Hee meiden, wat is het hier rustig zeg! Waxientje, jammer dat je het allemaal niet kan bijbenen, maar het moet natuurlijk ook leuk blijven om hier te komen! Veel succes verder met je zwangerschap en geniet er van! Wij hebben de driewieler van Mutsy. Die bevalt erg goed en is trouwens nog nooit omgekiept, of hij nu zwaar geldaen was of niet! Maar ieder natuurlijk zijn eigen keus. De easysleep hebben wij niet gehad. Ik zie die dingen allemaal niet zo zitten, maar ja, ook hier geldt natuurlijk: ieder zijn eigen keus.
@Marriedgirl: ik wil eigenlijk ook de bugaboo. Voornamelijk omdat deze wat langer is dan de meeste andere wagens, waardoor de baby er langer in kan blijven, maar door mobiel begin ik nu wel een beetje te twijfelen. Ik weet zeker dat ik dat ding ook ga gebruiken als boodschappen kar en wil graag dat mijn kindje recht blijft liggen ipv op zijn kop .. @kilo's: ik was vorige week 1 kilo afgevallen...woog 68 kilo bij de verloskundige en ben daar begonnen met 69 kilo. Maaaaaaaaaar daar zitten dus wel 7 kilootjes bij van vorige zwangerschap en stoppen met roken, dus voelt helaas hetzelfde . Ik merk wel dat ik deze week weer wat meer trek krijg in eten, dus denk dat het nu wel sneller gaat lopen, heb zo'n idee dat er wel weer een kilootje aanzit eigenlijk. Buik groeit overigens wel hor. Mijn buik word behoorlijk omhooggeduwd en ik heb echt een zwangerschapsbuik. Het ligt er echt aan wat ik aantrek, maar soms denk ik wel eens....poe he! ik lijk wel 5 maanden joh! @Mieke: lekker winkelen dus! Heerlijk he, om door de winkels te snuffelen...ik ben daar helaas nog niet aan toe gekomen, maar ben van plan wel binnenkort eens te gaan neuzen. Heb al wel de kraamzorg geregeld en de zwangerschapsgym. Nu nog de kinderopvang en alle spulletjes! Dus dat word geld uitgeven. @Ledikantje of wiegje: Ledikantje! vind het net zo makkelijk om meteen een ledikantje te nemen. Een wiegje kunnen ze meestal niet lang in en ik vind persoonlijk een ledikantje ook mooier. @Karina: weer aan het werk vandaag dus? Fijn dat je moeder meegaat naar de vk @Dayenne: wel fijn he zo'n forum! Hoop dat je echt gerust gesteld bent door de dames . En ik zeg altijd....beter 1 keer te veel bellen naar de vk als je onzeker bent dan 1 keer te weinig. @Waxientje: jammer meid, maar jouw keuze natuurlijk. Ook jij nog een heel fijne zwangerschap!
