Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Karina en Mobiel, gefeliciteerd met de geboorte van de kinders van jullie vriendinnen!

@ Anne, fijn dat alles goed is!

@ HJ1977, vind het helemaal niet gek dat je zonder onderbroek slaapt hoor! Ik zat er zelf ook al aan te denken.. slaap altijd in van die bjorn borg boxershortjes, maar ik vind de laatste dagen dat het elastiek te strak zit, dus rol hem al iets op, ook niet ideaal.. geen onderbroek is eigenlijk veel slimmer!

@ Bevalling.. ik wil bij voorkeur thuis bevallen. Mijn man, kraamverzorgster en vk zijn daar uiteraard bij. Daarnaast lijkt het me erg prettig als mijn mams ook in huis is. Weet nog niet of we dat echt gaan doen hoor, mijn man heeft daar ook een stem in. Tijd zat om te beslissen!

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Marriedgirl, ik zit er ook aan te denken om mijn moeder te vragen om bij de bevalling te zijn. We hebben gewoon een supergoede band en manlief gelukkig ook....We zijn er nog niet helemaal overuit, maar het lijkt me wel prettig. Als mijn man het niet wilt, doen we het lekker saampjes, is ook prima! :D

Daffie

3. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Karina 82 ik kreeg gisteren de uitslag van de bloedtesten via de verloskundige. (gelukkig alles prima!) Het gaat hier nooit van de huisarts.

@Anne, als ik jouw berichtje zo lees, hoor ik van jouw kant weinig bezwaren. Meid luister naar je eigen gevoel! Als jij het prettig vind als ze erbij is moet je dat gewoon doen!

op de een of andere vage manier heeft de badkamer gelekt en heb ik nu een mooie gele kring in de planfond in de woonkamer :S

4. Lot22

Lot22 Lid

20 jun 2008
    96
    0
    0
    poetsmiepje
    Gelderland
    hoi allemaal,

hopenlijk is alles goed hier ...
    Ik ga maar weer eens doorlezen :D

5. Neggers

Neggers Lid

11 apr 2008
    36
    0
    0
    Ook hier weer even een kort berichtje na een drukke week werken. Ik slaap nog steeds erg slecht en ben daardoor heel erg moe. Intussen krijgt Teun ook nog eens vier tanden tegelijk dus die is niet in zijn opgeruimde humeur. Kost nog meer energie dan normaal.
    Vandaag een acute migraine aanval gekregen. Nou heb ik wel vaker een migraine (elke 6-8 weken), maar nooit zo accuut. Voordeel is dus wel dat hij zeer hevig was, maar ook van ongebruikelijk korte duur. Dus nu maar hopen dat ik het ergste weer gehad heb.

Wij weten nog steeds niet of we willen weten of het een jongen of meisje is. Bij Teun wosten we het ook niet en dat was erg leuk. Een echte verassing. Nu ben ik toch wel nieuwsgieriger. Als we het weten weet iedereen het ook. Dan kan ik het echt niet voor mezelf houden.

Schoonmoeders bij de bevalling? Voor mij niet. Ik wil mijn eigen moeder er nog niet eens bij hebben. Ik vind het heel prive en ik heb samen met mijn man heel erg genoten van het eerste uur samen met onze kleine Teun. Dat gevoel wil ik nu ook zeker weer hebben.
    Maar het belangrijkste is dat je doet wat jij en je partner graag willen. Je kunt in geval van twijfel of als je je nog bedenkt natuurlijk altijd nog op het laatste moment beslissen wat je wilt. Schoonmoeders en moeders hebben hier echt wel begrip voor.

Over kleertjes. Teun was een gemiddelde baby (voor zover dat natuurlijk kan) en hij heeft mt 50 maar een week aangehad. Mijn advies koop niet teveel kleine maatjes die heb je anders zo bijgehaald (of laten halen).

