Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Zo, heeft even wat tijd gekost om alles weer bij te lezen!

Wat een vreselijke situatie Vaam en Shy. En helemaal nu, nu je door alle horrormonen toch niet helemaal jezelf bent. Ik in ieder geval niet en zou zoiets er nu echt niet bij kunnen hebben. Bij het miste of geringste stromen de tranen alweer over mijn wangen, dus laat staan als er echt zoiets vreselijks zou spelen.
    Wens jullie dan ook heel veel sterkte en kracht toe. xx

Wow, mijn buik! Lijkt iedere dag als ik wakker word weer dikker te zijn geworden, my God! Maar weer snel op de foto vastleggen.
    Alhoewel we m zelf dus al enorm vinden, zei de vlos maandag dat het leek alsof er nog niets zit! Duzz..

Tirtilisko, jullie zijn getrouwd, dus dan hoeft je man jullie kindje niet te erkennen. Volgens mij hoef je dan verder ook niets te regelen op het gemeentehuis voor de bevalling.

febr21, zit je op een boot? Wow, heb je geen last gehad van misselijkheid? Omg, ik ben al zeeziek zonder op een boot te zitten nu. Repect! Maar jij zal t wel gewend zijn, haha!

En als laxeermiddelen niet helpen, hm, das vervelend. Zou dan toch iets anders vragen aan een dokter, niet zelf maar aan blijven modderen. Want een week niet poepen is niet zo prettig. Als t er niet uitkomt, wordt t denk ik steeds harder (auw).

Heb zelf ook wel een beetje last van obstipatie de laatste tijd. Maar heb gisteren een vijg gegeten en vanmorgen ging t al makkelijker! Ben zo enorm bang om een aambei te krijgen! jaiks.
    Heb wel enorm last van gazzzz! Vanaf een uur of 4 's middags begint t...! Pff :)

2. Marielle77

3 jan 2008
    19
    0
    0
    Administratiefmedewerker
    Hey allemaal,

Iedereen ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
    Ik ben op de dag van de liefde uitgerekend, maar zou wel toeval zijn als het dan ook komt. ;)
    Vorige week alleen mijn papa plotseling overleden en 8 jaar geleden al mijn mama, daar baal ik nu wel van :cry:
    Maar goed ga proberen te genieten.

Liefs Mariëlle

3. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Jeetje Mariëlle wat erg voor je! Gecondoleerd :(.
    Veel sterkte!

Liefs Dayenne

4. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Oh Marielle wat vreselijk. Gecondoleerd en veel sterkte in deze moeilijke periode.

5. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    He Marielle wat ongelofelijk naar! Gecondoleerd, en heel veel sterkte!

6. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Marielle, gecondoleerd, heel veel sterkte!

7. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

marielle gecondoleerd!

8. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Marielle, gecondoleerd en veel sterkte in deze moeilijke tijd

9. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Marielle ow jakkes zeg gecondoleerd..

10. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    goeiemiddag, zo ben net thuis van de gynaecoloog. Was een goed gesprek en een fijne man. En ik ben gepromoveerd tot hoog risico zwangere... (klinkt erger dan dat het is)
    In verband met mijn bindweefselziekte, mag ik niet bij de vk blijven maar kom ik onder behandeling van een gyn en een internist. En moet ik in het ziekenhuis bevallen, waar ik nu al voordelen in zie :)
    En wat ik eigenlijk ook al wel verwachtte..

En aangezien t 2 weken geleden was dat ik bij de vk was geweest, werd mn bloeddruk gemeten... en mn baarmoeder gevoeld, en toen wilde hij het hartje luisteren, na 10 seconden bedacht hij zich, liep weg en kwam terug met t echoapparaat... onder het mom van mijn spreekuur loopt toch al uit :D:D:D Dus een korte echo gekregen, kindje was wakker, lekker aan t schoppen. Alles kun je nu zo duidelijk zien! Neusje oogjes mondje.
    Mijn placenta ligt voor, gek want ik voel mn kindje toch regelmatig!?
    Ik kreeg zelfs nog 1 foto mee :D

25 september heb ik mijn 20 weken echo, en daarna een gesprek met de de internist. En volgens de gyn ga ik ook wat vaker groeiecho's krijgen :)

Dus tja voor mij eigenlijk wel goed nieuws, zeker omdat door mijn ziekte er ook wel wat haken en ogen aan een bevalling zitten ben ik hier zeker blij mee!

11. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @axioma: Lijkt me dubbel i.v.m. je ziekte, maar inderdaad wel prettig dat je er nu je voordeel mee behaalt he ;).
    Ik heb trouwens ook mijn 20 weken echo op 25 september. Wil jij ook weten wat het word?

12. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @ Vaam, ik heb de ziekte al mijn hele leven, en ik weet aardig hoe mijn lichaam op dingen reageerd, en ik ben zelf heel nuchter en zie echt niet op tegen de bevalling!
    En Ik wil niet weten wat t wordt... ik vind die verassing aan t einde veel te leuk. Al snap ik heel goed dat mensen het wel willen weten! En jij?

13. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Hey Axioma,

Ik ben van het 'nieuwsgierige type' hihi. Dus ja, ik wil het graag weten. Ben zelf echt heeeeeeeel erg nieuwsgierig en kan bijna niet wachten. 3 weken duurt dan best lang.
    Uiteraard hoop ik ook dat alles goed zal zijn met de beeb. In dat betreft toch ook wel weer spannend.

14. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    Nou dat vind ik ook hoor... dat spannende, al merk ik dat omdat ik vandaag de baby weer heb gezien er weer rustiger onder ben.

Hihi ik ben ook nieuwsgierig hoor, en snap je keuze helemaal! Maar de verassing aan t einde vind ik toch ook wel weer erg speciaal :D

15. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Karina: ja, tuurlijk zijn jullie ontdaan, boos en verdrietig. Dat was ik ook in het begin en heb ook onwijze ruzies gehad met mijn vader en trouwens ook met mijn moeder. Mijn moeder is er helaas nooit echt overheen gekomen en blijft een slachtoffer, heeft vooral met haar veranderde financiele situatie te maken is mijn theorie, niet met de zogenaamde liefde voor mijn vader. Voor mij zijn de scherpe kanten er wel af, maar 1x in de zoveel tijd, bijvoorbeeld nu ik een kind verwacht ben ik nog weleens verdrietig dat mijn vader niet alleen ons heeft om zich mee bezig te houden. Zo voedt hij nu nog 3 basisschoolleeftijdkinderen op, hij wekrkt nog en heeft dus automatisch minder tijd voor een kleinkind als een opa zou hebben die geen kleine kinderen meer heeft. Ik wens jullie in elk geval voor sterkte. Heb je nog wel contact met je vader?

@ febr21: jemig, pittige love-story ook weer.

@ Vaam: kan je nagaan, in 2-3 dagen zijn jullie toch weer een stapje nader tot elkaar gekomen. Goed hoor.

@ Axioma: fijn dat je een goede controle had bij de gyn en dat het een okay-iemand is!

@ Marielle: ik wens je erg veel sterkte met het verwerken van het verlies van je vader. Ik vind het verdrietig voor je dat je nu beide ouders moet missen nu je een kind verwacht. Is het je eerste?

Zo, mijn derde werkdag na vakantie ging iets beter: heb zowaar een pauze gehouden, maar ben wel weer te laat weggegaan. Het blijft nog spuugdruk. heb nu allemaal research mee naar huisgenomen m.b.t. allerlei projecten en dat ga ik morgen thuis lezen en voorbereiden. ik zet dan ook lekker mijn mail niet aan, kan ik eens een dagje niet gestoord worden.

16. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    Zo, weer even de tijd gevonden om de rest van mijn achterstand in dit topic weg te werken :)

@UK80: Soms vraag ik me zo'n dingen over de grootte van mijn buiksmurf ook wel af... alleen is het bij mij dan omgekeerd en lijkt het altijd kleiner dan volgens de boekjes. Nu zolang alles er maar op en aan zit hé en het kan de bevalling alleen maar makkelijker maken denk ik dan. Maar helemaal gerust ben je toch niet hé als je ziet dat het niet helemaal klopt...

@ Vaam: best wel een moeilijke situatie lijkt me.. ik kan je alleen maar een virtuele knuffel geven om hierdoor te geraken *knuf*

@ Shy: ook voor jou veel sterkte want ook al hebben jullie het samen beslist, het zal zeker niet makkelijk zijn *knuf*

@ Mariëlle: Bah, wat een slecht nieuws... gecondoleerd alleszins !

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Febr21 welcome back ;)
    Mooi verhaal zo en ook weer een ellende meegemaakt!

Marielle, wat verschrikkelijk dat je beide ouders zo vroeg al moet missen meid.
    Sterkte.

Hmmm, dat verhaal van Shy heb ik gemist, moet ik maar even terug lezen.
    Sorry Shy, niet ongeinteresseerd bedoelt hoor. Ga eens snorren.

EDIT: heb een berichtje achter gelaten.

18. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden,

Vaam en Shy, sterkte meiden....

Marielle; gecondoleerd en hopelijk kun je nog genieten van je zwangerschap.

Axioma; aan elk nadeel zit een voordeel gelukkig :D

Hier vandaag met leidinggevende gepraat over verlof. Ik wil graag na mijn reguliere zwangerschapsverlof een maand onbetaald verlof en dan nog 2 weken vakantie. Dit is geen probleem, dus ben ik vanaf ca. 17 December tot eind Mei/begin Juni vrij :p :p
    Daarna 3 dagen in de week, kan me er nu al op verheugen hahaha.

xxx Daffie

19. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    helaas meiden geen goed nieuws bij Talitha:

berichtje terug naar Thalita:

Lieve Talitha,

Wat spijt me dat ontzettend te horen, meid. Wat zullen afgelopen weken een gekkehuis voor jullie zijn geweest...

Erg fijn en lief dat je even een mailtje terug hebt gestuurd ook al had ik me meer dan voor kunnen stellen dat je nu even geen behoefte hebt aan onbekende meiden van het forum. Onder de meiden onderling werd inderdaad ook al gevraagd of iemand iets meer van je wist. Er wordt zeker, ondanks dat je afstand hebt genomen, nog met grote regelmaat aan je gedacht. Dus ik zal jouw berichtje zeker aan hen communiceren....

Staan er nog meer onderzoeken gepland in deze malle molen? Anyway, heel veel sterkte voor wat er nog komen gaat en wat fijn om te lezen dat jullie beiden zoveel liefde voelen voor jullie kleine. Ik denk dat ze (of hij) van heel veel geluk kan spreken met jullie als ouders!

Anyway.... Hou je taai, Talitha! En heel veel liefs van alle meiden van het forum!

De februari moeders
    :thumup: :thumup: :thumup: :thumup:

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat is mooi geregeld Daffie, heerlijk de tijd daarvoor en daarna!

Deel Deze Pagina