Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    @Ellen, Gefeliciteerd en Welkom

2. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @marriedgirl: moet ik er een laten maken en effe kijken hoe ik dat ding hier geplaatst ga krijgen hihi. Ik zal het gaan proberen...maarreh...schrik niet he...

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Vaam, hier ook zo'n plof-buik hoor, vooral na het avondeten.
    Vlak na het eten heb ik er nog geen last van, maar dan na een uurtje begint de pret, pfffff en dat hou ik dan echt tot in bed.

Oja married, jouw buikje, ook goed te zien :oops:

Ehm, heb mijn angelsounds binnen en ja moest gelijk aan married denken en de paniek omdat je het hartje dus niet kan vinden.
    Ik kan het niet vinden en hoor mijn eigen hartslag nauwelijk.
    Het is een 2ehandsje, zou het daar aan kunnen liggen?
    Of is het idd best moeilijk om het hartje te vinden.

Haha, vind de tekst in mijn banner wel erg grappig :)

4. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    Wat een werk hier om bij te lezen,
    maar wel een plezant werkje :)

Ik heb het gevoel dat mijn buik de laatste week echt mega gegroeid is. Vandaag is het net een opgeblazen ballon en lijk ik wel 5 maanden zwanger. Ik heb nog geen buikfoto's genomen dus het wordt de hoogste tijd om straks mijn ventje de camera in zijn handen te duwen.

Pfff ik voel me ook echt niet hipperdepip de laatste dagen. Vandaag ook weer veel last van extreem moe zijn, nog steeds enorme pijn aan de borsten (kan zelfs mijn armen er niet tegen verdragen) en dat braken en kokhalsen... Ik voelde me gisteravond ook al niet denderend en had dus het avondmaal maar overgeslagen want had echt geen honger. Wel vanmorgen heb ik het me beklaagd. Normaal blijft het bij kokhalsen maar nu was er niets in mijn maag en kwam er gal bij te pas... sorry misschien tooo much information :oops:

Misschien heeft het ook allemaal een beetje met stress te maken? Ik heb nog steeds niet de volledige resultaten van de vlokkentest en alhoewel ik me niet mega-zorgen maak, ben ik er toch ook niet echt helemaal gerust in. Gelukkig kan ik a.s. donderdag naar de gyne en alles eens doorpraten met haar.

Daarstraks ook nog even gestopt in de babywinkel en een supermooi bad alias parkje gezien maar jammer genoeg het duurste uit de winkel :rolleyes: Van het weekend hadden we ook al zo"n megacoole buggy gezien maar dat was ook al zo'n prijsbeest :rolleyes: Waarom heb ik geen goedkopere smaak qua babystuff :(:

5. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Heb 10 pagina's bij moeten lezen, maar ja was ook al 2 dagen niet meer geweest! Haha!

Ellen: welkom hier en gefeliciteerd

Kim: wat leuk dat je al wet wat het wordt! Het 'eerste' meisje hier!

Mieke8 en anderen: Even terugkomend op je vraag wat ik voor praktijk heb: EEN TANDARTSPRAKTIJK! :confused: :confused: Dus Axioma en alle andere angsthaasjes van februari als jullie vragen hebben of ergens mee zitten wat betreft je gebit, kun je altijd bij mij terecht!

Ik moet dus ook zelf mijn vervanging regelen, maar ga toch echt net als bijna iedere andere zwangere hier 16 weken met verlof. Ga ook al 6 weken voor de uitgerekende datum eruit omdat ik anders waarschijnlijk met mijn buik niet meer uit de voeten kan bij de behandelstoel ( ben namelijk niet echt groot en mijn buikje begint nu al een beetje te groeien dus ben benieuwd hoe dat gaat verlope...)

en terugkomend op alle andere vragen:

Wil graag in het ziekenhuis bevallen want dat voelt toch prettiger en veiliger

Heb liever geen pijnbestrijding maar als het uren en uren gaat duren en ik heeeeeeeeeel veel pijn heb dan ga ik er wel om vragen...