De bloedtesten komen volgens mij ook altijd va de vk terug. Is bij mij in elk geval wel. Elke keer als we komen wordt er naar het hartje geluisterd. Hier kan de verloskundige ook aan horen hoe het met je baby gaat. Ik moet al elke 3-4 weken op controle komen ivm hoge bloeddruk. Al is die nu prachtig laag (70/125 jippie)

Ik weet dat ik niet zoveel reageer, maar als het werk het toelaat lees ik elke dag wel bij.

6. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

hey dayenne..we lopen gelijk op! en ook wij hebben de 20 weken echo op 16 september hahahha
    maar wij pas om 20.30....
    trouwens nog iets.....jou naam lijkt heel veel op de naam die wij gaan geven aan ons kindje, tenminste als het een meid wordt he!

7. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Hoi Meiden,

Wat is er weer veel gekletst de laatste dagen.

Bloedtest: Als je bloed niet goed is dan word je zo snel ze dit weten
    door de verloskunduge gebeld, werd zelfs 's avonds gebeld, ik
    heb geen resus negatief bloed maar antiestoffen in mijn bloed,
    moet nu elke 4 weken kijken of het meer word als dit zo is kan
    het gevolgen voor de baby hebben dit is 50% kans of de baby
    deze stof van mijn man heeft geerfd of niet, we hopen maar
    van niet.

Iedereen die een goeie echo had of het hardje heeft gehoord gefeliciteerd.

Kleertjes mijn dochter woog 2900 gram en maatje 50 was haar te groot ze heeft wel 2 maand maatje 50 kunnen dragen, heb nu ook 2 nieuwe pakjes maatje 50 gekocht, hopelijk word het geen 8 ponder, in het ziekenhuis hebben ze kleertjes, ze raden bij mij aan om niet gelijk je eigen kleertje aan te doen omdat die snel kwijt raken in het ziekenhuis.
    ze doen de baby's daar ook s'nachts in bad heel appart, ik heb gezecht dat ze mijn dochter niet in bad hoefden doen, mijn moeder en man hebben het die ochtend gedaan, en gefilmd voor mij (mocht niet van bed)
    je moet er echt op verdacht zijn hoor wat ze in het ziekenhuis doen, ze geven ook maar zo bijvoeding uit een fles, terwijl er genoeg moeder melk van mij in de koelkast stond, geen wonder dat de bordtvoeding niet wilde lukken.

Verder werd ik wel supper verzorgd in het ziekenhuis, Je moet gewoon duidelijk aan geven wat je wil.

Ga nu slapen heb voor het eerst de hele dag weer gewerkt en ben nu dood op .

Groetjes martine

8. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Mijn zoontje woog 3615 gram en was 51 cm. Hij heeft zeker de 1e maand maat 50 gedragen en in het begin was het te groot.

We hebben alles baby spullen en kleertje bewaard. Zodra we weten wat het wordt gaan we het allemaal uitzoek.

Bij ons deden ze wel onze eigen kleertjes aan. Ik denk dat het per ziekenhuis verschilt. Wij wonen en een dorp misschien dat het anders in de grote stad is.

9. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden,

Ik heb me toch een buik gekregen, de afgelopen 3 dagen is ie echt gegroeid.
    Me mannetje moet er gewoon om lachen.
    We zouden morgen naar Mysteryland gaan (buitenfeest) maar we hebben de kaartjes maar verkocht want het kan gewoon niet.
    Had niet verwacht dat het ineens zo snel kon gaan.

10. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    buikfoto kimmie :D

11. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Kimmie Mijn moeder was vanmorgen hier we hadden elkaar 1 week niet gezien. Ze schrok gewoon van mijn buik. Ze zei maar goed dat je pas een echo heb gehad anders zou je denken dat er 2 in zitten. hihi

12. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Goh wat leuk zeg, tegelijk een echo! Willen jullie weten wat het is?
    Spannend he, deze weken!

