Kelly, wat voor praktijk heb je dan als ik vragen mag. Ik ben grafisch vormgever en kan dus eigenlijk best wat langer doorwerken omdat ik dit vanuit huis doe. Ook kan ik al redelijk vlug weer het werk oppakken thuis.
Goedemiddag! Vandaag alweer 14 weken! Jeej! \/ @ Kimmie, mijn buik is ook ineens aan het groeien, echt bizar! Mn kont trouwens ook helaas ... ben deze week ook ineens aan aan het komen (bijna 3 kilo!) .. het gaat nu best hard, hopelijk gaat het zo niet door, want dan weeg ik straks 50 kilo meer dan normaal! Heb net maar even op de Wii Fit gestept @ Scoobje, volgens mij mag je geen gewone neusspray, alleen zoutoplossing of babyneusspray. @ pijnbestrijding. Nog niet echt over nagedacht eigenlijk.. mijn beebje komt er gewoon in een poep en een scheet uit Wil trouwens ook thuis bevallen als het mogelijk is, dus dan is het sowieso een ander verhaal dan in het ziekenhuis. @ Patriessie, ook al weet je het geslacht, dan is het echt nog wel een verrassing bij de geboorte! Je ziet voor de allereerste keer je kindje! Dat lijkt me een mega verrassing! @ Loeka, heb ik ook gelezen, maar heb er tot nu toe nog geen last van. Ik zie nog prima en mijn lenzen zitten ook nog steeds goed (schijn je ook meer last van te kunnen krijgen) @ Dayenne, volgens mij maakt de grootte van de buik niets uit hoor. Maar als je je ongerust maakt, gewoon ff vragen aan de vk. Bij een vriendinnetje van mij begon haar buik pas echt zichtbaar te worden toen ze al 20 weken was. Fijne zondag!
@Marriedgirl, thanks voor je reactie. Ik maak me gelukkig al minder zorgen, ik hoor veel mensen die pas later een buik kregen. Over thuis bevallen..ik wil dat ook graag. En dan het liefst in een bad. Dat lijkt me heel fijn en een mooie ervaring. Ik ben sowieso gek op water, dus dat lijkt me een stuk ontspannender. En ik wil het liefst geen pijnbestrijding, dus dan lijkt water me een stuk soepeler gaan. Fijne zondag iedereen!
Vandaag de laatste keer dat ik hier wat van me laat horen, het gaat goed allemaal maar ik wil me terug trekken van het forum. Merk dat ik het niet bij kan houden en er daardoor ook niet tussen kan komen. Ik meld me ook af van de hyve. Willen jullie me ook van de lijst(en) halen? Iedereen nog een fijne en gezonde zwangerschap toegewenst!
Goedemiddag meiden! Alles goed hier? @Dayenne: Ik heb toevallig vorige week nog gebeld naar de vlos over mijn buik. Ze zei dat dat 1 van de laatste dingen moet zijn waar je je druk over moet maken. De één draagt de baarmoeder naar voren de ander naar achter, de één heeft meer buikspieren dan de ander enz. enz. Dus maak je aub geen zorgen,jij bent jij en jouw zwangerschap is altijd! anders. @Waxientje, jammer dat je ons gaat verlaten. Jij ook nog een hele fijne zwangerschap! Thuis of ziekenhuis bevallen: Ik MOET in het ziekenhuis bevallen. We verhuizen naar België maar heb wel een Nederlandse verloskundige. Als ik thuis beval en er gaat iets mis dan mag ze geen ambulance naar België sturen. Dus vandaar dat ik moet... Pijnbestrijding: Ik wil in de eerste instantie geen pijnbestrijding. Tenzij ik ingeleid wordt. Vaak hoor je dan toch dat het dan heel uitputtend word. Misschien dat ik bij het natuurlijk op gang komen ook wel pijnbestrijding wil hoor, dat zien we dan wel weer. Maar in de eerste instantie niet, daarnaast sta ik er wel voor open. (lekker tegenstrijdig...haha... )
@ Waxientje, erg jammer! Maar ieder haar keuze natuurlijk. Een hele fijne zwangerschap gewenst en wellicht zien we je toch nog een keertje voorbij komen? @ Dayenne, wow, in bad, dat lijkt me erg apart. Wel bijzonder hoor! Ben erg benieuwd hoe je dat gaat bevallen, het klinkt iig erg mooi. Pfff, ben foto's van onze honeymoon (lekker op tijd, is inmiddels bijna 4 mnd geleden) aan het uploaden/bestellen bij de Hema, wat gaat dat traag!
