Patries, een buddy is iemand waar je bijv. je mobiele nummer mee uitwisseleld. Als er dan iets is of je ligt te bevallen kan jouw buddy het nieuws hier aan de meiden doorgeven! Dat het dan BUDDY NIEUWS En andersom natuurlijk ook. Oh meiden ik kan het niet helpen, sinds ik weet dat we een mannetje krijgen heb ik al heel wat kleertjes gekocht. Nu net online weer wat, zooooo leuk en schattig van Noppies. Maar nu maar even stoppen
Hoi meiden, Ik ben weer terug van vakantie. Vast een hele hoop gemist hier! Is het goed met iedereen? De vakantie was super! Heel relaxt huisje in Umbrie gehad en 3 dagen Venetie. Gave stad is dat! Vlak voor vertrek een 20 weken echo gehad en alles was goed. Moet alleen terugkomen omdat de kleine erg beweeglijk was maar steeds het hoofdje steeds verstopte. 10 oktober krijg ik nog een echo en hopenlijk kan het hoofdje dan goed gemeten worden. Ik zie dat Mieke het al heeft over buddies.. Groetjes, Caro
Zo meiden, wij zijn weer terug van de prenatal en we hebben heerlijk met geld gesmeten We hebben nog 2 dekentjes, een paar lakentjes, 2 kruiken en kruikenzakken, badcapes, kleertjes (echt zo'n leuk jurkje met maillot en een schattig winterjasje en roze pakje ), een luieremmer zo'n tommy nog wat, een aankleedkussen met lichtroze hoesjes en een maatkan voor de voeding. We hebben nog gekeken voor een badje, maar dat kopen we ergens anders. Gordijnstof hebben we ook gevonden en dus even de maten opnemen, dan kan de winkel het in orde maken! Ik kan alleen maar niet slagen voor een luiertas. Vindt het van de grote onmogelijke tassen. Zou het liefst iets van een rugtas nemen ofzo... Het wordt gewoon steeds leuker hihi. Liefs Daffie
hoi meiden, Heb alles bijgelezen, maar ben de helft al weer vergeten hihihi..... @Caro: welkom terug van je vakantie. Volgens mij kwam er pas geleden iemand vragen waar je gebleven was. @Mieke: dat is handig ja dat buddysysteem . @meeting: lijkt me erg leuk! Weet natuurlijk niet hoe ik me dan zal voelen, maar op dit moment nog steeds goed dus count me in. Vaam: Kaatsheuvel (Noord-Brabant) @Tirtilisko: hey meid, waar ben je nou? Ik hoop dat alles goed is gegaan vandaag. @Noppie: wat fijn dat je vriend de baan heeft geaccepteerd.
Hoi meiden, Een meeting lijkt me erg leuk alleen het zelfde probleem als Syla heeft, woon ook in het noorden van het land, en voel me laatste tijd niet zo goed om een hele dag op stap te gaan, hopelijk ga ik me nog weer wat beter voelen. Wat leuk dat jullie al roze of blauwe kleertjes hebben gekocht. Heb ineens vandaag enorm last van mijn onderrug en buik. Met mijn eerst zwangerschap kreeg ik ook precies in de zelfde week rug klachten, de kleine zal wel te zwaar worden of zo. Voelde me net een oude oma toen ik even met mijn moeder de stad in was, na 1 winkel zijn al weer naar huis gegaan. Fijn weekend iedereen, ik ga lekker slapen, heb vanmiddag geen dutje gedaan dus ben u erg moe. (word echt een oma) Groetjes Martine
Tirtilisko, ben ook reuze benieuwd... Voor de februarimama's meeting; Daffie, Nieuwegein Er is werkelijk niets op de TV en manlief is net naar zijn werk vertrokken, heeft nachtdienst,.....SAAIIII xxx Daffie
daffie.... popstars is er kan je nog een beetje lachen. Had ff een depri avondje.... moet een stapje op 5 terug gaan doen betreft mijn werk, en heb daar zo'n moeite mee maar MOET Dus nog 1 hooguit 2 volle weekjes en dan me richten op maar 1 opdracht tegelijk, voruitzicht klinkt lekker maar toch! Mannetje is nu wat lekkers voor me aan het halen, had vanaaf niet echt gegeten dus ff een snackje hihi fijn weekend allemaal
