Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Tirtilisko: voor kraamzorg moet je je echt zsm opgeven ivm de grote tekorten in de kraamzorg. Via je verzekering geef je je daarvoor op. Dan geef je op de papieren ook aan of je in het ziekenhuis wil bevallen. Bij de VK geef je dat ook aan + het ziekenhuis van jouw voorkeur. Tijdens de start van de bevalling regelt de VK het ziekenhuis. Dat zal meestal het ziekenhuis van jouw voorkeur zijn, maar niet altijd, er is niet altijd een plekje ;) .

2. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik heb me bij een particulier aangemeld voor kraamzorg. Ze zei dat wanneer de kraamperiode over is, we haar rekening naar onze verzekering konden sturen, en waneer dat dan overgemaakt is, wij het naar haar kunnen sturen. Nu ik dit allemaal lees twijfel ik eigenlijk of verzekeringen zomaar alle kraamverzorgers vergoeden.... Beetje dom dat ik daar nu pas aan denk zeg.

3. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Ik heb me ook opgegeven voor de zwangerschapsgym, heb alleen nog niet gehoord wanneer het gaat beginnen...
    Ben afgelopen zaterdag wel een keer naar zwangerschapszwemmen geweest, maar ik weet niet of dat wel echt iets voor mij is. Ze moeten natuurlijk rekening houden met vrouwen in alle stadia van de zwangerschap en daarom gaat het allemaal vrij langzaam. Ik ga iedere donderdagavond aquatrimmen en kan daar nog redelijk mee, dus heb er nogal tempo in zitten.... Misschien als ik dalijk wat verder ben en ook niet meer zo snel kan dat het dan leuker wordt!

Kraamzorg, het wordt idd aangeraden om dit omstreeks de 3e maand van je zwangerschap al te regelen Zeker omdat in sommige delen van het land tekort is aan kraamhulpen en je wilt niet zonder zitten of gedowngen minder uren krijgen omdat je je te laat hebt aangemeld! Ik heb begrepen dat hier (Noord-Limburg) gelukkig geen tekort (meer) is!

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Vaam, wow, mooi buikie meid!

@ gym etc. Heb me opgegeven voor zws gym, begin ergens rond de 25 weken geloof ik.. krijg nog verder bericht.

@ Maka, succes bij de echo!

Heb de Etos doos gehaald hoor, maarre, mn bon was TOT vandaag geldig en daar deed ze in eerste instantie een beetje moeilijk over! Ja hallo hee, ik ben net terug van vakantie en je kunt dat ding blijkbaar maar 1 week ophalen?! Gelukkig ging ze het navragen en kreeg ik hem alsnog mee :D.
    En.. vlakbij de Etos bleek een Prenatal te zitten! Kon het niet laten en heb ff bij de spijkerbroeken gekeken en.. eentje gekocht! Ondanks dat de kortingen nog niet zijn ingegaan heb ik vast een hele mooie Mamalicious gekocht! Het was de enige maat 28 van dit model die ze nog hadden en hij zat echt als gegoten :D. Kon hem dus echt niet laten liggen.. :oops:
    Ook ff een nieuwe bh aangeschaft bij de Livera, ben maar liefst een hele cupmaat gegroeid, jihaaaaa! :) :D

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Even een goed berichtje van mij.

De echo zojuist was helemaal goed, geen afwijkingen :D

En toen zag ik opeens 3 streepjes in beeld. Ik wist het meteen, was heel duidelijk. Jahoor, we krijgen een meisje!
    We zijn zo blij, stiekum hadden we ook gehoopt op een meisje.

Ik ga iig lekker dromen vannacht, welterusten!

6. Kim84

Kim84 Niet meer actief

Er worden aardig wat februari-meisjes geboren! De jongetjes zijn aardig in de minderheid!

7. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Maka, gefeliciteerd met de goede echo en met jullie kleine meid!

Februari is idd echt een meidenmaand aan het worden, leuk zeg! Wij hebben morgen een echo (nog niet de 20 weken echo), ik hoop dat we het dan ook kunnen zien!

8. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Maka Van harte met de mooie echo en leuk hoor een meid super.

Angela Succes morgen hoe laat krijgen jullie de echo? Wij savonds pas.

9. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Maatje, wij om 15.15 uur. Maar heb waarschijnlijk pas 's avonds laat tijd om hier te komen vertellen....

Jij ook veel plezier morgen!

10. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    @Maka, gefeliciteerd met jullie dochter.

11. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    heey dames,

hoe gaat ie hier,
    ik ben al weer enige poos niet geweest, van de week is met spoed de vader van mijn vriendin opgenomen in het ziekenhuis.
    zijn toestand is kritiek, hij heeft30 tot 50% overlevingskans
    ik pas op het moment veel op haar zoontje wan die mag niet mee naar het ziekenhuis vandaar dat ik er weinig ben

nog wel even positief nieuws
    we hebben gisteren de 20-weken echo gehad en alles was prima in orde met de kleine uk voor zover ze konden beoordelen
    ook de bloedvaatjes waren nu duidelijk aanwezig, terwijl dit de vorige keer niet te zien was.

hoop dat ik de komende dagen wat meer tijd heb om langs te komen maar ben er bang voor

groetjes mirella

12. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Goedemorgen meiden!

@Maka: Gefeliciteerd met je mooie echo en het meisje in je buik!

@Mirella: Wat erg voor je vriendin. Maar hopen dat het toch nog goed komt... Wel weer iets positiefs dat je 20-weken echo goed was. Dat brengt weer wat licht in de duisternis.

Ik moet zo weer gaan werken en ik heb totaal geen zin. De verkoudheid is goed doorgebroken... :( :(

Iedereen die vandaag een 20-weken echo heeft, heel veel succes en plezier natuurlijk! We horen het graag... ;)

En voor allemaal... Fijne dag vandaag!

Liefs
    Karina

13. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Sorry sorry sorry, dat ik al zo'n lange tijd nix meer van me heb laten horen. Ik vanaf nu proberen iedere dag ff langs te komen.
    Wil wel ff melden dat alles nog steeds goed gaat. Voel sinds zaterdag de kleine frum super goed bewegen. Zelfs mn vriend kon het gisteravond voelen. Echt bijzonder.
    Nou ik ga ff ontbijten, mss tot zo en anders tot straks

14. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

3 jun 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    @ Mirella sterke meid

@ Maka Nog gecondoleerd met je opa

@ De dames die net terug zijn van vakantie, welcome back

Verder hebben wij de kraamzorg al geregeld, hier gaat dat nit z heel snel.

Zwangerschapscursussen daar hb ik geen tijd voor qua werk. Ze hebben mn diensten nu omgegooid, werk nu van ma t/m vrij van 9 tot 5.

Mn buikje begint nu ook langzaam te groeien, haha.

Voor de dames die nog moeten gaan voor de 20 weken echo...succes. En de dames met de mooie echo gefeliciteerd. DE tijd begint nu echt op te schieten.

Hebbn bjna de hele baby uitzet compleet. en de babykamer is af:D

We zitten indd in een februari meiden maand haha coowl. Mobiel zou jij bij mij ook de kleur in de lijst aan willen passen naar rose:p krijgen ja een meissie.

Zo meiden ik ben der weer vandoor. weer werken jippie...:( haha

tot snel, en een knuffel voor iedereen die hem wil

15. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Mirella wat naar van je schoonvader, hopelijk gaat het snel wat beter.

Ik mag over 2 weken en 2 dagen voor 20 weken echo, ben stiekem wel zenuwachtig! Ik ben ook zo benieuwd wat het word, manlief denkt een jongen en ik een meisje..

16. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Een hele goede morgen!

@Maka: gefeliciteerd met je dochter. En aan alle andere die 20 weken echo hebben gehad ook van harte gefeliciteerd!

