Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Meiden even een vraagje.
    Justin heeft de waterpokken nog niet gehad. Stel hij krijg ze nu tijdens mijn zwangerschap (heb ze zelf wel al gehad). Kan het dan kwaad voor de baby :(:

@Mirella Lekker dat ales goed was met de echo. Als de vk zegt dat je de uitstroom nog niet goed kan zien, zal ik als ik jou was daar maar van uit gaan.

Buikslapen gaat eigenlijk nog steeds goed. Heb dat bij de 1e zwangerschap ook lang gedaan.

2. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    heey maatje,

volgens mij kan het tijdens de zwangerschap geen kwaad, maar wel als de baby al geboren is

3. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Goeiemorgen!

Over mijn gewicht: vanaf t moment dat ik zwanger was, gaf de weegschaal ineens een kleiner gewicht aan! Lief hè ;) Ik heb toch zoooo'n lieve weegschaal hihi Maar nu blijft hij toch stilaan hangen..

Maarre: Bedankt voor de site van hoeveel mag ik normaal aankomen! Wat een topsite hihi Thanks!

Zijn er hier ook dames die als free-lancer werken?

Ik namelijk wel, wat een hel als je zwanger bent.. Moet nu naar de dokter om bloed te prikken (lang leve al de dingen waarvoor ik NIET immuun ben :-S) maar de rest vant verhaal komt later!

Dikke knuffels iedereen!

4. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Ik weet nog steeds niet hoeveel ik ben aangekomen... maar weet wel zeker dat ik in de + zit :( heb namelijk ook veel meer eetlust gekregen sinds 2 weken.. en het snoepen grrrr

Buikslapen... heerlijk maar gaat hier ook niet meer lig nu half buik half zij

Hummelke hier ook een freelancer...

Moet laatste dagen weer ontzettend vaak er s'nachts uit om te plassen hebben julle dit ook nog?

Nou ik gaa ff rommelen hierzo tot laterzzz

5. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ aankomen: de laatste keer bij de vk was ik maar 200 gram aangekomen, niet bijster veel dus..
    Bij Tim kwam ik de eerste maanden maar 1 kilo aan.. De laatste 6 weken ben ik pas echt aangekomen toen, ben toen in totaal 7,5 kilo aangekomen..
    Je lichaam heeft een hoop vetreserves en vaak neemt de baby eerst al je vetreserves op, voordat je aan gaat komen, dus de baby word wel zwaarder en je placenta enzo, maar jij word dus eigenlijk lichter omdat de kleine jouw vetreserves opgebruikt ;)

@ Waterpokken: Tim heeft ze ook nog niet gehad.. In principe kan het geen kwaad in de zwangerschap, alleen in de eerste 3 maanden van je zwangerschap en als je bijna moet bevallen.. Daar tussenin maakt het dus niet uit gelukkig ;)

@ Geslachtskalender, je moet je leeftijd in de maand van conceptie aanhouden ;)

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik was in het begin flink afgevallen. En nu het beter gaat met eten 3 kilo aangekomen, ik mag max 8 kilo aankomen volgens die site.

7. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Dan krijgen wij volgens de geslachtskalender een jongetje

8. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ok, dan ben je nu donkerblauw op de lijst ;)

9. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    jeetje mag 15 kg aankomen... mijn moeder kwam 25 kg aan.. oooow dat wil ik echt niet...

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Goeiemorgen all!

Hier ook nog maar 1 kg erbij, maar was de eerste 2 maanden 6kg afgevallen, dus dat is er nu weer allemaal bij.. Volgens de calculator mag ik 15kg aankomen. Nou, dat hoop ik niet te halen eerlijk gezegd...!

Oja, mobiel, mijn nieuwe uitgerekende datum is 5 februari ipv 3 febr, zoals nog op de lijst staat. En 1 oktober heb ik weer controle bij de vlos.

Volgens mij is voor wat betreft kinderziekten alleen rode hond gevaarlijk in de zwangerschap, als je dat vroeger niet gehad hebt. En de mazelen, maar dat komt niet meer zoveel voor.

Ik slaap trouwens nog steeds wel op mijn buik, al voelt het niet meer zo heel lekker aan. Word wat als dat straks niet meer kan :( .
    Moest de afgelopen tijd er ook ´s nachts steeds een keer uit om te plassen, maar de laatste paar dagen kan ik weer doorslapen... Hopelijk blijft dat nog ff. Slaap volgens mij wel erg onrustig en ik droom ook veel.

