jeuk jeuk..ja heel herken baar had het de eerste keer ook en nu ook weer.. erg sexy zo die schrammen van het krabben maagzuur en misselijkheid....terwijl ik al ruims schoots de 12 weken boorbij ben is het bij mij nu begonnen. ik drink er melk voor, weet iemand anders nog een tip tegen maagzuur? kan bijna geen melk meer zien.. moet vanmiddag weer op controle bij de gync...ben erg bebieuwd of hij een echo maakt..wilde dan stiekem vragen of hij even snel tussen de beentjes van beebje wil spieken kan bijna niet meer wachten ben zoooooooo onzettend nieuwschierig.... maar volgens mij maakt hij niet standaard elke controle een echo.tja tja dan word het wachten tot 16 sept....
Sonya ik hoop voor je dat je een echo krijgt. Ik kreeg dat helaas niet . Maar misschien jij wel! Ik zal voor je duimen.
Jeetje Dayenne, dat is vervelend. En dat is nog zwak uitgedrukt! Wat idioot dat je als zwangere student niet in een studentenwoning mag? Het enige dat ik zo een twee drie kan bedenken is (tijdelijk) anti-kraak wonen. Maar ja, dat is ook niet alles natuurlijk, zeker niet met een kleintje. En weet niet of er bij jullie in de buurt veel in te vinden is. Lijkt me trouwens sowieso erg zwaar om als twee studenten een kindje te hebben! Maar ja, een kinderwens kan zo sterk zijn he. Ik begrijp t wel. Heb mijn opleiding er toen ik bijna klaar was voor aan de kant gezet. Kon echt niet meer wachten! Zwanger zijn en die opleiding/ dat werk kon in mijn geval niet samen gaan, vond ik.
Thanks voor je reactie Maka. Ja onze wens was echt heel sterk. En kindje im combinatie met opleiding gaat heel goed, dat is gelukkig het probleem niet. Ik vind het beter dan werken met een kind. Met werken krijg je maar een aantal weken verlof, en als student zijnde kan ik een half jaar vrij nemen als ik wil. Ja anti-kraak hebben we al naar gekeken. Bedankt voor tip in ieder geval! Het is helaas niet veel te vinden hier in de buurt, maar we zullen het zeker in de gaten houden.
Tjee Dayenne, dat is idd niet niks zeg. Ik hoop dat hier meiden zijn die je goede tips kunt geven waar je wat aan hebt. En onderhuur is tegenwoordig ook niet zo makkelijk meer. succes.
Hoi Meiden, Wat is er al weer veel geschreven in 2 dagen. Net gebeld voor 20 weken echo mag 24 sept heen op de dag dat ik 20 weken zwanger ben. Ellentje welkom. Kim: leuk een meisje gefeliciteerd Maried: Ik heb precies het zelfde als ik een naald zie, mij vader inderdaad ook, ook als ik bloed zie of iemand erge pijn heeft ga ik onderuit. Gisteren bloedgeprikt (kijken of de antiestoffen meer zijn geworden) Was al naar het ziekenhuis gegaan en had al gevaagt of ik mocht liggen en nog voelde ik me helemaal niet goed worden, de zuster was erg lief en heeft me een tijdje laten liggen tot ik weer kon lopen, zie nu al weer op tegen volgende maand. Moet wel zeggen dat ik er tijdens de bevalling geen last van had ik heb toen wel 12 prikken gehad, kon me niets schelen, zelfs de rugge prik heb ik niets van gevoeld en vond ik niet eng, waarschijnlijk was het de adrenaline omdat mijn dochter net geboren was en ik al hai was van de pijnbestrijding. Daffie nog gefeliciteerd, met de echo en je verjaardag. Vergetachtig: ja dat herken ik. Dayenne: Wat verveled dat je geen huis kan krijgen, lijkt me heel erg stressen. succes met verder zoeken. Sonya; Rennies die mag je zo veel eten als je wil tijdens de zwangerschap bij mij helpt het goed. Heb vandaag de baby ook gevoeld, heel zacht. Groetjes Martine
@ Dayenne, poeh hee, wat een verhaal! Dat is idd niet ideaal. Ik heb geen ervaring of tips voor je, maar mocht ik iets horen zal ik aan je denken. Succes ermee!
