Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Ook ik word al gek van MvM maar bij mij is het nog maar tot volgende week vrijdag dus dat houd ik nog wel even vol!

2. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Even een vraagje. Zit nog steeds in mijn maag met wat de vk bij de vorige controle zei.
    Omdat ik nogal flink ben zit ik met mijn BMI rond een gemiddelde waarop je, volgens haar, een verhoogde kans op zwangerschapssuiker hebt. Ze wilt me dus rond de 24 weken naar het zkh hebben voor een suiker test waarbij je suikerwater (geloof ik) moet drinken en dan ieder uur bloed moet laten prikken om de waardes te bepalen en dit 4 uur lang. Ik ben dus als de dood (bijna letterlijk) voor naalden en heb meteen gezegd: dat ga ik echt niet doen. Tja, zei ze, dan kun je ook de ouderwetse lunchtest doen waarbij je moet lunchen en dan 2 uur later bloedprikken (maar 1 X dus), maar deze is minder betrouwbaar. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik zit hier echt nog steeds over te piekeren. Heb ook gekscherend met een lach tegen haar gezegd dat als ik 4 x op een dag bloed moet prikken ik spontaan alsnog een miskraam zou krijgen van de stres. Zij kon er niet mee lachen....... (was diezelfde muts die geen foto's afdrukte van de echo...)

Sorry voor het langen verhaal, maar ik zit er echt een beetje mee.

3. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    lijst is weer up to date ;)

Waxientje is eraf en Ellentje staat erbij ;)

4. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Kelly ontzettend bedankt voor je uitgebreide uitleg! :D Ben ik echt heel blij mee!
    Goh zeg, ik wist dat niet eens van die regeling! Dat zou wel super uitkomen, want veel geld hebben we nu niet.

Ik kom uit Arnhem..hoezo heb je nog plek dan? :D Heb je anders een praktijk die je zou aanraden? Mag in Nijmegen zijn.

En ja...ik mis er echt 6. Ik had toen foto's laten maken en toen zag je gewoon dat er niks zat :(. Heel vreemd. Maar ik ben wel wat gewend, mijn hele familie heeft een raar gebit haha. Mijn moeder mist ook heel veel.

Maare...wil je zeggen dat ik beter eerst een beugel moet nemen? En dan pas bruggen/implantaten?

5. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Karina fijn dat de echo helemaal goed was! :D Geniet ervan!

@Golfola, volgens mij is Nathalie van de aprilmama's. Haar man was heel ziek geloof ik.

@Over MvM...in de laatste week (vorige week) ben ik vergeten de flessen buiten te zetten omdat we toen de begrafenis hadden. Nu had ik ze een week later (gister dus) buiten gezet maar toen werden ze niet opgehaald...Dus nu moet ik morgen even bellen. Balen dat net die laatste week fout gaan....

@Angela ik kan me voorstellen dat je er mee zit. En dan heb je net zo'n muts tegenover je :(. Ik vind het moeilijk om te reageren, omdat ik geen moeite heb met prikken. Misschien kan je proberen met iemand anders hierover te praten? Iemand van het ziekenhuis ofzo? Die kan je misschien geruststellen, of tips geven ofzo.
    Succes!

6. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    Dank je wel Kelly! Gelukkig, leek me al niets om verkrampt in die stoel te liggen... leek me voor de baby ook niet prettig!

7. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    [
    Ehm, heb mijn angelsounds binnen en ja moest gelijk aan married denken en de paniek omdat je het hartje dus niet kan vinden.
    Ik kan het niet vinden en hoor mijn eigen hartslag nauwelijk.
    Het is een 2ehandsje, zou het daar aan kunnen liggen?
    Of is het idd best moeilijk om het hartje te vinden.

