Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    Ik lees hier van verschillende mensen dat ze de laatste dagen ineens zo'n mega-buik hebben gekregen. Dat klinkt herkenbaar...
    Ik heb dat dus ook, ik voel me zo opgeblazen alsof ik elk moment kan ontploffen :rolleyes: Ik geraakte vanmorgen ook niet meer in mijn broeken dus loop nu ook rond in trainingsbroek. Ik heb dan ook geen zin om iets te eten, moet veel braken en ben nog steeds keimoe...
    Na 3 maanden voelen de meesten zich beter? wel, ik voel me nu de laatste dagen slechter dan ooit, en nu ook nog eens constant kokhalsen en braken.. pfff

Ik slaap ook bijna niet meer. Overdag slaap ik een aantal uren (3 à 4) maar 's nachts ben ik klaarwakker en lukt het me niet... ik voel me echt belabberd want dat begint echt wel door te wegen. Nog mensen die daar zoveel last van hebben?

Maar wat loop ik hier te klagen :oops: Als ik lees dat er mensen meer dan 20kg afgevallen zijn door misselijkheid e.d. ocharme meid !

@ daffie: super dat het een meisje is, kan me voorstellen dat je keiblij bent !

Ik kan me nog niet voorstellen wat het is om de baby te voelen... het lijkt mij nu nog zo onwezenlijk en ik ben wel benieuwd welke gevoelens dat bij mij gaat teweegbrengen...

Voor de mensen op huizenjacht: goodluck !

2. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    kim: Amstelveen, maar zoeken nu ook wel een stuk(je) uit de buurt hoor.....
    Wonen jullie dan, als ik vragen mag :)

3. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

3 jun 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    @ Mobiel....kan je voor mij de 20 weken echo zetten op 20 september en 22 september controle vk.

Heb maandag weer het hartje gehoord, echt zoooo super.

@ Positie kleding....Ben gister ook eens even gaan shoppen, zo'n leuke dingen, alleen heb ik het probleem dat alles veelste lang is qua broeken grrr. ben ja maar 1.58 haha.

@ iedereen....ben de komende 2 weken even niet te vinden hier. ga 2 weken ff uitwaaien in zeeland.. boh wat heb ik daar zin in.

@ alle dames die eerdere echo's en controles hebben veel plezier, en succes.

tot snel dames.

4. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    goede morgen dames,

Ik heb een vraagje:
    Ik heb sinds ongeveer 2 weken enorm last van een jeukende huid. Overal, mijn borsten, mijn buik, mijn bovenbenen, mijn billen, mijn bikinilijn zeg maar... ik word er echt gek van, kan vaak niet stil zitten en slapen is dus al helemaal een ramp.
    Ik ben wel bekend met huidproblemen door verschillende allergieen, maar ik heb nergens uitslag, dus heb echt geen idee wat het is.

Hebben hier misschien meer mensen last van, en weten jullie misschien iets wat je huid wat kalmeerd en helpt tegen de jeuk. Iets wat je mag smeren? want mijn zalfjes voor uitslag worden afgeraden tijdens de zwangerschap... en die smeer ik dus niet.

groetjes Anne

5. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Anne Ik heb hier geen ervaring mee maar waarom bel je de vk niet misschien kan die je helpen of anders de ha. Succes ermee

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen meiden, hier iemand die behoorlijk slecht geslapen heeft, bah!

Patriessie, ik woon ook in amstelveen ;) (toevallig)
    Idd moeilijk zoeken naar een huis, maar wij hebben erg geboft en zijn super blij met ons huis, wil hier niet meer weg.

Anne, misschien is het een optie om je lekker in te smeren met Weleda dat speciaal voor zwangere vrouwen is.

Tirtilisko, meissie toch wat heb ik met je te doen, knuffel. Ik hoop dat het snel overgaat, dit is niks.

Vandaag weer lekker thuiswerken, de andere job zit er weer op :D
    Maar vannacht ging alles dus door mijn koppie en lag mannetje ook nog te snurken, dus weinig slaap gehad.

