Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi allemaal,

Kimmie gefeliciteerd met je verjaardag! Wel kl*te dat je fiets is gejat...

Iedereen die morgen de 20-weken echo heeft heel veel succes en ik hoop morgen alleen maar positieve verhalen te horen!

2. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Voor alle meiden die zich n beetje zorgen maken: Sterkte! Het komt vast allemaal goed. En je een beetje zorgen maken, daar is nix mis mee, maar haal je geen gekke dingen in je hoofd. (doe ik dat ook niet :) ;) )

Morgen heb ik ook de 20 weken echo. Kijk er eigenlijk vooral naar uit. We hebben al een voorproefje gehad dus maken ons weinig zorgen.

Ik voelde ook eerst af en toe plopjes en soms ook zo bijna een hele dag niets. Nu inmiddels wel vaak. Zelfs als ik mn hand op mn buik leg voel ik af en toe een schopje als ik geluk heb. Vanmorgen weer en toen heb ik snel de hand van mn vrouw op mn buik gelegd en toen voelde zij het ook. Wij helemaal gelukkig en op onze roze wolk natuurlijk! :)

Voor wie het betreffen, veel plezier bij de echo's morgen!

Gr, S

3. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Spannend de 1e paar 20 weken echo's ben morgen heel benieuwd naar jullie verhalen :)

4. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Sorry dat ik niet kan reageren op al jullie verhalen.

Wil wel de meiden die morgen voor de 20 wken echo gaan succes wensen.

5. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ karina: Was inderdaad niet de bedoeling om je bang te maken.. Maar er zit inderdaad zoals Vaam ook al zei verschil tussen onzeker zijn in de trant van: zal alles wel goed zijn? of zeker weten dat er wat mis is.. Vaak is jouw gevoel het juiste, en heb je veel overredingskracht nodig soms om mensen duidelijk te maken (zoals een huisarts) dat je zeker weet dat er wat is en dat je je niet met een kluitje het riet ingestuurd wilt worden!
    Dat wat Tim heeft is dus ook niet zichtbaar op een echo, dus ook niet zo gek dat ze destijds zeiden dat ik een gezond kindje zou krijgen.. Een leverbiopsie was er voor nodig om te bevestigen dat ik gelijk had en hij daadwerkelijk wat mankeerde..
    Nu moet je natuurlijk straks als je kindje geboren word niet gelijk bang worden als je kindje geel ziet, want geel zien bij een pasgeboren baby komt namelijk heel veel voor en is eigenlijk niets ernstigs, vele kindjes zijn geholpen door een blauwe lamp of veel in het zonlicht liggen ;) Bij Tim waren er gewoon meerdere factoren waardoor ik wist dat er iets niet goed was..

Mij is ook gevraagd door de vk of ze extra controles konden doen tijdens deze zwangerschap door middel van extra echo's enzo, maar dat heeft dus weinig nut in dit geval.. Wel zijn ze op de hoogte dat er in mijn kraamtijd goed gelet moet worden op de kleur van de baby...

Een mooi voorbeeld van hoe mensen kunnen reageren:
    Op controle bij het consultatiebureau (van de wijkverpleegkundige) kreeg ik de opmerking: Oh, wat heb je een mooi bruin getint kindje!
    Ik: Nee hoor, dat is geel
    wijkvepleegkundige: Nee joh, hij is mooi getint hoor
    Ik: NEE hij is niet getint hij is GEEL! Hij heeft namelijk een leveraandoening!
    wijkverpleegkundige: Oh? Echt waar? Jeetje dat wist ik niet..
    Ik: Tja, dan moet je maar luisteren als ik zeg dat hij niet bruin is maar geel, nu weet je waarom je niet zelf conclusies moet trekken, maar moet luisteren naar de ouders! :evil:

@ Noppie: Meis het is nu nog niets om je zorgen over te maken, ik voel mijn kindje de ene dag wel en de andere dag ook niet, het word straks steeds regelmatiger dat je je kindje gaat voelen en ook steeds duidelijker.. Pas later in je zwangerschap moet je je kindje dagelijks voelen ;)

6. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Je hebt ook wel gelijk hoor vaam. Er zit zeker een verschil in. Het is meer dat het nu allemaal bij elkaar komt. De val van de trap, dat onbeschrijfelijke gevoel in mijn buik, en dan het mailtje van mobiel. Ik neem haar niets kwalijk hoor, ergens weet ik ook wel dat ze gelijk heeft. Maar na een ongeruste nacht en dag komt het net allemaal iets anders over.... Of klinkt dat het dom?