hoi mieke,

ook ik heb de angelsounds , heb eigenlijk geen moeite om het hartje steeds te vinden.
    misschien een paar tips voor je
    - als het en tweedehandse is zou ik er eerst een nieuwe batterij in doen kan ook heel veel schelen
    - altijd een olie op de angelsounds doen, ik doe meestal ook beetje op me buik om het scuiven makkelijker te maken
    - voorzichtig onderaan je buik net boven je schaambotje beginnen met van links naarrechts te luisteren heel voorzichtig verschijnen,
    deze ene keer hoor ik de kleine bij mij onderin me buik, dan weer lnks en dan weer rechts en soms zelf meer richting me navel dus het is ook geen garantie op welke plek de kleine ligt dus je zult echt moeten zoeken.
    - en het volume niet helemaal maar net half a driekwart opendraaien dan heb je beter gehoor

hoop dat het nu wel lukt

groetjes mirella

8. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Angela21: Hey meis, wat vervelend dat je je daar nu al druk om moet maken zeg. Ik heb het ook niet zo op bloedprikken, maar zolang ik de naald niet zie gaat het best goed.
    Zo te horen ben je niet zo blij met je vk. Ze lijkt me ook niet echt vriendelijk. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar waarom geef je niet aan dat je een andere vk wilt? De vk moet iemand zijn waarmee je toch een bepaalde band opbouwt en die je helpt met de vragen die je hebt en je kan geruststellen....heb het idee dat deze dat absoluut niet kan.
    Lijkt met voor jou ook een stuk prettiger dat je met plezier naar de vk gaat.

9. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Vaam, Ik ben op zich heel tevreden over de vk praktijk, de andere 3 zijn heel leuk. Zij is nieuw daar komen werken sinds mijn vorige zwangerschap en ik heb haar dus de vorige keer voor het eerst gezien. Misschien heb ik ook wel gewoon te heftig gereageerd. Een andere praktijk is hier geen optie, dan moet ik naar het zkh en dat zie ik helemaal niet zitten.
    Ik heb het mat mijn man ook al over dit gevoel omtrent haar gehad en we hebben afgesproken dat we dit bij de volgende controle wel gaan aangeven. ik zie het idd ook niet zitten dat ik slecht gevoel krijg bij haar en zij straks aan mijn bed staat bij de bevalling (ervanuitgaande dat die thuis gaat plaatsvinden...)

10. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey Angela, die bloedsuikertesten kunnen ze doen met een piepklein prikje met een pen in de vinger hoor. Is niet zo'n grote naald en dus niet zo heel erg om 4 x te laten doen. En het is wel belangrijk om te weten of je zwangerschapsdiabetes hebt. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar is wel beter voor je kindje als je het weet en er rekening mee kunt houden....

Liefs Daffie

11. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Hoi meiden !
    @Mieke ik heb ook geen moeite met het vinden van de hartslag , behalve vorige week maar denk dat dat was omdat mijn darmen toen heel erg aan het rommelen waren .. Zoals eerder hier gezegd voorzichtig glijden van links naar rechts beginnende boven je schaambot en het volume op het hardste zetten. En best dan nieuwe batterijen erin steken .
    Veel gel gebruiken helpt ook bij mij dan glijd het een stuk makkelijker .. ;)
    Voor de rest gaat hier alles zijn gewone gangetje .. volgende maand huizen we om naar ons nieuwe huis ben zooo benieuwd ! :D

12. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden,

Even een vraagje....hoe werkt die angelsound eigenlijk. Ik heb er eentje van een vriendinnetje geleend, maar er zit geen gebuirksaanwijzing bij. Weet ook nog niet of ik het ga doen, want ben een beetje bang dat ik mezelf dingen gaan inbeelden die er niet zijn als ik het hartje niet kan vinden.
    Moet je gewoon dat rondje op je buik zetten met de olie die erbij zit net zoals bij een doppler apparaat?en moet je dan op dat hartje drukken?

Ik ga aan het gebak nu :D Kreeg net een megabos rozen van mijn husband...vorr elk jaar 1, dus 32 (31 rode en 1 witte)!

Liefs Daffie

13. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    DAFFIE.... ben je jarig? :D
    :thumup: gefeliciteerd meid :p

14. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Daffie Van harte een fijne verjaardag. MMMMMM lekker zo'n stukje taart.

15. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Heb net een afspraak gemaakt voor een 3d echo.
    Heerlijk heb er zo'n zin in. Wij mogen op 23 Sept lang komen. Dat wordt dus aftellen. hihihihihihi

16. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    daffie, gefeliciteerd met je verjaardag!

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Gisteravond afdelingsuitje gehad, was pas om half 12 thuis, pff... was echt gebroken en had een beetje last van mn buik. Hebben jullie dat ook weleens?

