Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Goeienacht allemaal,

Heb weer hard gewerkt vanavond en kom nog even spieken hier en das maar goed ook, want het is bijna niet bij te houden zo snel gaat het.

Voor mobielfreak...wij krijgen inderdaad een meisje en ik ben geen 31 jaar meer, maar al 32 voor de statistieken :D

Mijn mannetje is ook 2:00 meter en daarom waren we ook erg te spreken over de mutsy transporter. In hoogte verstelbaar en ook zeer makkelijk en compact in te klappen. En we kregen het autostoeltje er gratis bij. Bij ons staat hij al mooi te staan op zolder :)

Ik vindt babydump ook helemaal niet goedkoop, het valt me juist op dat prenatal in veel dingen een stuk goedkoper is dan al die andere grote babywinkels (dekentjes, lakentjes enzo)...Gardo vindt ik ook echt leuk!

Ik ga mijn bedje maar eens opzoeken. Morgen nog een avonddienst en dan lekker 2 dagen vrij...op kraambezoek bij een vriendin donderdag, dus das gezellig..

xxx Daffie

2. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    goedenmorgen allemaal

bedankt voor jullie reactie's

voor degen die het vroegen,
    wij weten niet wat het geslacht word
    dit willen we niet weten
    mag een verassing blijven tot aan de bevalling

heb vannacht heel slecht geslapen
    heb last van me verstandskies en durf eigelijk niet naar de tandarts
    ben bang dat het niet goed is voor me kleintje
    wete julllie dit misschien
    of iets anders waardoor het overgaat

groetjes mirella

3. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Goedemorgen meiden!

Gisteravond maar evenniet geweest, lag om half 9 al in bed.
    Allemaal goed geslapen?Hier iets minder met 2 verstopte neuzen.... :confused: :( Voel me best slecht eigenlijk...

@Mirella: De tandarts kan geen kwaad hoor voor je baby. Als je maar goed aan de tandarts aangeeft dat je zwanger bent. Maar je vroeg om tips... ;) Spoelen met zout water (niet zouter dan een traan) heeft bij mij ook wel eens geholpen. Inmiddels zijn ze bij mij er alle 4 al uit, zowel chirurgisch als door mijn tandarts zelf.
    Zou toch even gaan meid, want je kan er maar beter geen infectie of koorts bij krijgen...

Nou meiden... Ik ga weer werken! Tot vanavond! Iedereen die voor de 20-weken echo gaat, heel veel plezier en succes!

Allemaal een fijne dag!

Liefs
    Karina

4. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    een foto heb ik niet, maar het is gewoon een lange lap stevige soort tricot achtige stof. M'n moeder heeft ze destijds zelf gemaakt...

5. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    Dayenne, bedankt voor je tips. ziet er inderdaad erg conformtabel uit en lijkt redelijk op het gemak van een gewone doek met voordeel dat het wat gemakkelijker is om om te doen. Het lijkt ook erg op het gebruik van minimonkey, deze heeft extra nog een beschermingsfoam voor over je schouder en is dan nog wat goedkoper.

En Noppie, op hun site staat ook het e.e.a. te lezen over veiligheid, wat wel/niet te doen (wellicht is daarbij een fout gemaakt bij het voorval wat jij beschrijft) misschien interessant? Helaas adviseren ze om het niet tijdens fietsen te gebruiken.
    Zij hebben hun sling laten testen op veiligheid....
    http://www.minimonkey.nl/dutch/veiligheid/85/14

Overigens zat de website wat verder door te lezen en las weer dat een draagdoek ook juist voor huilbaby's en preventie schouder- en rugklachten was...
    http://www.minimonkey.nl/dutch/waarom/96/14

Ik ben inmiddels alweer een tijd geleden uit mijn mijn vak (oefentherapie) gestapt maar dit alles herinnert me trouwens ook weer aan de tijd van mijn opleiding jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden. Waarin ze ook draagdoeken stimuleerde, inderdaad ook voor 'moeders eigen houding en gezondheid'. Ook zelf veel gedaan tijdens mijn praktijk jaren.

Maar ik vind die sling van jou, Dayenne ook wel erg mooi http://www.knusjes.be/N_frame.html?http ... rt_74.html
    en inderdaad lekker natuurlijk....en koel (voor India - Thailand)

Hmmm, ik kom er wel uit! Dank! :thumup:

6. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    Axioma,
    ja daar zit ik zelf inderdaad ook nog over te denken. Vooral omdat ze hier in India van die waanzinnig gave en oersterke stoffen katoen hebben dat vooral luchtig zit.