Straks maar weer es buikfoto´s laten maken! Al is er volgens mij niet echt veel veranderd sinds vorige week.
    Maar vandaag wel erg moe, misschien zit er weer een groeispurt aan te komen..!

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Ik dnk dat ik ook wel flink ga aankomen. Niet dat ik zoveel eet, maar was voordat ik zwanger werd 20 kilo afgevallen en had een bepaald eetpatroon. Nu red ik het natuurlijk nooit met een paar crackers, joghurt en fruit, dus ben ik ook al in de eerste maanden zo'n 6 kilo aangekomen. Ik had van mezelf natuurlijk niet zoveel vetreserves omdat ik die al opgemaakt had :p

Na de bevalling ook zo snel mogelijk weer sporten en lijnen, want was zo blij dat ik zoveel was afgevallen (had een hele nieuwe garderobe aangeschaft!) en dat wil ik dan heel graag weer terug!

Wij gaan vandaag de kast en commode in elkaar zetten. Honderduizend schroefjes, dus dat wordt leuk :) :) :) :)

Liefs Daffie

12. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    @Miireii, Welkom en gefeliciteerd.

@Mirella, heb ook problemen om een goede slaaphouding te vinden, nu lig ik op me zij met een kussen onder me buik.

@Daffie, Succes met de kast en commode.

@Gewicht, 6 kg afgevallen en ik mag volgens de site 11 aankomen.

Voor de rest heb ik gisteren een heerlijk dagje in de zon in Renesse gezeten. Vandaag werk ik een dagje thuis maar heb helemaal geen zin vandaag.
    Gelukkig bijna weekend.

13. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Gisterenavond nog gewogen....3,5 kilo erbij :(, gaat nu wel erg hard, maar dat ligt echt aan mijn snoeplust en eetlust, dus moet maar eens een beetje gaan opletten. Want in dit tempo gaat het echt te snel.

Volgens de berekening mag ik 14 kilo aankomen....

14. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Goedemorgen!

@Gewicht, ik ga zo maar es wegen. Ben benieuwd! En ik mag 14 kilo aankomen. Vind ik netjes hoor.

@All fijne dag!

15. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Hoi allemaal,

gewicht, ik mag volgens die site 11 kilo aankomen, heb er nu 3 bijzitten. Bij Levy ben ik ook zo'n 12 kilo aangekomen dus denk dat het in mijn geval wel klopt.

slapen, ik sliep ook altijd op mijn buik, maar vindt dat nu niet meer prettig. Slaap nu op mijn zij met een voedingskussen tussen de beentjes, zeer prettig.

Daffie, veel succes met kast en commode!

Nieuwe auto, ik weet niet meer wie het was, maar veelplezier met de nieuwe auto vandaag!

Wij zijn de kinderkamer leeg aan het halen, wat een werk.... We hadden een buro tegene de muur gemaakt, en dat hadden we dus heel goed vasstegmaakt..... Komt goed!

16. seyla

seyla Actief lid

29 aug 2008
    173
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Beetje laat misschien, maar ik wil me toch ook aanmelden als februari 2009 mama.
    Mijn naam is Seyla, 39 jaar en 16 februari verwacht ik mijn tweede kindje. Mijn dochter is nu 10 jaar.
    Ik heb al wel eens stukjes meegelezen hier, maar het waren al zoveel pagina's en mensen dat ik eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer zag :oops:

Groetjes, Seyla

17. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    @seyla, welkom en gefeliciteerd.

18. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hallo allemaal,

Daar ben ik weer even vanaf mn vakantieadres! :D Net een week naar Kroatië geweest, daar was het mega warm. Ben wel lekker in de zon geweest, maar heb me goed ingesmeerd en heb met mate gezond. Gelukkig geen zwangerschapsmasker gekregen. Nu zijn we weer in Oostenrijk, lekker nog ruim een week.

Met mij gaat alles verder prima, heb het kindje helaas nog niet gevoeld. Ik hoop er wel steeds op, maar hoe meer je erop let, hoe minder je het zal gaan voelen waarschijnlijk.... ach ja, afwachten maar. Heb het idee dat mn buik niet echt meer groeit, mn kont daarentegen neemt inmiddels echt gigantische proporties aan helaas.. :confused: :( echt, ik walg van mn achterwerk momenteel, maar ja, het moet maar...