Waxientje, jammer maar heel veel plezier verder nog in je zwangerschap. Married, je kunt speciale software van de Hema downloaden en dan eerst alles rustig op je PC doen en dan uploaden! Enne hier 4 kg aangekomen
Ha dames, Hier alles goed. Tja, mijn buik groeit, maar er zitten er dan ook twee in. Toch valt het me mee. Ik kan nog steeds een aantal van mijn normale broeken aan. Even een vraagje: wij hebben een oud wiegje gekocht met een vrij goed matrasje erbij. Zouden jullie er ook een aerosleep-overtrek ( zo'n ding wat de kans op wiegendood verminderd) overheen doen?
@Waxientje, jammer dat je weg gaat! Ik wens je een hele mooie en voorspoedige zwangerschap! Enne....wil je misschien wel laten weten als de kleine geboren is? @Karina, goh dat stelt me echt gerust! Fijn, dank je! @Marriedgirl, ja het lijkt me ook heel apart. Ik had het een paar jaar terug gezien op de tv, en zei gelijk: dat wil ik ook! Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen, maar ik houd er natuurlijk rekening mee dat het niet lukt (ivm ziekenhuisbevalling of te snelle bevalling waardoor het bad niet opgezet kan worden).
@ Mieke, jij 4 kilo.. hmm... lopen we ongeveer gelijk op (jij bent wat verder dan ik).. ik schrik telkens als ik op de weegschaal sta, het lijkt ineens zo snel te gaan! Hema-software is een goed plan voor de volgende keer.. heb nu gewoon de comp maar aan laten staan en ben beneden tv gaan kijken, hij is nu bijna klaar! @ HJ1977, denk wel dat ik ook nog zo'n aerosleep ding erbij zou kopen ja.. Maar misschien kunnen de ervaren mama's je beter antwoord geven. Wij weten inmiddels welke kinderwagen we waarschijnlijk willen: de Bugaboo Cameleon . Erg mooi en praktisch en heb er goede verhalen over gehoord van schoonzus en haar vriendinnen. Wellicht gaan we woensdag even kijken bij de Babymax. Hoe doen jullie het trouwens wat betreft wiegje of ledikantje? Kan een babietje al gelijk in een ledikantje of heb je eerst echt een wiegje nodig? Wij hebben geen wiegje meer in de families, dus we zouden het echt allebei moeten kopen. Vind ik op zich geen probleem, maar dan moet het wel nut hebben. Bijv. eerste weken/maanden baby in wiegje bij ons op de kamer en daarna naar eigen kamer in ledikantje? Ervaren mama's, tips?!
Wat is het hier verschrikkelijk rustig... YOEHOE! hihi Vanaf morgen begin ik weer met werken en dan wordt het nog rustiger, want dan ben ik er alleen 's avonds. Morgen komt mijn moeder uit Groningen over, ze gaat mee naar de vlos dinsdagavond. Anders gaat ze dat bijna niet meemaken denk ik... @Dayenne You're welcome @Marriedgirl Ik ga in het begin voor een wiegje (het wiegje waar ik zelf ook in gelegen heb). Als het gaat over als hij/zij in zijn/haar eigen kamer gaat slapen , daar ben ik nog niet helemaal uit. Zien we dan wel weer...hihi
@ Wiegje: Nou hier niet hoor... Tim lag gelijk in zijn ledikantje, alhoewel hij de eerste weken veel op mijn borst geslapen heeft.. En als hij bij ons op de kamer sliep lag hij in een kinderwagenbak, dat voldoet ook prima @ Bugaboo: Wij hebben voor Tim ook een bugaboo, moet alleen zeggen dat ik er minder en minder over te spreken ben.. Je gaat je wagen op gegeven moment ook een beetje als boodschappenkar gebruiken en als er wat zwaars aanhangt kiept hij heel gemakkelijk om Had het gisteren nog, stoepje af en ja hoor, wagen achterover en Tim dus ook Gebeurde me ook regelmatig in het ziekenhuis, Tim uit de wagen willen halen en hopsa, daar lag de wagen weer achterover, niet bepaald handig als je het mij vraagt.. Hoor er meerdere mensen over klagen (of zouden wij allemaal dat ding te zwaar beladen?) Ook is het me al 2 keer gebeurt dat 1 van de zwenkwieltjes spontaan eraf vloog, die zitten vast met een schroefje en die trillen dus los @ Aerosleep: Hier geen een gehad.. Vind het ook niet nodig.. Schijnt geloof ik ook dat het niet zo goed is.. En anders het kraamzorgbureau maar eens bellen naar ervaringen, die kunnen er vast meer over vertellen
