Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    nooit ruzie maken is ook nooit goed. mijn ouders hadden dat ook. het leek altijd rozengeur en maneschijn, totdat ze zo uit het niets na 17 jaar gingen scheiden! nou dan maar liever ruzie toch!

2. Kim84

Kim84 Niet meer actief

Hier ook niet vaak ruzie en als er al strubbelingen zijn, zijn het volgens vriendlief de hormonen die als een tornado door m`n lijf gaan. Vandaar mijn bijnaam "hormoontje"..... :(

Morgen om 08.45 uur de 20 wekenecho. Moet errlijk bekennen dat ik wel de kriebels ervoor heb. Stel dat het nu wel opeens een jongetje blijkt te zijn, dan heb ik een probleem met de spulletjes die ik al heb gekocht! Of dat er iets niet goed is...
    Bij de pretecho 4 weken terug was alles helemaal top, maja zijn nu weer 4 weken verder...
    Het zal wel loslopen...

Ga nu weer verder Desperate Housewives kijken, gedachten even verzetten!

Fijne dag!

3. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Hoi Meiden

Feb21: bedankt, jammer dat je nog geen moedergevoelens hebt.
    Ik ken dit gevoel niet zo, ik ben dan ook dol op kinderen ik werk op een kinderdagverblijf, kon niet wachten tot ik zelf een kleine kreeg, toen ze eenmaal geboren was, werd het gevoel nog veel sterker ik had gelijk het gevoel ze hoort bij ons ik kon niet vertellen op wie ze nou precies lijkt maar ze was zo bekend net of ik haar al jaren kende.

Karina: wat vervelend van de ruzie, gelukkig is alles weer goed nu.

Fijn om te lezen dat er meer zijn die nog geen kilo gegroeid zijn, ben zelf ook nog helemaal niet gegroeid ondaks dat ik veel eet.

Maatje: Vervelend nieuws dat wil je gewoon liever niet horen als je zelf zwanger bent, Ik herken het wel in het begin van mijn zwangerschap, is ouders van een kindje bij mij op het werk dit overkomen (wel een hele duidelijk oorzaak, waar wij ons geen zorgen over hoeven maken)
    Toen de vader 's ochtens kwam vertellen wat er die nacht gebeurt was, bartse ik gelijk in tranen uit, mijn collega's wisten nog niet dat ik zwanger was die keken wel een beetje raar.
    Ik heb er toen de heleweek van wakker gelegen zo erg vond ik het voor die mensen, gelukkig heb ik het nu van me af kunnen zetten.
    Je hoort altijd wel zulke verhalen alleen lijkt het, vaker voor te komen als je zelf zwanger bent.

Iedereen die volgende week een echo heeft succes.
    moet heb woensdag de 20 weken echo.

Martine

4. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Kim, die bijnaam ken ik maar al te goed! Mijn man heeft me in de vorige zwangerschap zo genoemd en begint daar nu ook al weer mee. Ik vind het wel grappig. Als ik dan ergens over aan het mopperen ben, kijkt hij me aan en zegt zoiets van, ach, hormoontje het komt wel weer goed, en dan lig ik helemaal dubbel! :)

Maatje, Ik heb dat ook dat ik me dit keer veel meer zorgen maak dan de vorige keer. Misschien omdat je al gezegend bent met 1 gezond kindje dat je je nu onbewust wat meer zorgen maakt? Tenminste ik denk dat het (bij mij) daar qwat mee te maken heeft. Disndag hebben wij een echo bij de fontys hoge school in Eindhoven en dan zal ik toch weer blij zijn als ik zie dat alles in orde is! (daar ga ik in ieder geval wel van uit!)

5. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hey meiden!

Ik wil jullie nog even welterusten wensen!

Droom fijn!

Liefs
    Karina

6. seyla

seyla Actief lid

29 aug 2008
    173
    0
    0
    Lijkt me ook erg leuk :D

Vanaf afgelopen donderdag is mijn moeder hier aan het logeren. Leuk, maar geen moment de tijd om even achter de pc te zitten. Dus nu (midden in de nacht) maar even. Komt ze ineens de kaner in ... helemaal verontwaardigd dat ik zo laat nog op ben en dat ik mdeer rust moet nemen :) vond het grappig en irritant tegelijk.