Wat toevallig van de naam! Ben ook wel blij met mijn naam, alleen weten mensen nooit hoe ze het moeten schrijven haha. Velen denken dat je het schrijft als Diane.

13. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Ik heb ook de 20 weken echo op 16 September :p (is ook mijn trouwdag!)

xxx
    Daffie

14. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Mirella, hahah ja ik zal morgen me mannetje een foto laten maken.

@ Maatje, ik vind het echt bizar hoor had niet verwacht dat het zo snel kon gaan. :)

15. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    Hier ben ik ook weer... snel snel even bijgelezen
    en er is weer een hoop gepost.

Ik voelde me de laatste 2 dagen niet zo denderend. Woensdag héél veel last van krampen maar toch aan het werk. Alleen als het echt te erg werd ben ik gaan liggen en dan trokken ze ook wel weg. Gelukkig was er niets van bloedverlies bij en was ik er niet echt bezorgd over maar helemaal gerust was ik er dan ook weer niet in. Namiddag ben ik wel telkens gaan rusten met als gevolg dat ik dus 's nachts niet meer deftig slaap. Ik heb eigenlijk nog geen reden om 's nachts niet goed te slapen en toch lukt het me niet om meer dan 2 à 3 uurtjes te slapen. Vandaag kwam dan de weerslag en liep ik rond als een zombie. En net vanmorgen begon mijn neusverkoudheid dan ook nog eens dus pfff... Mag een neusspray eigenlijk wel als je zwanger bent?

Oh ja, gisteren op mijn voice mail een berichtje dat de eerste testen van het vruchtwater (euh... ik heb een vlokkentest gehad!) goed waren en dat ze persoonlijk gingen terugbellen als de rest van de uitslag bekend was. Ik baal ontzettend dat ik dat telefoontje gemist heb en niet persoonlijk met de prof heb gesproken. Maar ik durf dan nu ook niet terugbellen aangezien hij zelf zou bellen als hij meer wist en ik wil niet opdringerig zijn. Donderdag 28/8 heb ik opnieuw een afspraak met de gyne ... zal nog maar wat geuldig zijn zeker. Ik had gehoopt vandaag opnieuw telefoon te krijgen en het geslacht te weten maar noppes :rolleyes:

Wat die uitkering betreft Kelly, ik moet er eens deftig achter gaan navragen. Ik dacht dat je zowiezo een bevallingsiutkering krijgt en als je thuis blijft krijg je ook een moederschapsuitkering. Maar die is echt niet de moeite hoor :rolleyes: Dus veel thuisblijven zit er niet in... ik schat op max 2 weken, tenzij ik echt lichamelijk niet kan.

16. eefjepeefje

29 jun 2008
    17
    0
    0
    @ Martine: klinkt niet echt bemoedigend die ziekenhuisverhalen (dat kleertjes foetsie zijn is tot daar aan toe, maar die babywissels;) maar goed, t is natuurlijk ook wel erg prettig om daar lekker verzorgd te worden.

@scoobje; zo te lezen ben je belgische (of vergis ik me?) mijn vriend en ik verhuizen eind dit jaar naar Belgie en vermoedelijk zal ik dus daar bevallen..klopt het dat je daar standaard wat langer (een dag of 4,5) in het ziekenhuis blijft, ook omdat kraamzorg niet in het de zorgverzekering zit? Ik geloof ook dat pijnbestrijding daar meer algemeen geaccepteerd is.

@all: hoe staan jullie daar eigenlijk tegenover (pijnbestrijding)

Night night

17. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Jeetje wat is er weer veel bijgekomen...
    Ben er ff niet geweest had gisteren een off dag.. zoveel gedroomd en zo eng bloed bloed en nog eens bloed, ben gewoon bang in slaap te vallen...
    En slaap al zo slecht, vaak plassen en nodig pieeeuw er was iemand die zei dat ze het gevoel had naar het plassen dat haar baarmoeder zakt nou dat gevoel heb ik ook dus je bent niet de enige!

