Goedemorgen meiden! Even snel voordat ik in de auto naar mijn werk stap... @Marriedgirl: Heel veel plezier op vakantie. Geniet er van! Namen: We hebben beide namen al. Heb er toen der tijd over gedroomt en mijn mannetje was er gelijk helemaal mee eens. Dus dat worden ze....hihi Nou ik ga werken, niet veel puf vandaag... Tot vanavond! Liefs Karina O,ja... Vandaag laatste keer MvM....YIEHAAAAA
Goedemorgen meiden, @Marriedgirl: een hele fijne vakantie en tot over 2,5 week! Geniet er lekker van. @Mieke en Sjors: bedankt meiden, ik hoop eerlijk gezegd ook dat het zo goed blijft gaan, maar zeg nooit meer 'nooit'.
@ Uk, dus jullie hebben kunnen zien dat er een grote kans is op een meisje, wat leuk zeg! Gefeliciteerd. @ Karina, Werkse en voor mij is het ook de laatste dag MvM morgen ochtend worden ze voor de laatste keer opgehaald.
Married, fijne vakantie! Uk, wat leuk, ook al een meisje! Hier erg moe en veel last van de buik. Zo'n middagje shoppen in utrecht en daarna een avond zitten bij een musical is ook niet meer heel bevorderlijk...... En dan ook nog niets gekocht..... De musical was wel heel erg leuk!
@Marriedgirl een hele fijne vakantie meid. Geniet ervan. Wat leuk dat sommige al weten wat het wordt ik ben ook heeeeeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig naar wat het is Ik ben vandaag weer begonnen met werken. het is op de 7 de etage dus nam de lift en ja hoor misselijkkkkk ik moest weer racen naar de wc pot bahhhh wanneer gaat dit over
@Marriedgirl, fijne vakantie. Geniet ervan. @Noppie, ik moest gisteren in het centrum van Utrecht zijn voor een vergadering. Die liep helaas uit zodat ik om half zes de stad uit moest. Pffff, niet best. Als jij een burnout hebt gehad dan vind ik het al heel wat dat je alweer 5 uur per dag werkt. Leg niet TE veel druk op jezelf. Normale pauzes horen er ook bij. @Mieke, balen van de harde buik! Ik heb er nog niet zoveel last van. Heb wel het gevoel dat de zichtbare groei even stilstaat. Zit nu te wachte op een serieuze buik. Gisteren voelde ik luchtbelletjes-achtige dingen in mijn buik. Misschien wel het kindje. Nu zit ik de hele tijd op te letten of ik het weer voel. @Kimmie, nu een weekje zonder MVM potten en ik vind het toch wel weer heel fijn om daar niet aan te denken. Eindelijk die maatbeker ook bij het vuilnis! Hopenlijk hebben mij hcg-tjes een goede bijdrage geleverd. @Uk, geniet er lekker van! Heb je ook foto's? @Tirtilisko, balen van de misselijkheid. Ik duim voor je dat het snel over is.
