Wij nemen een ledikantje en wiegje. Het wiegje heeft mijn schoonmoeder helemaal opgeknapt voor de geboorte van ons nichtje ruim een jaar geleden. Mijn vriend en zijn zusjes hebben er allemaal ingelegen, en komt dus bij ons op de slaapkamer te staan. Daarna nemen we het ledikantje in gebruik. Pijnbestrijding, nog geen idee. Denk dat ik misschien wel de ruggeprik wil, maar kan me er nog niets bij voorstellen. Meiden denken jullie aan de mama dagen bij de prenatal met 20% korting op veel (ook kinderwagens, behalve bugaboo helaas) Zijn dacht ik van 18 t/m 21 sept.
Hahaha wij zijn dan ook met vakantie. We gaan voor die tijd kijken en informeren en alles noteren en dan gaat moeders voor ons op pad en alles bestellen. Niet alleen kinderwagen maar allee grote uitgaven, want dat scheelt een hele hoop op zulke bedragen.
Moeten jullie ook al de kraamzorg regelen? Mijn vk zegt dat ik nu al mijn verzekering moet bellen om de kraamzorg te regelen, maar ik vind het zo vroeg. Ik doe het wel, hoor, maar vergeet het telkens.
Golfola, ik heb het al een paar weken geleden geregeld. Het tijdstip maakt volgens mij niet echt uit. Maar wel ruim voor je bevaldatum lijkt me.
Mijn moeder wil graag mijn kraamverzorgster zijn... ze heeft dit in het verleden vaker voor familie gedaan. Ze heeft niet haar papieren daarvoor, maar weten jullie of dat dan wel kan of dat ik eerst een echte moet hebben?
Heb ik weken geleden al gedaan. Zou idd wel even bellen of op de site van je verz. maatschappij kijken.
Hebben jullie ook nog zo pijnlijke borsten ? Die van mij zijn weer volop in groei en bloei en dat is goed te voelen ! Ik moet dus echt eens aan mijn poetswerk beginnen maar heb dus zo weinig fut ! Heb nochtans goed en lang geslapen maar voel me nog even moe ..
Hey dames, @ Maka: wat vervelend dat je nog steeds last hebt van misselijkheid..ik hoop dat dat voor jou snel verdwijnt. @Marriedgirl: Ik hoop ook dat het er bij mij uitfloept , maar ik ga gewoon van het ergste uit, dan kan het alleen maar meevallen toch? En ik ga ook kijken naar de bugaboo hor...maar laat me wel even goed informeren. @Golfola: ik heb mijn kraamhulp ook al geregeld. Is een kwestie van de verzekering bellen en die sturen je dan een formulier toe. Het kan maar geregeld zijn toch .
@ Loeka; ja hoor, hier ook waanzinnig zere borsten (met name tepels, lijkt wel of ze er afvallen mijn borsten zelf zijn nog niet echt gegroeid...hmmm..geen ramp natuurlijk, maar t zou leuk zijn als t allemaal een beetje in verhouding blijft...herkent iemand dit? voor wat betreft je ogen; ik dacht het ook te merken, ik zie net wat waziger dan normaal. Volgens de vlk komt het niet zo heel vaak voor, ist geen standaardkwaal, maar een bekende van mij heeft t ook gehad. Het kan ook liggen aan je netvlies dat wat droger wordt.. @Dayenne, ben ook wel ongeduldig wat betreft die buik, maar als t wat langer uitblijft of hij uiteindelijk niet zo groot wordt moet je maar zo denken dat de kans op striae ook minder is, en dat je uiteindelijk weer sneller in vorm bent (tenminste dat denk ik) @Axioma, sterkte bij de tandarts, of ben je al geweest? Bij de Hema verkopen ze ook spulletjes in maat 50/56, misschien een idee? @Eppie, ok, fijn dat je fysio krijgt voor de pijn in je bil. Als t vanuit het bekken komt, wil dat dan ook zeggen dat je meer kans hebt op instabiliteit (dat je daarom de therapie krijgt) of staat dat helemaal los van elkaar? @scoobje, ok, dank je wel voor de info, ik zal me tzt eens gaan verdiepen in de werkwijze van het betreffende ziekenhuis..en als t vrij standaard is die pijnbestrijding is het dilemma ook weer minder groot. (in dien zin dat je je zwak zou voelen als je er voor kiest, wat natuurlijk onzin is, want je bevalt toch niet voor een ander of om de sterkste verhalen over pijn op te kunnen dissen? Alle respect natuurlijk voor iedereen die het niet wil, weet t zelf ook nog niet helemaal zeker..ik las ook weer, weet niet meer bij wie, dat de pijn relatief meeviel. Grappig verhaal: in het programma babyboom was een dame die dankzij een ruggeprik geslapen had tot aan het moment dat ze mocht gaan persen! Onvoorstelbaar he! Haar man zat er bij en keek ernaar.. @Karina; grappig om te lezen dat er hier nog een aanstaande Nederbelg zit! Waar ga je heen verhuizen als ik zo vrij mag zijn?
