Goedemoguh, Zijn er hier meiden die ook nog zo slecht naar de wc kunnen? pfff voel me dubbel opgeblazen! Vorige week zei ik dat ik 2 weken lang last had van steken etc.. nou dat is dus echt bandenpijn geweest, mijn buik was in 1x ook zo vreselijk hard gegaan en nu het gevoel dat ik weer ff stil sta. Nu heb ik nog een kwaaltje, last van af en toe een bloedneus )bloedstukjes die meekomen als ik mijn neus snuit, meestal als ik uit de douche kom en daarna mijn neus ga snuiten... bijna dagelijks hebben meerdere hier last van? Denk zelf dat het geeen kwaad kan maar geef het volgende week toch maar ff aan de vlos aan...
@ Anne: welcom back! Balen van die jeuk, kan je echt gek van worden ja, ik heb zelf exceem, dus weet wel wat je voelt . @ Dayene: wel een weeig gevoel de hele dag, maar meer rond mijn maag-regio....... Beeeeehhh, ben er net weer mee opgestaan. Jij ook sterkte! @ Axi: leuk dat je je beebje hebt voelen schoppen! Iedereen veel echo-succes!
@ axioma Super gevoel he @ Anne Welkom terug. Vervelend van die jeuk meid. Hebben ze erg geen zalf voor dat de jeuk iets minder maakt? @ Karina Hoop dat je goed geslapen hebt. Hoe laat mag je naar de vk? Meiden voor de 20weken echo succes vandaag.
Goedemorgen! @Anne fijn dat je er weer bent! Vervelend die jeuk . Kan je niet iets gebruiken wat wel in de zwangerschap mag? Ik weet hoe vervelend het is, vriendlief heeft zware exceem. Dus ik weet ook hoe lastig het is om een goed werkend zalfje te vinden (vriend is 21 en nog steeds op zoek) maar ik hoop dat je toch iets vind wat werkt! @Noppie, ja dat bij mijn maag heb ik ook. Maar goed nieuws..! Vanochtend eindelijk weer een beetje vastigheid . Nog wel aan de dunne kant, maar lang niet zo erg als eerst. Ik hoop dat het hier de goede kant op gaat. @Axi, geweldig dat je de beeb hebt gevoeld! Machtig mooi gevoel is dat he . @Iedereen, bedankt voor de succes-wensen! Blegh ben zo zenuwachtig!
Goeiemorgen weer! Anne, wat irri die jeuk. Kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt. Maar waarom moet je medisch bevallen dan? Toch niet vanwege de jeuk? Jammer dat je de beeb nog niet voelt, is echt zo geweldig. Ik voel m nu echt iedere dag en steeds vaker, echt een druktemakertje! Maar het schijnt dat als ie strax echt harde trappen gaat uitdelen, dat het best vervelend kan zijn. Dus misschien heb jij daar dan weer minder last van! Maar als ie eenmaal echt begint, kun je er niet meer omheen hoor, dan weet je zeker dat het je kindje is en niet je darmen! Patries, ik heb dat ook, die bloedstukjes. Hoort bij de zwangerschap, je slijmvliezen zijn veel beter doorbloed. Je kan ook echt bloedneuzen ervan krijgen. Ik heb het al sinds het begin van de zwangerschap, verstopte neus en bloedstukjes. Verder kan ik ook wel slecht naar de wc. Tenminste, dat het redelijk hard is en voel ook vaak druk daar beneden. Komt wel bijna iedere dag iets uit, dus ben verder niet verstopt ofzo. Ben alleen bang dat ik een aambei krijg, omdat ik die druk steeds voel, dat lijkt me zo rot ...! Karina, heel veel succes vandaag. Er zal vast niets zijn, want je voelt je kindje toch nog, en geen bloedverlies? En iedereen met de 20 weken echo vandaag (dat zijn er nogal wat geloof ik he?!) heel veel succes en ben ontzettend benieuwd naar hoeveel jongetjes en meisjes het blijken te zijn! Vanavond kunnen we de stand opmaken! xx
Meiden met de 20 weken echo heel veel succes vandaag Wat leuk dat de meeste al de kleine voelen ik voel niks jahhh maar jah vinden jullie het gek met die dikke vet lagen en ook nog eens een placenta aan de voorkant Ik lees elke dag mee. Maar reageer niet echt veel omdat ik op mijn werk zit sorry dames
@Thalita fijn om weer iets te kunnen lezen van je. Wel goed dat de ''erge'' afwijkingen al buitengesloten zijn. Ik wens jullie heel veel sterkte. we denken aan je