mag ik even klagen? ga niet heel het verhaal vertellen, maar het komt er op neer dat ik bang ben dat mijn ex en ik er niet samen gaan uitkomen i.v.m. de omgangsregeling. Ik wil die niet regelen nu, omdat ik de kleine niet in haar armen wil zien liggen (moet er niet aan denken) en hij ging er mee akkoord dat we zouden afwachten tot de kleine er is. Sowieso mocht hij van mij wekelijks de kleine zien, maar niet meenemen als hij dan bij haar is. We zouden ook vastleggen dat we in ieder geval voor het jaar een omgangsregeling zouden treffen. Nu is hij ineens omgedraaid en is hij bang dat als hij het niet regelt met de scheiding dat hij dan de kleine misschien nooit zal zien? Terwijl ik vanaf het begin roep (een ander had allang gezegd, zoek het eens uit) ik zal je de kleine nooit ontnemen. Nu staat het er blijkbaar zo voor: hij zei gisteren er een punt achter te gaan zetten met haar, want ze hebben constant ruzie over de omgangsregeling en hij kiest voor zijn kind. Meer vrouwen dan tijd zegt hij nog. Hij geeft wel om haar, maar zijn kind gaat voor. Ik voelde me natuurlijk schuldig, maar hij nam me niks kwalijk zei hij. Dus hij ging naar haar toe. Komt hij later die avond bij zijn ouders (daar was ik ook om mijn hart te luchten) en vraag ik hem zacht...en...is het over? Nee zegt hij, ik weet het niet? Eh...pardon? Nu hoor ik vanmorgen van mijn exschoonmoeder dat hij wel zijn spullen bij haar heeft opgehaald, maar hij houd van haar dus weet hij het nog niet. En als hij nu geen omgangsregeling krijgt wil hij niet van me scheiden. Ik dacht dat alles geregeld was en begon echt weer gelukkig te worden. Nu boort hij alles weer de grond in. Ik krijg echt de kans niet om volop te genieten van mijn zwangerschap en dat wil ik zo graag. Als ik hem nu toch die omgangsregeling geef dan is hij happy, maar zal ik in zak en as zitten en dat wil ik niet. Wat zouden jullie doen? Zouden jullie in mijn situatie ook gezegd hebben dat ZIJ de kleine niet in haar handen zal krijgen? Of ben ik hierin egoistisch en moet ik hem gewoon die omgangsregeling geven. Ik weet het niet meer. Sorry dat ik jullie hier mee lastig val, maar heb nu eigenlijk al 2 dagen dat ik constant aan het huilen ben en weet niet meer wat te doen. Ik weet ook niet precies wat mijn rechten zijn en heb ook geen zin om hier achteraan te gaan bellen. Ik weet wel dat ik, zolang het kindje er nog niet is, ik ook geen omgangsregeling hoef te regelen.
@ Vaamrille jeetje das ook wat Ik denk dat ik in jouw geval precies eender had gereageerd. Ik zou er ook niet aan moeten denken dat de nieuwe liefde van mijn ex MIJN beebje in handen zou krijgen..... Ik kan je verder geen advies geven, wil je alleen heel veel sterkte wensen...volg je hart en je gevoel is het enigste wat ik zeggen kan. Hopelijk kom je er snel uit en kan je toch nog van je zwangerschap genieten ***knuff*** @UK: wat leuk wss een meisje, heerlijk| @ All: Hier gaat alles zijn gangetje. Leuk dat er al zoveel zijn die weten wat het geslacht van de kleine is. Ik moet er helaas nog een paar weken op wachten ( 4 om wel te verstaan). We willen het wel heel graag weten, bij de andere heb ik het ook geweten en ik vond dat wel heel fijn. Toch denk ik, dat als ik al een jongen en een meisje gehad had ik het mss niet had willen weten en me had laten verrassen.
@Vaamrile, meissie, wat een situatie! Tuurlijk mag je hier je hart luchten. Bovendien vind ik niet dat je klaagt. Ik heb in mijn omgeving nu wel een aantal keren meegemaakt dat stellen met kinderen uitelkaar gaan en dat de omgangsregeling niet van een leien dakje ging. Uiteindelijk normaliseerde situatie wel weer en lukte het om een enigszins goed om te gaan met de omgangsregeling. Maar dat ging wel om kinderen van minstens een paar jaar oud. Jouw situatie is natuurlijk heel erg anders. Het kindje is er nog niet eens. Je bent zwanger en hierdoor ook kwetsbaarder. Wat jullie ook beslissen, het lijkt me niet gezond om elkaar te chanteren. Dat is misschien wat grof uitgedrukt, maar geen omgangsregeling = geen scheiding klinkt als chanteren. Ik vind hem daarin echt onredelijk. Jouw gevoelens snap ik echt helemaal. Een moeder wil per definitie haar kind beschermen en zeker als het nog een klein babietje is in de fase dat het juist belangrijk dat je een goede relatie met je kleintje aan het opbouwen bent. Daar zou je (ex)man ook begrip voor moeten hebben. En natuurlijk wil je man die relatie ook opbouwen met zijn kind. Maar gevoelsmatig lijkt een pasgeboren babietje nog te klein en kwetsbaar om met een omgangsregeling om het weekend van huis te zijn. Ik zou daar ook mee wachten tot die echte kwetsbare periode voorbij is. Maar ik ben geen deskundige en zelf ook zwanger. Maar wat er ook gebeurt, blijf wel vooral praten met elkaar. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar dat heb ik zo vaak fout zien gaan. Mocht je daar niet uitkomen omdat er nu zoveel emoties spelen zou ik een mediator in de hand nemen. Sterkte Dikke knuf
Jeetje Vaam, wat een toestanden allemaal! Ik heb geen idee hoe dat allemaal gaat. Misschien moet je het een en ander even uit laten zoeken? Misschien kijk je er over een paar weken ook wel anders tegen aan. In ieder geval veel sterkte! @ Caro: ja, ik heb een dvd van ruim 20 minuten en een stuk of 5 foto's meegekregen. Alleen heb ik een probleem met mijn printer (all in one). Die werk nl. niet met Vista. Dus dat inscannen wordt een beetje lastig en ik denk dat een foto van een foto niet echt mooi wordt, omdat het zulk glanzend papier is. Ik zal vanavond wel ff aan manlief vragen of hij het voor elkaar krijgt. De foto's zijn ook niet zo heel duidelijk, want de placenta ligt aan de voorkant en dan worden de foto's wat onduidelijker. Wat ik me nu alleen nog afvraag is dat het kindje nu 14.6 cm met gebogen beentjes is. De echoscopist zei dat er nog 2 cm op kwam als het kindje de beentjes zou strekken. Nu heb ik opgezocht hoe groot het kindje zou 'moeten' zijn. En met 16 weken zou dat 14 cm zijn. Met 18 weken 16 cm, en dat is ons kindje nu al ruim! Zou het kindje dan 2 weken voorlopen? Dat heb ik trouwens gevonden op: http://www.kids-harmony.nl/index.php?op ... &Itemid=53 Misschien leuk voor jullie, dan weet je ongeveer hoe groot het kindje nu zou zijn.
UK, gefeli met jullie mooie echo en dat het naar alle waarschijnlijkheid een meisje is. Leuk. Ingrid, ik kan me je reactie heel erg goed voorstellen. Ik denk dat jullie op dit moment beiden niet instaat zijn om een goede beslissing te nemen en daarvoor een pauze in moeten lassen. Een maand/dag kiezen dat jullie er weer voor gaan zitten en het te bespreken. Dan heeft hij zijn gevoelens voor de andere vrouw weer een beetje op een rij en jij hebt de tijd dit te verwerken en eventueel uit te zoeken hoe en wat. Neem nu vooral geen overhaaste beslissingen. Mijn gevoel zegt, dat een omgangsregeling bij jou thuis prima te realiseren is tot de kleine zeg 6 maanden oud is. Dan is de baby wat groter en kan hij/zij straks ook uit logeren gaan. Je zult er toch aan toe moeten geven dat er een dag komt dat die andere vrouw jouw kleintje ook vast zal houden, ook al zou je dat absoluut niet willen. Als je ex echt bij haar blijft en echt voor haar kiest zal het er toch ooit van gaan komen. Maar regel het dan zo dat dit nog niet gebeurt zolang je ukje daar nog te klein voor is en jou nog te veel nodig heeft. Dat zou je ex ook moeten kunnen begrijpen lijkt me. Sterkte meid. En blijf genieten. Spreek af dat jullie er over 2 maanden maar weer eens over gaan praten. Wellicht zijn de zaken dan helderder.
@Vaam ik ben het eens met de meiden die hiervoor hebben gereageerd. Ik wil je heel veel succes wensen en zou je wel kunnen begrijpen dat je denkt van dat ZIJ JOUW kindje niet in haar armen mag hebben dat snap ik heel goed. Dikke knufff
*INBRAAK* Jemig, ik kan me nog zooooooo goed herinneren dat ik me aansloot bij de febr.mama's 2008. En wat gaat de tijd snel, er is al een febr.mama's 2009. Dames, ik wens jullie allemaal een hele fijne zwangerschap en heel veel kletsplezier hier. De febr.mama's 2008 zijn nog steeds een hele hechte club. Dat wens ik jullie ook toe! Geniet van jullie zwangerschappen! *UITBRAAK*
@Uk wat gaaf dat het waarschijnlijk een meisje is! Enne, ik heb ook even op die site gekeken. En week 18 betekend dat je 17 weken zwanger bent. Dus dat zou betekenen dat je kindje hooguit een paar dagen voor loopt en dat is heel netjes. Het zijn ook maar gemiddelden he .
