@ Vaam; hmmmmm, jij hebt een flink resistent bacterietje te pakken zeg! Ik heb bij vlagen ook dat ik drie keer achter elkaar naar de wc moet. Heb vooral het idee dat bm dan op mijn blaas drukt. Vooral erg als ik ga fietsen: dan moet ik echt direct weer naar de wc . Mijn schoonzus zweert overigens bij die cranberry-tabletten, dus wie weet ook iets voor jou?
@Karina, ja ik had al het idee dat het mijn meisje is die op mijn blaas drukt. Ik voelde haar namelijk vanochtend heel laag trappen, en net vandaag moet ik veel vaker naar de wc dan normaal. Wel heel vervelend, want zodra ik van de wc af ga heb ik het gevoel dat ik weer moet. Morgen moet ik mijn urine naar het ziekenhuis brengen om op kweek te zetten. Misschien dat daar dan iets uitkomt. Want een beeb kan toch niet zorgen voor steken tijdens het plassen? Of een branderig gevoel? Of kan dat wel? Maar dank je wel voor de tip, ik zal es anders gaan liggen . @Moedergevoelens *zucht* praat me dr niet van. Word er soms knettergek van . Ik had vandaag het gevoel dat ik het hele huis moest opruimen en schoonmaken. Echt nesteldrang...ik móest en zou het huis veilig en mooi maken. Tis me helaas niet gelukt door de pijn in mijn bekken, maar anders was ik helemaal los gegaan. Verder heb ik sinds gister vooral dat ik het echt begin te beseffen dat er een mensje in mij groeit! En dat het míjn dochter is. En goh wat voel ik me trots zeg. Ik hou zo vreselijk veel van haar. Het is een heel intens gevoel. @Sinnamon maak je geen zorgen! De meesten voelen hun beeb rond de 20 weken. Wacht rustig af, en ik weet zeker dat jij je beeb binnenkort voelt! @Maka mijn vriend was gelijk vanaf het begin ook helemaal verliefd. Maar nu helemaal, nu hij weet dat het een meisje is . Hij wilt haar nu al helemaal gaan verwennen haha. De lieverd. @Cranberry-tabletten, die ga ik dus mooi halen he!
Hi meiden, Sorry ben er al weer eventjes niet geweest en heb ook geen tijd om terug te lezen, maar wil het leuke nieuws toch graag met jullie delen: ik krijg een ZOON! (afgelopen maandag te horen gekregen) Ter info: Mijn gevoel zei heel sterk dat ik een dochter droeg, maar dat moederinstinct van mij is dus blijkbaar nog niet zo sterk ontwikkeld hahaha! Het klopt wel met de chinese kalender! (ook al geloof ik daar zelf niet zo in) Ik wilde heel graag een meisje, maar ik meen het serieus dat nu ik weet dat ik een zoon krijg, ik me opeens heel trots en speciaal voel en het heel stoer vind, zo gek (maar dat zal andersom vast ook wel zo geweest zijn) Het belangrijkste van alles is dat hij tot nu toe KERN gezond is en mijn vriend viel het op dat hij een grote piemel heeft en de gynacoloog beaamde dat met: het is idd een flinke whahahaha.... mijn vriend helemaal trots... ach ja, mannen he Het enige is dat ik op streng dieet moet omdat ik al ..schrik niet.. 10 kilo aan ben gekomen! Maar het zit allemaal bij mijn buik, verder ben ik niet aangekomen, dus ik maakte me niet druk en d8, ik zie na de bevalling wel weer hoe ik dat eraf krijg, maar ze zijn bang dat ik al diabetes heb (krijg nog testen) en anders zeker krijg en dat mijn baby veel ste groot word en dan moet ik keizersnede Daar had ik dus geen idee van, het was een goede wake up call! Ik snoepte en snackte de laatste tijd echt veel, maar daarnaast zorgde ik voor vitaminen door een fles verse jus per dag te drinken, een bak witte druiven en een bak vers kant en klaar fruit uit supermarkt, maar dat mag dus allemaal niet! Er werd me verteld dat veel vrouwen daarmee de mist ingaan, dat er veel ste veel suikers inzitten. Nu eet ik elke ochtend een bak melk met cornflakes, in de middag 2 a 4 br boterh. met mager beleg, tussendoor wortels, eierkoeken en 1 evergreen en 2 appels per dag (meer dan 2 stuks fruit mag niet) en drink alleen nog maar water en thee en mag maar 1 glaasje jus per dag Ik d8, ik vertel het hier ff uitgebreid, misschien hebben sommigen van jullie er ook wat aan. Verder gaat het heel goed met me, heb alleen een erg lage bloeddruk 90 over 55, dus word in de gaten gehouden en ben vaak erg moe, maar komt geloof ik ook daardoor... verder mag ik niet klagen! O ja, en mijn placenta ligt ook voor, daarom voel ik de baby nog niet zo duidelijk Ik probeer snel weer mee te lezen en te reageren!
@ iedereen met blaasontsteking: Vreselijk gevoel, dus veel sterkte ermee. Ik heb er zelf ook heel erg veel last van gehad, maar kreeg toe deze tip van een vervangende huisarts: zodra je vermoed dat er iets mis is (dus liefst zo snel mogelijk) starten met het drinken van heel veel puur sinaasappelsap. Niet gewoon een glaasje per keer, maar echt flink doortanken (totdat je eigenlijk geen sinaasappelsap meer kan zien ). Ik had mijn twijfels, maar sindsdien heb ik nooit meer antibiotica nodig gehad (tot nu toe -even afkloppen-). Bij mij werkt dit super veel beter dan cranberrysap/tabletten (daar ging het bij mij meestal wel wat beter van, maar over ging het niet). Hoop dat iemand anders er ook wat aan heeft.