Mijn schoonzus die 4 weken langer zwanger is dan ik, heeft inmiddels haar 20 weken echo gehad en ze krijgt... wederom een jongen! Heb nu helemaal sterk het gevoel dat ik wel een meisje moet krijgen, en gezien mn achterwerk zou dat weleens kunnen kloppen... :oops: :)

Ik ga nu even bijlezen... reactie volgt zo!
    Liefs

19. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ dikker worden... ik merk dat ik er ook moeite mee heb.. mn buik mag van mij groeien, graag zelfs! maar die kont, pfff... ik schrik ook erg van de kilo's als ik op de weegschaal sta (nu al ff niet gedaan ivm vakantie, dus na de vakantie krijg ik waarschijnlijk een hartverzakking :confused: ) want normaal gesproken kom ik echt zelden aan, maar ja, t hoort erbij...

@ medicatie. ik smeerde voordat ik zwanger werd af en toe een zalfje tegen eczeem, maar dat mag nu niet meer. Heb het bij de intake meegenomen naar de vk en zij heeft het gelijk voor me opgezocht. En kan het dus beter ff laten staan.

@ maatje, ik ga idd ook eens in de 4 wk naar de vk, vind het ook erg lang duren!

@ mobiel.. kun je op 1 oktober voor mij ook afspraak vk op de lijst toevoegen? heb die ochtend 20 wk echo en die middag dus gelijk controle bij de vk, druk daggie.. :D

@ Sinnamon, Miireii, hummelke sofie, Seyla en Rozz, welkom hier en gefeliciteerd!

@ Patriessie, kl*te van je auto, sommige mensen, grrr....
    Zie nu ook je foto's, mooi! We zijn even ver en hebben denk ik wel een vergelijkbare buik, alleen is mijn kont vele malen groter, echt niet in verhouding :confused:

@ Suske, ik hoop dat het met je gezondheid allemaal meevalt. Sterkte! En superleuk dat jullie weten wat de kleine frummel voor geslacht heeft!

@ Noppie, mooi figuur heb je joh! En je krijgt een mooi toetertje hoor!

@ Scoobje, ik slik VSM Puur mama zwangerschapsvitaminen

@ buikbanden.. ik vind die echt verschrikkelijk truttig! Ik ga er pas een dragen als ik een stylish verantwoorde heb gevonden, haha... Ze schijnen wel lekker te zitten, dus wie weet ga ik alsnog overstag hoor ;)

@ hoofdpijn, heb ik ook als ik druk ben geweest of moe ben, het enige wat dan helpt bij mij is slapen...

@ positiekleding, ik koop voornamelijk online bij bellyfashion.nl, daar heb je wel hippe positiekleding van oa mamalicious en queen mum. Vind de positiekleding bij oa Miss etam etc erg truttig, ook al ben ik zwanger, ik loop er het liefste nog wel enigszins modieus bij ;) Ook bij de hennes en esprit heb je een speciale zwangerschapscollectie.

@ Hummelke, ik hou persoonlijk niet zo van dubbele namen, maar als jullie Lilli-Rose mooi vinden moeten jullie dat vooral doen! De naam klinkt iig erg lief!

@ dayenne, mooie buik meis! je blijft voor de rest ook zo mooi slank!

@ Kim, wow dat is nog eens een buik zeg!

@ aankomen, volgens die berekening mag ik 15 kilo aankomen.. vind ik vrij veel, hoop het te beperken tot 12 ofzo, maar dat heb je niet helemaal zelf in de hand natuurlijk. Mijn moeder is bij mij en mn broertje maar 10-12 kilo aangekomen, dus hopelijk is het genetisch bepaald ;).

@ slaaphouding, ik kan nog wel op mn buik liggen, maar meer met een been opgetrokken zeg maar, dat ligt wel oke.

Zo, dit was het weer even voor nu.. meiden met echo's en afspraken, veel succes en plezier! Ik probeer komende week nog wel een keer online te komen!

Liefs vanuit Oostenrijk!

20. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Marriedgirl: zo, computertje gevonden op vakantie? Leuk dat je effe inchecked en veel plezier nog op je laatste week vakantie!

@ Hummelke: Mieke8 freelanced ook, maar die is 2 weken op vakantie.

gewicht: heb geen weegschaal. Mijn laatste schatting paar weken geleden was dat ik in vergelijking tot maart 2008 (nog niet zwanger toen) niets was aangekomen, woog toen nog 76 kilo. Heb nu wel de indruk dat ik wat aankom, eetlust is volledig terug. Ik ga me er niet zo mee bezig houden. Ik denk dat mijn lichaam het allemaal prima zal regelen. De laatste maand(en) schijn je uberhaupt niet veel meer te kunnen eten, omdat alles dan zo hard tegen je maag aandrukt.

Deel Deze Pagina