Hier nog een febr. Mami in Spe.. Van ons 1e kindje, dus erg spannend allemaal! Ik ben de 22e feb. uitgerekend
OKeej Thanks, zal meteen een kijkje nemen! Moest net ff om mezelf lachen, ik dacht jeetje wat een hoop reacties... toen dacht ik , is het nu 2009 en ga dit over 2010? Of is het nu wel 2008, moest echt ff agenda erbij pakken whahahaha (heerlijk die hormonen ) Maaruh thanks.... Zal ik me daar wat uitgebereider voorstellen
@Karina Je zit in een lastige situatie met je werk. Zoals ik begrijp ben je leerkracht. Ik denk dat het toch lastig is want als je 4 weken wilt wachten ben je al bijna 18 weken zwanger. wel erg laat om te vertellen. Maarja als je het nu verteld heb je de kans je baan kwijt te raken. Is er geen collega die je kan vertrouwen. Misschien kan die je raad geven hoe ze er eventueel op reageren. @marriedgirl Kan je intern niet een andere functie krijgen waar het wel mogelijk mee is. Mijn werkgever is gelukkig super. Ik werk nu dan 2 dagen en dat blijft zo. Het liefst wil ik 3 dagen werken maarja dat gaat helaas niet met de omzet. Mag nu meestal al eerder naar huis zonder dat we de uren opschrijven. Krijg ze gewoon cadeau. November loopt mijn contract af en hop dat ik mag blijven. Ga me er in ieder geval niet druk om maken. Heb je toch niets aan.
@ Mivida, welkom hier! Mooie uitgerekende datum Voel je je goed? @ Maatje, nope, dat gaat niet. Ik werk als communicatiemedewerker/adviseur en we hebben maar een afdeling van 5 man. Ik vind mijn werk super leuk en wil ook absoluut niet iets anders doen.. Maar ja, we komen er vast wel uit, geen zorgen voor de dag van morgen! Idd waar wat je zegt, je kan je wel zorgen gaan maken, maar daar heb je niks aan.
@marriedgirl: Misschien ziet de situatie er straks wel heel anders uit voor je. Een vriendin van mijn werkt 4 dagen en heeft in januari een zoon gekregen. Voordat ze weer aan het werk moest leek het haar best wel veel, maar nu ze weer werkt vind ze het eigenlijk heerlijk. Nu is het wel zo dat haar man een dag thuis is gebleven, dus de kleine gaat 3 dagen naar het kdv. Ik hoop voor je dat de situatie zichzelf oplost. Ik heb zelf net een andere baan gekregen en bij die functie is vooraf bepaald dat er niet minder dan 66,6% gewerkt kan worden. Ik wist het dus vooraf. Man heeft gisteren een wiegje opgehaald. Via marktplaats, 30 euro! superlief schommelwiegje. Nu nog zo eentje zien te vinden, haha! Oh, scoobje, ik denk dat wij wat extra doorpakken omdat we een tweeling krijgen. We hebben nog geen kinderen hoor, dit worden 1 en 2. Het is gewoon afwachten hoe lang ik nog mobiel blijf, dus we proberen zo veel mogelijk aan te schaffen zolang ik me nog goed voel.
@ HJ1977 Is misschien wel zo ja, dat ik het straks juist heerlijk vind om 3 dagen te werken, wie weet.. kan het me nu niet voorstellen, maar je weet idd maar nooit. Leuk hoor dat je al lekker aan het inkopen bent! Wij gaan in september eerst nog met vakantie en daarna willen wij ook echt gaan kijken voor spulletjes.
@ Hypnose, welkom hier en gefeliciteerd! Tuurlijk mag je meeschrijven, hoe meer zielen hoe meer vreugd! Als je je gegevens even doorgeeft zet Mobielfreak je op onze lijst: http://blogs.baby-wens.nl/februari2009/
@Marriedgirl Wel vervelend als ze je zo in een hoekje drukken, want dan doen ze in principe. Na mijn proeftijd ben ik al 18 weken zwanger. Ik denk niet dat ik het dan nog kan verbergen. Mijn verloskundige zegt ook dat ik het beter na mijn proeftijd kan vertellen... Alleen er is ook nog zoiets als mijn eigen gevoel voor principes en mijn grote gevoel voor eerlijkheid... Wordt er niet goed van! @Maatje Ik ben inderdaad leerkracht op het VMBO. Vind het zelf ook laat om te vertellen. Het is alleen dat we net een huis hebben gekocht en er een reeele kans is dat ze me ontslaan met de reden:"Ze voldoet niet aan de functie eisen", want dat mag gewoon in je proefperiode. Ik begin daar na de zomer met werken dus ik ken mijn directe collega's nog niet, tenminste niet goed genoeg. Ik heb besloten dat ik er de volgende keer bij de verloskundige over ga hebben, want onbewust zorgt het toch voor een hoop nadenk werk en dat kost toch veel energie... Twijfel...twijfel...twijfel...