Het begint wel met een 3 . Nee meid, ik vind het echt heel vervelend voor je. En heb weinig tips. Ik weet wel dat je zo af en toe wel eens een soort vakantiewoning kunt vinden via marktplaats. Tevens staan ook wel eens mensen op die voor een jaar of meer naar het buitenland vertrekken en die dus tijdelijk hun huis willen onderverhuren. Of even googlen op trefwoorden 'tijdelijke verhuur woning' ofzo. Ik zou zeggen...kijk daar eens op. Hoop dat het iets oplevert. @Sonya: Rennie's mag inderdaad en die hielpen bij mij redelijk goed. En de vk zei toen tegen me dat ik kleinere hoeveelheden moest eten, verspreid over de dag
@Sizzel: wat leuk dat je af en toe meeleest! Hoe is het met je kleine? @ Dayenne: heb even snel gekeken voor je. Misschien heb je hier wat aan? www.WoningZoek.nl www.verhuur-woningen.startpagina.nl http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... /c999.html
Vaam wat ontzettend lief dat je voor me hebt gekeken! Aan die 2e site heb ik zeker wat . Ga gelijk even rond snuffelen. En tijdelijk verhuur is ook een goed idee, hebben we al geprobeerd maar we blijven dat zeker proberen. Thanks meid!
meiden allemaal heel erg bedankt voor het meeleven. En ja die kilo's zijn vanaf 7 weken zwangerschap erafgegaan. Voor mij is het eigenlijk alleen maar goed wantik heb een maagband al anderhalf jaar en ben maar 1 kilo daarmee afgevallen. dus het werkte niet zo ben ik dan toch nog wat kilo's kwijt. Meiden ik ben erg moe ga even verder neuzen en lezen spreek jullie later wel weer dikke knuff
@ Dayenne : Waar in Gelderland woon je? Ik weet namelijk wel een verhuurder in Veenendaal da's dan wel weer provincie Utrecht, maar ligt naast Ede.. En ik weet dat hij maar 1 x huur als borg vraagt...
Hee meiden, Bedankt voor jullie antwoorden op mijn vraag. Als het inderdaad met zo'n vingerprikje kan zit ik me waarschijnlijk zorgen om nis te maken. Dat overleef ik wel! Dayenne, wat een situatie zeg! Ik kan je zo niet helpen, maar als ik ergens wat hoor zal ik aan je denken! Wij zijn vandaag lekker met ons kleine mannetje naar de valkenier geweest. Was erg euk! Hij is helemaal op (en wij ook!)
Goh, net terug van de gyne en supergoed nieuws gekregen. Ondanks het feit dat ik vandaag nog gebeld had achter de resultaten van de vlokkentest, konden ze me niets vertellen in het UZ MAAR de gyne had dus wel aan de uitslag en alles is in orde ! Er valt nu echt een immens pak van mijn hart... Yoehoe ! En we weten nu ook of het een prins of prinsesje wordt, maar dat houden we nog even geheim... al vind ik het nu al immens moeilijk. Ik wil het van de daken schreeuwen En... als kers op de taart mocht ik ook nog even een echo om te bewijzen dat de baby niets hinder ondervonden heeft van de vlokkentest. Yihaa! Volgens haar zit ik nog even in een scharnierfase wat betreft vermoeidheid e.d. dus nog even volhouden en het zal beteren. Toch wel tof om te horen. Voor mijn braken mag ik ook motillium nemen dus dat zal ook al wel schelen. Ik zie het terug helemaal zitten nu Goodluck nog aan diegenen op huizenjacht ik ben heel erg blij dat ik die zorgen er ook niet bij moet nemen nu maar hoop dat jullie één voor één snel een nieuwe knusse thuis vinden. Sterkte aan alle mama's in spe die zich momenteel wat minder fit voelen. Een vrouw moet nogal wat overhebben hé Ik kan nu niet direct terugvinden wie vroeg of ik uit Brabant kom, maar er zit hier dus een rasechte Belg op jullie forum hé
Scoobje Van harte met de goede uitslag. Konden ze met zekerheid zeggen of het een prins of prinsesje wordt. Bij mij zeiden ze dat het een kleine kans is dat het klopt.