Mijn kennisje blijft steeds aangeven dat dat ook erg comfortabel zit als je weet hoe te knopen. Dus die uitleg krijg ik nog, daarna zie ik wel...

7. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    Zwangerschapsgym overigens...

Ooit, destijds, jaren geleden, in mijn jeugd, ver verleden heb ik ooit de cursus van Mensendieck therapeute Salome, waar Mieke over schrijft, zelf gevolgd, destijds bedoeld om zelf zwangerschapscursussen te kunnen geven (uiteindelijk nooit gedaan maar de kennis komt me helemaal nu zo in India erg mooi uit...)

Maar goed, uit eigen ervaring is deze inderdaad aan te raden voor wie er in de buurt woont!
    Vooral voor diegene die al senl wat lich klachtjes hebben, vooral omdat ze erg veel de houding centraal zet....

8. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Smorgens allemaal!

Pfff, ben nog erg moe en lui. Zo meteen komt de tegelzetter voor de keuken. Bah, geen zin zo'n man in mijn huis de hele dag, maar ja, het wordt er wel mooier van natuurlijk.

@ Mirella: gedoe met verstandskiezen niet te lang uitstellen! Sterkte!

9. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Bedankt voor jullie leuke reactie's op mijn buikkie. Ben er tot nu toe ook erg blij mee! Ben tot nu toe ook nog alleen maar aan mijn buik aangekomen *afkloppen*.... Helaas zitten de kilootjes van het stoppen met roken (vorig jaar) wel verspreid over mijn lichaam en die wil ik er straks ook erg graag af hebben, maar ben er nu niet mee bezig.

@baarmoeder: Bij mijn vorige controle zat deze tot aan mijn navel, vond het echt al heel wat :confused:. Maar ja, kleine is ook al rond de 22cm, vind ik ook al heel wat!

@Patriessie: :) :) die jurk is inderdaad van prenatal en vind hem ook superlekker zitten (krijg er ook veel complimentjes over)
    Heb daar 3 jurkjes, 3 truitjes en een rokje gekocht :D .

@Dayenne: ik wil ook een schoppende baby! Hihi hoor mij, straks vervloek ik dat geklier in mijn buik, maar tot nu toe voel ik alleen nog de plopjes. Nou ja, ze worden in ieder geval al wel duidelijker :D, dus hoop dat het niet lang meer gaat duren.

@Daffie: wat een leuk idee zeg, om een weekendcursus te doen. Zo ben je er meteen even tussenuit en kunnen jullie lekker uitwaaien.

@Nyncke, mobiel en Mieke, mamma van Stef: gefeliciteerd met jullie goede echo's (voor diegene die ik vergeet sorry :oops: , maar jullie uiteraard ook gefeliciteerd). En Mieke en mamma van Stef, dus ook een Jongen! Jullie gaan de lijst een beetje recht trekken, met die al die meiden :D .

@Maatje: balen zeg van die echo :(, maar was het een betaalde echo dan?

@Kelly: welkom terug van vakantie. Heb je het leuk gehad?

10. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Het was een betaalde echo 30,- euro. Kreeg het wel op dvd. Maar de kwaliteit is erg slecht. Ik had zelf nog met de afspraak maken gevraagt of het wel 3d was. Ja alleen iets mindere kwaliteit.

Ben blij dat we dinsdag de 20weken echo hebben.

11. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Heb net de vk gesproken ivm d buikpijn. Het blijkt bandenpijn te zijn moet nu iets rustiger aan doen. Vind het wel vroeg om er al last van te hebben.

12. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Maatje, bandenpijn kun je in elk stadium van de zwangerschap hebben. Het komt gewoon door het groeien. Ik had het bij de eerste al na een week of 6....

13. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Jaggie... werd wakker gebeld met slecht nieuws...
    Zondag is de vader van een medewerker van mijn vriend aan de terugreis van zijn vakantie begonnen 1,5 uur van huis inelkaar gestort een zware hartaanval... Elke dag had mijn vriend even contact met de jongen en er zat niet veel vooruitgang in... Vanmorgen is zijn vader overleden, vind dit zo erg!

pfffff en nu snel naar de vlos... zijn vriendin is bijna net zo ver zwanger als ik kan je weer zien dat leven en dood zo dicht bij elkaar liggen bah...