Daffie, wat gaaf. Het is altijd moeilijker om te zien of het echt een meisje is heb ik begrepen.
    Dus idd nog even geduld, dan weten jullie het zeker.

Ook wij zijn gister uiteten geweest, het is restaurantweek en hebben heerlijk genoten van een 3-gangen diner voor maar 25 euro.

Zo en dan nu aan de slag.

Oja gisteravond stiekem nog even geluisterd naar ons kleintje, en ja hoor, weer gehoord :)

7. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Anne: Dat heet nou zwangerschapsjeuk ;)

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Morning ladies!

@ Daffie, wat een mooi verjaardagscadeau! En waarschijnlijk een meisje, leuk joh! Al is een jongen ook geweldig gaaf natuurlijk, hihi

@ Scoobje, ik slaap ook erg slecht, zit momenteel als een zombie op mn werk...

@ Chantal, fijne vakantie in Zeeland!

@ Anne, erg vervelend joh! Zou ff je vk of ha bellen. Misschien help iets van talkpoeder?
    Ik heb zelf erge jeuk onder mn oksels, heb dat vaker bij de wisseling van seizoenen en normaal gesproken heb ik er een zalfje tegen.. maar die mag ik nu dus idd niet gebruiken, aaaarggghhhhh

Ik heb vanochtend gemerkt wat zwangerschapsdementie is :oops: :confused: .... ik was vanochtend mn ringen kwijt! (verlovingsring en witgouden verjaardagsring, die doe ik 's nachts altijd af, trouwring hou ik wel om).. ik leg ze ALTIJD op dezelfde plek, echt ALTIJD. En nu lagen ze er dus niet, ik helemaal in paniek, alles afgezocht in de buurt van dé plek, op mn nachtkastje, in de badkamer etc etc... heb ze eindelijk gevonden.. waar? In mn portemonnee tussen mn kleingeld! debiel he?! Ik weet wel dat ik daar gister 2 stuivers in heb gedaan, maar blijkbaar dus ook mn ringen, errug vreemd! maar gelukkig heb ik ze weer, ik werd echt gek! :rolleyes:

Iedereen een hele fijne dag vandaag!

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    :) married.... maak die borstjes maar nat ;)
    Ik heb er gelukkig nog geen last van gehad, maar ja wat niet is kan nog komen!

10. Kim84

Kim84 Niet meer actief

Wij wonen in Purmerend, hoop niet dat je net de leukste huizen voor onze neus wegkaapt! ;)

11. eefjepeefje

29 jun 2008
    17
    0
    0
    @ Scoobje en Tirtilisko, hang in there! Vroeg of laat moet het toch overgaan..

@Kim en Patries, succes met huizenjacht! toevallig geen interesse in Rotterdam? (mijn huis staat te koop;)

@Daffie, wauw wat leuk zeg! Veel napret gewenst.

@Marriedgirl: zwangerschapsdementie praat me er niet van..paar weken geleden tas met gloednieuwe en vrij dure kleding in tram laten staan..heb de tram nog gechased met een andere en 3x gebeld met gevonden voorwerpen, maar helaas natuurlijk (je wordt ook erg naief en goed van vertrouwen blijkbaar door zwangerschap;)
    Ook mijn strippenkaarten omgewisseld: de volle bewaren we, en de nieuwe gooien we weg.
    hoeveel produkten ik al niet bij de kassa van de supermarkt heb laten liggen...om gek van te worden! Voel me net mijn demente schoonmoeder (met alle respect)

12. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Goeiemorgen allemaal,

Hier ook last van jeukende borsten, oksels en benen hoor... :(
    En zwangerschapsvergeetachtigheid.....doe ik ook aan mee haha.
    Ach, het hoort er allemaal een beetje bij en over 5 maanden ben ik het allemaal vast weer vergeten....

