Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Goed dat je je weer iets beter voelt! Houden zo! ;)

Ik hebmijnmoeder ooknogmaar even om raad gevraagd en die zegt dat ik het er even met de verloskundige over moet hebben en zelf moet aan voelen de eerste week à twee weken. Ze zegt dat ik dan snel genoeg door heb hoe ze er op zullen reageren. Ze snapt ook heel goed dat ik meer een beetje druk om maak. Daarintegen zegt ze ook dat de maatschappij (werkgever) zich er niet druk om maakt als hij je in je proeftijd laat gaan en wij met de problemen komen te zitten. Och och och wat is het toch weer wat. We zullen het wel zien! ;)

2. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Mivida en Hypnose Welkom en gefeliciteerd

3. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Zo hele huis is schoon. Alles gezogen en gesopt de was gedaan. Heb nu de piep leeg. Toch wel lekker dat justin nu naar school is. Straks als ik hem ga halen heb ik alle tijd voor hem. Heerlijk.
    Hij zal wel moe zijn dit is zijn eerste heledag.

Ik mis hem wel. :cry: We zijn 4 jaar altijd samen geweest. Waar blijft de tijd toch.

4. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Kan me goed voorstellen maatje dat je hem mist! Als je zo lang iedere dag samen bent geweest. Straks lekker samen iets drinken en kletsen, dan komt het vast wel weer goed... ;)

5. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Hehe

Ik ga mijn schatje ophalen.
    Meiden tot vanavond

6. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Mobiel: 23/9 controle vk
    02/10 20-weken echo

En Maatje? Hoe vond ie het, zo'n hele dag op school?

We hebben een heerlijk hardkloppend hartje gehoord. Was geweldig!

7. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Maatje, hoe was de eerste hele schooldag van je kleine mannetje? Hij zal wel afgebrand zijn....:)

8. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Gezellig!

Welke gegevens moet ik precies doorgeven voor de lijst?

Vandaag 2 postitiebroeken gekocht, kan letterlijk weer ademhalen..pfff!
    Mijn moeder had een lief babypakje gekocht hahaha! Dat is dan nummer 1 :)

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik heb me zojuist opgegeven voor zwangerschapsgym! :D. Althans, ik heb gebeld.. alle formulieren en info krijg ik nu opgestuurd. Ben benieuwd, je moet je voor 16 weken al opgeven, groepen zijn max 8 vrouw groot. Het klonk niet heel erg zweverig aan de tel, dus ben benieuwd!

10. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    welkom mivida en hypnose

@ maatje kan me voorstellen dat het wel moeilijk is al je zoontje ineens hele dag naar school gaat. Vond hij het wel leuk?

@ marriedgirl, moet dat zo vroeg al!? Tjonge, ik heb er zelf nog steeds geen behoefte aan. Ben zowiezo al niet zo'n groepsmens. en van mn schoonzus heb ik alle oefeningen ed van Samen Bevallen cursus al gekopieerd gekregen :)

vandaag op mn werk de clienten verteld dat ik zwanger ben, nu weten ze tenminste waarom ik geen zware dingen meer wil tillen... en soms de verkeerde kant op loop als ik naar de wc moet :D Hihi liep pas het schoonmaakhok in, je had die gezichten moet zien :D

11. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Justin vond het super leuk op school. Hij had al gelijk geschilderd. Zodra hij mij zag begon hij met kletsen en heeft zijn mond niet meer stil gehouden. Is nu druk met papa lego aan het bouwen. Heerlijk geknuffeld hij had mij en de baby gemist. De schat.

12. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Heb niet ech veel puf om bij te lezen en er wordt hier zeker veel afgekletst. Dat is alleen maar gezllig natuurlijk.

Moet zeggen dat ik op het werk wel moeite heb met het vele lopen nu. En zeker vandaag had ik erg veel last van mijn rechter bil. Of het nou een spier is of mijn bekken. Maar de pijn was zo erg dat toen ik de hond aan het uitlaten was, we in een hoos bui terecht kwamen en dat ik niet eens sneller naar huis kon lopen door de pijn. Met gevolg dat de hond en ik eruit zagen als verzopen katjes! Dus vandaag voor het eerst sinds mijn zwangerschap paracetamol ingenomen tegen de pijn! Heeft iemand van jullie dit ook? Ga het dinsdag ook aan de verloskundige vragen hoor.

Morgen in ieder geval een dagje vrij en ga lekker met een vriendin naar Sex and the city!

@Vaam: geniet maar lekker van de aandacht van die leuke man en gewoon schijt er aan hebben wat een ander daar van vindt!

@Marriedgirl: jammer dat je als het ware wordt gedwongen om 24 uur per week te gaan werken! Valt daar nou echt geen mouw aan te passen? Ik heb me hier ook al opgegeven voor zwangerschapsyoga en daar kun je ook pas mee beginnen als er plaats is. Ook heb ik me voor een avond opgegeven over borstvoeding. Alle info is welkom!

@nieuwe februari mama's: welkom hier! Volgens mij gaan we al richting de 100 mama's of niet?

X Esther

13. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @ Eppie, ik heb het afgelopen weekend ook erg veel last van mijn heup/billen gehad, kon bijna niets van de grond oprapen, en bij t lopen vaak pijnscheuten... heb ook geen idee wat t is. De afgelopen dagen heb ik er weinig last meer van...

14. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    @Vaam:
    JOUW leven
    JOUW keuze
    En vooral JOUW geluk!

Dus volg je hart en geniet er van ;)

@Maatje: mijn schoonzussen vinden het verschrikkelijk dat de kinderen (na de vakantie) weer voor hele dagen naar school gaan, je raakt er ook zo aan gewend !
    Terwijl mijn moeder altijd zei: heerlijk jullie weer naar school en ik eindelijk vakantie, hmmm ga dat nog maar is aan haar navragen of ze dat nou echt altijd meende....

Nou ik ga ff lekker bankhangen ben moe en moe en moe grrrr wanneer houdt dit op!

15. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Axioma: ik hoop maar dat het bij mij ook snel beter gaat. Als ik zit of lig gaat het wel, maar met lopen is het gewoon geen pretje. Ben blij dat ik niet de enige ben. Ik zal dinsdag eens aan de VK vragen of zei weet wat het is?

X Esther

16. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    Jeetje, wat een reacties zijn erbij gekomen !

Ik ben net een beetje bekomen van de vlokkentest. Ik was keizenuwachtig maar gelukkig had ik het mij erger en pijnlijker voorgesteld dan het was. Wel teleurstellend dat ze enkel kunnen testen op Down en dat ik voor de rest moet wachten op de 3D echo van 20 weken. Ik had gehoopt eind deze week een beetje meer zekerheid te hebben over de belangrijkste afwijkingen.
    Pff voel me nu toch zelf ook een beetje downie, zal wel aan de stress en de hormonen liggen zeker?

@ Marriedgirl & Karina: best wel moeilijk begrijp ik, hopelijk komen jullie eruit. Ik ben wel een beetje jaloers op jullie eigenlijk. :oops: Ik heb 7 jaar geleden ervoor gekozen om zelfstandige te worden en zal het dus met max. 2 weekjes bevallingsverlof moeten doen en nadien terug fulltime meedraaien. Gelukkig kan de baby wel mee naar de zaak :)

@ Mivida & Hypnose: welkom !

@ HJ: Ja, je hebt wel gelijk, met een tweeling kan het soms snel gaan en is de kans op moeten rusten waarschijnlijk veel groter dus logisch dat je al zoveel mogelijk regelt.

17. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Mivida & Hypnose, allebei van harte welkom! Fijn dat jullie gezellig komen meekletsen.

@Scoobje: kan me voorstellen dat zo'n vlokkentest bijhoorlijk eng is. Hoop dat je snel de uitslag te horen krijgt. En inderdaad de 20wk echo zal nog wat langer op zich laten wachten, maar maak je niet te druk he.

@Marriedgirl: Ik hoop dat je directeur toch in kan stemmen met je voorstel.

@Karina: Als ik jou was zou ik wachten tot na de proeftijd. Je zegt zelf dat je je baan nu niet kunt verliezen, dus denk aan jezelf. Doet je baas ook als hij het hoort in je proefperiode ;).

@iedereen die heeft gereageerd op mijn verhaal: Meiden...Heel erg bedankt voor jullie berichtjes. Het doet me goed dat jullie me niks verwijten en juist het tegenovergestelde doen. Ik weet dat ik lak moet hebben aan wat andere vinden, maar helaas zit ik zo niet in elkaar. Dus vind het erg fijn om zoveel positieve reactie's te horen. Dank jullie wel!

Verder gaat hier alles wel goed. Heb alleen soms wat last van steken in mijn bovenbil :oops: .. En gisteren lag ik half op de bank en toen ik omhoog kwam ging er een pijnscheut door mijn baarmoeder heen, daar wordt je echt niet vrolijk van. Gelukkig bleef het daarbij en het zal er ook wel allemaal bijhoren.
    Gisteren naar de verloskundige geweest en daar weer een mooie hartslag gehoord :D. Je hoorde het zelfs schoppen, echt heel bijzonder.

Liefs Ingrid

18. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    goede morgen allen,

Ik las dat er ook een tweeling tussen de februari mama's zit.. wat leuk zeg.
    En nog een nieuw lid... welkom hier.

Gisteren was het teamuitje echt heel leuk. We hebben super gelachen. Ik was wel weer super moe aan het einde van de dag, maar dat was het waard.

Ik ben gisteren 1 mini druppeltje bloed verloren, het was zo weinig dat het bijna te verwaarlozen is. Moet ik daar de VK voor bellen?

Groetjes Anne

19. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    Goedemorgen meiden,

Ben gisteren na 2 maanden weer is naar de sportschool geweest. Ik dacht ga ff lekker een uurtje cardio doen op me gemak nou na nog geen 20 min viel ik al bijna van me fiets af ik werd me toch duizelig. Gelukkig stond me mannetje bij me en die zag het al aan me die zei gelijk stop nu maar gewoon en ga ff lekker onder de zonnebank nou dat heb ik maar gedaan.
    Zijn er hier nog meiden die sporten en hoe ervaren jullie dat?

20. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Ik hou ook helemaal niks vol hoor. Op vakantie nog een stukje een berg op willen lopen. Dan ben ik echt snel buiten adem.. Ik hield het echt schandalig kort vol... schaam schaam... maar goed, je doet er niks aan. Je moet toch naar je lichaam luisteren denk ik.

Groetjes

Deel Deze Pagina