Heb wel even snel de laatste pagina's doorgelezen: iedereen met een goede echo-uitslag gefeliciteerd, iedereen die binnenkort een echo heeft veel succes, Donna welkom hier & gefeliciteerd. (Super dat je spontaan zwanger werd! Jammer wl dat je die klachten hebt: succes ermee).

Moedergevoelens heb ik ook nog niet echt. Het voelen van de beeb vind ik fijn, maar tegelijk blijft het allemaal onwerkelijk.

Groetjes allemaal en welterusten

7. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Goedemorgen meiden!

Allemaal goed geslapen?
    Hier in ieder geval prima! Wat ik gisteren nog wilde vragen, hebben jullie wel eens last van harde buiken? Hier wel, ze zijn absoluut niet pijnlijk hoor en ook geen regelmaat maar het valt op. Vandaar...

Wilde iedereen een fijne dag wensen! Ben ik er vanavond weer!

Liefs
    Karina

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Harde buik. Heb ik heel soms zomaar. 's ochtends als ik net wakker ben eigenlijk bijna altijd. Tenminste, dan is mijn buik altijd harder en dikker..(?)

Vanavond om 20u de 20 weken echo! Oooh, we zijn zo zenuwachtig! Hopelijk is met ons kindje ook alles goed en zit hij/zij niet met de beentje over elkaar! We willen t echt zooo graag weten :)

9. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Iedereen succes met de 20 weken echo. Spannend

Gisteren avond is opoe overleden. Toch wel even een klap terwijl je weet dat het eraan komt. We zullen haar missen.

Morgen 3d echo Opoe zei dat het een meisje is zal wel geweldig zijn als ze gelijk had.

10. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @ Maatje gecondoleerd meid! En heel veel sterkte de komende tijd!

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden,

Ben weer terug van vakantie.
    Het was echt heerlijk en gevoelsmatig zijn we een maand weggeweest.
    Eerste week super mooi weer gehad, zelfs echt aan de warme kant +30°C.
    Voor de zeilcursus jammer genoeg weinig wind om echt praktijkdingen te oefenen, maar wel genoten op het water en het zwemmen in baaitjes.
    Tweede week, werd het weer wat minder, temperatuur kelderde enorm naar rond de 22-25°C, op zee met wind is dat best fris en natuurlijk hadden we daar qua kleding niet op gerekend :(
    's Nachts veel regen, storm en onweer gehad en overdag hiervan staartjes.
    Dus we werden wat dat betreft meteen in het diepe gegooid om onze cursus in de praktijk te brengen, soms zaten we 'm even te knijpen, maar het ging steeds beter.
    We waren trots op onszelf en zo ook onze mede groepzeilers en de leiding.
    Leuk hoor.

Ondertussen zitten de we alweer tegen de 20 weken aan, spannend.
    Morgen hebben wij de 20 weken echo, hoop heel erg dat het kleintje er goed voor ligt zodat we kunnen zien wat het is.
    Laat alles eerst maar in orde zijn, dat is het meest belangrijke.

Zag dat we ondertussen al ruim 40 pagina's verder zijn dan bij mijn vertrek.
    Zal wel wat terug lezen, maar niet alles hoor, dan ben ik de hele week bezig haha.

Maatje, gecondoleert met je oma.
    Voor iedereen die vandaag een echo heeft, veel plezier.

Daffie, hoe is de kinderwagen en het kamertje?

Oja, 2 weken lang Griekenland doet goed voor de ontlasting.
    2x per dag poepen dat was echt heerlijk, maar nu ik weer thuis ben lijkt er gelijk weer een stop ingepropt te zitten :evil:

12. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    @ gecondoleerd Maatje

@ 20 wkn echo good luck allemaal

Ikke is ziek boehoe... voel me zwaar k....
    Moet nog de hele dag werken :( snik
    Zere keel, hoofdpijn, misselijk en een zieke smaak in mijn mond....

13. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Patries beterschap

14. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Karina, vervelend dat je zo'n ruzie hebt gehad, maar vaak lucht het wel heel erg op! Mijn man wordt altijd heel stil als tie boos is, en zegt niets meer... oh en daar kan ik dus totaal niet tegen!

@HJ1977 tjong maar 1,5 kilo aangekomen met een tweeling.. netjes hoor!

@Kim84 en hoe was de echo?!

@Harde buiken, tja ik heb nog steeds geen idee hoe zoiets voelt. Gisteren een rustig dagje op de bank gehangen. En toen merkte ik wel dat ik soms onbewust mijn buikspieren heel erg aanspande... en als ik me daar dan bewust van werd kon ik ze daarna wel weer ontspannen. Heel raar...

@Mieke, welkom terug, jammer dat de 2e week het weer zo omsloeg. Maar dan is het inderdaad wel even heftig met zeilen ja!
    En dan morgen de echo....spannend!

@Patriessie, beterschap meid!

Zo ben voor mijn doen al heel actief geweest, bed afgehaald, was gedaan, alle ramen in/om huis gezeemd... '
    Raar hoor gisteren nix gedaan en nu alle energie van de wereld...hihi eventjes dan.

15. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hello ladies!
    Ik ben er weer! Gister terug gekomen van een heerlijke vakantie! En nu helaas gelijk weer aan het werk :( (maar tijd voor zws pagina is er altijd he, hihi).. Mn collega's vonden mn buik goed gegroeid :D

Heb nieuwe buikfoto's in mn album gezet! (zei zij trots)

@ Karina, leuk joh een puppie! Mijn hondje is inmiddels alweer ruim 3,5 jaar, maar weet nog goed hoe het was toen ie pupje was.. cute! Veel plezier (en succes ;)) ermee!

@ Maatje, heftig van je opoe! Sterkte!

@ jes1, chantal en miireii, gefeli met jullie mooie echo's!

@ bewegen, ik voel hem/haar ook steeds meer, zeker wel elke dag eigenlijk! Vind het zooo ontzettend leuk! Ben dan ook gelijk niet meer geconcentreerd, haha

@ Liesski, ik heb laatste ene nieuwe winterjas gekocht (geen positie).. laat gewoon wat knopen open of de hele jas open als mn buik te groot wordt. Maar ik ga dan ook vrijwel altijd met de auto en nooit met de fiets oid. Voor het uitlaten van de hand heb ik nog een oude jas liggen die ik nog lang aankan.

@ febr21 en scoobje, ik herken het wel een beetje.. ik voel me op zich al helemaal een mama to be en glunder ook helemaal als mensen zien dat ik zwanger ben! :D .. maar als ik 's avonds naar mn kont kijk, kan ik wel janken....

@ Karina, lees nu je andere verhaal. je kindje kan heus wel even tegen stress/ruzie hoor. Helemaal als jullie het goed gemaakt hebben en niets hebben opgekropt, dan blijf je niet met sluimerende stress zitten (is mij verteld). Soms lucht ruzie maken gewoon even op, maar snap dat je je er wel K onder voelt. Gewoon blijven praten met elkaar, iedere stel heeft weleens wat.

@ HJ1977, hier 4 kilo aangekomen inmiddels. Aardig op schema volgens mij.

16. Kim84

Kim84 Niet meer actief

Hoi allemaal!

Vanmorgen de 20 wekenecho gehad en alles is in orde!
    Er zitten alleen 2 cystes in de hersentjes, soort van met vocht gevulde blaasjes. Dit schijnt heel normaal te zijn en verdwijnt voor de 28 weken.
    Dit is verder helemaal niet ernstig en heeft ook geen gevolgen.
    Met 32 weken moet ik terugkomen voor een controle-echo om te bekijken of het is opgelost.

En het is gelukkig nog steeds een meid!
    Verder is ze helemaal gezond en werkte nu al niet mee.. Dus dat belooft wat voor de toekomst!