Ik moet vandaag mee op autojacht met manlief. Het wordt echt tijd voor een nieuwe auto en aangezien hij over niets anders meer kon praten, gaan we dan vandaag toch maar eens koekeloeren... ;)
    Ga me nu dus maar eens even douchen en aankleden haha.

Fijne dag allemaal, xxx Daffie

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh huizenjacht en andere auto's zoeken, leuk leuk leuk!
    Veel plezier, hihihi.... jammer dat het altijd zoveel geld kost die leuke dingen.

Kim, ik heb vroeger in P'end gewoond!

14. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @tirtilisko: meid...ik heb het zo met je te doen. Ik hoop echt dat er nog een tijd komt dat je je beter gaat voelen en dat je nog kan gaan genieten. En 23 kilo ? Dat is echt veel! Veel sterkte!

@aankomende vakantiegangers: ik ben jaloersssssssssss! Mijn vakantie is, door de bij jullie bekende omstandigheden, nou niet bepaald leuk geweest, dus ik wil ook! Ach ja, wie weet ga ik nog wel een weekje weg met mijn nieuwe aanwinst ;), als het een blijvertje zou zijn.

@Scoobje: kom jij uit brabant? zie bepaalde woorden te staan, die daar op wijzen :).

@Anne: nee heb daar geen last van (afkloppen), maar heb er wel eens over gehoord dat dat kan. Misschien kun je de vk er eens over bellen of er een middeltje tegen is?

@baby voelen: ik geloof dat ik hem 1 keertje gevoelt heb, en dat is bij ongeveer 14 weken en paar dagen geweest. Daarna niks meer vernomen, maar ook niet echt op gelet. Hoop dat ik het ook snel mag gaan voelen.

15. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Daffie: sorry, bijna vergeten... Van harte gefeliciteerd met je verjaardag (beter laat dan nooit he ;). En inderdaad leuk kadootje!

@Marriedgirl...zwangerschapsdementie..hier ook hoor! Dan loop ik ergens heen en dan denk ik....wat moest ik ook al weer doen? En inderdaad constant dingen kwijt zijn en ze op andere plekken neerleggen dan normaal. Lekker handig ja, hihi

@dames die een nieuw huis zoeken: heb er ook een te koop staan! interesse? Inhoud 585 kuub, dus ruimte zat, hihi.

16. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    * ff inbraak *

wil jullie nog even een supergoede zwangerschap toewensen... Hier een februari 2008 mamma die zo genoten heeft van haar zwangerschap.. Mis het best wel hoor.. het getrappel in mijn buik!
    En soms spiek ik hier even binnen, zo herkenbaar, alles wat jullie schrijven.. Bouw maar net zo'n leuk en hecht clubje op als wat wij hebben met de 2008 mamma's..

oja.. ennuh... alvast veel plezier met de 20-weken echo.. ik ben vroeg.. maar geniet ervan! Tis echt een wondertje wat daar groeit in jullie buik!

sorry dat ik stoorde...

*uitbraak....*

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Goeiemorgen!

@Scoobje en Tirtilisko, balen balen! 23 kilo afgevallen, dat is wel heel heftig zeg. Neem aan dat je bij de gyn loopt hiervoor?
    Toen het bij mij zo erg was, heb ik primperan gekregen van de huisarts en gyn. Dat werkte bij mij wel goed tegen de braakneigingen en ik kon erdoor beter eten... Misselijkheid ging er helaas niet van weg. En 4 dagen infuus deed me ook goed. Maar neem aan dat je die mogelijkheden ook wel kent nu..?

@anne, ik heb wel eens gehoord dat mentolpoeder gebruikt kan worden tegen de jeuk. En Mentho 10 is misschien iets? http://www.mentho10.nl
    Ik heb zelf vooral 's avonds jeuk op mijn rug. Niet zo erg dat ik er gek van word hoor, dus gebruik er verder niets voor. Maar mijn rug zit ook al een aantal weken helemaal onder de puisten! Gatver.