De vorige keer dat ik zwanger was toen zat ik ook in mijn proeftijd. Ik heb het tijdens de proeftijd gezegd omdat ik eerlijk en open wilde zijn en voor mij heeft dat slecht uitgepakt.... Ondanks dat ze erg tevreden waren kon ik toch niet blijven. Ik zou een eventuele volgende keer (als ik zwanger zou zijn en in een proeftijd zat) het na mijn proeftijd vertellen. Hoe rot ik mij dan ook zou voelen, want ik ben liever eerlijk en open, maar dan is het belangrijker dat je verzekerd bent van inkomen. Groetjes Golfola
goede morgen allemaal, Ik zal zo eens even kijken of ik een foto van mijn echo kan plaatsen. Is wel via telefoon naar pc. Heb hier geen printer of scanner, dus vandaar. De bevalling: Ik wil heel graag thuis bevallen als dit mogelijk is. Pijnbestrijding: Ik verwacht zelf dat ik dit niet nodig heb. Ik heb heel er de instelling: Het is 24 uur behoorlijk wat pijnlijden, maar als het binnen 24u niet lukt kom je in het ziekenhuis en krijg je vanzelf wel iets tegen de pijn. En voor 24uur afzien krijg je een heel mooi mensje terug.. dus ik heb het er wel voor over. Ik heb net een afspraak voor de 20 weken echo gemaakt, dus die mag op de lijst. 30 september om 15.05u Groetjes Anne
Zo zeg, ben even een tijdje niet geweest! Druk met de voorbereidingen voor het huwelijk van mijn broer. Hier gaat alles prima! Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat. Ik heb de afgelopen week dus niks meegelezen. Ik ga zo maar eens en beetje bijlezen! Groetjes Golfola
brrr vanmorgen een gaatje in 1 van mn voortanden ontdekt... en ik heb hier in gouda nog geen tandarts, dus de tandarts hier in de buurt maar gemaild of ze nieuwe mensen aannemen. Ben al jaren niet naar de tandarts geweest, vind het doodeng. M´n gebit is ook niet echt in goede staat, ik heb weinig tot geen glazuur op mn tanden. Dus als ik ga is het ook alleen voor die voortand de rest komt na de zwangerschap wel... Soms voel ik me net een klein kind , ik kan me er namelijk nu al druk over maken!?
Hallo dames Hoe is het met iedereen?/ Ben alweer een hele tijd niet hiergeweest. @Dayenne: Meissie ik heb hetzelfde probleem ben 17 weken en je zit nauwelijks wat. misschien komt ht omdat we een slank postuur hebben. wat ik hb wel is dat ik van een maat 36 naar een maat 38 ben gegaan. dus er is toch iets. @ Ledikantje of wiegje: Wij hebben er voor gekozen voor een ledikantje. vind ik naar mijn gevoel toch iets fijner. @ kinderwagen: Ik heb een Combi gekocht van de quinny een driewieler, ik vin hem helemaal geweldig. haha @bevallen: Ik beval liever in het ziekenhuis. Ik mag dit misschien niet denken, maar mocht er straks iets zijn als de kleine geboren word dan is wel alle aparatuur in de buurt. @ Pijnbestrijding: IK verwacht zelf niet dat ik dit nodig heb, Maar je weet maar nooit. dus ben wel bliju dat dit er is. @ waxientje: Jammer dat je hier gaat verlaten. wil jue wel veel succes wensen in je verdere zwangerschap. Iki heb deze ochten controle bij de vk kn ik meteen een afspraak maken voor de 20 weken echo, ben zooo benieuwd wat het gaat worden... Aan alle dames die nog op controle moeten of een echo kijgen wel plezier en succes. knuffel voor iedereen en tot snel Chantal
