@karina, oei exceem das niet fijn! Je kunt proberen of mentholpoeder helpt tegen de jeuk.... wel slim om inderdaad even naar de huisarts te gaan..
Ik heb mentho10 gel in huis en dat heb ik net gesmeerd. Irriteert een beetje nu, maar dat geeft niets als je jeuk maar minder wordt. Ik hoop dat het gewoon over gaat, maar dat zal er wel niet in zitten (heb ik zo'n vermoeden)
Zijn we samen lekker anders Ik vroeg het nog aan de gyn, van he mijn placenta ligt voor en ik voel het kindje al wel... hij vond dat helemaal niet zo raar, zo dik is de placenta nou ook weer niet was zijn verklaring... Nou hopenlijk heeft de huisarts dan wel een middeltje wat helpt!
Vervelend die exzeem Karina! Ik heb er gelukkig geen last van, maar mijn vriend heeft zijn hele leven al exzeem. Dus ik kan me goed voorstellen hoe vervelend het is!
Thanx meiden for the support. Doet me heel erg goed! Nu gaat dit meisje haar brood smeren voor morgen en dan lekker naar bed. Het is mooi geweest voor vandaag, nog even genieten van de kleine in bed en daarna lekker slapen! Slaap lekker allemaal en droom fijn! Liefs Karina
Ik voel de baby ook al met 15 weken terwijl mijn placenta ook voor ligt. De vk zei vandaag dat met 17 weken de baarmoeder als je ligt tot je navel komt. Dus als je ligt en je voelt wat dan is dat zeker weten de baby. Als je zit komt de baarmoeder zelf wat hoger.
Over de baby voelen: ik voel ook af en toe een heel klein blubje, wat volgens mij toch niet mijn darmen zijn. Ook pas als ik op de bank zit na dag hard werken ofzo....
@Patries: Lief bericht over dat ik me niet schuldig hoef te voelen Ik moet vandaag ook naar UWV om te vragen of ik vanaf nu 100% ipv 70% kan krijgen, omdat mijn rug na 3 mnd nog niet geheel hersteld is door zwangerschap. De fyschio, orthopeed en gyn beamen dat, maar niemand kan het bewijzen omdat ik geen rontgenfoto's meer mag door zwang. Zie er echt tegenop, omdat die gasten van UWV alleen maar aan geld denken en die vent me al maanden behandeld alsof ik alles bij elkaar verzin en de grootste onzin uitkraam.. maar ga mijn best doen, want heb er gewoon recht op! Hij heeft nu inmiddels na grote ruzie met mij wel alle medische rapporten, waarin iedereen zegt dat het mogelijk kan zijn... dus ik hoop het beste! En ja, ik heb idd veel geduld, omdat het goede vriendin is en ze het al moeilijk heeft, maar heb net met mijn vriend gepraat en hij vind ook dat ik vanavond echt met haar moet gaan praten. We hadden ong een maandje in gedachten en daardoor hielden we het nog wel vol, maar nu het nog 6 wkn duurt moet er wel iets veranderen..ben benieuwd! Krijg er ook steeds kleine ruzies met hem door, omdat hij dan naar mij komt met: heb je gezien wat ie nu weer geflikt heeft en hij is weer niet gestraft en ik zeg dan steeds: het is niet mijn kind, waarop hij dan zegt: maar wel jouw huis! Maar goed, ga het dus aanpakken Gelukkig dat de extreme drukte nog maar een weekje duurt voor je, d8 ff dat het je hele zwangersch zo door zou gaan! Sterkte deze week nog! @Maatje: Vond het fijn te lezen dat de baarmoeder nu al tot navel komt, dat vroeg ik me dus al af. Ik heb ook sinds week 16 a 17 af en toe het idee gehad de baby te voelen, maar dan was het onderin en twijfelde ik of het darmen waren. Gisteren lag ik op bed (week 19) en wist ik zeker dat ik 2 x "iets" naast mijn navel voelde, maar het leek me zo hoog. Vind het zo moeilijk te omschrijven wat je precies voelt, maar leek alsof mijn buik op die plek ook echt ff omhoog ging.... wel heel leuk, hoop dat ik het snel beter en vaker ga voelen. Wens jullie allemaal een fijne dinsdag... ( ga proberen hier weer vaker te zijn )
Bij mij ligt d placenta ook aan de voorwand, maar ik voel de baby ook al een par weken. Ze schrijven gewoon dat je de baby later voelt zodat vrouwwen zich geen zorgen gaan maken. En de ene persoon is nu eenmaal gevoeliger wat betreft het voelen van de baby in de baarmoeder dan een ander. denk ik! Het is alleen jammer dat andere mensen denken dat je het je inbeeldt, terwijl je zeker wat voelt. Ik geniet er enorm van als ik weer even een plopje of bubbeltjes voel en het wordt steeds vaker en ook steeds ietsje duidelijker! Ik heb ook wel eens harde buiken, heeft iemand van jullie dat ook? Afgelopen vrijdag had ik al een paar dagen meerdere keren per dag een harde buik dus toen heb ik de vk maar even gebeld, maar zij zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat het wel vaker voorkomt dat je meer harde buiken hebt bij een tweede of derde (of vierde, enz) zwangerschap. Als ik die harde buik heb kan ik precies de omtrek van de baarmoeder voelen, ik heb het een keer aan mijn man laten voelen, voor hem leuk, want zo voelt hij ook dat het kindje (en baarmoeder) groeit!
