Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neggers

Neggers Lid

11 apr 2008
    36
    0
    0
    @Axioma: oeps foutje. Ligt vast aan de zwangerschaps hormonen

@Kim: gefiliciflapstaard met je meisje.

@dayenne: Kraambureau: ik heb gewoon mogen kiezen waar ik naar toe wil. Ik zou als je niet hebt kunnen kiezen gewoon de verzekering bellen met de vraag of je het nog kunt wijzigen. Nee heb je ja kun je krijgen, toch?

@Patriessie: ik zou zeker het minimaal aantal kraamuren afnemen (is volgens mij 3 uur per dag). Jij en de baby zijn dan in elk geval verzekerd ook van de goede medische begeleding en dat is zeker de eerste dagen erg belangrijk. De kraamhulp controleert namelijk niet alleen hoe het met jou gaat (bijvoorbeeld dewond/hechtingen, eventueel borstvoeding en het psychische deel, want een baby krijgen is toch een hele impact), maar vooral ook hoe de baby het doet. eet de baby goed, plast en poept hij/zij voldoende, hoe is de temperatuur....

2. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Goede morgen allen,

Wat leuk dat we al zeker een ongeboren meisje hebben op ons forum.

Ik heb gisteren gebeld. Ik heb 30 september de 20 weken echo. Wij willen niet weten wat het wordt.. vind het zo leuk als het een verassing blijft.

Ik mag dus bij 30 september op de lijst voor een 20 weken echo.

Groetjes Anne

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dayenne, zoek anders even uit welke kraambureau's bij jou in de buurt actief zijn en of ze aangesloten zijn bij jouw verzekering.
    Dan kun je het misschien via hen regelen.

Oeps Axioma, dat is zeker een blunder hihihi.

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Morning!

@ Loeka, ik voel mn bosten de laatste dagen ook weer wat meer... hopelijk gaan ze weer wat groeien, hihi

@ Eppie, veel plezier bij de vk!

@ wiegje /ledikantje, er blijkt toch nog een familiewiegje te zijn! Dat wiegje zetten we bij ons in de kamer en op de babykamer komt een ledikantje.

@ kraamzorg. Ik moest het ook via de verzekering regelen (Interpolis in ons geval). Ik kon wel zelf een kraambureau kiezen.

@ Kim, wow, een meisje! Super joh! (al had ik bij een jochie hetzelfde gereageerd, hihi) Gefeliciteerd! Ik wil het ook zo graag weten! Mijn gevoel zegt ook een meisje....we'll see...

Iedereen een fijne dag!

Ow, heb trouwens ook een buikfoto van afgelopen weekend in mn album gezet.. sta er niet echt charmant bij, heb mn hoofd er dus maar afgeknipt, haha... gaat ff om het idee he ;)

5. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Kim, gefeliciteerd met jullie dochter! Wat geweldig dat je dat nu al weet!

Wij moeten denk ik nog een paar weekjes wachten voor de volgende echo.

6. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Kim! Wat leuk!

Wij willen het niet weten. Waarschijnlijk krijgen we wel zo vaak een echo dat we het uiteindelijk zelf zullen gaan zien, maar we gaan er niet naar vragen.

Heeft ook wel te maken met het feit dat we al uit de namen zijn en het dus niet zo veel meer uitmaakt.

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Kim, wat leuk! Gefeli!
    Wij willen t ook zo graag weten, nog 26 nachtjes slapen...haha!

Maar HJ, dan hebben jullie dus 2 jongens en 2 meisjesnamen moeten bedenken!
    Jee, ik vind een naam al zo moeilijk! Wij zijn er nog steeds niet uit hoor wat namen betreft :s

Wij zetten ook een ledikantje op de babykamer. Of we ook een wiegje kopen, zijn we nog niet helemaal uit. Ik dacht dat we in t begin de wandelwagenbak wel konden gebruiken op de slaapkamer. Maar ik las hier geloof ik dat iemand zei dat dat gevaarlijk was wat betreft verstikkingsgevaar en warmte ofzo?
    We nemen sowieso wel dat aerosleep matrasje en dekjes enzo voor in t ledikantje. Alles ademend, lijkt me toch t beste.

Oja, hebben jullie dat ook al, dat je buik al best een beetje in de weg zit? Ik ben nog helemaal niet dik, maar ik voel wel echt zo'n bobbel. En soms issie veel harder dan anders, vooral 's ochtends als ik wakker word.
    Het is niet echt vervelend hoor, ik kan nog wel alle bewegingen maken, maar t zit toch al een beetje in de weg!

8. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Maka, dat heb ik ook. Als ik 's ochtends wakker word, dan zit er een dikke harde bobbel in mijn buik. Zit er heel vreemd uit :). Ook net onder mijn navel, dus vanaf mijn navel naar boven ziet het er normaal uit. Haha net een skischans.

@Kraambureau, bedankt voor alle reacties. Ik ga zo gelijk even bellen!

9. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    In mijn album staat een foto van het verschil van mijn buik als ik lig. Bij 4 weken zie je nog bijna niks, en bij 17 weken echt een bobbel :). Heel grappig om te zien!

10. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    dayenne- jeetje echt duidelijk zeg hihi

marriedgirl- jij hebt ook al een mooi zwangerbuikje!
    Met de echo van 12 weken lag toen jouw beeb ook met 1 armpje onder zijn hoofd of zie ik dat nou verkeerd?

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Dayenne, die lig foto's zijn echt heel gaaf! Echt een verschil he! Volgens mij ga jij je buik echt heel mooi dragen!

@ Patriessie, kan idd wel ja. Hij/zij begon later iig met één armpje te zwaaien, hihi

12. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Maka123- vind het ook zo moeilijk namen zeg, en als ik denk dat vind ik een leuke naam vind manlief het helemaal niets of na 2 weken vind ik het zelf niets meer.....

En buik al in de weg:
    * met bepaalde posities liggen
    * met kleding
    * de autogordel
    * en voel me soms plofferig (michelinpoppetje) nu al hihi wordt wat

Pijnlijke borsten:
    vreselijk gehad nu sinds 1,5 week niet meer alleen nog mijn tepels

Hongergevoel:
    Sinds deze week vaker een hongevoel in mijn buik en betrap me er zelf op dat ik meer zit te snaaien

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ patriessie

Dat michelin mannetjes gevoel herken ik ja, pfff...
    Hoeveel kilo ben jij tot nu toe aangekomen als ik vragen mag?

14. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    marriedgirl.... dat hadden wij dus ook met de echo toen vroeg ze wie van ons 2 altijd met zijn arm onder zijn hoofd sliep en of lag (mannetje dus)
    Ze zei zo klein als ze zijn nemen ze heel vaak een houding aan van 1 van de ouders...
    Weet niet of het war is wat ze zei maar ze had in ieder geval punten gescoord bij mijn vriend hihi

15. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Dank jullie :oops:. Gaaf he. Ben zo trots!

16. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Marriedgirl: ik durf zelf niet op de weegschaal te staan, moet morgen naar de VK weer tijd om te wegen maar ben bang dat het er meer dan 5 zijn.
    Ben uhmm WAS altijd erg slank en mijn ribben waren altijd zichtbaar maar die tijd is voorbij.
    Heb ook het gevoel daqt er wat op mijn heupen bij zit... en dus niet alleen mijn wasbordje aan het groeien is..
    Maar ik zou het morgen wel zien, misschien leuk om te vergelijken met de andere wat we tot nu toe allemaal zijn aangekomen :) -------> :(

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Kim, wat leuk dat je het al weet....een meisje superleuk!
    Wij gaan morgen voor een pretecho en hopen dat ze het geslacht dan ook al kunnen zien, maar jij geeft hoop haha. Ik denk overigens zelf dat het een meisje wordt, dus ben benieuwd!

Kraamzorg; moesten wij ook al vroeg regelen en is dus al lang en breed geregeld.

Ledikantje/Wiegje; wij hebben beiden. Het wiegje voor de eerste maanden en daarna een ledikantje. Vindt persoonlijk een ledikantje zo groot voor die kleintjes... :)

Pijnlijke borsten; steeds minder, ze zijn ook stukken zachter als de 1ste 3 maanden.

Buik in de weg; als ik voor de wastafel sta en bij de spiegel sta op te maken, voel ik de wastafel tegen mijn buik en dat voelt als een dikke bobbel hihi ;)

Ik heb echt zin in morgen....ben jarig en krijgen een pretecho!
    Vanavond werken en zo dus maar even boodschapjes doen en wat lekkers halen om te trakteren op het werk.

liefs Daffie

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hihi, Dayenne, ja dat heb ik ook precies! 's ochtends als ik lig zie ik inderdaad zo'n bobbel! Ga ik ook doen, zo'n ligfoto 's morgens, leuk!

Ik zit nu nog 1,5 kg onder mijn begingewicht, omdat ik er ruim 6 was afgevallen tijdens de misselijke periode. Dus elk nadeel heb zijn voordeel! Was al niet erg dik btw.

Trouwens volgende week een afspraak bij een kinderdagverblijf. Kun je ook niet vroeg genoeg mee beginnen, heb ik gehoord. Ben benieuwd, ziet er wel leuk uit op de website. Ik ben van plan om straks 3 dagen te gaan werken, waarvan de kleine dan ws 2 dagen naar t kdv zal gaan. Hoe gaan jullie dat doen?

19. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Haha grappig Maka! Leuk is dat he, om te zien :D.

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Mobiel, voor de lijst: Woensdag 1 oktober 10.00 uur 20 weken echo!

had net alweer bruinige afscheiding! net als 2 wk geleden, word er gek van!
    het zal wel gewoon zo zijn dat dit gewoon mijn manier van zwanger zijn is, maar ik haat dit!
    had gisteravond ook buikpijn en voel mn buik nu ook.. :(

@ Daffie, veel plezier morgen!

@ Maka, ik ben er nog niet uit met mn werk, ik wil 20 uur werken, ene week 2 dagen, andere week 3.. maar zij willen dat ik 24 ga werken. Iig gaat de beeb 1 dag per week naar het kdv, 1 dag naar mn moeder en om de week een dag naar mn schoonmoeder.

Deel Deze Pagina