Dayenne, gecondoleerd. Scoobje, welkom! Mieke, ik kende het gebruik ook niet, maar het is altijd leuk om zoiets te krijgen, toch? Patriessie, gefeliciteerd met de goede meting en de leuke echo! Weer een hele geruststelling! Vaam, het is je gegund meid dat je iemand treft die er voor je is. En de tijd zal wel leren of het iets voor jou is of niet! Niets om je voor te schamen, zoiets overkomt je gewoon! Marriedgirl, balen dat ze moeilijk doen over de uren die je wilt. Ik hoop dat jullie er uit gaan komen. Geldt dat in jullie bedrijf, minimaal 24 uur? of allen op de afdeling waar je werkt? Ik lees al hoe het zit. Wel balen voor je! Ik werk ook nog 3 dagen, waarvan 1 dag mijn man thuisblijft. Ik was in het begin ook bang dat ik het te veel zou vinden, maar heb nu besloten om ook als de tweede er is 3 dagen te blijven werken. Mivida, welkom! Hypnose, ook jij natuurlijk welkom! Karina, wat een dilemma, ik zou het ook heel moeilijk vinden, maar misschien is vertellen toch de beste optie....? Iig succes met je keuze. Zo hopelijk ben ik niemand vergeten. Heb thuis sinds zondag geen internet meer (GRRRRRR) dus moest het nu even op het werk allemaal bijlezen.... zal de baas leuk vinden! Hier alles hetzelfde. Veel last van de buik die ineens ook flink begint te groeien voor mijn gevoel. Maar gewoon lekker rustig aan n dan komt alles vanzelf goed!
@Karina zijn jullie in NL niet beschermd met de zwangerschap ? Hier in Belgie staat in de wet dat ze je nooit mogen ontslaan als je zwanger bent ..
Hoi meiden, Nou ik voel me gelukkig een stuk beter! Hopen dat het zo blijft. Marriedgirl: Jammer dat ze zo moeilijk doen, ik hoop dat ze misschien nog tot inkeer komen. Mivida: Welkom en natuurlijk gefeliciteerd Hypnose: Jij ook welkom en gefeliciteerd! Karina: Ik zou het ook heel moeilijk vinden, en ik denk dat ik het wel verteld zou hebben. Ben daar veel te zenuwachtig voor... Vaam: er lekker van genieten hoor! Zodirect heb ik controle bij de vk, hoop dat we daar het hartje goed kunnen horen. Ga er niet van uit, aangezien mijn bm naar achteren ligt en het kindje dus ook ver ligt. Even onthouden dat ik een afspraak maak voor de 20-weken echo. Marktplaats: wat hebben jullie een mazzel zeg, met marktplaats. Steeds als ik ergens op bied en een afspraak met die mensen maak krijg ik later te horen dat het al verkocht is Verder zijn ze bij mij erg meedenkend en ik blijf eerst deze uren werken met 1 of 2 dagen in de week ouderschapsverlof en als dat op is, ga ik 3 dagen werken.
dag dames, alleerst welkom aan de nieuwe dames. Klets maar gezellig met ons mee. Gisteren weer op controle geweest bij de vk. Alles was goed. Bloeddruk is voor mijn doen heel erg goed (is normaal namelijk altijd te hoog). Een neiuwe echo gehad: de nieuwe datum is 28 februari 2009. Een beetje later dan gedacht. Hij/zij is wel al prachtig gegroeid. Weer een mooie foto meegekregen. Zelf ben en blijf ik heel erg moe. In Nederland ben je ook beschermd tijdens de zwangerschap, maar in je proeftijd mag je ten alle tjide ontslagen worden. Dus ook als je zwanger bent helaas. Wat het werken betreft ik werk gewoon fulltime en mijn man 3 dagen en dat bevalt me prima. Ik denk dat het belangrijk is dat je doet waar je je zelf prettig bij voelt. Dan maakt het denk ik niet uit hoeveel of weinig je werkt. Voor de lijst: volgende afspraak bij de vk 18-09 en mijn 20 weken echo heb ik op 07-10 (ook bij de vk). De banner pas ik nog wel een keer aan maar iedere keer als ik dit probeer loopt de comp vast. Nu vlug weer aan de gang want mijn pauze is al lang voorbij