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Thanks voor de info.
    Ik heb dus geen AOV, betaal je je volgens mij ook blauw aan.
    Maar nu is dat voor jou zeker wel lekker hoor.
    Vind het voor mijn functie niet echt nodig en ik kan toch stiekem wat langer doorwerken en sneller beginnen omdat ik vanuit huis werk.

15. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Patriessie, wat erg! Ik kan me voorstellen dat zoiets je heel erg aangrijpt! Heel veel sterkte!

16. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Zo lijst is weer beetje up to date, heb zelfs een oplossing gevonden voor de mama's die zich laten verrassen :D

@ Voelen baby: De echoscopiste vertelde mij, dat mijn placenta dit keer aan rugzijde ligt en dat ik daardoor de kleine ook eerder voel dan toen bij Tim, want bij Tim lag 'ie aan de voorkant, waardoor je het dus moeilijker voelt schoppen en bewegen zeg maar.. Alhoewel Tim zich behoorlijk liet voelen destijds, want die trapte dwars door harde buiken heen, dat is Auwie, maar ook erg apart, want veel baby's hebben de kracht niet om dat te doen...

@ Draagdoek/draagzak: Wij hebben een draagzak, 2 verschillende zelfs, alleen 1 ervan vinden wij niet zo fijn, de ander is van baby bjorn en die is op zich wel prettig zolang je kindje niet te zwaar word, want het is toch een flinke belasting van je rug zeg maar..

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Patriessie, oei wat naar zeg, bah!
    Idd genieten van dag tot dag.

Mobiel, mooi geworden de lijst!
    Enne, dan is zo'n baby bjorn misschien toch niet iets voor mij/ons.
    Heb snel last van nek- schouderklachten.
    Hmmm, dan toch zo'n monkey geval?

Febr21, leuk dat je destijds zo'n cursus hebt gevolgd bij Salome.
    Ben ook erg benieuwd en heb er wel zin in.
    Ik krijg het alleen van iemand anders dan Carita zelf.
    Denk je dat het leuker is om de cursus van haar zelf te krijgen, dan moet ik de dag even aanpassen.
    Alhoewel de vrijdagochtend wel het beste schikt.

Mirella, toch even naar de tandarts hoor meid.
    Al kijken ze er eerst maar even naar, ze hoeven toch niet meteen te gaan trekken of doen...

Noppie, sterkte vandaag met die vent over de vloer ;)

Karina, beterschap meid.

18. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Goedemorgen meiden!

@Febr21 graag gedaan hoor! Ben blij dat je er iets aan hebt ;). Succes met een keuze maken :D.

@Vaam haha ja zometeen wordt je er gek van. Nou ik moet zeggen dat ik er nu nog super van geniet.
    Ik vrees wel een beetje voor hardere trappen, want als ze nu al zo tekeer gaat...hoe moet dat dan over een paar weken...Dan zit ik hier bont en blauw :).

@Patriessie wat erg zeg! :( Ja leven en dood liggen erg dicht bij elkaar....Toen ik nog in therapie zat was ik net zwanger. Ik had het net aan de groep verteld dat ik zwanger was toen we te horen kregen dat de vader van ons groepsgenootje overleden was. Dat was heel bizar.

@Maatje ja bandenpijn kan heel pijnlijk zijn! Ik maak me er soms ook zorgen over...Doe maar rustig aan dan!

@Mezelf...vanochtend werd ik wakker van het schoppen van mijn meisje. Ik heb toen snel mijn vriend gevraagd of hij de camera wilde pakken. En ik heb het eindelijk kunnen filmen! Je ziet mijn buik echt op en neer gaan, zooo gaaf. Nu kan ik het eindelijk laten zien aan mensen. Want ze is natuurlijk elke keer net stil als ik het wil laten zien :). Jeeej :whistle:. Ben echt helemaal trots *glunder* :D.

@Iedereen een fijne dag gewenst!

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Leuk Dayenne, dat je je meisje zo voelt schoppen *ben gezond jaloers* ;) :)

20. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Snap ik wel hoor Mieke!
    He gefeliciteerd met je 20 weken! :whistle: Jeej op de helft!

Deel Deze Pagina