@ Vaam, wat Mieke zegt dat zou ik ook gezegd hebben, laat het gewoon ff rusten voordat je een beslissing gaat maken waar je niet voor de volle 100% achterstaat. Heel veel sterkte.
Lieve Ingrid, ik ben het ook met Mieke eens. spreek een dag af over bv 2 maand om er dan rustig over te praten. Dan zijn jullie beide rustiger en kun je aan het idee wennen
Oh Dayenne, ik vergis me daar steeds in... (die weken) :red: Dus zou dan in ieder geval ruim een week voorlopen. Nou ja, is ook wel leuk he? Bij de vorige echo liep ik 2 dagen achter, en het is dus wel flink gegroeid in die tijd Misschien daarom ook nog steeds zo misselijk hihi Anyway, ik kan er voorlopig weer tegenaan!
Hey Mieke, Je zegt ook precies zoals ik erover denk. Ik wil ook dat mijn kleine de pappa leert kennen. Het liefst vanaf het begin, maar ik denk dat je nog wel weet dat ZIJ mij ontzettend heeft gekwetst doordat ze wist dat ik zwanger was en ze zelf een alleenstaande mamma is. Ze heeft schijnheilig gedaan en ik haat haar. Ik kan hetgeen waarvan ik het meest hou, niet meegeven aan diegene die ik haat. Maar ik heb hem ook gezegd dat het er uiteindelijk toch van zal komen. Vandaar dat we met de scheiding ook zouden op laten nemen dat er voordat de kleine een jaar is, er een omgangsregeling word geregeld. Hij vroeg me toen ook: maar wat als ik dan nog met haar ben? Ik zei hem toen ook dat ik dat dan maar moet accepteren, want het gaat dan om het belang van het kind. Hij was het hier ook mee eens, maar is dus plotseling omgedraaid hierin. En weet je wat ik het ergste vind....ik weet toch niet hoe ik er op ga reageren als hij na mijn bevalling nog met haar is....dat is nog zover weg. Ik wil en kan daar nu nog niet over beslissen. Maar misschien moet ik het inderdaad houden op een omgangsregeling vanaf 6 maanden en voor die 6 maanden een bezoekregeling. Dat scheelt hem een half jaar en dan schipper ik ook wel in mijn gevoel. Ik wil ook geen gevecht voor de rechter. Ik wil het goed geregeld hebben voor ons kindje, maar het is echt niet makkelijk als er een ander in het spel is en de kleine is nog niet eens geboren. Ik ben benieuwd wanneer hij me gaat bellen....ik zal er nog eens over praten met mijn schoonzusje. Maar ben blij met jouw mening Miek, daar kan ik wel wat mee. @andere meiden: jullie ook bedankt voor jullie mening en steun, had het echt even nodig.
Hoi hoi allemaal ! Allereerst de echo eergisteren was super ! Ales erop en eraan en lag lekker te chillen met de beentjes over elkaar. Jammer genoeg was het nog iets te vroeg om het geslacht te bepalen .. hopelijk volgende keer .. @Vaam ik vind dat je eigenlijk geweldig met de hele situatie omgaat , ikzelf zou daar veel kattiger in zijn . Als ze mij van de 1 op de andere dag aan de kant schoven , zou ik zeggen ok mijn kind op mijn naam en jij hebt niks te zeggen . ik trek mijn plan wel .. Nu dat is MIJN mening he ! Ik zou het zeker niet willen dat die andere vreemde vrouw die mijn man heeft afgepakt ons kind in haar armen heeft .. Moet er niet aan denken ! Ik zou zeggen tegen hem van niet zo te zitten jagen dat hij anders alleen maar meer en meer zijn kansen verkijkt op een gezonde verstandhouding over het kind. Zoveel stress is slecht voor zowel jouw als voor de baby en daar moet hij eens aan beginnen te denken eer hij nu al zijn wetten begint te stellen. HIJ is als eerste in de fout gegaan en moet nu maar de tijd afwachten en niet zo zitten pushen. Ik wens je alvast veel sterkte !