Het medisch bevallen is alleen als de jeuk vanuit mijn lever komt. Het kan zijn dat je lever allergisch reageerd op de zwangerschapshormonen. En dan is dat beter geloof ik.... Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat het gewoon aan mijn gevoelige huid ligt en dus niks met mijn lever te maken heeft. Dan zou ik me toch ook niet zo goed voelen? Denk ik. Er zijn van allerlei zalfjes hoor. maar allemaal met hormonen er in en dat mag niet tijdens de zwangerschap. HEt enige wat een beetje helpt is after sun, daar zit een soort kalmerende koeling in... dus lang leve de after sun.. haha. Nou, ik ga eens wat huishoudelijk werk doen hier.. het is behoorlijk nodig. Groetjes Anne
@ Sucre: Heel veel succes en sterkte. Ik hoop dat je snel goed nieuws hebt incl een mooie banner @ maka123: mooi buikje, maar nog zo heerlijk klein. Lijkt mij wel tijdens de vorige zwangerschap. Nu gaat het ineens een heel stuk sneller. @ miireii: gefeliciteerd met het vinden van je droomhuis! Ik hoop voor je dat je alles rond krijgt. En dan lekker met de kinderkamer bezig @ martine: veel succes vandaag bij de gynacoloog @ kimmie29: gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk werd het (na de gestolen fiets) toch nog een echt leuke dag? Het zonnigte weer had je gelukkig wel mee. @ noppie: sinds week 16 voel ik de kleine en als er dan ineens een dag rust is in mijn buik, was ik meteen bezorgd. De laatste dagen voel ik de beeb gelukkigt elke dag: is een behoorlijke druktemaker volgens mij @ Karina82: heel veel sterkte vandaag! Ik duim voor je dat alles helemaal goed is. Gisteren zelf naar de vk geweest en alles was goed. Het hartje klopte prachtig. Moest wel lachen want de vk moest regelmatig 'op zoek' omdat de kleine weer wegzwom Omdat ik tijdens de eerste bevalling nogal wat bloed verloren heb (was een vreselijke bevalling jammergenoeg - 5 uur lang duurde de persfase), mag ik misschien niet thuis bevallen. Zeker weten doen ze het nog niet, want er staat in mijn dossier van toe niet genoeg info (was 11 jaar terug; pre-computer ) Hopen maar dat het toch gewoon thuis mag. Over de kamertjes: shoppen jullie eigenlijk een helemaal nieuw kamertje in 1 winkel bij elkaar? Of zijn er ook die losse spullen van verschillende winnkels/markten etc en een mix van oud en nieuw bij elkaar zoeken? En wat voor kleuren en stijlen zijn favoriet? Ben gewoon erg nieuwsgierig Ons babykamertje is een kleine 2 bij 3 meter. Maar ik hoop dat we nog op tijd een leuk huis vinden mét een wat groter kamertje. Over de inrichting ben ik nog niet uit; ik ga binnenkort eens een moodboard maken en wat foto's verzamlen/maken van dingen die me leuk lijken. En dan lekker shoppen Succes iedereen vandaag die een 20-weken echo heeft. Ben erg benieuwd naar de verhalen en hopelijk de foto's. Groetjes, Seyla
heey alle februari mama's! hier is alles oke. mijn zenuwen zijn al wat minder geworden voor vanmiddag, maar ik moet ook pas om 16.00 daar naartoe voor een echo dus ja dan kunnen de zenuwen echt nog wel komen.. het kleintje schopt ondertussen vrolijk verder en mijn mannetje kan niet van mijn buik afblijven! gisteravond was ik kapot! ik was zo moe en dan heb je die lieve kerel van mij die constant in mijn buik zit te prikken zodat het kleintje gaat schoppen en dan lig ik weer de hele nacht wakker :O ahaha naja word nog wel erger straks denk ik.. heb helaas nog geen bericht gehad van het huisje maar dat is ook wel een beetje vroeg.. hoop dat ik morgen te horen krijg of het bod wordt geaccepteerd.. @Noppie: ik voel mijn kleintje ook niet elke dag hoor.. heb het ook gevraagd aan de verloskundige en zij zegt dat het normaal is en dat je ongeveer vanaf week 25 het kindje dagelijks moet voelen.. dus maak je geen zorgen! ik moet eerlijk zeggen, zelf vind ik het ook eng hoor! @seyla: wij hebben niet eens geshopt voor de kinderkamer! wij hebben een complete kinderkamer gekregen en alles past bijelkaar.. maar ik denk dat als ik het niet gekregen had dan was ik ook wel winkel in, winkel uit gegaan om te kijken wat het mooiste was.. kan namelijk toch nooit in 1 winkel slagen..... nou hopelijk heb ik het weer een beetje bij gewerkt.. kan nooit want dat gaat zo ontzettend snel hier haha! maar iedereen die de 20 weken echo heeft heel erg veel succes! hopelijk krijgen we veel goede berichten! groetjes Mireille