Golfola, ik heb de info voor kraamhulp van folders die bij de VK verkrijgbaar zijn. Je kunt je verzekering even bellen om te vragen hoe je hiervoor verzekerd bent en op hoeveel uur je recht hebt. Het kan zijn dat je niet aanvullend verzekerd bent en dat je een eigen bijdrage hebt per uur dat de kraamhulp bij je komt helpen. Loeka, mijn borsten zijn minder gevoelig dan in het begin, alleen mijn tepels zijn nog wel gevoelig. Axioma, sterkte bij de tandarts, goed dat je gaat hoor en de rest komt idd wel na de bevalling. Laat je maar even goed informeren. Eppie, sterkte met je bil. Dit artikel last ik ergens op een ander topic.
Ik heb dit weken geleden al gedaan. Ik weet niet bij welke verzekering jij zit? Ik zit bij vgz en kon gewoon een formulier via internet invullen. Een paar dagen later kreeg ik de bevestiging en informatie thuis gestuurd. Ideaal!
@ kraamzorg, dat moest ik voor de 3e maand al regelen bij de verzekering, ik kon gewoon telefonisch doorgeven welke kraamzorg ik wilde en dan zorgde de verzekering voor de rest @ kinderwagen, ik heb er 1 van mn broer, een grijze op van die dikke luchtbanden. Tja alles wat gratis is @wiegje, wij mogen het wiegje lenen van mijn ouders, ik heb daar vroeger zelf ook in gelegen. Het ledikantje krijgen we weer van mn schoonzus, en die zijn zo lief om het pas te brengen als het wiegje weer weggaat! Vandaag is mn moeder geweest de gordijntjes zijn heel erg leuk geworden Ook hebben we een oud klein metalen poppenwiegje bekleed, dit wil ik als de baby is geboren voor het raam zetten met een grote roze of blauwe strik! Ziet er nu al zo schattig uit, zal binnenkort even foto's maken. T was echt een gezellige dag, ik zie mn moeder niet zo vaak als ik zou willen en zeker niet een hele dag! Helemaal leuk Heb inmiddels een tandarts praktijk gevonden die nog mensen aanneemt, dus ik kan bellen voor een inschrijfforumlier... dus dat is goed nieuws.... Voor mij iets minder want nu heb ik geen smoes meer om niet te gaan Maar bedankt voor jullie "ondersteunende" woorden!
@Golfola: ik heb de kraamzorg ook al een paar weken geleden geregeld, dat adviseerde de vk mij ook. Dit omdat er in West Brabant een te kort is aan kraamverzorgende! heb gewoon de VGZ gebeld en die hebben alles in gang gezet! @Loeka: ik heb echt pijnlijke borsten gehad, maar dat is nu ver over. Wel heb ik dat ze wat gevoeliger zijn dan normaal! @Eefjepeefje: ik ben heel bewegelijk in mijn rug (net een slangemens) en daardoor heb ik dus al zo vroeg last van bekkenpijn (bekkeninstabiliteit mag je niet meer zeggen). En die bekkenpijn uit zich bij mij dus in pijn in mijn bil. Moet zeggen dat het nu al wel wat beter gaat hoor. @Patriessie: ik weet niet of je moeder al meteen jou en de baby mag verzorgen, omdat er toch ook wel een aantal observatie momenten zijn normaal. Ik zou het gewoon even voorleggen aan je VK! @Mieke: he jammer, die mama dagen bij Prenatal ben ik nog op vakantie! Morgen naar de VK en dan hartje luisteren! Ben zo nieuwsgierig! X Esther
Hmmm, formulier... hier hoefde ik geen formulier in te vullen, kon me gewoon aanmelden. De kraamzorg moet wel aangesloten zijn bij je verzekering geloof ik?
Ik heb de menzis gesproken en die hebben me bij het kraambureau aangemeld in maand 7 krijgen we iemand thuis voor een gesprekje.
Maar dan kun je niet (of wel) je eigen kraamzorgpraktijk kiezen, kiezen zij dan voor jou? Ik wilde die keus graag zelf hebben. Ik heb gekozen voor www.kraamvogel.nl