Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    Mobiel,

voor de lijst,
    21 februari

de rest staat er al op denk ik:
    ziekenhuis bevalling
    borstvoeding
    vermoeden meisje

Dank maar weer voor je inspanningen!

2. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ha dames,
    Gisteren weer bij de gyn geweest. Alles was goed met de kindjes. We hebben ze weer even kunnen zien, blijft toch heel bijzonder! Mijn moeder is dit keer mee geweest en vond het ook helemaal super!
    6 oktober 20 weken echo!
    @ Seyla: wij weten ook nog niet of we het geslacht gaan vragen. Waarschijnlijk beslissen we pas op de dag zelf, haha!

Mijn man en ik hebben een proefkaartje aangevraagd van een geboortekaartje wat we leuk zouden vinden. Hebben jullie hier al naar gekeken?
    Ik weet, we zijn iets vroeger met alles, maar dat moet gewoon bij een tweeling ;)

3. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Suske, ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn van zo'n uitslag. Goed om te horen dat het vals alarm blijkt te zijn!

Meiden met een goede echo, GEFELICITEERD. En, inderdaad, de jongens beginnen een inhaalslag te maken.

Married, het lijkt mij ook wel leuk als die meeting er gaat komen! Moeten we denk ik ook niet te lang meer mee wahcten, want voordat zoiets geregeld is ben je zo weer een paar weken verder en voor je het weet zit je dan tegen de feestdagen aan (ja, inderdaad ik denbk de tijd gewoon vooruit naar februari toe!) Als er meer zijn die dit leuk lijkt moeten we maar eens een paar data en locaties voor gaan stellen!

4. Kim84

Kim84 Niet meer actief

Hier zijn we ook al bezig met geboortekaartjes uitzoeken. Heb al 2 opties die we erg leuk vinden en afgelopen maandag heb ik een tekstje in elkaar gezet. Niet vanuit onze naam maar vanuit de naam van ons prinsesje.. Wil geen standaartekst!

Ik ben er nu ook mee bezig maar dat komt omdat we begin december gaan verhuizen, dan wil ik dat soort dingen al helemaal geregeld hebben zodat ik daar niet achteraan hoef als ik verlof heb.

Weten jullie al wanneer jullie verlof ingaat? Ik blijf werken tot 4 weken van te voren, mijn verlof gaat in op 5 januari en loopt tot en met 26 april. Ik kijk er nu al naar uit!

5. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    Ja, ik ga 6 weken van te voren stoppen, ook deels om mn bindweefselziekte [ben snel oververmoeid]. Maar goed mijn verlof begint officieel per 1 januari. Maar mijn laatste werkdag is 23 december! Wij hebben namelijk verplicht vrij tussen kerst en oud en nieuw...
    Dus nog maar 13 weken te gaan...

6. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Ik ga 6 weken van tevoren met verlof, dus dat wilt zeggen dat ik in januari nog maar 2 weken hoef te werken, en dan pas rond 1 mei weer. Heerlijk!

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat twijfelen komt vast door ons omdat we het hier bekend maken en het zo leuk is natuurlijk...

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Vaam, wat leuk jij ook een ZOON! gefeliciteerd.
    Fijn dat de jongens nu ook een beetje weer aantellen.

HJ, geboortekaartje: tja die ga ik zelf ontwerpen en mannetje verzorgt het drukwerk.
    Voor jezelf is dat altijd best lastig omdat je zo kritisch bent.
    Dus ik denk dat we daar eerdaags ook maar eens mee gaan beginnen nu we weten dat het een jongen is.

Kim, ik heb net mijn zwangerschapsuitkering-aanvraag op de bus gedaan.
    4 weken van te voren kan ik het verwachten.
    Maar omdat ik vanuit huis werk zal ik wel wat langer doorwerken en ook wat eerder na de bevalling al wel gaan starten met werken.

Married, goed idee om de meeting weer even aan te kaarten.

Esther, welkom terug van jullie vakantie.
    Waar zijn jullie naar toe geweest?
    En gefeliciteerd met je nichtje, leuke naam Loes, hoor je niet veel (meer).

Tirtilisko, succes en veel plezier morgen bij de echo.
    Ben net zo benieuwd als jullie zelf hoor, hihi.

Uhm, vanmiddag nog even met oma in spe naar de prenatal geweest.
    Ze had een matrasje en beddengoed nodig voor de logees.
    Enne, zelf natuurlijk ook weer wat gekocht, maar netjes was 23 euro kwijt.
    6 hydroluiers, 1 difrax flesje, en nog een shirtje.
    Hoorde alleen van een papa die mij en mijn moeder hoorde kletsen dat hun
    dochter nu 5 weken al in maat 62 past (8 pond) en dat hij adviseerde niet
    al te klein te kopen, hihi schattig toch?
    Nou ga maar eens aan het eten beginnen, zuurkool met worst... hmmm.

9. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Mobiel voor de lijst.

Verlof 6 weken van te voren 6 Januari.
    Bevalling in het ziekenhuis.
    Voeding. Twijfel nog.

10. Hey Meiden,
    wat leuk dat jullie allemaal zo reageren op mijn berichtje (en op de andere natuurlijk) maar ik schrijf nooit mee? Daar gaat maar eens verandering in komen. Echt helemaal super.
    Ik werd er zelfs een beetje emotioneel van!

Mijn uitgerekende datum is: 08-02-08
    Ik ga borstvoeding geven
    En wil een thuisbevalling.

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Oeps Marijke ;) ;) dan ben je allang bevallen (sorry flauw) :)

12. haha, foutje...het zal dan wel een heeeeeele lange zwangerschap zijn..

Ik heb mijn verlof ook al aangevraagd. Ik ga 6 weken van te voren. Ik heb vanaf 23 december verlof t/m 15 april. Ik neem daarna ook nog mijn ouderschapsverlof op.

13. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Hihi wat een gezellige boel weer!

Vaam van harte met je zoon! Echt helemaal geweldig zeg! En nu al zo eigenwijs haha. Toppie!

@Tirtilisko succes morgen, ik zal voor je duimen!

@Meeting, leuk idee :D.
    Ik zal een lijst bijhouden voor degene die willen ;).

Februari 2009 mama's MEETING
    Dayenne vanuit Arnhem

Als we eerst de namen van degene die willen en de plaatsnamen verzamelen, dan kunnen we daarna een plaats uitzoeken en een paar data om uit te kiezen. Goed idee?

14. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Dayenne, ik ben ook van de partij! Lijkt me erg leuk.
    dus: Angela vanuit Venlo!

15. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Leuk Angela! :D

Februari 2009 mama's MEETING
    Dayenne vanuit Arnhem
    Angela vanuit Venlo

16. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Als de meeting niet te ver is voor ons , willen we ook graag komen ! Maastricht ligt hier bv erg kortbij .. :p
    @Vaam ; ooooh een jongen ! Ben eens benieuwd of de gyne ons maandag meer kan vertellen over het geslacht ..

17. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    mogguh....

@Meeting... leuk me erg leuk, mits het idd niet te ver is en ik niet moet werken...
    Maar goed,

Annemieke uit Gouda

ben zo weer weg, laatste dagje werken en dan lekker weekend... mannetje lief vanmorgen... ja ik had je nog willen verassen door zaterdagavond naar Groningen te rijden voor een concert {iemand die ik niet kende} maar t concert is gecanceld. En weetje ik was eigenlijk wel opgelucht, vond het idee heel lief, maar dat hele eind 2 x in de auto, 's avonds laat, volgende dag drukke dag met verjaardag van mn schoonzus {die maakt er altijd een klusdag van dan heeft ze veel mensen om te helpen}
    ARGHH die spontane ideen soms... heb hem gelijk verteld dat ik een rustig avondje op de bank met een filmpje ook errug gezellig vind :D

18. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Goede morgen allen,

Hier ben ik ook weer even. Ik ben op het moment erg moe. Ik heb in heel september nu meer als 100% gewerkt... ene dat is dus iets te veel als je zwanger bent. Maar het voordeel is weer wel dat ik volgende maand iets meer salaris heb als normaal.
    Ik heb ook mijn bloeduitslag gehad. Er blijkt niks mis te zijn met mijn lever of nieren. Gelukkig maar.
    Ik ben erg zenuwachtig voor dinsdag, dan de 20 weken echo. Ik wil niet weten wat het wordt, maar denk wel dat ik zelf zal kijken of ik het kan zien.. haha.. toch nieuwsgierig.
    Zo, ik ga weer werken, daarna ben ik bijna een hele week vrij, kan ik lekker bijkomen en veel klussen in de babykamer.

Groetjes en tot snel weer.

Anne

19. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Goeiemorgen meiden,

Hier ben ik dan eindelijk weer eens! Net 30 :confused: pagina's bijgelezen!

Allereerst alle mama's GEFELICITEERD met jullie zoons en dochters :D

Maarre, jullie zijn mij een beetje vergeten :cry: , ik schreef ong 30 pagina's terug ook al dat ik een ZOON krijg :D , maar goed, kan ik niemand kwalijk nemen, aangezien ik er de laatste tijd zo weinig ben.

Wil jij het op de lijst zetten Mobielfreak? Ik beval trouwens ook medisch in ziekenhuis en ga proberen borstvoeding te geven. Nog meer gegevens nogdig voor lijst? 15 nov. krijg ik 3D/4D echo en 23 okt. volgende afspr bij Gyn, maar die afspr vind ik nu niet zo belangrijk meer, nu ik mijn 20 wkn echo achter de rug heb.