Bij mij wordt nu de misselijkheid wel langzaam minder, al voel ik me nog steeds vaak ellendig ervan. Maar nu heb ik al een tijdje iedere avond zo'n last van maagzuur! Nee he, krijgen we dat weer :(
    Ik heb er buiten de zwangerschap ook soms last van, dus ben er extra gevoelig voor, helaas. Had me er al op ingesteld. Maar dat het nu al begint, grr. Hebben anderen hier ook al last van?

xx

18. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Haha, ja dat hebben ze me net verteld bij de VK. Ik moest toch op controle dus daar mijn verhaal maar gedaan. Ik heb monstertjes gekregen van weleda en aloe vera voor zwangere vrouwen. Als het werkt mag ik een grote fles met die olie komen halen. Het helpt ook om er after sun op te smeren zeggen ze, daar zit verkoeling in. Alleen heb ik dan weer het probleem dat daar parfum in zit (behalve in extreem dure) en daar dus exceem van krijg.
    Gelukkig hoort het er gewoon bij.. heb voor mijn klein babytje wel wat jeuk over hoor.

Bedankt voor de reacties.

Groetjes Anne

19. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Iedereen die een huis gaat kopen, wees blij dat jullie in ieder geval een dak boven jullie hoofd hebben als de kleine er is! Ook al is het een klein dak ;). We hebben namelijk heel veel problemen met huizen zoeken....

Het zit zo..
    Wij zijn allebei studenten, en krijgen daardoor stufi. Ons huisje wordt in februari 2009 gesloopt vanwege een reintegratieproject. Wij komen niet in aanmerking voor vervanging omdat wij voordat we het huisje introkken al wisten dat het huis gesloopt ging worden.
    We zijn natuurlijk al lang op zoek naar een vast huisje, maar dit brengt grote problemen met zich mee. We kunnen niet via particulier huren omdat het 1) veel te duur is en voor het bedrag wat wij kunnen neerleggen krijg je meestal alleen een kamertje 2) ALS we dan es een goed flatje hebben gevonden dan moet je daarvoor meestal werk hebben.
    Via de gemeente is ook een probleem, omdat wij nog maar 2 jaar inschrijftijd hebben. Het enige wat wij kunnen huren is een zelfstandige studentenwoning met woonkamer/slaapkamer in 1 en een klein keukentje. Wij zijn bereid dit te accepteren, maar het probleem is dat dan de meettijd vervalt en wij dus daar minimaal 4 jaar moeten zitten om een groter huis te krijgen. Dat zien we dus echt niet zitten.
    Mijn vriend is hard bezig om een BBL opleiding te doen (dat is 4 dagen werken en 1 dag school) maar met de richting die hij heeft gekozen (SCW, sociaal cultureer werker) is dit lastig. Optie 2 is om 1 jaar fulltime naar school te gaan en dan over te schakelen naar BBL. Prima idee, maar in de tussentijd moeten we toch een huisje hebben. Werken voor mij is geen optie, want ik heb nu officieel nog geen diploma (wil ik wel voor de bevalling halen) dus dan krijg ik minimum loon en dat is zo'n 500 netto. Veel te weinig voor een huisje dus (de meeste eisen zo'n 5x huur als loon).

We vallen dus gigantisch tussen schip en wal. Het komt er dus op neer dat je als student met een kind niet in een studentenwoning mag (zwangere studenten worden er zelfs uitgezet) maar als student zijnde kan je geen 'gewoon' huisje huren omdat je een werkcontract moet hebben....

Lastig dus. Heeft iemand misschien tips voor ons? Wij hadden nooit verwacht dat het zo moeilijk zou zijn om een huisje te krijgen, anders hadden we misschien even gewacht met dit kleintje (al zou ik het echt niet terug willen draaien hoor, ben dolblij met deze kleine spruit).

20. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Interesse hier!
    Ik heb welgeteld 3 euro in mijn portomonnee, genoeg? :)

Deel Deze Pagina