Hey meiden daa bn ik dan sorry dat ik zo laat rageer had echt geen tijd ik heb super neuws de echo duurde 1 uur 30 a 40 min dus erg lang kunnen genieten er is itgebreid naar alles gekeken alles was per te zien. En de dokter zei alles is prima orgaantjes hartkamers vojes lipje etc etc iken super super super blij bednkt dat jullie zo meedenken en dat van een jongetje mijn man dacht ruim 4 weken geleden een jongen zien te hebben tijdens de echo dus wedachten dat het een jongetje was ma dat is vandaag nog eens bevestigd et de echo ook wij krijgen een ZOONTJE we zijn super gelukkig en meiden allemaal bedankt voor het meeleven
Patriessie; ik vindt popstars zo'n stom programma. Heb het een beetje gehad met steeds dezelfde soort programma's Ach met laptopje op schoot vermaak ik me ook hoor. Gek he, dat je lijf zegt dat je rustiger moet doen, ik merk het ook hoor en heb er ook moeite mee. Toch is het verstandiger om eraan toe te geven Tirtilisko; wat fijn dat alles zo goed is en van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Ik ga ook eens even kijken of er wat lekkers in huis is. Heb ineens zin in chocola Daffie
chocola mjammie... zo raar ik was altijd van de zoetige maar nu hartig en daarna zoetigheid haha Ik kijk eigenlijk nooit tv... en ken 9 van de 10 programma's dan ook niet waar iedereen het over heeft.. zoals dat van Bridget nog nooit gezien en dat van popstars komt omdat mannetje het leuk vind en ik mezelf er op betrap dat ik er soms ook om kan lachen, maar we kunnen er ook lekker over discuseren want als ouders zijnde zou ik mijn kind echt beschermen en als het niet goed is echt proberen tegen te houden hoor... Ik ga nu nu het weekend is eindelijk een keer op tijd mijn mandje in.. slaap zo weinig en slecht dat ik mezelf verheugt heb op een heerlijk lui en slaap weekendje.. truste allemaal
Hi meiden, Hier nog ff een kort bericht van mij om 02.00 snachts... pfff... word gek van mij ritmes.. ik val rond 16.00 uur in slaap tot 20.00 uur en vervolgens weer halve nacht wakker.. elke dag weer anders, maar krijg nooit genoeg slaap! Moet er ook continu uit om te plassen, dus heb al bijna geen zin meer om naar bed te gaan. Merk dat ik stress heb om niks en veel ste veel met de baby uitzet enz bezig ben, vind het ook heel leuk om te doen, maar als je er zelfs van gaat dromen ... haha Maar goed, genoeg geklaagd, ik heb nogmaals een vraagje; Ik vroeg een paar pagina's terug of iemand wist waar ik hier het forum terug kan vinden over de beste en slechtste aankopen, dus tips van reeds mama's. Toen kreeg ik de link door van iemand van jullie (sorry, ff vergeten wie ) van "baby uitzet" Ik helemaal blij, maar die bedoel ik helaas toch niet. Op dat forum moet je alles per onderwerp aanklikken en op het forum dat ik bedoel lees je alles onder elkaar, net als wij hier zeg maar.... Wie o wie kan mij helpen?
Noppie, Wat goed dat die baan nu zeker is. Ach als het hem uiteindelijk toch niet bevalt, is verder solliciteren toch een prettigere positie. En het is in ieder geval, hoe het ook bevalt, voor nu inderdaad lekker dat de onrust in huis voorlopig even weg is, lijkt me. Financieel voor de aanschaffen en de prenatal hormonen ook wel lekker.... En de ervaring, ook al blijkt het maar voor korte tijd te zijn, ook niet weg. Maakt je alleen maar rijker..... dus volgens mij heeft hij niets te verliezen, ook al blijkt straks dat het zn baan niet is.... Toch! Geliciteer hem maar in ieder geval van een onbekende uit India. Febr moeders meeting, Ja, lijkt mij super. Ik doe mee! Edith India (Cochin) Heb even gecheckt, Cyprus ligt aardig in het midden en temperaturen zijn er heerlijk! Voor moeders in spe is extra zonnetje ook erg gezond Maar mocht het niet ergens in het midden uitkomen, dan zou ik het super vinden als er wat fotos gemaakt kunnen worden van alle moeders in spe. Kan ik ook nog een beetje meegenieten op afstand. Misschien op Hyves een fotoalbum reserveren voor iedereen die er niet bij kan zijn?