@ Golfola: Ook hier harde buiken hoor Heb er tijdens mijn zwangerschap van Tim zoveel gehad, dat ik ze gelijk herken... @ Placenta: Oook die van mij zit aan de voorkant, tenminste met Tim wel destijdsm en neem aan dat het nu wel hetzelfde zal zijn.. Tim voelde ik voor het eerst met 17,5 week zwangerschap, deze heb ik vanaf 12,5 week gevoeld ongeveer, niet zo duidelijk en ook niet dagelijks.. Het word wel steeds duidelijker, ik voel nu ook duidelijk verschil tussen het bewegen van het kindje en kleine trapjes en stompjes die uitgedeeld worden aan mij, hihihihi Voelen doe ik het meestal pas als ik op bed lig, heel soms als ik op de bank zit..
Harde buiken: Wat bedoelen jullie daar precies mee (misschien stomme vraag)] Is dat soms van dei momenten wanneer je je buik niet in kan houden en uit kan zetten omdat hij zo gespannen staat?
@ Patriessie, Als je een harde buik hebt, lijkt het alsof je buik ineens een harde ballon word, vaak voelt het ook zo alsof hij opgeblazen word, en dat voel je dan ook van links naar rechts trekken over je buik, nou ja over, in je buik dan
Ga vandaag lekker shoppen met mijn moeder. Ze heeft me op haar kosten mee gevraagt. De schat. Heb er echt zin in. Wil gelijk gaan kijken voor een zwangerschaps ketting. Nou iedereen een fijne dag.
@Karina: ik heb ook last van eczeem en heb daarvoor de huisarts gebeld, want je kan niet zomaar alles gebruiken. Ik heb nu een lidocaïne/vaseline zalf tegen de jeuk en het helpt wel. Misschien een idee? Vandaag vertrekken we op vakantie. Al anderhalf uur later dan verwacht. Tot over 2 weken meiden.' X Esther
Hey Amor, Ik heb er geen problemen mee hoor, dat mijn ex de kleine om het weekend zal hebben. Hij is de vader en wil dat ook graag zijn. Ik denk ook heus wel aan mezelf, vandaar dat de omgangsregeling pas in gaat na 6 maanden. Maar liegen of dingen verzinnen om het kind nadien toch bij mij te houden, dat kan en wil ik niet. Mijn ex en ik hebben het weer allemaal uitgepraat en ik voel me er goed bij dat hij straks de kleine ziet. Ik zou het nooit op mijn geweten willen hebben dat ik als mijn kind vraagt: mam...waarom wil pappa mij niet zien? En ik dan moet vertellen....dat ligt niet aan pappa, mamma wil dat niet... Nee, dat wil ik niet. Daarbij denk ik dat mijn ex een hele lieve en zorgzame pappa zal zijn. Als het ook daarin zou shorten dan had ik wel even 2 x nagedacht. Maar ik voel me nu lekker bij de afspraken die er gemaakt zijn en de toekomst zal het allemaal wel uitwijzen. Ik begrijp overigens wel dat iedere situatie anders is. Mocht jouw vriend je verlaten dan is dit weer een ander verhaal, met andere gevoelens die spelen. En iedereen is anders, dus ook jij mag uiteraard een andere mening hebben. Sowieso...lief dat je aan me denkt. En mijn nieuwe vriend...tja, die liep ik zeg maar tegen het lijf . Ik ken hem nog wel van vroeger, maar meer van horen van en zien. En hij heeft zelfs nog een keer op mij opgepast (hij is 8 jaar ouder). @Sinnaman: Welkom bij de februari mamma's! Klets gezellig mee zou ik zeggen. @vk: ik heb nu ook om de 4 weken een afpraak. En nog maar 2 weekjes (ok, iets meer ) en dan heb ik eindelijk de 20 weken echo. Ben zo benieuwd naar wat het word en hoop dat het helemaal gezond is natuurlijk.