Kinderwagen: Ik heb een Graco kinderwagen. Zo eentje met terrein wielen dus ook fijn om mee te wandelen in het bos. Er zit een nestje bij en als ze daar uit gegroeid zijn dan kun de een matrasje in de kinderwagen leggen en dan heb je een grotere 'kinderwagenbak' waar ze tot ongeveer een jaar in kunnen liggen. Daarna kun je het gebruiken als wandelwagen. en ik neem altijd veel mee onderin, maar hij kiept nooit om. En de maxi cosi van hetzelfde merk klik je heel handig op de wagen. Ik ben hier heel tevreden over, maar dan is dit wel het grotere luxere model. Ledikantje of wiegje: Ik heb nog even getwijfeld of ik een wiegje zou aanschaffen, maar ik heb nu een ledikantje bij ons al naast ons bed staan. Dus ons beebje mag daarin slapen of anders bij mij in bed als hij/zij daar behoefte aan heeft (uiteraard rekening houdende met alle veidligheidsmaatregelen!). In de kinderwagenbak laten slapen is meestal af te raden omdat het minder goed ventileerd. Er is dan kans op zuurstoftekort of dat de temperatuur te hoog wordt. Als je overdag je kindje er in laat slapen dan ben je zelf wakker en er bij, maar 'snachts heb je het niet in de gaten of het te warm of benauwd wordt. Ik zou dat risico niet willen nemen, ook al gaat het heel vaak wel goed. Oh ja, een winterjas. daar moet ik ook maar eens naar op zoek. Eentje waar een dikke buik in kan! Groetjes Golfola
Bevalling: De vorige keer ben ik het ziekenhuis bevallen. Ingeleid met weeën opwekkers dus behoorlijk heftig maar wel snel. Ik heb niet zozeer echt pijn ervaren, maar meer gewoon hele vervelende krampen in mijn buik. Het deed soms pijn als ik niet goed pufte of als ik mijnzelf bang maakte of druk maakte. Dus op een gegeven moment heb ik gewoon heel geconcentreerd gepuft en toen ging het goed! Deze keer wil ik graag bevallen zonder medische ingrepen. Dus dat het natuurlijk op gang komt. Maar ja, soms is medisch ingrijpen nou eenmaal nodig. Het lieft wil ik thuis bevallen en misschien zelf met een bevallingsbad want ik hoor daar zulke positive verhalen over. Wij hebben een grote badkamer dus daar kan wel zo'n bad in staan. Maar goed, daar moet ik nog even over nadenken. Pijnbestrijding: hoeft van mij niet. De pijn is niet zodanig dat jet het niet aankan (tenminste zo heb ik dat de vorige keer ervaren), mits je je maar rustig houdt en goed concentreert en goede ademhaling hanteerd. En als ik het toch niet aankan, dan kan ik altijd nog vragen om pijnbestrijding.
Goedemorgen! Ik heb vannacht mijn eerste babydroom gehad, pfff.... ik wist niet hoe ik haar (ja het was een schattig meisje ) vast moest houden, had geen bedje voor dr etc etc.. het was een drama! Slapen jullie ook zo verschrikkelijk licht? @ Mobiel en Vaam, een kindje op zn kop is ook best leuk toch? .. nee hoor geintje. Ik laat me in de winkel ook nog goed voorlichten, maar neig nog steeds naar de Bugaboo. Mn schoonzus had bij haar zoontje een Quinny en daar heeft ze erg veel last mee gehad. Die gaat het dus sowieso niet worden bij mij... @ Axioma, ik ben ook geen fan van de tandarts hoor! Succes! @ Golfola, positief om jouw bevallingverhaal te horen! Fijn te horen dat je zegt "De pijn is niet zodanig dat je het niet aankan".. ik hoop daar ook nog steeds op, al kunnen sommige mensen je gek maken met horror verhalen.. ik ben nu nog een beetje van de kop in het zand politiek.. mijn kind floept er gewoon uit! .. @ Dayenne en Chantal, ik heb/had maatje 34/36, maar ben nu in anderhalve week tijd bijna 3 kilo aangekomen ik eet echt niet overmatig veel, maar ik lijk wel een halve kilo per dag aan te komen... vind het wel heftig om dat te merken, ik die eigenlijk zelden echt aankomt. Mn mams zei dat het gewoon erg schommelt, dan gaat het hard en dan sta je weer ff stil.. pfff, maar ja, alles voor de beeb he. Heb trouwens vandaag voor het eerst een positie-iets aan... een positie maillot! Zit wat lekkerder los om mn buik! Iedereen een fijne dag!