@mirella25: wat fijn dat jouw vriendin zo'n fijne vriendin heeft. Begrijpelijk dat je even geen tijd hebt nu.
    En jij ook gefeliciteerd met je goede 20 weken echo!

@Mieke: met mij en mijn vriend gaat het tot nu toe nog steeds heel goed. Ik heb niet te klagen, maar heb nog steeds de instelling ' we zien het allemaal wel'. Aankomende donderdag neem ik wel mijn exman mee naar de 20 weken echo. Gelukkig kunnen we nog steeds goed met elkaar praten.

17. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Mogge allemaal,

Bedankt voor de beterschapjes :) helaas nog niet opgeknapt...

Welkom terug vakantiegangers, gezellig dat jullie er weer zijn :)

Heb een klein beetje wat terug gelezen en super het resultaat van de 20 weke echo's ... ik mioet nog ff wachten!
    En wat een meiden verwachten we in februari hihi

Gisteren tijdens een lunch afspraak kwam ik een meisje waar ik voor een eerdere opdracht heel veel mee te maken had, en wat denk je? zwanger hihi 6 weken verder dan dat ik ben. Hebben we heel gezellig gepraat over haar zwangerschap (wordt ook een meisje) dacht ik laat ik nu zelf ook maar zeggen dat ik zwanger ben... Nou veel ongeloof dus terwijl ik dus vind dat ik al een aardige buik heb vond zij het amper te zien :( moet er wel bij zeggen dat zij in mijn ogen wel erg veel is aangekomen (benen, buik, kont, gezicht, armen) daar durfde ik dus niets van te zeggen maar het kan goed zijn dat ze gewoon heeeeeel veel vocht vasthoudt.. Terwijl het bij mij alleen op mijn buikie zit. Zijn er hier ook meiden die al vocht vast beginnen te houden en of op andere plekken dus ook steviger aan het worden zijn?
    Toen ik het verhaal aan mijn mams vertelde zei ze dat zij met 5 maanden ook overal dikker werd en dat het eruitzag of als ze al op het laatst liep, dus hoop op zegen dat ik niet haar genen heb hihi

Las ook vluchtig over de prenatal.... ik ga ook!
    Woensdagavond was de avent/positiekleding avond ( als ik het goed had gelezen) en wil toch al wel vast wat flesjes etc. inslaan..

Nou ik ga maar even onder de douche en weer aan het werk... en proberen zo lang mogelijk mijn paracetamolletje uit te stellen...

18. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Ow En VAAM super jouw buikfoto hoor :)

ps. is dat het jurkje van Prenatal? Ik heb hem namelijk afgelopen weekend (ook) gekocht en hij zit zo heerlijk, kreeg van iedereen complimentjes erover... hihi

19. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Ja even heerlijk een weekje helemaal niks! Ik werd er gewoon echt sloom van! We waren een oaar dagen naar een bed&breakfast en dan kun je ook niet je eigen huishouden doen en ik kwam daardoor helemaal tot rust! Heerlijk!

Op 8 oktober heb ik weer een gewone controle bij de vk.
    Op 22 oktober pas weer een echo, dat is dan de 20 weken echo.

Ben zo benieuwd wat het wordt!

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Morning!

@ Maka, gefeli met jullie dochter! Februari = girlpower! :D

@ Mirella, gefeli met je goede echo (weten jullie het geslacht ook al?). En heel veel sterkte voor je vriendin!

@ Patriessie, ach joh, de een komt nou eenmaal sneller aan dan de ander. Ik zie het bij mezelf ook heel goed en mensen die me kennen ook, maar wellicht denken mensen die mij niet kennen gewoon dat ik een vette pens heb, haha

@ 20 weken echo.. nog 8 nachtjes slapen! :D volgende week woensdag heb ik hem, kan niet wachten! Maar vind het toch ook best spannend hoor, tis tenslotte geen pretecho maar een medische echo.

Zij er trouwens nog meer meiden die een babysite hebben gemaakt?

Werkse allemaal dames!

Deel Deze Pagina