor, maar als iemand nog een tip heeft hoor ik het graag.

Vorige zwangerschap heb ik een zwangerschapscursus gedaan via het plaatselijke kraambureau/consultatiebureau (Zuidzorg). Kosten nul euro :p . Nu weet ik nog niet wat ik ga doen.

Mijn 20 weken echo krijg ik gewoon bij de vk. Net als alle andere echo's. Wij weten nog niet of we willen weten wat het is. Bij Teun wisten wij het ook niet en dat was erg leuk.

Voor alle mensen die terug zijn van vkantie: ik hoop dat jullie allemaal net zo'n fijne vakantie hebben gehad als wij.
    Voor diegene die nog gaan: veel plezier en breng wat mooi weer mee terug als je dat vind onderweg.

Net als veel van jullie slaap ik ook heel erg slecht. Nog slechter dan normaal (en ik heb een cronische slaaptoornis dus .....). Erg vermoeiend, maar dat overleef ik ook wel weer. Gewoon doorgaan.

Iemand stelde vraag over zittend of staand werk. Ik heb zittend beroep, maar heb vorige zwangerschap gemerkt dat dat ook niet altijd fijn is. Mijn menin: probeer een balans te vinden tussen zitten en lopen.

Maandag heb ik weer een echo. Ik hoop dan eindelijk te weten hoe ver we zijn.
    Maandag ook weer werken. Dan ga ik het ook mijn collega's vertellen. Ben benieuwd wat ze zeggen. Al vermoed ik dat een antal het al weet.

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi Allemaal,

Marriedgirl: wat vervelend dat bruinverlies, maar ik hoor toch dat het best vaak voorkomt. Gelukkig heb je het hartje kunnen horen, dat moet toch wel al opluchten.

HJ: Gefeliciteerd met je tweeling! Hoe vinden jullie het? Al van de schrik bekomen?

Noppie: vervelend dat je het hartje niet hebt kunnen horen. Bij mij ligt ook de baarmoeder naar achteren gekanteld en ik ga er ook rekening mee houden dat het niet te vinden is. Gelukkig kun je je beeb morgen even zien, zal je vast gerust stellen.

Amor: succes met puinruimen! Misschien moet ik hier ook maar eens gaan zoeken wat allemaal weg kan, heb je toch al weer een lekker centje erbij ;)

Zwangerschapscursus: ga ik niet doen, is niets voor mij zo'n pufclub. :red:
    Verder geen idee wat leuk zou zijn...

Fijne avond allemaal

5. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

hj....gefeliciteerd een tweeling ;) dubbel gefeliciteerd dan!

6. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    he dames! Kom mij hier even melden weer......

Heb namelijk de combinatietest vandaag gehad en volgende week donderdag krijgen we daar de uitslag van!

Beebje lag lekker te slapen en had geen zin om wakker te worden, dus moest het wakker geschud worden haha...De gyn heeft 3 metingen gedaan, 1.4mm, 1.6mm en 2.1mm, maar geloof dat alles onder de 3mm gunstig is of niet?

heb de foto's van de echo's van vandaag in mijn album gezet!

Verder druk geweest met vloer uitzoeken voor ons nieuwe huis ( waarschijnlijk krijgen we de sleutel in december), dus dat wordt nog flink werken tijdens mijn verlof.........

7. TamaraP

TamaraP Lid

16 jun 2008
    59
    0
    0
    verkoopster
    Hilversum
    Een tweeling wat leuk! Mijn vriend heeft een tweeling van 4 jaar en is echt zo leuk! Gefeliciteerd! Dus dat worden kleren van 2 maal zo groot :p

Bruine afscheiding geen last van,wel dat het soms na de sex wat gevoeliger is bij me en dan word ik bang denk ik pfffff als ik nu al zo pijn heb hoe moet het straks :confused: maar nog niet teveel aandenken.

Leuk dat iedereen het hartje heb gehoord gelukkig! Lijkt me ook erg schrikken als ze zeggen dat ze het niet horen!