Trouwens..... Tijdje behoorlijke onrust gehad hier in India door al jullie discussies over al die aanschaf. Inmiddels gelukkig heerlijk van de baan.... Ik zat op een gegeven moment ook met allerlei websites open van jullie voorkeuren, bugaboos enz en zag door het bomen het bos niet. Pfffff wat een hoop dingen allemaal en heb je dat op een boot nou ook echt nodig of staat alles eerder in de weg? Rene bleef steevast roepen dat we helemaal niks nodig hebben (....hij heeft ook zo lekker veel ervaring met zijn nul kinderen!) wat hebben we nou nodig? "de dingen die we echt nodig hebben, kopen we tegen die tijd wel..." Ja weet ik veel, maar iedereen begint nu vanalles te kopen!. Eerst al die kinderkamer discussies van jullie en nu met de wagens en rundagen van Prenatal... Vorige week met een goeie vriendin zitten skypen en bij haar eens navraag gedaan. Ze is een aantal keren bij ons aan boord geweest en kon, als moedere van twee kinderen, vast helpen inschatten. Zij was vroeger altijd een merkentype en moest alles hebben maar is nu helemaal omgeslagen en vind het allemaal eigenlijk maar onzin, lekker down to earth dus en voor mij lekker. Met bijna alles wat ik voorstelde, gaf zij het zelfde antwoord als Rene...een heleboel is niet nodig Ook zij kwam met advies draagzak, een maxicosi voor tijdens het varen en natuurlijk een hangmatje voor hier buiten (de meeste jonge kinderen hier in India slapen trouwens hier in een hangmatje). Verder een simpel klapsysteem voor een wandelwagentje voor aan land, maar ook daar zou zij nu zo veel mogelijk met draagdoek doen. Maar het is wel lekker voor de afwisseling. Wiegje lukt hier natuurlijk niet en omdat het maar voor zon korte periode is, is dat in bootleven geen optie. We hebben nu het gastenbed bij de ingang bedacht om te bouwen tot baby-, kinderbedje, op die manier dat het ook verstelbaar is en kan meegroeien. Dat laten we hier maken door een houtbewerker. Het wordt nu een soort ouwerwets bedstee zeg maar, alles is van donker teakhout eromheen dus het wordt wel gaaf met gordijntjes ervoor.....! Heb ook ergens een soort katoene inzet stoeltjesdoek gezien die je op iedere gewone stoel kan plaatsen. Een soort bescherm hoes waar de kleine in zit, er niet uitvallen en er toch lekker bij kan zijn. Zulke dingen zijn voor onze situatie fantastisch. Ik zat al aan een meegroei stoeltje te denken, maar waar laat ik dat hier allemaal. En Nu? Doekie mee en terras op, hup de kleine gaat gewoon mee met pappa en mamma.... Verder vertelde die vriendin dat een buurvrouw van haar jaren gevaren heeft met kinderen aan boord en erg praktisch is ingesteld. Ze gaat info en tips inwinnen, meedenken. Heerlijk! Affijn, met volle enthousiastme terug naar mijn computer gelopen en alle paginas met kinderwagens afgesloten voorlopig heerlijk! Dus meiden, ga vooral door met jullie discussies. Ondanks dat het mij met regelmaat onrust veroorzaakt, zet het me wel steeds aan het denken en is het aan mij om de vertaalslag te leren maken voor bootleven. Ook ik kom hier steeds verder in mijn voorbereidingen! Ik moet nu steeds alleen maar lachen om jullie run-to-prenatal-en-koop-hormonen Veel liefs uit India