@Vaam, ja heerlijk zo'n forum! Scheelt echt hoor. Ik vind het geweldig om hier te kletsen. Je kan hier tenminste alles eruit gooien wat je dwars zit. @Axioma, meid ik ben ook zo'n held hoor. Ben al 3 jaar niet meer naar de tandarts geweest. Sterker nog, ik heb er geen. Moet me denk ik toch maar een keer inschrijven.......Brrr! Succes! @Chantal, jij ook al? Vind je het ook vervelend of wacht je rustig af? @Marriedgirl, ik heb ook maatje 34/36. Vervelend dat je bent aangekomen . Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vind! Maar het is inderdaad voor het goede doel! @Kinderwagen, wij hebben een Mutsy Urban Rider combiwagen (zie album). Wel 2de hands, maar echt een ideaal ding. Er zit een bak in, en hij kan omgetoverd worden naar kinderwagen. Hándig! @Ledikantje/wiegje, we hebben al een ledikantje. Dus die komt op de kinderkamer. We zitten er aan te denken om een wiegje bij ons op de slaapkamer te zetten. Maar voorkeur gaat uit naar het ledikantje! Iedereen nog een fijne dag, wij gaan lekker naar de Ikea . Liefs Dayenne
Zo, even een dagje niet gekeken en er zijn alweer 3 pagina's bij! Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen. Ik zie er best wel tegenop en mocht er iets 'fout' gaan, dan ben je er in ieder geval al... Dat vind ik een veilig idee. Moet er niet aan denken dat je thuis aan t persen bent en t lukt maar niet en dan moet je alsnog naar t ziekenhuis toe! Mijn oma heeft een doodgeboren kindje gehad (de tweelingbroer van mijn moeder), doordat haar bekken te smal was. En mijn moeder heeft bij haar eerste een hele lange bevalling gehad, 36 uur ofzo :s jaiks. Dusseh, laat mij t maar gewoon in t ziekenhuis doen. En mocht t ook zo lang gaan duren dan wil ik echt wel pijnstilling! Waarom niet? Bevallen schijnt de ergste pijn te zijn die je kan hebben. Waarom pijn lijden als t niet hoeft? Ik ben het echt niet eens met de instelling hier in Nederland. Het hoort er nou eenmaal bij. Ja doei! Ik woon niet in de rimboe Er zijn ook vrouwen die bijna of helemaal geen pijn ervaren, maar dat zijn er geloof ik niet zoveel hoor! Als je je beebje eenmaal ziet ben je alles vergeten... Tja, en achteraf valt t allemaal wel mee. Tuurlijk, maar op t moment zelf is t hell! Ik heb extreme misselijkheid gehad en ben hier nog niet van hersteld. Nog steeds dagelijks misselijk en/of ellendig. Ik heb wel medicijnen gehad, anders kon ik helemaal niets eten, maar tegen de misselijkheid zelf werkte helemaal niets. Ik vond t echt verschrikkelijk dat er eigenlijk vrijwel niets aan te doen is. We leven in een wereld waar voor zoveel kwaaltjes en pijntjes een oplossing of verzachting is. Maar tijdens de zwangerschap moeten we weken afzien en helse pijnen doorstaan! Ik heb mijn portie wel gehad, doe mij maar lekker een ruggenprik als t kan Sorry, moest ik ff kwijt .
Leuk hoor zit ik net al een berichtje te typen en dan is ineens alles weg. Nou dus poging 2 en mijn toetsenbord doet raar! Axioma: mijn beste vriendin heeft ook jaren niet naar de tandarts gedurft en die is uiteindelijk eerst naar een speciale angsttandarts geweest! Nu gaat ze wel naar een gewone tandarts, maar nog steeds niet met plezier! Kinderwagen: we lenen die van mijn schoonzusje en daar zit alles bij en de maxicosi kan daar ook op. En later kun je hem ombouwen tot wandelwagen, dus die kan nog wel lang mee! Weet eigenlijk niet van welk merk dat ie is! Ledikantje ofwiegje: wij gaan gewoon voor een ledikantje. Vind het altijd zo jammer dat ze in een wiegje maar zo kort kunnen liggen. Ook de babykamer lenen we van mijn schoonzusje! Winterjas: ja daar heb ik ook al over lopen nadenken, maar hij hoeft ook weer niet te duur te zijn. iedereen die weer naar de vk mag: veel succes! Waxientje: succes met je zwangerschap, maar wel jammer dat je ons gaat verlaten. Gisteren heb ik bij mijn schoonzusje een hele tas met