Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seyla

seyla Actief lid

29 aug 2008
    173
    0
    0
    Niemand?

2. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @dayenne: wat leuk zeg, dat je het hebt kunnen filmen! IK WIL OOK! hihi

3. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Seyla: Ik weet niet hoe groot het leeftijdsverschil is?

Mijn stiefzoontje is ook 6 jaar ouder dan Tim, hadden ook veel twijfels over hoe stiefje zou reageren op Tim.. Zeker omdat hij ook nog eens een aanverwante vorm van autisme heeft, moet zeggen dat het op zich heel erg goed gaat, alhoewel er soms wel wat jaloezie om de hoek komt kijken, omdat Tim natuurlijk veel speeltjes heeft en in de woonkamer mag spelen en hij met zijn priegel-lego in de eetkamer moet spelen of op zijn kamertje.. Stiefje woont bij Opa en Oma en word daar hardstikke verwend natuurlijk, maar doet hier regelmatig alsof hij veel tekort komt, best vervelend soms, maar hij ziet dat gewoonweg niet, dat hij veel leuke dingen met Opa en Oma doet, die Tim dan weer niet doet zeg maar.. Hij is wel hardstikke gek op Tim, maar is vaak te lomp met spelen en doet hem vaak pijn (komt ook door zijn stoornis) hij beseft gewoon niet dat Tim voor veel dingen te klein is zeg maar.. Ook ik ben benieuwd hoe dat dalijk met nog een kleintje erbij gaat, want daar zit dan 8 jaar verschil tussen..

4. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Seyla, ik denk dat je door de hormonen periodes kunt doormaken, waarin je jezelf onzeker voelt over de toekomst. Het gaat vast wel weer over. Verwen jezelf door al wat spulletjes te kopen voor de beeb, dat maakt het toch weer wat echter. En hoe oud is je dochter?
    En je bent niet de enigste die zich onzeker voelt op bepaalde punten en waar de moedergevoelens nog niet op zijn sterkst zijn. Hier was een tijdje terug ook een discussie over en er blijken er toch nog heel wat te zijn die ongeveer hetzelfde voelen als jij.

5. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Goeiemorgen, weet niet wie er allemaal echo's krijgen vandaag, maar succes :D

Patriessie; das inderdaad naar nieuws. Geboorte en overlijden liggen weer dicht bij elkaar helaas. :(

Mobielfreak; de lijst ziet er weer prachtig uit. Je bent er maar druk mee :)

Voor alle anderen, fijne dag en geniet van de prenatal koopavond vanavond! Kijk ook even voor mij hahaha.

liefs Daffie

6. seyla

seyla Actief lid

29 aug 2008
    173
    0
    0
    @ Mobiel & Vaamrile: Bedankt voor de reacties. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat Mobiel als de kleine er is. Acht jaar verschil is best veel.
    Mijn dochter is bijna 11 jaar. Dus dat wordt ook een behoorlijk verschil. Gelukkig heeft ze er nu wel heel veel zin in, maar hoe wordt dat straks?

Hier lijkt iedereen vaak zo overtuigd blij te zijn. En eerst was ik dat ook, maar nu ineens even allemaal twijfels, dus moest het even kwijt ...
    Ik heb me natuurlijk pas wat later bij deze febr-mama's aangemeld en niet alles helemaal doorgelezen vanaf blz 1. Dus als dit al veelbesproken is, sorry dan heb ik dat gemist.

Groetjes, Seyla

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Zoo, ben weer bijgelezen hoor! Even een dagje weggeweest en er zijn zo 8 pagina's bijgetypt. Goed bezig hoor meiden haha!

Twee mannekes erbij! Super, gefeliciteerd meiden :) En de rest natuurlijk ook met de fantastische echo's. Ben benieuwd wat de eindstand jongens-meiden wordt in februari 2009.

@mobiel, voor de lijst, wij krijgen ook een meisje! Kleur mij maar lekker roze!