Ik doe niet aan pufcurssursen en zwangerschapgymastiek ik denk dat het allemaal wel goed komt vroeger hadden ze dat ook niet bevallen is instinct :p maar zo ben ik gewoon :eek:

8. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ha dames,
    Vandaag in het ziekenhuis een echo gehad. In 1 woord geweldig! Wat een helder beeld! We zagen de kindjes heel goed en we zagen ook echt de ruggegraat en de ribbetjes en armpjes/beentjes, kortom de hele kindjes! ze waren weer enorm aan het bewegen, zo geweldig!
    De gyn heeft alles goed nagelopen. Het zag er allemaal goed uit. De kindjes zitten in 1 vruchtzak met de placenta en hebben daar binnen ook allebei hun eigen vruchtzakje en dus een tussenschot. Dat is heel gunstig want dan kunnen ze de navelstrengen niet om elkaar heen draaien. Ze delen 1 placenta. Dat hoeft ook geen probleem te zijn maar ze houden wel in de gaten of de kindjes niet via de placenta een bloedverbinding met elkaar gaan vormen.
    Uiteindelijk betekent dit om de drie weken naar het ziekenhuis en in het ziekenhuis bevallen, maar goed, alles voor de goede zaak!

Om het te vieren lekker patat gegeten bij Mc Donalds. Hmmmm!

Amor, ik vind het ook heel bijzonder. Het zit niet echt in de familie, maar dat schijnt ook alleen op 2-eiige tweelingen van toepassing te zijn. 1-eiig is altijd een mazzeltje!
    Het is zo grappig hoe mensen erop reageren. Als ik vertel dat ik zwanger ben is het: leuk zeg, gefeliciteerd! En als ik dan zeg dat het er twee zijn gaan ze helemaal flippen! Haha!

Dames, bloedverlies heb ik ook gehad. De vk liet me zien dat er wat troebel spul zat onderin mijn baarmoeder. Kan allemaal oudbloed zijn van de innesteling wat er bij het groeien van het kindje langzaam uit komt. Misschien zou je er bij een volgende echo eens naar kunnen vragen.

Ik ga eens even lekker tv kijken.
    Groetjes!

9. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    hj1977 Super dat alles goed is met de 2ling. Heb je misschien echo foto's? Lijkt me leuk om te zien.

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden, van mij vandaag ook nog even een berichtje.
    Ben zoveel drukker dan anders, maar dat merken jullie wel aan de hoeveelheid berichtjes en de reacties op iedereen (sorry ;) )
    Ik doe mijn best, ben erg moe en ben de helft weer vergeten, vergeef me.

HJ, super nieuws, gefeliciteerd. Hier had liefje wel graag een 2ling gewilt, het is er maar een, maar dat vind ik eigenlijk ook wel best, hihi.

Amor, je kindje mag toch max. 2 uur in een MC zitten een half uurtje lijkt me wel erg kort hoor ;)

Daffie, leuk bordeaux rood, mooi hoor.
    Ik denk dat wij voor zwart, grijs of zilver-achtig gaan.
    maxicosi misschien met wat kleur.

Noppie, succes met de nekplooi morgen.
    Bij mij gebeurde dit in het ziekenhuis en dan hoor je vast ook het hartje hoor.
    Ze liet het bij ons zonder aankondiging horen, dat was zo leuk, werd ik helemaal blij van.

Marriedgirl, oeps weer even schrikken. Maar het zit vast goed hoor meid.
    Het is bruin dus oud en dat mag toch ;)

Kelly, idd het moet onder de 3mm zijn, en tja met 3 metingen kun je nu nog alle kanten op, het heeft er aangelegen hoe het beepje er voor lag.

Meiden met goede echo's en die het hartje gehoord hebben, fijn weer en gefeli.

Neggers, lekker terug van vakantie. Wij moeten nog, lekker vooruitzicht.
    Je hebt van die dubbele kinderwagens naast of achter elkaar, is dat misschien wat?

Ik krijg mijn 20 wk echo in het ziekenhuis. Bij ons zit daar een speciaal screeningscentrum, zij hebben een veel beter echo-apparaat dan de vk.

Ik moet nog 2 weken fulltime + parttime thuis werken volhouden, maar het begint me nu wel op te breken.
    Merk dat ik zo snel moe ben en daardoor uit mijn doen raak.
    Sneller prikkelbaar ben en slaap soms slecht doordat ik 's nachts met mijn werk bezig ben.
    Nog even volhouden dus.
    Oja en ik merk ook dat het zittend werken ook wel in de weg kan zitten hoor, ik bedoel dat het ook niet altijd prettig is.

We mogen de box van mijn zus overnemen, kleine nichtje wil er niet zo erg meer in, ookal is ze nu nog maar 1, dus over een half jaar wil ze zeker niet meer.
    Scheelt toch ook weer.