@ Daffie, happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday dear Daffie, happy birthday to you! :whistle: Gefeliciteerd met je verjaardag!

@ Vaam, nou kom maar op met die foto, ik beloof je dat ik niet zal schrikken! :)

@ Mieke, heb je inmiddels het hartje al kunnen vinden? het lijkt mij inderdaad ook best moeilijk... na de bruine afscheiding van gister dacht ik wel ff.. hmm, had ik toch maar een angelsound.. maar aan de andere kant, als ik dan het hartje niet vind, ben ik helemaaaaaaaal in paniek.
    De banner tekst is idd erg leuk!

@ Axioma, ik las dat je angst voor naalden had en daar nu vanaf bent? Hoe ben je daar vanaf gekomen? Ik ben namelijk ook echt panisch voor naalden en bloedprikken..

@ Kelly, wat handig een heuse tandarts op ons forum! Ik weet je te vinden hoor ;).. maar gelukkig heb ik je nu nog niet nodig :D

@ Karina, fijn dat de echo goed was, gefeliciteerd!

@ Mobiel, thanx voor het toevoegen van mn afspraak op de lijst!

@ MvM, bij mij worden maandag de laatste kratten opgehaald.. ik stop een week eerder ivm vakantie. Heb wel mn fotolijstje inmiddels gekregen omdat ik vanaf week 6 mee heb gedaan :D.

@ Angela21, heb geen ervaring.. maar ik snap je angst voor naalden helaas maar al te goed! Succes!

@ bruinige afscheiding.. na die ene keer gister rond het middaguur niet meer gezien, maar ja, ik wacht met juichen tot ik echt weer heldere afscheiding zie...

Dan nog een tip van mij.. heb maandag het e.e.a. aan positiekleding besteld bij bellyfashion.nl, we gaan namelijk op vakantie en heb geen idee hoe snel het zal gaan met mn buik... maandag dus wat besteld en gister al in huis! Top! Ze verkopen oa Mamalicious en Queen Mum. Ik vind het een aanrader! Je betaalt geen verzendkosten trouwens :D.

Mn mannetje is ziek aan het worden.. :(.. en heeft mij een beetje aangestoken volgens mij.. was vanochtend echt aan het hoesten enzo. Iemand een tip wat ik daar tegen kan nemen? Verse jus en wat verder? (ik bedoel geen medicijnen oid)

Liefs!

18. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Ga nu naar vk.... hopelijk het hartje weer horen..
    Heb trouwens ook de uitslag binnen van de combi kans van 1 op 1300 ze zei dat dat heel keurig was :)

19. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Patriessie Van harte met de mooie uitslag. Succes straks bij de vk.

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Daffie, gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ondanks dat je het al gevierd hebt, toch een gezellige dag.
    Waren de gebakjes lekker :p

Angela, ik heb ook geen ervaring met suiker etc. maar mijn zus heeft flink wat overgewicht en nergens last van gekregen, misschien is dat een positief lichtje voor je.
    Ook al kan het per persoon natuurlijk ontzettend verschillen.

Meiden bedankt voor jullie tips vwb de angelsounds.
    Ben gisteravond rustig op bed gaan liggen om nog even naar het hartje te zoeken en ja hoor gevonden.
    Vette klodder bodylotion deed idd zijn werk goed. Ik wist niet dat dat moest, had hem overgenomen en er zat geen gebr. aanwijzing bij.
    Vandaar dat het gistermiddag dus niet lukte.
    Mannetje ook gelijk geroepen en beide met een bigsmile even op bed gelegen hahaha.
    Daarna nog heel lang liggen luisteren en het werd steeds duidelijker en soms hoorde je ook een soort geluidje alsof kleintje aan het zwemmen was.
    Ik ging dus met een bigsmile slapen, wat is dit mooi.
    Toen dacht ik nog, goh had nooit gedacht dat ik dit zo mooi en leuk zo vinden.

Married, ik vind het toch wel een aanrader hoor het is echt zo mooi om te horen en het heeft me toch weer even gerustgesteld.
    Je moet het zelf weten. Ik heb hem hier op ZP overgenomen van iemand.

Deel Deze Pagina