Hier komt er een ledikantje en geen wiegje, maar eerst moet ons huisje nog afgebouwd gaan worden, dus we hebben nog geen kamertje uitgezocht ( willen we zaterdag gaan doen)

kraamzorg: heb ik ook al weken geleden gedaan en mocht zelf kiezen welke...

kinderopvang: ik ga zelf na mijn verlof 32 uur werken ( nu werk ik er 37 uur) waardoor ik de woensdag vrij ben en de vrijdag middag. Mijn mannetje gaat een dag minder werken, verder gaan de opa's en oma's allebei een dag oppassen. Dus we ziten op het moment nog met 1 dag in de week waar we nog niets voor geregeld hebben. Ga het al wel inschrijven op een kinderdagverblijf maar de wachtlijst staat nu tot januari 2010 vol!AH!

Zo hoop weer een beetje bij te zijn nu!

Liefs Kelly

6. Kim84

Kim84 Niet meer actief

7. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Nou dan heb ik gelijk een vraagje voor je :oops:. Als je het niet erg vind!

Nou, het zit zo. Ik heb een heel raar gebit. Ik heb iets van 3 melktanden en 3 melkkiezen waar geen 'grotemensentanden' onder zitten. Dus als die eruit vallen heb ik niks. De ortho van jaren geleden zei toen dat ik kronen zou moeten hebben dan. Maar hoe gaat dat in z'n werk? Want ik moet namelijk een beugel, maar omdat melktanden te slap zijn zou ik kronen moeten hebben. Daar hadden we vroeger geen geld voor, maar ik heb nu een goede verzekering genomen hiervoor ;).
    Ik vraag me dus af wat er dan allemaal moet gebeuren en hoeveel tijd dat gaat kosten....Ik hoop dat je het weet!

Alvast bedankt!

8. Kim84

Kim84 Niet meer actief

Gaat even niet goed met mijn berichtje!

Ik heb een 2decho gehad en heb een foto in 3d, maar dan lijkt het net een gevild konijn. er zit natuurlijk amper vet op het lijfje.

10 november heb ik een 2e sessie.

Totaal zijn we € 120 kwijt, maar hebben nu 5 losse foto`s, 21 foto`s op cdrom en de hele sessie op dvd met hartslag.

Het kost wat maar ben heel blij dat we het hebben gedaan.

9. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Gaaf hoor Kim!

Wij wilden dat ook doen, maar waren helaas te laat want ze hadden geen plek meer. Ja, vanaf 8 september maar dat vond ik de moeite niet waard omdat we een week daarna de 20 weken echo hadden. Dus hebben we een 3D echo gepland later in de zwangerschap.

10. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Dayenne Ik zie dat je uit gelderland komt. Misschien is het in de buurt voor je. De vk in Zevenaar doet 3d echo + dvd voor 30,- duurt 1/2.

11. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    Hey Kelly,

tja dan van mij ook nog een vraag. Inmiddels heb ik de tandarts te pakken, ik krijg een inschrijvingsforumlier wat ik in moet vullen en terugsturen, en dan mag ik een afspraak maken. Ik heb dus een gaatje in een hoektand beneden. Nu vraag ik me af mag je wel gewoon verdoving als je zwanger bent? Ik heb tot mn 18e alles zonder verdoving laten doen(angst voor naalden) maar nu ben ik daar vanaf, en wil ik eigenlijk wel graag verdoving!
    Ik laat nu alleen die tijd doen, en dan na de bevalling, alle andere dingen. :confused:

12. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Oh echt waar joh?
    En kunnen zij afspraken op korte termijn maken? Hebben ze een website?

13. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ha dames,
    Oh wat een naar verhaal van Nathalie die haar man is verloren.
    Vreselijk. Ik word er gewoon koud van.
    Het is 1 van de grootste angsten die ik heb tijdens mijn zwangerschap, merk ik. Niet eens of alles wel goed gaat met de kindjes, maar de angst dat 1 van ons komt te overlijden en de ander er dan alleen voor staat met twee kinderen.

Had vandaag echt een slechte dag. Misselijk, moe, maagzuur, bandenpijn... Mijn man gelukkig ook, we zijn blijkbaar allebei aan vakantie toe. Duurt nog drie dagen!

@Ellen: welkom! Ik heet ook Ellen, maar ik gebruik de naam niet op forums omdat hij dus zo vaak voorkomt! Hier ben je gelukkig de enige.
    Ik wordt trouwens misschien wel een maart-moeder, maar kan voor hetzelfde geld ook januari worden. ben voor de zekerheid maar bij februari gaan zitten;)

Vandaag de laatste dag MvM.
    Ik deed het de laatste weken al niet regelmatig meer omdat ik op 1 of andere manier niet goed uit kon plassen in de maatbekers. Dan kreeg ik last van mijn blaas. Ben wel blij dat het nu klaar is.
    Ik ben ook alleen doorgegaan omdat ik het belangrijk vind dat er medicijnen gemaakt kunnen worden. Wel belachelijk dat de rest nu de kunstmestindustrie in gaat.