Mijn buik is de laatste dagen ook echt enorm gegroeid, s'morgens trek ik een blouse aan en denk hmmm dat kan nog.. nou eind van de middag springen de knopen achter elkaar eraf en voel ik me een rolade :p haha
    Morgen maar weer winkelen hihi

Een buikband had ik nog niet van gehoord maar van de verhalen die ik erover lees lijkt het me wel heerlijk, ga me daar ook maar ff in verdiepen (zijn er maten in en in welke maand wordt het ongeveer aageraden?)

Ik lees ook dat vele van jullie al babykleertjes hebben ingeslagen en of hebben gekregen... ik alleen nog maar sokjes en slofjes en toevallig zat ik online te kijken maar wist dus ook niet welke maten etc.. maar handig hoor dit forum hihi
    Vind wel dat er qua neutrale kleertjes heel wat minder keus is....

De keus of we het geslacht willen weten, in 1e instantie wilde ik het wel totdat ik weer op me in liet praten door verschillende mensen dat het toch een verrassing is die er dan bij de geboorte een beetje vanaf is :( hmm zit wat in maar weet van mezelf dat ik mijn mond niet kan houden en dat wil ik dus wel als ik het wil weten... En tis o zo handig met uitzoeken van kleertjes, meubeltjes, etc... Ben er dus nog niet over uit.....

Nou ik ga mijn zwangere mannetje wakker maken, die is lekker in slaap gevallen op de bank..

truste allemaal

18. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Pijnbestrijding, ik heb dat bij de eerste gehad. Een ruggenprik. Ik had in eerste instantie ook zoiets van: dat is niet nodig, ik doe dat zo wel. Maar toen ik in een weeenstorm zat bleek het toch zeer welkom. De weeenstorm kwam overigens door het infuus met weeenopwekkers....

Ik heb nu dus zoiets van, als ik in het ziekenhuis ga bevallen (wat achteraf ook heel erg is meegevallen) dan sta ik er zeker positief tegenover.

Informeer trouwens goed bij het ziekenhuis waar je eventueel naartoe gaat of daar in het weekend en 's nachts de mogelijkheid is!

19. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Hoi dames ! Gisteren bij de oogarts geweest en die vertelde me dat mijn zicht kan achteruitgaan met de zwangerschap .. Iemand ervaring mee ?Ik ben namelijk bijziend en heb toch al een redelijke sterkte nodig .. ;)

20. Neggers

Neggers Lid

11 apr 2008
    36
    0
    0
    pijnbestrijding: Bij mijn eerste zwangerschap had ik zoiets voor mij niet. Maar na een zeer korte en heftige bevalling (ook door weeenopwekkers) heb ik nu toch besloten dat als ik weer in het ziekenhuis moet bevallen ik toch waarschijnlijk wel voor een ruggeprik kies. Zeker als ik weer ingeleid wordt.

Mijn bevalling in het ziekenhuis was niet waar ik vooraf voor koos, maar is uiteindelijk wel goed bevallen. De verpleging is geweldig. Teun mocht fijn langs mij slapen. Er werden geen dingen gedaan zonder vooraf overleg. Zo kan het dus ook. Wij hebben hem wel eigen kleertjes aangegeven. Dit hebben zo ook liever. Zover ik weet raakt er haast nooit iets zoek.

Vandaag in de stromende regen onze nieuwe moederfiets opgehaald. En eerder deze week via marktplaats kinderstoeltjes voor op de fiets gekocht. Dus nog een paar maandjes en dan kunnen wij met onze kleine man gaan fietsen. :) :)

Ik heb wel vaker gehoord dat je zicht tijdens de zwangerschap inderdaad slechter kan worden. Zelf heb ik hier geen ervaring mee.

Deel Deze Pagina