En ik blijf dat gevoel in mijn buik houden. Misschien is het wel bandenpijn hoor, ik heb werkelijk geen idee. Dit ook omdat ik het eigenlijk nog niet gevoeld heb in 17weken zwangerschap. Als de verloskundige me morgen de bevestiging geeft dat het allemaal goed zit dan geloof ik het ook en dan zal het er wel bij horen en ga ik me geen zorgen meer maken....( :) ;) )

7. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Weet ook wel dat het niet je bedoeling was om me bang te maken. En ik neem je ook niets kwalijk hoor meis, zeker en absoluut niet! Het is meer na een ongeruste nacht en dag dan komt heel anders over... Maar dat ligt zeker niet aan jou!
    En ik ben ook blij dat je zo eerlijk bent. En in mijn eigen eerlijkheid en realiteit weet ik gelukkig dat je (voor)gevoel 9 van de 10x het beste is!

8. Talitha

Talitha Lid

9 mei 2007
    78
    0
    0
    Hoi meiden,

Hoe is het met jullie allemaal? Ik hoop dat het goed gaat met jullie zwangerschappen en dat jullie er lekker van genieten!
    Na vorige week een lief berichtje te hebben gehad van febr. 21, met daarin alle berichtjes die jullie voor mij op het forum hadden gezet, heb ik besloten weer eens even te komen kijken.
    Wij zijn nog steeds bezig met onderzoeken en hebben dus nog geen duidelijke diagnose mbt de afwijking die ons kindje heeft. Een aantal zeer ernstige afwijkingen zijn inmiddels al wel uitgesloten, maar de volledige uitslag van de vruchtwaterpunctie moet nog komen. Volgende week hebben we ook weer een uitgebreide echo.

Nou, weet verder even niet zoveel te zeggen eigenlijk. Ben benieuwd te horen hoe het met jullie gaat.

Groetjes,

9. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Thalitha fijn dat je weer terug bent :D

10. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hey Talitha!

Wat leuk dat je even komt kijken en tuurlijk leven we met je mee! Jij bent en blijft 1 van ons!
    Ik heb veel bewondering voor het feit hoe je ermee omgaat en hoe jij en je man er doorheen slaan... Respect!

11. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Heeej Talitha!

Fijn dat je weer even langs komt! Je wordt hier zeker gemist hoor ;).

12. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Hey Talitha,

Fijn dat je weer even komt kijken meis :D
    Moet behoorlijk slopend zijn al die onzekerheid rondom de gezondheid van je kindje.. Wel fijn dat ze een aantal ernstige afwijkingen hebben kunnen uitsluiten, moet toch ook weer een klein rustpuntje geven in al je zorgen denk ik?

Sterkte ;)

13. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Hee meiden, ik bedenk me net dat DutchAngel voor het laatst op 8 aug heeft gereageerd. Daarna niet meer...
    Weet iemand meer over haar?

14. shy

shy Actief lid

21 apr 2008
    106
    0
    0
    Harderwijk
    Lieve Februari mama's,

Wie kan mij vertellen wanneer je nou precies alleenstaande moeder bent.

Ik snap dat als je geen relatie hebt met de vader van je kind dat je dan alleenstaande ouder bent...

Maar wat nou als je wel een relatie met de vader van je kind hebt, maar jullie niet in een huis wonen, dus niet op hetzelde adres ingeschreven staat?

Of dat je wel een relatie met de vader van je kind hebt, jullie ook samen op een adres wonen, maar door omstandigheden niet beide op adres staan ingeschreven.

want aan erkenning van je kind, betekend niet dat je samen een relatie hebt, waar kun je dat dan aan zien, behalve als je getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt?

Zelf heb ik op dit moment geen relatie met de vader van mijn aankomende kindje, maar stiekem hoop ik toch nog dat alles ooit goed komt, als zal dat tijd nodig hebben. Voor mezelf betekend dit dat ik alles heb geregeld als alleenstaande ouder. Zo krijg ik bijvoorbeeld straks als mijn kindje geboren is alleenstaande oudertoeslag van de IB-groep wat ik kan aanvragen. Ik kan mij niet inschrijven op het adres waar ik woon omdat ik in een vakantie bungalow woon.

Liefs Shy

15. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hey meiden!

Ik ga mijn broodjes voor morgen smeren en dan lekker naar bed...
    Ik hoop echt dat morgen alles goed is met ons kleintje. Ben er echt een beetje bang van eigenlijk...

Zodra ik terug ben laat ik zo snel mogelijk wat van me horen. Ik hoef pas om 19.30, maar jullie horen van mij!

