Even algemeen vraagje. Ik hoorde het al een aantal dames vertellen, maar wie voelt zijn baby al? en vanaf hoeveel weken? Ik heb de kleine volgens mij al wel eens gevoelt bij de 13 a 14 weken (vk beaamde dat dit echt wel zou kunnen overigens). En daarna nog wel een paar keer, maar absoluut niet met regelmaat , wel jammer, maar ja dat zal heus nog wel komen.
@ Vaamrile: Een harde buik voelt als een harde balin je buik, beter kan ik het je echt niet uitleggen helaas..
Nou mobile, daar lijkt het dan wel op ja . Wist echt niet dat je daar al zo vroeg last van kon hebben zeg. Tja, ik heb nog geen ervaring, jij natuurlijk wel . Hoe is het verder met al je mannen?
@ Vaam: ik weet nu ook zeker dat ik de baby voel bewegen, en nu ik het zeker weet voel ik het achteraf gezien al zeker een week of 2 volgens mij. Maar niet regelmatig hoor. Vanmorgen zittend op een bankje op het station voelde ik het echt wel een paar minuten achter elkaar voor het eerst. Harde buiken zijn voor mij: dat ik mijn baarmoeder echt als een bal voel. Meestal als ik het te druk heb gehad of teveel heb bewogen, bijvoorbeeld na een stukje fietsen ofzo. Gaat altijd weer over als ik eventjes gelegen heb. Vraagje: wie heeft ook dat ie niet zo'n knuffelbehoefte heeft met vriend/manlief? Mijn vriend wil de hele tijd om alles knuffelen en ik wil juist steeds minder . Heb echt veel minder behoefte aan intimiteit dan voor zw. Hoe kan dat nou toch?
Ja op zich prima, Dennis zijn wond geneest goed, is al een stuk kleiner dan eerst.. Mike (stiefzoontje) is weer beter en gaat weer naar school toe.. Alleen nu is Tim sinds gisteren strontverkouden, en heeft mij de hele nacht wakker gehouden, is ook erg zeurderig vandaag helaas.. Wil niet slapen want dan krijgt hij geen lucht door zijn neusje..
Noppie, ik vind het nu juist wel fijn om te knuffelen! Maar zoenen, daar heb ik dan weer helemaal geen zin in. Wel gewoon een klein afscheidskusje ofzo, maar niet meer. Terwijl ik dat anders juist wel had... Had dat idd ook, toen ik de beeb eenmaal echt voelde, had ik het idee dat ik het al wel eerder had gevoeld. Maar niet zo heftig. Opeens voelde ik m namelijk echt een hele tijd tja, zwemmen ofzo. Kwam steeds langs gewoeld. Voelde eigenlijk heel erg vertrouwd, alsof het niet een heel nieuw gevoel was, zeg maar. Snappie?!
Dag dames, Gisteren naar vk geweest. Eigenlijk pas volgende week 20 weken echo, maar we hebben een voorproefje gehad (lief hè!) en weten nu wat we krijgen. Erg leuk om te zien! Maar ik vertel het nog ff niemand dus ook hier niet. [-( We hebben ook gezien dat de meeste dingen die volgende week bekeken gaan worden in orde zijn (geen open ruggetje, geen hazenlipje, prima navelstrengdoorbloeding etc). De reden voor de extra echo was minder leuk, om ons op te beuren. Heb nl een dubieuze bloedtest gekregen (mbt tot mijn eigen gezondheid wel te verstaan, met de kruimel is alles prima). Weid daarover hier liever niet uit, omdat ik opnieuw bloed heb laten afnemen en tot die tijd niets zeker weet en heb gehoord dat tijdens een zwangerschap de bloedwaarden vaker afwijken van normaal terwijl er niets aan de hand blijkt te zijn (hoewel ik daar op het forum niets over vind). In mijn omgeving weet niemand, behalve mijn chef en mijn beste maatje iets en dat wil ik graag zo houden tot ik meer duidelijkheid heb over anderhalve week. Tot die tijd probeer ik de moed erin te houden. Gelukkig is mijn lief wat dat betreft een echte rots in de branding. Voor iedereen die de 20 weken echo nog moet krijgen, heeeel veel plezier en ik hoop dat iedereen goed nieuws krijgt! Voor iedereen die ook al weet wat het wordt en helemaal blij is... van harte! Owja, ik voel ook af onze kruimel. Beetje een gevoel of er iets aan de binnenkant van mijn buik veegt of ertegen klopt met een vinger. Nu ik gisteren weer die echo heb gezien kan ik mij daar ook helemaal iets bij voorstellen, hoe die kruimel daar zit te draaien en te spartelen!
