Hoi meiden, Hier ben ik dan eindelijk weer eens.. na een maand ofzo Net 20 blz terug gelezen.. pfff Een vriendin woont nog steeds sinds begin aug met haar 2 kleine kids bij ons en sindsdien heb ik hier niet meer gereageerd, maar nog wel af en toe gelezen. Is gewoon veel ste druk nu in huis, maar wel erg gezellig en de dagen vliegennn voorbij! Scheelt denk ik ook dat ik nu hele dagen aan haar mijn ei kwijt kan, maar mis jullie en de site wel hoor, wil proberen weer elke week te checken en als zij weer weg zijn, zal ik wel weer bijna dagelijks komen. Met mij gaat het eindelijk GOED! Bijna geen zwangerschapskwaaltjes meer en met mijn rug gaat het ook nog steeds elke week beter Dus voor degenen die nog wel last hebben.. er blijft hoop! A.s. maandag 20 termijn echo... heerlijk dat het nu nog maar 1 weekje duurt voordat we geslacht weten, wacht al 5 wkn! Volgens de kalender krijg ik een zoon, maar heel mijn gevoel zegt een meisje. Ben dan ook al volop meisjes kleding nu aan het kopen, aangezien ik toch alles binnen een maand terug mag brengen mocht het toch een zoon worden kan het niet meer laten hoor, wacht al maanden met shoppen! Ook al veel leuke babyspullen via Marktplaats op de kop getikt en de babykamer die we voor 60 euro gekocht hadden, toch weer verkocht voor 200! euro en gaan toch nieuwe vd Ikea kopen voor 350 ofzo. Ook behang en verf enz nu druk mee bezig, weten al wat het gaat worden, maar kunnen pas beginnen als we geslacht weten. Dit is echt de leukste periode, waar ik al maanden naar uit gekeken heb Maar ik las hier ook weer mindere berichten, zal ff reageren: @Vaam: ik was al benieuwd hoe het met je ging en toen las ik over intiem zijn met een ander, toen over een nieuwe vriend! GEFELICITEERD! Wat TOF voor je, zo snel al en zwanger en al. Vertellll, kende je hem al langer of wat? Ben erg benieuwd! Daarna las ik helaas over dat KLOTE gedoe met je ex en baal dat ik het nu pas lees, nu je al akkoord bent gegaan, maar ja, het is jouw leven, jouw gevoel, jouw keuze! Maar IK had never nooit niks getekend! Je weet dat het tussen mij en mijn vriend ook ff niet lekker ging en een paar wkn geleden wilde meneer weerrr zijn spullen pakken, inmiddels alweer helemaal goed, maar ik ben natuurlijk niet op mijn achterhoofd gevallen en hou er dus nog steeds ergens rekening mee dat dit mij ook kan overkomen en heb ook veel over die situatie naged8 en het er ook met hem over gehad en ik heb hem al laten weten dat als het zover komt dat hij ALTIJD zijn kind mag zien, maar onder MIJN voorwaarden en het kind komt NIET bij hem thuis, zeker niet als hij een nieuwe vriendin zou krijgen. Als hij wenst weg te gaan bij mij en zijn kind is dat zijn keuze, maar dan moet hij ook de consequenties aanvaarden en ik ga niet weekenden of wat dan ook zonder mijn kind doorbrengen, daar heb ik niet voor gekozen, hij wel! Maar goed, ik draaf weer door (word erg pissed door dit onderwerp), wat ik nog tegen je wil zeggen, nu je die keuze al gemaakt heb en misschien ook al wat getekend hebt: je zit nergens aan vast meid! Een moeder heeft alle rechten in Nl en als jij spijt krijgt van je beslissing, zeg je gewoon dat je het geestelijk niet aankan en dat je kind daar ook weer onder lijdt of wat dan ook, ken genoeg moeders die (terecht) het een of ander verzinnen waardoor het hele feest voor de vader niet doorgaat! En tuurlijk moet je in het belang van je kind denken, maar als het kind vanaf de geboorte niet beter weet dan de regeling die JIJ opgezet hebt, lijdt het kind daar niet meer door dan dat je het wel om het weekend laat gaan! @Shy: jij ook heel veel sterkte meid! @Talitha: Ik wens jullie veel sterkte met jullie invalide kindje! Komt veel bij kijken en is natuurlijk een hele omschakeling in gedachten, maar weet zeker dat jullie veel van jullie kindje zullen gaan houden en erg gelukkig met hem/ haar zullen worden! @ Marielle: Pfff, gecondoleerd meid! Vind het heel erg voor je en wens je heel veel sterkte! Ben zelf mijn vader(mijn alles) 9 jaar geleden verloren en vind het heel erg dat dit nu tijdens jouw zwangerschap moet gebeuren, het is altijd erg, maar nu helemaal! Ik hoop dat je veel steun aan je mannetje hebt en overige mensen in je omgeving! @Noppie: Wat balen zeg van je vriend, blijf duimen voor jullie! En qua financien zou ik echt eens op Marktplaats neuzen, ons lukt het tot nu toe ook veel moois voor weinig bij elkaar te krijgen! @Sjors: Gefeli met zoon! Geweldig dat je het al weet! Hier laat ik het maar even bij, anders is mijn bericht straks een pagina vol haha!