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Kelly, wat leuk en goed zeg zo'n eigen praktijk!
    Enne, vwb de wachttijd voor het KVD... misschien kun je informeren naar de dagen die niet populair zijn, meestal zijn dat de woensdag en de vrijdag.
    Veel moeders zijn dan juist vrij. Wanneer je je kindje voor die dag opgeeft ben je misschien sneller aan de beurt.

HJ, voor mij ook de laatste dag, morgen wordt alles opgehaald!
    Enne, is het niet zo dat 2-lingen meestal eerder geboren worden?

15. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Dayenne: gelijk terugkomend op je vraag:Als je echt 6 blijvende tanden en kiezen mist, kom je in aanmerking voor een speciale regeling bij je verzekering! Dit betekent dat je recht hebt op speciale vergoedingen waaronder volledige vergoeding van een beugel, kronen en bruggen en eventueel zelfs implantaten.
    Een kroon is een kapje over je eigen tand of kies van porselein waarbij de wortel van de tand/kies gewoon nog in je mond blijft
    Een brug bestaat uit meerdere delen omdat er dan een tand/ kies ontbreekt. Is het zelfde principe als bij een kroon maar nu heb je eigenlijk 2 kronen met een deeltje ertussen in om de ontbrekende tand of kies op te vullen
    Een implantaat is een kunstwortel ( als de tand of kies er dus in zijn geheel uit is, net als bij de brug)die in je kaak wordt geboord waar weer een kroon op komt ( dit is dan wel een speciale kroon omdat er geen eigen tand onder zit)

In jouw geval vraag ik mij af of het zin heeft om kronen op je melktanden te zetten, omdat de wortels vaak veel korter zijn dan bij blijvende tanden en kiezen ( dus de levensduur is niet zo lang). Ik zou in jouw geval eerst samen met je tandarts proberen in aanmerking te komen voor die speciale regeling en dan voor een definitievere oplossing te kiezen: een beugel ( waarbij dan waarschijnlijk je melktanden verloren gaan, omdat er door een beugel veel krachten op de tanden komen en de wortels van de melktanden kunnen oplossen!) en hier op volgend bruggen of nog veel beter implantaten want die gaan je leven lang mee!

Ik wens je heel veel succes! Waar woon je eigenlijk in Gelderland want kom zelf uit Nijmegen.....

Soory andere dames voor mijn uitgebreide verhaal aan Dayenne

16. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Axioma: tijdens je zwangerschap mag je gewoon verdoving! In mijn praktijk stel ik de behandelingen met verdoving toch graag uit tot na de 1ste 3 maanden, omdat in deze maanden er nog vanalles mis kan gaan en ik het niet op mijn geweten wil hebben! Aangezien je nu in een veilige periode zit kun je gewoon laten verdoven....

Voor alle dames: verdoving wordt wel uitgescheiden in de moedermelk maar in beperkte mate dus als je na de bevalling borstvoeding geeft en je verdoving krijgt bij de tandarts, dan die dag melk afkolven en weggooien ( of je moet een rustig kindje willen haha)

Mieke8: bedankt voor je advies voor wat betreft KDV! Heb nu 3,5 jaar een eigen praktijk en bevalt echt super, ben meteen als 23 jarige mijn eigen toko begonnen.....

17. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het meiden!

Wilde evensnel vertellen dat de tweede echo helemaal goed was. Hij/zij was volop aan het bewegen en zelfs op zijn/haar duim aan het zuigen. Geweldig!

Nu ga ik weer snel naar beneden. Mam is nog steeds hier... Morgen lees ik weer bij!

Liefs
    Karina

18. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Ellen, welkom!

19. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Dat verhaal van Nathalie heb ik gemist :oops: .... Is Nathalie iemand van februari Mamma's?

Mag je nu al stoppen met MvM, ik moet nog tot 16 weken! Ik wordt het nu ook wel een beetje zat :( , maar ik hou het nog wel even vol!

Het kan ook best zijn dat ik een Maart-Mamma wordt!

Groetjes Golfola

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Fijn Karina, en gefeliciteerd! lekker genoten dus.

Deel Deze Pagina