@ Suske: fijn dat het goed met je beeb gaat en veel sterkte met het afwachten van je tweede bloedonderzoek. Ik hoop dat het meevalt en dat je toch gewoon gezond bent!
@suske: uit je verhaal te horen zit je dus toch wel in spanning te wachten op de uitslag. Ik hoop dat alles toch goed blijkt te zijn. Veel sterkte daarmee.
Hier ook last van! Vriendlief wilde net nog knuffelen, maar moet er echt niet aan denken. Wil echt even niks aan mijn lijf hebben! Ben ook niet zo hitsig meer laatste tijd. Erg vervelend voor vriendlief maarja... Ik hoop wel dat het snel weer terugkomt want normaal ben ik echt een knuffelkont .
@ Vaam, ik voel de baby sinds 16 weken, en sinds een dag of 2 voel ik de baby wat vaker bewegen. Heel af en toe een schopje. Gister dacht ik de baby ook te voelen toen ik mn hand op mn buik had. Maar helemaal zeker weten doe ik t niet, voelde 2 keer een duwtje!? @ Noppie, heel herkenbaar, ik ben ook niet meer zo "knuffelig" als voor de zwangerschap. Heb er totaal geen behoefte aan. Geen idee waar t aan ligt. @ Mobiel, fijn dat het met dennis en mike beter gaat. Maar wel sneu voor tim dat hij verkouden is. En natuurlijk extra zwaar voor jou! Sterkte ermee! @ Patriessie, fijn dat je een vervangende auto krijgt! @ Harde buiken, nog niet meegemaakt?! Heb geen idee hoe t aanvoelt ook?! @ Sukske, wat vervelend van je bloedtest. Sterkte met wachten op de uitslag! Hopenlijk valt het toch mee... Wel leuk dat je een extra echo kreeg, en dat alles goed was!
Hoi lieve meiden Hoe gaat het met jullie? Ik voel als ik lig en mijn hand op mijn buik leg zegmaar net onder mijn navel af en toe wel een soort geschuif of dat tijdens het bewegen iets tegen mijn buik aan komt maar echt dat ik daarnaast wat voel ik bedoel van binnen heb ik nog niet gehad Ik heb morgen een afspraak bij de gyn hoop ook een echo en dat we kunnen zien wat het word ik ben zoooooooooooooo benieuwd xxx
@ Dayenne en Axioma: thanx meiden, voel ik me tenminste niet helemaal de grote 'afwijs-idioot'. Ik heb heel sterk zoiets van 'blijf van mijn lijf', misschien een soort van overdreven beschermingsreactie uit de oertijd ofzo.
@ Noppie......... Heel herkenbaar, 1 kusje goed maar 3, 4 achter elkaar pffff nu ff niet hoor, knuffelen ook geen zin in en ook veel minder zin in sex... ze zeggen dat het met 4 maanden weer goed gaat komen met de hitsigheid nou ben benieuwd!
Graag gedaan hoor. Ik voel me er ook heel rottig door. Vooral als vriendlief dan weer geïrriteerd is als ik hem afwijs . Hij begrijpt niet dat het met de zwschap te maken heeft, maar denkt dat ik hem minder aantrekkelijk vind. En das echt niet zo! Moet gewoon even geen polonaise aan mijn lijf . @Patriessie, met 4 maanden? Ik ben al bijna 4 en een halve maand en merk nog geen verschil helaas .
@ Patriessie: nou bij mij bestond de hitsigheid uit 1 wip na ruim 3maanden en vervolgens weer als sneeuw voor de zon verdwenen. .
Dames! Het is EINDELIJK gelukt een foto te verkleinen en in mijn album te doen! Overigens niet via de software hier links, loopt direct vast, maar via ander programmaatje. Mijn vriend heeft me nu geleerd hoe het moet, dus beware, er komt nog meer aan de komende tijd !
Ze zeggen het 4 maanden maar hier staat het ook in de diepvries .... Zow raar konden eerder er geen genoeg van krijgen.. Zegt mijn moeder afgelopen weekend nog doodleuk ja nou en dan krijg je nog dat Tries zich de laatste maand(en) voor jou gaat afsluiten maar dat is een hele natuurlijke reactie in de zwangerschap hoor moeders grrrr
Noppie goed gelukt je foto enne een lekkere toeter begin je te krijgen zeg... En idd gelukkig weet ze niet beter hihi