Slaap lekker allen en tot morgen!

Liefs
    Karina

16. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Karina: lekker slapen en morgen wordt je vast gerustgesteld. Je hebt gewoon een flinke klapper gemaakt, waardoor al je spieren eventjes een ruk hebben gekregen, van schrik staat je baarmoeder even op scherp. Komt vast helemaal goed meid!

@ Talitha: heel fijn dat je wat van je laat horen! Succes volgende week and keep us posted ;) . We leven met je mee!

@ Shy; ik weet de antwoorden op jou vragen niet, maar zolang jou relatie nog uit is lijkt het me een slimme zet zoals je nu alles geregeld hebt. Het enige wat ik weet is dat als jouw ex na een bepaalde datum het kind alsnog wil erkennen, dat dat wel kan, maar het wel een paar 100 euro kost.

@ Dayenne: ik dacht dat mijn buikgriep over was, want gister ging het goed. Maar nee hoor, vanmorgen weer fikse krampen en vanavond na het avondeten toch weer kramp en diarree :cry: :cry: :cry: . Voel me dan ook heel naar in mijn buik de hele dag. Baal er echt van...

@ mobiel: thanx voor de support t.a.v. het wel en dan niet weer niet voelen van de plopjes en de blubjes!

Iedereen met een echo morgen heel veel succes!

liefs
    noppie

17. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Noppie he bah meid bij jou ook nog niet over...Vervelend is dat he! :( Ik hoef op zich niet vaak naar de wc, maar heb wel de hele tijd krampen. En als ik dan moet, dan is het diarree.
    Ik voel me ook heel naar ja...Heb jij ook een weeïg gevoel in je onderbuik wat doortrekt naar de onderrug?
    Sterkte in ieder geval met je buikgriep!

@Iedereen die morgen een echo heeft; veel plezier en succes!

Ik heb pas om 14.20 de 20 weken echo, dus ik zal morgenvroeg ook nog wel even langskomen ;).

Slaap lekker iedereen.

18. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Goedemorgen meiden!

Ik wil iedereen een fijne dag wensen en de meiden die 'eindelijk' hun 20-weken echo hebben, SUCCES!

Liefs
    Karina

19. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    mogguh!

@Thalita, fijn dat je er weer bent meid! Knap hoe jullie met alles omgaan. Veel succes met de echo!

@ 20 weken echo... iedereen die de echo vandaag krijgt veel plezier... en succes met de zenuwen!

@ voelen heb gisteravond het kindje voor het eerst voelen schoppen toen ik mijn hand op mn buik legde :D:D:D

Ik moet nu werken... fijne dag allemaal!

20. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Ik ben erg lang niet geweest omdat mijn internet het niet deed. Nu blijkt mijn draadloos ontvanger van de pc kapot te zijn. Ik heb nu een tijdelijke andere ontvanger er aan gekoppeld, maar volgende week nemen ze hem mee om op te schonen en te kijken of hij dan weer werkt.

Ik ga dus niet helemaal bijlezen.. zijn volgens mij wel 100 pagina's.
    Heb ik iets bijzonders gemist?

HIer gaat alles goed. Ik heb wel erg veel last van zwangerschapsjeuk.. en geloof me van jeuk kun je echt gek worden. Ze willen dit bij de VK wel goed in de gaten houden. Het kan namelijk dat je lever allergisch reageerd op je hormonen ofzo.. na ja, het zal allemaal wel denk ik maar. Ik voel me verder prima.. heb weer energie en verder echt nergens last van. Dus we zien wel. Het enige nadeel is dat ik misschien medisch moet bevallen in het ziekenhuis. Maar heb nog niet zo veel zin om daar allemaal over na te denken als ze nog niet eens zeker weten waar de jeuk vandaan komt. Ik denk zelf namelijk iets heel anders.
    Ik loop mijn hele leven al bij de huidarts (dermatoloog) vanwege van allerlei huidallergieen. Sinds 2 jaar heb ik pas de producten gevonden waar ik geen jeuk van krijg en dus een rustige huid (niet opgengekrapt enzo) Vaak veranderd dat als je zwanger bent. Misschien kan ik daar nu ook wel niet tegen en is dat gewoon de oorzaak van de jeuk. Ik wacht dus gewoon af.

NOu, ik ga weer verder genieten van mijn zwangerschap. Zijn er mensen die ook nogsteeds niks voelen in de buik? Ik voel echt niks hoor... Ik weet ook niet wat ik moet voelen.

Groetjes Anne

Deel Deze Pagina