posititekleding meegenomen en alle broeken passen, dus dat is wel fijn. Ook hebben we daar 4 dozen met de aller schattigste babykleertjes meegenomen, dus denk dat ik die vanmiddag eens op mijn gemak ga bekijken. Ga vast iedere keer ´ahh´ zeggen ! Vandaag de stoute schoenen maar aangetrokken en ben gaan zwemmen. Wilde wel iets van beweging gaan doen, want af en toe voel ik me net zo´n walvis. En aangezien zwemmen wel goed is voor je spieren (en ook wel voor je bekken), heb ik vanochtend 40 baantjes gezwommen en voel me heerlijk. Donderdag weer naar de fysio, dus dan eens vragen wat ik allemaal wel en niet mag ivm mijn bekken. Krijg nu wel de reactie van mensen: nu al last van je bekken? Is dat niet een beetje vroeg? Ja wat moet ik daar nou weer op zeggen. Niet dat ik voor mijn plezier daar last van heb hoor! X Esther
axioma Wij waren ook jaren niet geweest een half jaar terug toch maar het lef bij elkaar gezocht en gegaan. Succes voor straks
Ik vind het helemaal niet de ergste pijn die er is. Ik heb soms hoofdpijn en dat doet nog veel meer pijn. Dat kan ik niet weg puffen of zo! Je hebt heel veel soorten pijn. Als je bijvoorbeeld je kleine teentje stoot aan de deurpost dan verga je echt van de pijn, maar zo erg is de bevallingspijn echt niet. Dat zou niet uit te houden zijn. De vervelende krampen dat is het ergste en er komt pijn bij als je niet goed ademt en als je baarmoeder (spier) niet voldoende zuurstof krijgt. Daarom is het zo belangrijk om op je ademhaling te letten. Maar het wel echt per persoon verschillend hoe hoog je pijngrens is en hoe je pijn ervaart. Dus misschien heb ik gewoon geluk dat ik het niet als heel erg ervaar en dat een ander het nou eenmaal als verschrikkelijk ervaart. Dus als je horror verha;en hoort van een ander kan het best zijn dat jouw bevalling veel prettiger verloopt.
hoi hoi meiden hoe is het met jullie ik heb al een hele tijd niks meer getypt maar wel vaak meegelezen. Ik ben zo moe heb haast nergen fut of fit hoe heet dat ook alweer hihi voor. Ik heb vandaag weer een controle ze gaan kijken of ik nog uitgedroogd ben zo ja dan moet ik in het zh blijven WEER echt totaaaaaaaaaaaal geen zin in ik hoop dat alles goed is. Heb gelijk gevraagd of ze een echo maken ze zei mischien wel. Denken jullie dan dat ze kunnen zien wat het wordt? de echo word inwendig gedaan
@tirtilisko: als ze echo inwendig doen moeten ze echt iets kunnen zien. dat lukt inwendig namelijk ook al weken eerder. Veel succes vandaag. Aerosleep: wij hebben het wel gedaan. Niet zozeer voor het ademene maar wel omdat het een losse hoes is die je kan wassen in de wasmachine. Mocht de baby dan een keer flink spugen of doorlekken dan doe je het lakentje in de was en is alles weer schoon. Het matras blijft dan beschermt en je hoeft geen zweet zeiljtes te gebruiken. Verder vinden wij het ook makkelijk om mee te nemen op vakantie. daar doe je het lakentje met de elastieken om het matras en je hebt altijd een fris en schone ondergrond voor de baby om op te slapen. Ledikant of wiegje: net als bij Teun gaan we weer proberen om de baby direct in zijn eigen bedje te laten slapen op zijn eigen kamertje. MetTeun is dit helaas niet gelukt. We hebben hem toen een aantal keren in de reiswieg van de kinderwagen gelgd, maar ik vond dat niet makkelijk. Steeds als we dan gingen wandelen stond mijn reiswieg nog boven. We hebben toen bij prenatal een hele eenvoudige rieten wieg gekocht en die een aantal weken gebruikt tot Teun wel in zijn eigen bedje ging slapen. (hij vond het op zijn eigen kamer namelijk veel te stil) Kinderwagen: je moet vooral kopen wat je zelf fjin vind rijden. Ik zweer zelf bij een vierwieler, maar er zijn natuurlijk ook mensen die liever voor een driewieler kiezen. Wijzelf heebn een Mutsy single spoke. Geweldig fijne wagen ook in de bossen en op ongelijke ondergronden.