Zo dat was het weer vandaag.[/list]

11. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Hee meiden, zojuist naar de vk geweest en weer een mooie echo gehad! Kindje was goed gegroeid en alles wat er aan moet zitten nu zit er aan! Toen ze klaar was met de echo vroeg ik aan haar waar de foto's waren. Tja, zegt ze, ik kreeg het kindje niet mooi in beeld voor een mooie foto, dus heb ik niets afgedrukt................Toen heb ik mijn man aangekeken en aan hem gevraagd of ik morgen bij hem op het werk niet een echo kon maken met wat foto's. Hoezo? vraagt ze. Ik zeg ja, ik wil ook wel een foto van ons kindje, ik wil dat ook trots aan iedereen laten zien! Ach je hebt toch gefilmd zei ze toen........ Hoeze een boerin! Verder was ze trouwens wel heel aardig!

12. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Zo ik ben weer aan het spoken.... 2 weken nu al dat ik niet in slaap kan komen :cry:
    Lig maar te draaien en ook nog een honger gevoel, dus maar weer eruit en een sneetje kaas gepakt... mmm wel erg lekker hahaha

Voor de rest nog klachten uhmm ja ik kan al een paar dagen geen grote boodschap doen :oops: de vk vroeg het een paar weken geleden en toen zei ik nog lachend ja dat gaat goed hoor netjes om de dag grrrrrr ik met mijn grote mond..

Voor de rest ben ik wel van mijn ergste vermoeidheid af ondanks dat ik zo slecht en weinig slaap... laat ik nog maar niet te hard juichen :)
    Vind ook dat mijn buik met de week groeit, het valt andere nu ook op dus dat is wel leuk nieuws (raak een beetje van het bierbuik gevoel af :) )
    Mijn puistjes verdwijnen dus dat is super.
    Heb alleen last als ik ga zitten moet een beetje scheef zitten voor mijn gevoel... heel raar :rolleyes:

Zo heb mijn broodje op en weer een beetje van me afgeschreven dus ga weer een poging slapen wagen...

Meiden die morgen een echo/nekplooimeting hebben heel veel succes :) :)

Truste

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen.
    Iedereen voor echo's en andere afspraken succes en plezier.
    En natuurlijk een fijne dag allen :D

14. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mieke en de anderen: thanx voor de support. Toch echt onzeker gevoel dat we het hartje niet hebben gehoord. Ik voel me ineens helemaal niet zwanger meer. Nou ja, afspraak staat om 11.30. Duimen jullie voor me. Enne Mieke: probeer jij het ook een beetje rustig aan te doen?

15. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Maatje, zodra ik een echt mooie echo heb van het duo zal ik hem plaatsen.

Noppie, niet te druk maken hoor! Je hoort van zoveel vrouwen dat ze de hartslag niet konden vinden maar dat alles wel goed was. Kan er net aan liggen hoe het kindje ligt en soms ook aan het feit of je placenta aan de voorkant van je baarmoeder ligt.

16. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Nou dames, ik zal er vandaag weinig zijn denk ik.. Dennis moet geopereerd worden en we moeten om 10 uur dus in het ziekenhuis zijn.. Tim heeft vannacht bij me schoonouders geslapen, raar hoor zo zonder Tim in huis, erg stilletjes....

17. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mobiel: veel succes en sterkte voor Tim!

@ HJ: thanx babe, ;) .

18. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    @noppie Ik ben maandag bij de vk geweest. Met heeeeel vel moeite kon zo het hartje horen. Het was super kort en zacht. De vk wist zeker dat ze het hoorde. Ik zelf wat minder. Mijn baarmoeder ligt nog ver naar achter zei ze.
    Succes vanmiddag.

19. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    @Noppie

Niet te druk maken hoor. Het feit dat je je niet zo zwanger meer voelt heeft ook alles te maken met het feit dat je placenta nu heel veel dingen over gaat nemen waardoor de meeste zwangerschapskwaaltjes verdwijnen. Dat is bij mij ook het geval. Het maakt je heel onzeker. Je ziet en je voelt straks niets meer. Tot dat je buik gaat groeien en je je kindje gaat voelen. En het maakt het nog een tikkeltje erger dat je geen hartje gehoord hebt.... Zit vast allemaal goed noppie!

De rest voelt inderdaad wel heel fijn...hihi... :oops: .... Het is gewoon schrikken als het gebeurd.

Nou ik ga eens strakke billen kijken op tv (wielrennen)...hihi

20. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Thanx Karina en Maatje.

Deel Deze Pagina