Vanmorgen zijn we naar een kinderdagverblijf geweest voor een rondleiding. Zag er heel gezellig uit, aardige leidsters, we hebben er wel een goed gevoel bij. Maar ik weet het nog niet hoor, of ik een heel kleintje wel weg wil brengen. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik wel door wil werken, bijvoorbeeld het eerste half jaar of jaar.. Het is daarnaast ook maar de vraag of mijn jaarcontract wel verlengd wordt, nu ik al sinds juni thuis zit. Als dat niet zo is, blijf ik sowieso de eerste tijd gewoon thuis bij de kleine. Dan zie ik daarna wel weer. Nog krap twee weekjes en dan krijgen we de 20w echo... spannend! We zijn zo benieuwd of t een jongetje of meisje is! Dan kunnen we ook echt beginnen met het kamertje enzo. Volgens mij is het trouwens heel normaal als je de kleine voor het eerst rond 16 weken voelt hoor bij de eerste. Dat lees ik hier op verschillende topics ook wel. Ik voel het ook al twee weken, iedere dag een paar keer. Tot nu toe echt het leukste van mijn zwangerschap!
Heej meiden! Nog maar 1 week en dan hebben we de 20 weken echo! Ben zooooo benieuwd. Ik droom er nu bijna elke nacht over. Dat we zien dat het een meisje is maar dat er daarna een piemeltje uit floept! Door die dromen word ik zo onzeker. Stom he haha. Mijn gevoel zegt nog steeds dat het een meisje is, maar het zou me niks verbazen als we toch een piemeltje tussen de beentjes zien bungelen! Iedereen fijne dag en geniet nog even van het lekkere weer! Liefs
@ mobielfreak : aha.. dat begint bij mij eind van de dag meestal... @ Eppie, beetje laat maar een hele fijne vakantie! @Eczeem, het is niet echt eczeem meer huiduitslag wat ik heb en ook op mijn buik en zo nu en dan een jeuk niet nromaal meer zeg! @ Schade aan mijn auto: valt mee linkerachterscherm zitten een paar vieze vouwen en deuken in maar hij rijdt nog, en vanmorgen de verzekering gebeld en kan hem wegbrengen en krijg geheel kosteloos een vervangauto mee dus daar hoef ik me niet zo druk meer over te maken! @ 20 wkn echo.... we hadden besloten om het niet van tevoren te willen weten jongen/meisje maar o o owwat twijfel ik zeg... En ben vandaag dapper bezig, ben vanmorgen vroeg begonnen en kom net thuis (nog genoeg werk te doen) maar geef mezelf een keer over, ik duik mijn bedje in voordat ik echt instort.... hmmmm en mijn telefoon op stil die nu weer overgaat
@Patriessie: wat vervelend allemaal zeg. Wel fijn dat je nu kosteloos een vervangauto krijgt. Als je dat er ook nog eens bij zou krijgen . @Mobiel: ben benieuwd of ik dan ook harde buiken heb? Dat van links naar rechts trekken ken ik niet, maar af en toe lijkt het alsof mijn buik op knappen staat. Ik zit dan ook constant te zuchten en echt pijn doet het niet, maar het voelt ook zeker niet lekker . Dacht alleen altijd dat je pas op het eind harde buiken kon krijgen? Oh, en zou je bij mij neer willen zetten dat ik denk dat het een meid is. Het is echt een gevoel en ik weet het over een paar weekjes, dus ben benieuwd of ik het bij het rechte eind heb.