Nou, de kruimel is voor het eerste examen geslaagd. Alles was goed qua 20 weken echo. Of 'Geen grove afwijkingen waargenomen' zoals de echoscopiste (toevallig ook onze vlk) zo mooi schreef op het formuliertje. Omvang hoofdje was prima, omvang buikje ook. Hartkamertjes helemaal goed en alle belangrijke slagaders en aders. Niertjes ok. Geen hazelipje. Oogkasjes mooi symetrisch. Beentjes en armpjes hebben alle botjes en geen klompvoetjes. Inhoud in de blaas en de maag dus ook ok. Huid op de rug gesloten over de wervels en een mooi neusbeentje. Das zo'n beetje wat ik onthouden heb. Owja, ook de hersentjes van top tot werveltjes kunnen zien. Is allemaal erg mooi om te zien dat het er op en aan zit. Leuke was dat er een stagiere bij zat dus we kregen wat extra uitleg en een superlange echo. 1 foto kwam wat verkreukeld uit het apparaat dus we kregen nog een extra foto ook. Zet er zo 2 in mn album. Het geslacht hadden we vorige week al gehoord en was zo goed als zeker alleen nu hield onze kruimel er telkens een voetje voor dus hebben het niet nog een keer kunnen zien. Maar ik denk dat het wel klopte. En bij de vlk hebben ze een echo apparaat en we krijgen elke controle weer een echo dus ze heeft beloofd dat we volgende keer weer gaan kijken of we het nog een keer kunnen zien. Ik hoop dat de rest ook zo'n mooie en positieve echo krijgt! (*duikt bedje in na nachtdienst en 20 weken echo GAAP!)
@Suske wat een super mooie echo en wat super de super goed dat alles goed is Nu wij nog met de rest hihi
@Thalita Meid, ik heb best vaak moeten denken aan jouw verhaal en zeker vandaag komt het allemaal boven wat je hebt gehoord en gelezen hier op het forum. Natuurlijk ben ik blij dat de kruimel in mn buik t ok doet, maar mijn gedachten zijn ook bij alle knokkende ukkies die het de eerste paar maanden minder makkelijk hebben daarbinnen. Veel sterkte gewenst aan die kleine bikkels en hun ouders! Gr, S
Weten jullie misschien waar ik die hele set kan kopen en rond welke prijzen ze zijn? Het liefst wil ik het via internet bestellen. Maar andere winkels omstreken rdam zijn ook welkom. Wij hebben zo'n set gekocht , die bestond uit : thermoBad Luieremmer 2 Zeepdispencers Zwitsal schuimbad Zwitsal Shampoo Badthermometer Schaartje in etui Kapset waskussen Geïntregreerd afvoersysteem inclusief afvoerslang Badcape 75x80 cm op internet vind ik die thermo bad etc wel maar alles los en ik wil liever in een keer die hele set
Hee meiden, even snel vanuit mijn werk. Eerste dag na de vakantie, dus eigenlijk veel te druk..... Ik wil toch nog even snel iedereen sucees wensen met de 20 weken echo's vandaag, dat waren er verschillende! Ik lees vanavond wel verder bij om te kijken hoe het bij iedereen gegaan is!
Hey meiden, na een nacht erg slecht geslapen te hebben, is de 20-weken echo achter de rug en.....het was GEWELDIG! Alles zit erop en eraan en zit op de juiste plek. Hersentjes zijn mooi gevormd, geen open ruggetje of hazenlipje. Maagje, blaasje en niertjes zijn prachtig aanwezig. Alle belangrijke bloedvaten doen het goed, hartje heeft de 4 kamers die het nodig heeft en de klepjes werken prima. De echoscopiste liet zelfs een aantal dingen en 4d zien, echt heel leuk! Ze (jajaja, het is een echte meid ) ligt nog steeds met haar neusje in de placenta te happen en lig voor in gewicht. Ze is nu 393 gram en dat is eigenlijk al het gewicht voor een week verder . Ze deed ook heel leuk de beentjes over elkaar toen ze probeerde het geslacht goed te bekijken haha....nu al netjes opgevoed en niet tussen de benen laten gluren. We hebben weer een hele rits foto's meegekregen en die zet ik er morgen wel even op. Nu eerst appeltaart op onze super 3e trouwag! Mijn dag kan echt niet meer stuk! Dikke knuf van Daffie