FF mijn bevallingsverhaal gecopieerd van me eigen website: Pfff dit was me het dagje wel zeg Zoals ik al vertelde braken om 5.40 uur me vliezen (en geloof me dat is een vies plakkerig zooitje) Zeg tegen Dennis: Schat, volgens mij zijn me vliezen gebroken, waarop hij antwoord met zijn slaperige kop: Nee joh, je zal wel in je bed geplast hebben Toen zag hij dat ik het toch wel meende, en zijn we maar naar beneden gegaan, ff bakkie koffie.. Meneer was gelijk super zenuwactig en ik was angstvallig rustig voor mijn doen, had eerder verwacht dat ik zelf in de zenuwen zou zitten.. Een kleine 10 minuten na het breken van me vliezen, begonnen de eerste krampjes/weeën.. Maar ik had voor mezelf zoiets van ik bel na 8.00 uur de vk wel.. Die vroeg mij naar het ziekenhuis te komen, omdat ze daar was en daar ook niet weg kon, en aangezien Dennis toch liever had dat ik daar beviel, zijn we daar maar heen gegaan met de taxi. Eerst nog een vriendin van me uit bed gebeld, want die zou met ons mee gaan om alles te filmen enzo.. Rond 9.00 uur waren we in het ziekenhuis, en werd ik naar een onderzoekskamer gebracht waar we zo'n 3 kwartier moesten wachten, en ik maar weeën wegpuffen, ijsberen en op gegeven moment janken van de pijn... Na een controle bleek ik 2 cm ontsluiting te hebben, maar ze wilde me toch niet naar huis toe sturen, dus hebben ze een verloskamer geregeld.. De weeën kwamen wel vrij regelmatig, maar steeds maar 1cm in een uur, dus ik had echt zoiets van: Nou dit word een lange dag zo.. Ik heb staan rammen tegen dat bed van de pijn die ik had van de weeën, maar ik moest gaan liggen een halfuur omdat ze een hartfilmpje wilden maken van Tim, zodat ze wisten of ze me wel of niet iets pijn stillends mochten geven.. Nou en toen kwam daar dus die kenau met haar spuit, ze stak hem echt onwijs hard in me been, heb er nu nog last van, maar ja.. Die prik was om de kop van de weeën er af te halen, maar dat hielp dus helemaal niets.. rond 15.00 uur kreeg ik last van persweeën, maar daarvoor had ik pas net 6 cm ontsluiting, dus Dennis en Gaby(vriendin van me) Nee an, je mag nog niet persen, kom op puffen... Nou geloof me als je persweeën hebt, helpt zelfs puffen niet, dus ik perste ongewild toch mee.. Rond 15.45 uur werd Gaby mijn gepers steeds zat en haalde de vk er bij, en bleek ik ineens volledige ontsluiting te hebben, dus ik mocht eindelijk toegeven aan die persdrang, wat is dat lekker zeg Zegt de vk op gegeven moment, kijk eens tussen je benen door? Daar zie je het hoofdje al, en ik raakte enigszins in paniek en wilde niet meer verder persen hahaha Na 35 minuten persen was daar dan uiteindelijk onze Tim Owen, roepnaam :Tim gewicht: 2910 gram en 48 cm lang Het leuke was, dat zowel Gaby als Dennis allebei in tranen zaten en ik er broodnuchter bij lag op het laatst.. Dennis mocht de navelstreng door knippen en was helemaal in de 7e hemel, hihihi De placenta werd vrij snel er achter aan geboren en bij nacontrole bleek, dat ik binnen in mijn vagina een klein scheurtje had, dus ik moest ook nog gehecht worden, dat doet best wel pijn, als ze door de opperhuid heen gaan met die naald En rond 20.00 uur vanavond waren we weer thuis..