hoi Aerosleep: is zeker in het begin niet nodig omdat de baby nog niet op de buk kan draaien, of je moet al een baby hebben die alleen maar op e buik wil slapen, daar zijn ze volgens mij ook voor ontwikkeld. ( weet dit omdat ik leidster in de kinderopvang ben) ze praten je van alles aan in een baby zaak is niet altijd nodig. Als je bang bent voor wiegedood kun je beter zo'n ding onder het matras leggen die alarm geeft als er geen hardslag meer is. Ga mijn dochter even douchen die moet er morgen vroeg uit dus lekker optijd naar bed.
even bijgelezen... bevalling....ik in het zhuis maar dat maakt me niet suit..heb het de vorige keer niet als erg ervaren. pijnbestrijding... nee. wil het helemaal bewust mee maken en pijn..tja het hoort er helemaal bij! op de een of andere kan je lichaam er wel tegn. maar dat is voor een ieder ander he! ik heb de vorige keer 15 uur buik, been en rug weeen gehad. dus deze keer moet een makkie worden toch ledikantje of wiegje....ik ga weer voor het ledikantje. gebruik de eerste weken wel de wandelwagen bak( reiswieg) zo kan de kleine makkelijk bij ons op de kamer en ligt het lekker knus!
Ik ga ook voor de ledikant. Hebben we met Justin ook gedaan. Ruggenprik. Nee Liever niet. Wil het liefst thuis bevallen kan alleen niet ivm Justin. Aerosleep Nog nooit van gehoord. Wat ik wel weet volg je eigen gevoel. Advies vragen is goed maar doe altijd wat je eigengevoel ingeeft. Wat ik zelf fijn vind is een babyphone met camera. Wij vonden het bij Justin erg handig.
@ maatje, ik heb gister een nieuwe jas bij de Mango gekocht! Ben dr erg blij mee.. als mn buik echt dik gaat worden, laat ik gewoon de onderste knoopjes los.
Ik heb een jas van Mamalicious besteld, is een parka voor 65,-. Vond ik erg meevallen voor een positiewinterjas. Ik heb hem hier in `t stadje besteld bij een winkeltje speciaal gericht op positie- en babykleding....
@ Married, leuk dat jullie al een keuze hebben gemaakt voor een kinderwagen. Die 4 kg viel wel even tegen hoor. Heb overigens gister een lief pakje mt. 50 van mijn zus gekregen, echt een schattig pakje om meteen na de geboorte aan te doen. En een leuk boekje, SuperMom's Stijlgids met allemaal BN's en hun verhalen. Estelle Gullit was bijv. 32 kilo aangekomen, oeps, dat wil ik niet hoor! Wij gaan eind volgende week of de week daarop even neuzen bij de grote prenatal. Denk zelf dat het geen Bugaboo gaat worden, vind die bak zo laag en mannetje is erg lang. Of kan deze ook hoog afgesteld worden? Volgens mij is het wel goed om op de grootte van de reiswieg te letten omdat ze er anders zo snel uitgegroeit zijn. Ik zag in een brochure waarin Renate Verbaan voor een positiekledingmerk poseert een leuke winterjas, weet het merk alleen niet meer, volgens mij mamalicious, ga even op de website snuffelen. Bij ons in de stad wordt eerdaags een winkel van Noppies geopend Mamalicious heeft leuke kleding en de prijs valt idd wel mee.
Die brochure met Renate Verbaan is van Mamalicious! Op de achterste bladzijde staat de parka. Verder staat er erg leuke kleding in en betaalbaar!