@patriessie, wat een naar bericht. Inderdaad wel tegenstrijdig geboorte en dood, zo dicht bij elkaar.
    Gisteren de as van mijn opa uitgestrooid. Was weer erg emotioneel, vooral voor mijn arme oma, die alleen achterblijft.
    En daarnaast ik en mijn schoonzus die allebei zwanger zijn, waar oma natuurlijk wel heel erg blij mee is. Zo treurig en zo mooi tegelijk.

Wagen. Wij gaan denk ik toch voor de Maxi Cosi Mura, dat vind ik gewoon de stoerste. Wel de grijze uitvoering. En zag dat je m ook erg klein kunt inklappen, nog ff kijken offie dan ook in mijn kleine autootje past (Aygo).

Winkels. Wij hebben t kamertje dat we ws gaan kopen bij de Babydump gezien (Turijn). Vind t idd niet de meest aantrekkelijke winkel, maar tot nu toe is dat voor ons t mooiste kamertje. Qua prijzen weet ik niet zo goed welke goedkoper is, heb daar eerlijk gezegd niet zo opgelet :s. Ik wil gewoon van alles de mooiste! haha
    Zag dat er ook een Gardo in Hilversum zit, binnenkort maar eens binnensnuffelen dan!

Draagzak/doek. Die wil ik ook graag een. Wij hebben best enge trappen, waar je niet op kunt lopen zonder met een hand de leuning vast te houden. Dus ik zoek een draagzak/doek die je snel aan kan doen. De Lodger Shelter vind ik super cute en lijkt me ook wel makkelijk.

Ivm die trappen, ben ik ook op zoek naar goede traphekjes. Er is behoorlijk wat ruimte om naar beneden te kukelen voor een kleintje (van de zolder naar de kelder...). Alle standaard traphekjes passen niet. Moeten waarschijnlijk iets op maat gaan laten maken ofzo. Geen idee waar je zoiets moet doen?

Nu ga ik es ff bedenken hoe ik de babykamer ga schilderen.

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

seyla ik heb dat ook hoor, met vlagen... Zal er allemaal bijhoren. Gelukkig hebben mijn vriendinnen het ook gehad en daarvan wist al dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn zou zijn... Voor degenen die dat wel hebben is dat superleuk natuurlijk!
    Maar ik kan wel echt intens genieten als ik het hartje weer even heb gehoord of iets nieuws heb gekocht of gekregen... Even snuffelen in het kamertje helpt me ook wel. Ik ben dan ook blij dat ik al 2 extra echo's heb laten maken, anders zou ik het helemaal niet hebben denk ik...

9. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    Ha Mieke,
    Ja als het je enigzins lukt, zou ik proberen bij Carita zelf te komen. Het is eeen aparte en als ik aan haar denk, springt steeds de gedachte 'VAN ONNNNNNDDDDDDEEEERRREEEEEEn!" weer terug in mijn hoofd :) :) :) . Waarmee ze steeds probeerde in te hameren bij iederen om je aandacht bij de geboorte te houden en geen spanning boven in je lijf te houden. Verder herinner ik haar als een dame met een enorme bak energie.
    Maar die anderen zullen vast ook wel goed zijn, zou alleen geen stagiare willen maar goed dat is persoonlijk...ben zelf n.l. vrij kieskeurig :rolleyes:

Wie weet is het mogelijk om gewoon eens een momentje te kijken bij een andere cursus of je de aanpak en persoon wat vind....?

10. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    Mobiel,
    kun je uitleggen wat watvoor een die andere was en waarom je die niet prettig vond?
    Hmmm, dus jij hebt goeie ervaring met baby bjorn... grappig. zag laatste een moeder met baby bjorn zitten waardoor het kind in de knel kwam, door zithouding schoof het systeem wat omhoog en zat het kindje niet lekker met het hoofdje, huilen dus. Moeder was gedwongen om te gaan staan.... leek mij dus een duidelijke "Nee"

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

11. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Oef dan zou ik bij Tim op zijn kamertje moeten kijken naar welk merk het is, alleen ligt hij nu te slapen, dus die hou je van me tegoed ;)

Over zitten met de Baby bjorn, heel simpel, ligt er ook aan hoe je zit, ik heb dagen met dat ding gezeten omdat Tim anders niet stil was.. Ik zat dan meestal wijdbeens, zodat de beentjes tussen jouw benen vallen en dan hing hij nog steeds in een fijne houding ;)

12. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Seyla: vorige week of afgelopen weekend hebben we het nog gehad over het al dan niet hebben van 'moedergevoelens'. Mijn situatie is iets anders, want het wordt mijn eerste, maar ik heb ook nog helemaal geen moedergevoelens, vind het wel leuk dat ik zwanger ben, maar ook best eng hoe het ons leven zal gaan veranderen.

@ Patriessie: wat verdrietig voor jullie vriend. Ja, het kan snel gaan soms ineens. Maakt je weer bewust van dat heel veel zaken waar we ons zorgen over kunnen maken eigenlijk helemaal niet belangrijk zijn.... Sterkte.

@ Mobiel: dank voor al je inspanningen met onze lijst! Ik ga hem zo weer eens effe bekijken.

De tegelzetter is halverwege: en het wordt me toch mooi in die keuken hier :) :) :) .

13. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    Maka,
    Hartstikke mooi! Lijkt me ook comfortabel!
    Features

* Sling has adjustable shoulder strap

Why we like it

* Warm, Soft and very comfortable

Material

* 100% Polyester Fleece

:cry: alleen geen optie voor mij met die tropische temperaturen van hier... :cry:

:) :)

14. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Heb de kalender voorspellingen weggehaald achter de namen, de lijst werd teveel uit zijn verband getrokken

15. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    Mieke,

misschien geeft dit jou wat inzicht ivm nek/schouder klachten.
    Maar zou met kopen zeker even wachten tot je cursus begint, direct gratis advies zou ik niet afslaan! ;) ;)

16. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Ik hoop zo dat we maandag eindelijk gaan weten wat het zal zijn , heb ook een buikfoto van met 15 weken in mijn album gezet .. :D

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Haha nee, dat wordt een beetje zweterig! Wel heel lekker hier in februari, maar kzal idd voor de zomer ook iets anders moeten zoeken!

18. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    @mieke ik heb ook mega last van mij schouders en rug ter hoogte van schouders echt heel naar :(

@iedereen ik heb net een smsje gekregen van de prenatal vandaag 20%korting van 18:00 tot 21:00 dat wisten jullie al maar toch even neerzetten dacht ik :D

Ws krijgen wij een zoontje denken we 3 a 4x ff snel gezien te hebben maar zekerheid hebben we niet :( Jammer dat ik ws morgen pas te weten kom wat het word als het morgen duidelijk is (weten jullie nog die echo die ik weer krijg in het Erasmus mc) Maar wij gaan vanavond met mijn man even een kijkje nemen bij de prenatal en daarna het vasten (van mijn man ik mag niet vasten wegens zwangerschap) verbreken in de stad dus lekker gezellieeeeee :D

Wat zijn jullie van plan te halen bij de prenatal als jullie gaan kom op met tips

19. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    ehhhh.... :oops: :oops: weet niet meer wie het schreef....

Maar een van jullie had al een draagdoek thuis liggen.

Zou je misschien eens kunnen kijken hoe breed ze die doek hebben gemaakt?

Want als ik kies voor een draagdoek (ipv draagzak, doe ik denk ik pas later) dan zijn die zo te zien inderdaad vrij gemakkelijk zelf te maken

Alvast dank! :p

20. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    @Mobiel meid bedankt voor het bijhouden van de lijst zou je aub neer willen zetten dat wij denken dat het een jongetje is meisje is ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg welkom tuurlijk maarw e denken een jongetje gezien te hebben

Deel Deze Pagina