Ik wil ook heel graag naar de meeting komen als deze niet te ver weg is! Woon zelf in omgeving Rotterdam.

Met mij gaat alles goed, alleen nog vaak moe en nog wel wat kwaaltjes, denk zelf ook dat ik suikerziekte heb, maar sta daar verder niet teveel bij stil, op 1 okt heb ik daar onderzoeken voor in ziekenhuis, dan zien we wel weer verder. Verder nog erg druk hier met vriendin en 2 kleine kids in huis, de dagen vliegen voorbij. Nog 2 a 3 weekjes, dan hebben ze hun eigen huis.

Ik heb even een vraagje aan jullie, hoop echt dat iemand het weet: op deze site had ik een geweldig forum gevonden waar alle reeds mama's hun beste en slechtste aankopen vertelden. Dit forum kan ik nergens meer vinden! Wie o wie kan me ermee helpen? Echt een onwijs handig forum, werden toch veel dezelfde dingen vermeld.

Wij zijn ook naar de Prenatal geweest, was niet druk (ook geen extra leuke dingen zoals ik hier lees, maar is een klein filiaal) en we hadden een geweldige verkoopster, die ons ook heel eerlijk vertelde welke zaken overbodig waren, we vertrouwden haar beiden. Eigenlijk gingen we alleen voor wat Avent spullen, maar uiteindelijk 245 euro armer hahaha. We hebbben matras gekocht, zo'n reukloze luieremmer, beddegoed en verder alle zaken zoals hydrofielluiers, thermometer, dat soort noodzakelijke dingen.

Heb met veel interesse jullie discussie over de kinderwagens gevolgd en alles genoteerd. Ben zelf ook 1.80 lang en nog herstellende van gebroken rug, dus moet ook hoge wagen hebben. Een zilvere zou ik wel heel gaaf vinden, omdat de babykamer ook zilver met babyblauw is, dus goeie tips hier gekregen. Ik wilde het nog uitstellen, maar misschien wel handig om hem nu te kopen met 20% korting. Mijn moeder had gezegt dat we de wagen van haar zouden krijgen en dat het niet uitmaakte welke we uit zouden zoeken, maar nu begint ze terug te krabbelen met dat ze schrikt vd prijzen en op niet meer dan 400 gerekend heeft, dus dat wordt waarschijnlijk toch nog flink bijbetalen voor ons :(

Ik las hier ook een discussie over honden en heb nog een vraagje; zelf hebben wij een Melchelse herder van bijna 2 en we gaan ook de eerste poepluier in zijn mand leggen, maar we hebben ook gehoord dat we hem de moederkoek op kunnen laten eten, dat de baby dan ook "eigen"is voor hem. Heeft iemand van jullie dit vaker gehoord? Zelf wil ik ook heel graag nog een puppy ( een dwerg kees hondje) en stond ook bijna op het punt die al te gaan kopen, omdat ik nu alle tijd heb voor de opvoeding vd eerste maanden, maar het schijnt beter te zijn hem te kopen als de kleine er al is, dan is de puppy eraan gewend dat de baby er al eerst was. Dus ik wacht nog maar een jaartje.

Gisteren trouwens met hond en 2 katten naar dierenarts geweest voor standaard entingen en gelijk 202 euro armer :( echt niet normaal die prijzen!

En over de dozen die veel van jullie al binnen hebben.. ik heb me overal voor aangemeld, maar nog helemaal niks binnen?! :(

Nog even mijn respons op een paar van jullie meiden, sorry dat ik niet op iedereen en alles reageer, maar dat wordt echt een te lang bericht anders;

@Noppie: Wat fijn dat je vriend deze aanbieding heeft gekregen, maar lees dat hij nog twijfelt. Ik hoop voor je dat hij deze baan aan zal nemen en het hem uiteindelijk goed zal bevallen, want dat is natuurlijk ook wel erg belangrijk. Ben benieuwd...

@Patiessie: Wat een prachtig filmpje van die kleine. Is dat echt al jouw baby, zo vroeg al zo duidelijk? Ik blijf er naar kijken haha...

@Mieke: Heb de fotos van jouw babykamer gezien, echt heel erg mooi! Ik maakte me druk over hoe de meubels moeten gaan passen, maar zie nu bij jou dat het prima staat om 2 dingen naast elkaar te zetten :D

@Suske: Pfff, kreeg kippenvel toen ik het las! Gefeliciteerd met de geweldige uitslag! Wat een rottijd moet jij gehad hebben..brrr!

20. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Op welke pagina staat de lijst eigenlijk van mobiel?

Ik weet niet of ik er al opsta:

24 februari uitgerekend, liefst thuis waterbevalling, 9 oktober 20 weken echo.

Deel Deze Pagina