Goeiemorgen! Caro, welkom terug van vakantie. Heerlijk land he, Italie. Febr21, komt allemaal goed dat weet ik zeker enne zoals wij dat allemaal volgend de Hollandse-baby-regeltjes doen, tja er zijn meer kindjes groot gegroeid zonder deze regeltjes. Dus maak je vooral niet druk Denk dat je vriendin al heel goede tips heeft kunnen geven om die onrust idd weg te nemen. Tirtilisko, super gefeliciteerd met jullie zoon! En wat een verwennerij zeg zo'n lange echo, super dat alles goed is. Amor, ik kan ook van dit soort dingen wakker liggen hoor. En van veel ergere dingen waar je juist van verwacht niet door te kunnen slapen, slaap ik juist weer heerlijk. Daffie, ook goed geslaagd weer bij de prenatal, hihihi. Lekker hoor. Wij gaan straks richting Alphen naar een commode kijken die we op marktplaats hebben gezien en we helemaal leuk vinden, prijsje 75 euro! En als we 'm oke vinden nemen we 'm gelijk mee, rijden nog even door naar de prenatal om een los ledikantje + toebehoren te bestellen want ik wil uiteraard nog steeds even van die extra korting profiteren. Het beddengoed vind ik niet echt super bij de prenatal, keuze kleur dekentjes en lakentjes en zo. Dus die koop ik wel ergens anders. Heb er ook nog een mooie kledingkast gezien dus daar ook nog even naar kijken. Hier voel ik ook dat ik na een trap oplopen al zit na te hijgen, dus merk dat ik alles ook een tandje lager moet doen. En.... volgens mij heb ik gister de kleine gevoeld. Het is even ontdekken hoe en wat je voelt of dat dan net even anders is dan normaal. Maar het voelde als een soort grote luchtbel die langs mijn buik ging. Joehoe, helemaal happy dus.
moedergevoel Overigens...dat begint ik nu toch beetje bij beetje te voelen. I.t.t. tot daarvoor waarbij ik die kinderen om me heen alleen maar lastig en lelijk vond (indische babietjes zijn echt vaak lelijk, vind ik ! Zodra ze ouder worden, worden ze weer mooier ha ha)... dat is gelukkig aardig aan het bijtrekken nu. Volgens mij heeft het er voor mij mee te maken dat ik alles nu wat concreter ga zien hoe we het straks allemaal kunnen doen. En! De eerste schopjes een paar dagen geleden... geweldig! Zat te lezen en voelde wat geplop in mijn darmen, dacht ik. Maar omdat het zo lang aanhield, begon ik te twijfelen. "Nee, volgens mij is dit toch echt wat anders!" ....effe concentreren....begin te lachen... "He jongens, effe tussendoor... volgens mij voel ik hier geschop" "NEEEEEEEEEEEEEEEEEE, DAT MEEN JE NIET!" s'avonds in bed, probeerde Rene de kleine weer wakker te maken "Hallooooo, hier is pappa!" "Wordt eens wakker, pappa is hier!" zo leuk! ....overigens daarna niet meer zo goed gevoeld hoor.
tirtilisko en amor, gefeliciteerd met jullie zoon, leuk meiden!! En Mieke, ja inderdaad, maar het is overigens wel erg leuk om zo van afstand mee te leven met dat wat er in nederland 'gewoon' is. Succes overigens met de aanschaf, ben benieuwd!
Goeiemorgen meiden, Het zonnetje schijnt weer, manlief ligt te slapen na zijn nachtdienst en ik zit weer met de laptop op schoot Helaas is het voor mij geen weekend en moet ik gewoon werken vanavond en morgenavond Ben benieuwd of het wat rustiger is als van de week... Kom ik er gisteren achter dat ik 2 mutsjes heb gekocht bij de prenatal, maar dat daar maten in zijn. Ik dacht dat dat 1 maat was. Nu heb ik dus een prematuur en een te grote muts hahaha. Zometeen maar even vragen of ik ze nog mag ruilen in de winkel. Geniet lekker van het weer, want maandag wordt het herfst! liefs Daffie