Vanmorgen bij de vk geweest alles was goed. Heerlijk het hartje gehoord. Hoefde niet eens de baarmoeder op te meten kon zo voelen dat het goed gegroeid was. Mobiel 02-10 nieuwe afspraak vk.
Axioma en Dayenne, ben blij dat ik nooit problemen heb met mijn tanden, is zou ook echt zenuwachtig worden als ik dat moest laten doen wat jullie moeten laten doen... Amor, fijn dat het goed met je gaat...zal inderdaad erg druk zijn. Is er al kijk op wanneer ze eiegn woonruimte hebben? Maatje, fijn toch weer om dat hartje te horen! Golfola, hoop dat je laptop nog gemaakt kan worden. Wij hebben deze nu 1,5 jaar, maar zou het ook vervelend vinden als ik weer aan de vaste PC moest. Laptop op de bank is toch heerlijk haha. Enne, ik leg zelf het laminaat niet hoor meiden, laat ik over aan mijn husband en paps hihi. Die zijn lekker bezig boven en ondertussen ben ik met een vriendin naar de stad geweest en heb ik van haar 2 pakjes gekregen voor ons kinsje voor in het begin en toen zag ik zelf nog een hele leuke en heb ik die ook maar gekocht. Lekker warm stofje, met lange mouwtjes...ideaal voor Februari! Morgen schijnt het mooi weer te worden, dus ga ik zo eens even bedenken wat we voor leuks kunnen gaan doen. We willen nog een keer naar Enkhuizen (zuiderzeemuseum), dus wie weet gaan we morgen wel daarnaartoe. liefs Daffie
@ Amor, leuk om te horen hoe het met je gaat. en spannend maandag je echo! Alvast veel plezier! @ Maatje, fijn dat alles goed was. En dat de baby duidelijk gegroeid was! @Golfola, vervelend van je laptop, hopenlijk kan het nog gemaakt worden. @Daffie, heel slim laat de mannen maar lekker het werk doen, vinden ze vaak nog leuk ook! @Tandarts... nou ben geweest, en nu vraag ik me weer af waarom ben ik er nu weer zo zenuwachtig voor geweest!?! Het was een heel aardige man, spreekt engels. Heeft mn gebit even nagekeken, en schreef alles op...zei wel erg vaak tssstsss en schudde zn hoofd . T gaatje is gevuld en zonder verdoving. Was goed te doen, en beter voor de baby. Hij gaf me groots gelijk om te wachten met de rest todat de baby er is , al die verdoving die daarvoor nodig is... Hij raadde me aan om vanaf de 6e maand fluoride pilletjes te gaan slikken, voor t gebit van de baby. Ik ga dat eerst overleggen met de gyn, maar heeft iemand daar wel eens wat over gehoord/gelezen ?!
@Axioma fijn dat het meeviel! En ik heb nog nooit gehoord van die pilletjes...het klinktin ieder geval nuttig .
thanx! Ja t lijkt mij ook geen gek idee, als t kindje mijn gebit gaat krijgen... dan kan het helemaal geen kwaad!
@ Axioma: fijn dat het meeviel! Voordeel als je het wel in 1 kalender jaar doet dat dan de kans groot is dat je een en ander van de belasting kan aftrekken. Vorig jaar had ik hoge medische kosten en heb erg veel van de belastingdienst teruggekregen. Was natuurlijk wel een drempel voor. Kijk effe op de site van de belasting, want het veranderd elk jaar roept mijn vriend hier. Meiden, heb gewoon een te vol hoofd om op iedereen te reageren. weer een bizar drukke werkdag gehad en kan nu pas voor het eerst op ons forumpje kijken. Ipv 5 uur heb ik vandaag 7 uur gewerkt, ....
