Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Marriedgirl, jee wat lastig :(. Kan me voorstellen dat je onzeker bent! Misschien kan je even naar de vlos bellen, vragen om een echo... Ik kreeg dat namelijk gelijk toen ik bloedverlies had ;).

Sterkte!

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Heb 2 wk geleden ook gebeld na het bruinverlies en heb toen het hartje gehoord. Het is niet echt bloedverlies, het is echt bruin.. maar ik baal gewoon.. moet dinsdag weer naar de vk.. dus nog een weekje, hopelijk nu weer gewoon heldere afscheiding.

3. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Oke...toch behoorlijk vervelend...
    Sterkte dan met wachten tot volgende week!

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Als t blijft, ga ik morgen misschien toch ff op het spreekuur langs, ik ken mezelf ;)
    Thanx voor je berichtje in ieder geval!

5. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ja lijkt me verstandig!
    Graag gedaan hoor. Ik leef met je mee ;).

6. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey marriedgirl, is het bruinverlies gerelateerd aan gezellige avonden met vriend/manlief? Beetje intieme vraag misschien, maar een collega'tje van mij had hetzelfde als jij en die had de avonden ervoor gemeenscahp gehad. Dan zou het dus logisch zijn ivm kleine vaatjes die dan kunnen gaan bloeden! :p

xxx Daffie

7. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hey Daffie.. nou, de laatste keer 'knuffelen' ;) is zondagavond geweest en had net rond het middaguur pas bruinige afscheiding, daarvoor was het de hele tijd helder.. maar ja, het is wel bruin, dus oud.. dus wellicht komt het wel van zondagavond, dat is tenslotte nog geen 2 dagen geleden?

8. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Marriedgirl, vervelend dat je daar weer last van hebt. Als je je onzeker voelt idd gewoon even langsgaan op het spreekuur van de vk! Daar zijn ze voor!

Hier vanmorgen wezen shoppen met man en zoon. Bij de Prenatal nog een zwart wikkeljurkje op de kop getikt voor, schrik niet, 5 euro! Ik was helemaal happy! Ben normaal namelijk helemaal niet zo goed in dat koopjesjagen! Heb meteen voor manlief een rompertje meegenomen met pap's kanjer er op. Ik vond hem zo leuk!

Nu weer veel last van de buik van het wandelen/slenteren, dus dadelijk maar even op de bank.......

9. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Marriedgirl Gewoon even naar de vk bellen of langs gaan. Vragen of je het hartje mag komen luisteren.

10. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Kim Heb je een 2 of 3d echo gehad.

Ik wordt straks door een vk uit een andere plaats terug gebeld ivm 3d echo. Denk zelf om met 17/18 weken te gaan. Kan zelf vanavond al als ik wil. Duurt 1/2 uur en krijg het op dvd schrik niet kost maar :confused: 30,- euro. Zouden ze nu het geslacht al kunnen zien. Ben nu 15 weken.

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Marriedgirl, dan is het goed mogelijk dat het daardoor komt. En inderdaad als het langer blijft aanhouden, gewoon even langs de vlos.

liefs Daffie

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dayenne, zie je wel.... daar is ie hoor dat buikje van je, mooi!

Daffie, vast een fijne dag morgen zowel als jarige job als voor de echo!

Married, wat vervelend steeds dat bruinverlies, ik denk dat je echt geen zorgen meer hoeft te maken hoor en idd zoals je zelf al zegt, dat het bij jou hoort nu.

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik probeer me maar niet teveel zorgen te maken, las net dit bij 'vraag het aan de verloskundige' en dat stelt me wel gerust.

Bloedverlies
    Het is normaal dat je in het begin van de zwangerschap een beetje bloedverlies hebt, dit komt voor bij 50% van de zwangerschappen. De baarmoedermond en vagina zijn in de zwangerschap heel rijk doorbloed, er hoeft maar iets te gebeuren en er knapt een vaatje. Dit kan zijn na vrijen, na harde ontlasting, of zomaar. Dit kan GEEN kwaad. Ook later in de zwangerschap kun je een beetje bloedverlies hebben als gevolg hiervan.
    Rose slijm; door de zwangerschap heb je meer slijmverlies dan anders, een klein beetje bloed kan dit slijm rose kleuren. Kan geen kwaad.
    Bruinige afscheiding; oud bloed, in de baarmoeder(mond) kan zich wat oud bloed verzameld hebben, meestal neemt het lichaam dit vanzelf op, maar soms wordt het gewoon afgestoten,dit zie je als bruinige afscheiding. Kan geen kwaad. Helderrood bloed: er kan een vaatje geknapt zijn (het kan ook van een aambei komen!) een klein beetje helderrood bloedverlies kan geen kwaad.

Dus hier ga ik maar vanuit.. denk idd echt dat het bij mij hoort, maar leuk is anders... Als het aan blijft houden, bel ik toch de vk.. maar hopelijk houdt het gewoon lekker op!
    Thanx voor alle reacties.. nu weer over naar de leuke dingen!

14. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    vanochtend controle geweest bij de vk alles was in orde en het hartje weer gehoord altijd een bijzonder moment. Ook weer 4 kg afgevallen dat vond ik ook mooi meegenomen.

@ mobiel, 22-9-08 controle vk en 3-10-08 20wk echo.

Zo nu ga ik weer ff bijlezen

15. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Heb net gebeld voor de 20 weken echo en ik mag daarheen op 14 oktober om 8.30 uur!

16. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    ik word als het goed is ook een februari mama...
    ik ben 9 februari uitgerekend maar aangezien iedereen bij ons 2 weken te vroeg is kan het ook een januari mama worden :D

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    ellen, gefeliciteerd en welkom! gezellig dat er nog steeds nieuwe mama's bij komen!

18. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Welkom Ellen!

Pff, voel me beroerd, maar heb straks ook nog eens een afdelingsuitje, zoo geen zin in! Maar gelukkig morgen vrij...

19. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Kim84 Gefeliciteerd! Een meisje...geweldig. Ik ben jaloers...wil het ook weten ;). Misschien dat ik er ook nog even een pretecho tegenaan gooi als ik het echt niet meer kan houden :).

@Axioma: die jongen zal wel gedacht hebben: wat een raar mens hihi.

@marriedgirl: mooie buikfoto hoor, je begint het echt te zien he!
    Hoop dat dat bruinverlies gaat ophouden bij je...geeft toch telkens een rotgevoel lijkt me.

@Dayenne: Leuk zeg die liggende buikfoto's. En het is echt duidelijk te zien hoor!

Mijn buik is mega! je zou bijna zeggen dat ik al 5 maanden ben ofzo.... Maar vorige week zat er nog niks bij? Denk nu overigens wel, want heb deze week wat meer gegeten. Heb af en toe wel last van mijn buik joh. Voornamelijk als ik wat meer heb gegeten dan kan ik er echt een lange tijd last van houden. Net alsof ie op ploffen staat, zo strak voelt het dan... echt geen pretje. Hebben jullie daar ook last van?
    En soms heb ik het een beetje in mijn rug, maar gelukkig is dat nog te overzien.

@Ellen: welkom bij de februari mamma's...en ach, wij kunnen ook 'werpen' in januari hoor ;), dus klets gezellig met ons mee!

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Vaam, kun je geen foto van je buik plaatsen? Ben erg benieuwd! :D
    Dat plof-gevoel herken ik ja! Ik voel me 's avonds soms echt een opgezwollen kikker!

Deel Deze Pagina