Daffie: ze is prachtig Amor: gefeliciteerd met jullie zoon! Leuk! Fijn dat alles goed was en die reactie van je vriend snap ik wel, zou mijn man ook gedaan hebben Mijn bloeddruk is nog iets lager, onderdruk is 50 en red me tot nu toe prima met dropjes en buillonnetjes. Maar soms voel ik me idd erg licht in mijn hoofd. bedankt voor je verhaal over de kilo's! Ik ben al ruim 7 kilo aangekomen en ook het meeste aan mijn buik. Zal het met de VK overleggen als ik daar ben volgende week! Thnx
Hebben jullie trouwens als kinderopvang geregeld? Wij zijn vandaag gaan kijken bij 2 kdv's en hebben bij eentje een zeer goed gevoel! Dus dat wordt hem waarschijnlijk. Ik verbaas me dat ik nog niets heb gelezen over de kabinetsplannen hier trouwens Heb uitgerekend dat we zo'n 50 euro per maand kwijt zijn aan KDV (1 dag in de week). Dit reken je hier uit: http://www.minocw.nl/berekeningkinderopvang/ Ouderschapsverlof wordt verdubbeld, daar ga ik heerlijk van genieten! Misschien interessant voor de mama's die niet zoveel verdienen : http://www.jeugdengezin.nl/dossiers/kin ... efault.asp
Daffie Wat een mooi meisje. Dat is toch 3d. Nu krijg ik helemaal zin in dinsdag. Krijgen we een 3d echo. Hoop dat wij ook zulke mooie plaatjes krijgen. Valt mij op als ik rustig zit dan voel ik de kleine kriebelen in mijn buik. hihi heerlijk
Hoi Maatje, ik weet niet of ze overal met 3/4D kijken hoor, maar bij ons wel en dat was een leuke verrassing. Daffie
Daffie prachtige meid heb je! En wat gaaf joh 3D. Wist niet dat ze dat soms deden! Je hebt geluk . Mijn meisje is ook al zo knap (zie album voor foto's). Nu al zo'n lekker ding!
vindt het ook echt speciaal dat we een aantal 3D opnamen meekregen. Is zoveel echter meteen.... Dayenne, jullie meisje ziet er ook prachtig uit. Je bent vast net zo verliefd op haar als ik op mijn meisje hihi. Slaap lekker, liefs Daffie
Dank je wel Daffie! Joh je wilt niet weten hoe verliefd ik ben haha. Ben nog nooit zo verliefd geweest!
@ Amor gefeliciteerd, leuk zeg een jongen... En bedankt voor je uitgebreide uitleg, heb namelijk hetzelfde eetpatroon en kilo's vliegen er hier ook aan! snap nu waarom @Daffie gaaf zeg de 3d foto's
@Daffie Wij krijgen dinsdag een 3d echo. Daarom was ik zo blij met jullie mooie foto's van de kleine meid hebben we alvast een voor proefje gehad.
Ha, een jongetje erbij! Gefeliciteerd Amor! Daffie, wat leuk die 3d echo! En Dayenne, wat heerlijk dat je zo verliefd bent! Uk80, wij hebben ons ook al opgegeven voor een kinderdagverblijf. Maar ik ben er nog niet zeker van of ik (zeker in het begin) wel wil blijven werken... en weet ook nog niet eens of mijn jaarcontract wel verlengd wordt, waarschijnlijk niet. Volgens de calculator zouden wij 285 euro per maand voor kdv moeten betalen, voor 2 dagen in de week. Maar mijn vriend werkt als zelfstandige, en verdient nogal veel. Die calculator houdt daar volgens mij geen rekening mee. Heb nog niet helemaal kunnen uitvinden of en hoe je terug kunt ontvangen als je als zelfstandige werkt. Waarschijnlijk niet zoveel... En in dat geval gaat de kinderopvang richting de 500 euro per maand voor 2 dagen in de week! Beetje belachelijk als ik dan ga werken om de kinderopvang te betalen. Dus gezien dit alles ga ik waarschijnlijk de eerste 6-12 maanden lekker fulltime voor onze kleine zorgen Nou ja, de kleine staat iig vast ingeschreven. Als ik dan over een jaartje ofzo weer wil gaan werken, kan ie vast zo terecht! Jippie, vandaag precies 20 weken! En nog 4 nachtjes slapen voor de grote dag !
Hoi Meiden: Dafie en Dayenne: Gefeliciteerd allebij met een dochter erg leuk, en wat een mooi echo's Vaam: wat vervelend van de blaasonsteking, hopelijk gaat het snel over. Dayenne ik heb precies het zelfde gevoel als ik naar de wc geweest ben moet ik even later waar, volgens mij is de kleine tegen mijn blaas aan het trappen ik voel op die plek wel elke keer trapjes. Amor: gefeliciteerd leuk een zoon! Jeetje 10 kilo aangekomen ik ben nog niet 1 kilo aangekomen, Ik eet net zo als voor mijn zwangerschap. mijn buik wordt wel steeds dikker alleen mijn benen steeds dunner. Heb vanacht echt slecht geslapen om 3 uur moest ik plassen volgens mij heb ik daarna niet meer geslapen, zat me druk te maken om allemaal onzinninge dingen op mijn werk, en had de hele nacht last van hardkloppingen. niets aan. Iedereen die een echo heeft succes! groetjes Martine