kan wel huilen... Kom om in mijn werk... opdrachten aangenomen die meer tijd in beslag nemen dan dat ik dacht, en wil ze zo goed mogelijk uitvoeren maar geen puf en ben normaal zo gedreven in mijn werk... Tot overmaat van ramp vandaag mijn vrije dag voor het werk op moeten geven en zat er totaal geen schot in. Maar het ergste komt nu, zit ik te twijfelen of ik op de terugweg langs de supermarkt zou gaan, dacht nog doe maar dan ben ik daar vanaf.. rij ik het parkeerplaats op knalt er een bus in zijn achteruit de zijkant van mijn auto in Schade valt mee wel heel mijn zijscherm onder de vouwen en deuken maar toch, ik ben zoooow zuinig op mijn auto, laatst nog een deukje uit mijn scherm laten halen omdat een lomperik zijn deur tegen de mijne aan had geslagen IK HAAT mensen die niet voorzichtig zijn met deuren opendoen van auto's grr kan wel janken en mijn bed induiken maar moet nog zoveel doen bah bah bah Sorry voor mijn klaaggezang
@ Patriessie: oh, wat balen. Zal je altijd zien, heb je het spuugdruk, krijg je het nog eens extra op je dak, in dit geval op je auto..... Sterkte meid, het gaat weer voorbij. Gelukkig heb je zelf niks opgelopen! Das het belangrijkste!
@ Patriessie, he daar zit je echt niet op te wachten.... wat vervelend! Gelukkig heb je inderdaad zelf niets, maar ja als je auto in de kreukels ligt is natuurlijk ook niet leuk. En zeker niet na zo'n ontzettend drukke dag! Sterkte ermee!
@Daffie: Vandaag hebben ze te horen gekregen dat ze half oktober een eigen woning hebben! 5 a 10 minuten lopen vanaf onze woning, dus dat is heel tof. Aan de ene kant d8 ik ok tof nog 6 wkn mijn vriendin om me heen, maar net begon die kleine van 2 weer zoooo te gillen en d8: hellup, niet nog 6 wkn, das nog langer dan de 4 a 5 wkn dat ze hier al zijn. Ik maak me eerlijk gezegt ook druk om onze eigen baby, omdat ik nu al in week 19 zit en de baby dus al kan horen en ik gelezen heb dat het schrikt van harde geluiden, zelfs al van een deur die dichtgeslagen wordt, ben ik bang dat we straks een huilbaby krijgen doordat hij/zij nu dagelijks dit gegil en geschreeuw mee moet maken. Hoe denken jullie daarover? We hebben al een aantal keren met haar gepraat en zijn best duidelijk over wat we wel en niet willen, maar het feit blijft dat mijn vriendin niet consequent is en hem meestal niet straft en zijn zin maar geeft als ie gilt (dan heb ik het echt over het hoogste octave, wat je straten verder kan horen). Ik vind dit heel moeilijk, omdat het mijn kind niet is en ik vind dat je je niet hoort te bemoeien met de opvoeding van een ander als diegene er zelf bij is, maar ik denk dat ik nu toch ga vragen of ze het goed vind dat mijn vriend en ik die kleine voortaan ook straffen door op de trap te zetten, want we hebben al aangegeven dat we dat gegil niet trekken, maar zij ziet het vaak gewoon niet in of kan het niet aan. Moeilijk moeilijk... als ze die kleine niet had, hadden zij en die van 7 jaar hier wel een jaar kunnen wonen, want verder totaal geen irritaties aan haar. Moet eerlijk zeggen dat als ik al jullie vermoeide verhalen hier lees over het werk niet meer aankunnen nu tijdens zwangerschap dat ik eigenlijk toch wel erg blij ben dat ik nu door revalidatie van gebroken rug de hele zwangerschap thuis zit! Ik had het er erg moeilijk mee en wilde niks liever dan weer aan het werk, maar besef nu dat dit beter is. Ik krijg nu ook zelfs meer geld als toen ik werkte, omdat ik zo onwijs veel overuren gedraaid heb en die nu lekker allemaal meegerekend worden Zo zie je maar weer dat elk nadeel zijn voordeel heeft. Ik bedoel dit bovenste absoluut niet rot hoor, want leef juist met jullie mee en zou het liefst tegen jullie zeggen: denk aan jezelf en aan baby en laat het werk soms voor wat het is en pak genoeg rust, maar besef dat dat soms moeilijk kan. Maar de ziektewet (of een dagje ziek) bestaat er niet voor niks en @Patriessie: ik weet niet wat voor werk je doet, volgens mij ben je zelfstandige, maar kan je niet alsnog een paar opdrachten canselen of iemand inschakelen die het weer van jou overneemt? Dan verdien je wel ff minder, maar dit schiet ook niet op toch! En wat ontzettend klote van je auto, bah Sterkte met alles en alle andere meiden die er ff door heen zitten ook!