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Goeiemorgen allemaal,

:cry: Mijn vakantie is ook weer voorbij helaas. Moet vanmiddag om 15:30 weer beginnen. Heb wel al volgende week ergens een feestje op mijn werk omdat ik dan 12,5 jaar in dienst ben! Wat een trouwe werkneemster hahaha. Moet alleen even gaan kijken wanneer ik koffie met wat lekkers en de speech wil :( :(

Ook ik ben flink verkouden en ben benieuwd of ik het vanavond met werken goed vol kan houden. Als de patientencategorie maar wat veranderd is, want voor de vakantie was het zoooo zwaar!
    Met 2 weken vakantie voelt een zwanger lijf toch wel prettiger aan hoor!

Maatje; gecondoleerd met het verlies van je opoe, het blijft inderdaad toch altijd slikken als het uiteindelijk gebeurt.

Mieke en Marriedgirl, welkom terug van vakantie! Vindt eigenlijk dat jullie gewoon al die pagina's moeten lezen hoor :) :) :p :p
    Mieke; de kinderkamer is een heel eind gevordert en de kinderwagen staat op zolder klaar. Nu nog de kamer decoreren. Heb al een roze dekentje waaronder nu een knuffel ligt hahaha.

Voor alle meiden die een 20-weken echo hebben vandaag of morgen...alvast heel veel succes! Ben benieuwd of alle kindjes gezond zijn (dat is toch het allerbelangrijkste he!) en of het meiden of jongens worden....

Maar goed, werkse of fijne dag,

liefs Daffie

18. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    @ Maatje: gecondoleerd meid.. sterkte ermee.

Ik heb deze ochtend al een drukke ochtend achter de rug. De verloskundige had gevraagd of ik voor het controle bezoek van morgen langs de huisarts wilde gaan voor de jeuk. Maar ja, de huisarts was op vakantie en ik had geen zin om voor zoiets naar de vervangende te gaan. Ik was echt helemaal in de veronderstelling dat mijn eigen huisarts vandaag terug zou zijn van vakantie. Dus ik vanmorgen vroeg uit de veren op de fiets naar de huisarts.... Maar helaas.. ik stond voor een gesloten deur. Dus ik moest toch naar de vervangende. En dat vind ik niet zo een leuke man.. maar goed, het moest. Met lood in mijn schoenen dus maar naar die rare man toe.
    Moet je heel je voorgeschiedenis van huidproblemen eerst gaan uitleggen enzo. Maar goed. Ik heb een brief gekregen om bloed te laten prikken. HIj wil dat mijn lever, nieren en bloedsuiker eens goed bekeken worden. Woensdag krijg ik de uitslag. Ik hoop zelf dat het niks is hoor, maar dat is nog even afwachten. Ik ben in ieder geval blij dat ik eindelijk weer thuis ben.

Groetjes Anne

19. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Meiden allemaal bedankt voor jullie medeleven.

Kim fijn om te horen dat alles goed is.

Ga zo werken een paar uurtjes. Vanmiddag komt er een oude jeugd vriendin. Gezellie bijkletsen.
    Zij is 22 weken zwanger.

20. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Meiden ik we hebben vandaag de 20 weken echo gehad. Ze zeiden dat zover ze het konden zien wel alles goed was hoofdomtrek buik armpjes beentjes navelstreng placenta. Het was voor mij dit keer wel duidelijk alleen ze zeiden omdat ze de orgaantjes niet goed konden zien ze liever willen dat ik na de 20 weken langs kom. En ben nu dus doorverwezen naar het erasmus MC een ander ziekenhuid hun hebben betere apparatuur zeiden ze. Best wel spannend dus. Het geslacht volgens mij is het een jongetje ik weet het niet zeker maar het is een paar keer te zien geweest de arts zei niks omdat ze het niet zeker wist. Nou wie weet misschien in het Erasmus MC als alles maar goed en gezond is. Ze zei wel dat we een heel bewegelijk kindje hadden omdat hij/zij geen 1min stil bleef liggen :D wel leuk om te zien dus. NU heb ik aanstaande vrijdag in het Erasmus nogmaals de 20 weken echo. Ik hoop dat alles goed is

Deel Deze Pagina