rennies...dat ik daar niet aan had gedacht..ga ze morgen gelijk halen.. terug van de gync..alles was super. bloeddruk, gewicht..beebje was goed gegroeidt. hij meete mijn buik op en voelde aan de baarmoederstand..daaraan kon hij zien dat het goed gegroeid was.. geen echo gehad ..wel naar het hartje geluisterd..was weer heel mooi. we zijn weer goed gekeurd
Scoobje, gefeli met je mooie uitslag, een hele geruststelling dus. Vaam, je huis staat te koop. Vast even slikken. Hoe gaat het verder met je. Woon je naar je zien zo naast je ouders? Heb je het al lekker ingericht hoe je het wilt en voel je je er thuis? Angela, valkenier is best interessant, tenminste dat vond ik wel. Mooi ook de vogels. Sonya, fijn he even die bevestiging dat alles goed is. Martine, gelukkig dus even minder last van het bloedprikken dan vroeger. Hopelijk blijft het zo! Vanmiddag controle gehad bij de vk! Zo stom, de afspraak was om 17 uur, gaat mannetje in eens aanstalten maken om 16.30... ik zeg waar ga jij heen. Ja ik heb nog 2 afspraken.... maar we moeten zo naar de vk.... oh, is dat zo, helemaal vergeten dan. Ben ik maar alleen gegaan, maakt ook niet zo heel veel uit, maar hij wilde toch wel graag mee. Lekker veel kunnen vragen en weer veel info gekregen. Bloeddruk was heel goed, ondanks de druk, stresse en harde werken van de afgelopen tijd 95/65 Ze had het nog even over de uitslag van onze combitest, dat die zo goed was en dat ze dat nooit eerder mee had gemaakt. Verder verloopt de zwangerschap heel goed vindt ze. Had nog even aangegeven dat ik toch wat onzeker was en de tijd tussen 12 en 20 wk echo zo lang vond en dat je dan niet weet hoe het met de kleine gaat. Bood ze aan om nog een echo te doen zodat ik weer gerustgesteld zou zijn. Joehoe... en ze heeft echt heel uitgebreid verteld. Kleintje lag er mooi bij, zag heel duidelijk de ruggegraat en de ribbetjes. Zelfs echt het gezichtje mooi gezien, lipjes en de oogjes. Placenta lag wat aan de bovenkant, waardoor ik de kleine pas wat later zou voelen, dat terwijl de vrouw bij de 12 wk echo juist zei dat de placenta aan de achterkant lag en dat goed was...? wacht het maar af. En een mooie foto mee gekregen. Die zal ik morgen even in mijn album zetten. Kelly, ik heb het nog even over de uitkering voor zelfstandigen gehad. Ze adviseerde me deze al snel aan te vragen, ze doen er vaak al zeker 10 weken over om het administratief te verwerken. Heb dus een ondertekende verklaring mee gekregen welke je moet opsturen om aan te tonen dat je dus zwanger bent. Dus ik zou ook maar vast die verklaring mee vragen. Verder vroeg ze nog naar borstvoeding etc. Heb een adres gekregen over voorlichting, wil ik wel naar toe gaan. Mobiel, volgende controle is 22 september.
Ja dat vond ik ook. Ik doelde er natuurlijk ook wel een beetje op, tenminste hoopte er op. Ik had natuurlijk zelf nu al weer het hartje gehoord met de angelsounds. Maar ja een echo is nog leuker natuurlijk. En we hebben ook nog naar het hartje geluisterd, tussen de 140-150 slagen p/min.