@ Amor... Lieve help zeg..... wat heb jij een geduld meis! Ik zou gillend mijn eigen huis uit vluchten. En dat jij thuis zit, heeft ook zijn redenen en dan mag je er best wel voor beloond worden want je hebt niet voor niets al die overuren hiervoor gemaakt en een gebroken rug sorry hoor maar daar zou ook niemand mee willen ruilen, dus geniet jij nu maar zonder je schuldig te voelen Ja klopt ben zelfstandige en mijn allergrootste opdracht doe ik samen met een bureau die volgende week na 3 weken vakantie eindelijk weer een hoop van mij kan overnemen... En mijn andere opdracht loopt maar 5 weken 3 dagen in de week dus dat is te doen. Maar nu net dat dat bureau met vakantie ging kreeg ik zo veel deadlines op mijn bord dat dat even teveel aan het worden is maar nog 1 weekje en dan kan ik weer mijn eigen tempo draaien....
Hey meiden! Weer terug van weggeweest (weekendje Groningen). Ik lees dat alles goed is hier.. Verloskundige: Hier is het ook iedere 4 weken. Na 24 is het 3 weken, na 30 weken iedere 2 weken en na 36 weken iedere week. Tandarts: Ik ben er helemaal niet bang voor. En heb ook helemaal geen stress als ik moet. Ik denk ook dat het komt dat ik vanaf toen ik een klein kind was een hele lieve tandarts had. We mochten altijd meekijken en het was altijd leuk. En toen hij met pensioen ging kregen we een hele aardige vrouw. Pijn hebben ze me nooit gedaan. Zelfs niet toen ze mijn verstandskiezen mocht trekken. En boren was altijd zonder verdoving tenzij zij dachten dat het wel eens pijn kon gaan doen. Geen probleem! En nog zal het me niet snel te gek zijn. Baby voelen: De meeste mensen om me heen zeggen dat het nog niet kan, maar toch heb ik het vermoeden dat ik ons kleine telgje soms voel. Ik heb dat gevoel met name als ik het druk heb gehad en eindelijk kan zitten en tot rust kom en eindelijk weer tijd heb voor de baby... Is het stom dat ik dat denk/voel? Tip van flip: Groene thee met cranberry! Heerlijk en uitstekend voor de meiden onder ons met blaasonsteking kwaaltjes. Heb je die niet, dan is ie gewoon lekker... Ik ga even snel douchen meiden, tot zo! Liefs Karina
@Karin, helemaal niet stom dat je de baby voelt hoor! Ik dacht het ook met 16w1d te voelen, maar ja in alle boekjes staat dat je het pas later hoort te voelen. Maar je weet zelf wel wat je voelt, en ik ben er zeker van dat het niet mn darmen zijn want die voelen anders... Gewoon van genieten! En als jij de hele dag druk bent geweest, valt de baby door jouw bewegingen in slaap. En als jij rustig zit/ligt gaat de baby lekker actief worden. Logisch dat jij het dan voelt!
Axioma, Fijn dat het zo is meegevallen bij de tandarts! Scheelt een hoop gestress voor de volgende keer. Patriessie, wat balen voor je! Is de schade aan je auto erg? In ieder geval maar goed dat je zelf niets hebt, de auto is "maar" materiele schade. Volgens mij kan het ook goed dat je je kindje al eerder voelt hoor. Ik denk dat dat per persoon verschilt. Ik voelde het dit keer ook veel eerder, en bij de eerste was het rond de 18 weken.
@Karina, joh meid je moet de boekjes en de mensen niet geloven. Ik voelde de beeb al met 15 weken. En inderdaad als je even lekker rustig zit of ligt. Dan wordt mijn kleintje giga actief . Als ik dit zeg dan zeggen mensen ook vaak: 'ooh maar dat kan niet, dat kan pas bij 20 weken en al helemaal als het je eerste is.' Dan denk ik ja hallo niet alles gaat exact volgens het boekje! En misschien moeten ze dat boekje maar eens veranderen, want ik hoor zoveel mensen die hun beeb eerder voelen! Geniet er lekker van en laat mensen lullen. Die hebben altijd iets te zeggen .
even nog een toevoeging, ik voel de baby dus ook al vanaf een week of 16, terwijl mijn placenta voor ligt, kwam ik met de laatste echo achter. En ze zeggen dat je het dan juist nog later voelt!?
Hoi hoi! Thanx meiden! Blij om te horen dat ik niet gek ben, dat het dus best ons kindje kan zijn. En wat je zegt Axioma, ik weet ook heel goed hoe mijn darmen voelen als ze borrelen...hihi. Verder heb ik er een vervelend zwangerschapskwaaltje bij... Exceem! (kwam er net achter, dacht eerst dat het 'gewoon' jeuk was). Mijn moeder had het ook tijdens de zwangerschap van mijn broertje. Het zit echt overal, mijn buik, rug, billen, armen en ik word echt horredol van de jeuk! Als het vrijdag niet over is ga ik even de huisarts.
Dat zeggen ze ja.... Bij jou is het net zoals bij mij, misschien is het bij ons wel gewoon anders....