@ vvalentina: Of je nog een echo krijgt na de 20 weken echo is helemaal afhankelijk van de vk, als de vk praktijk waar je loopt een extra echo nog heeft staan is dat niet standaard zeg maar.. Met Tim kreeg ik met 34 weken een groeiecho omdat ze dachten dat Tim erg groot was.. Nu krijg ik standaart al een 30 weken echo dat is iets nieuws op de vk praktijk waar ik dan loop
hmm mijn verbinding is super slecht, wordt er steeds af gegooid... Inderdaad leuk dat ik nog een echo krijg. Ik laat jullie dus maandag weer weten hoe het was. Ga nu lekker bank hangen. Tot snel allen
Hoi meiden. maatje: gefeliciteerd, erg leuk een dochter. Daafie: jij had het tog over een voedingskussen, ik heb sinds vorige week ook last van mijn rug, ik slaap met een voedingskussen (kan ook een gewonen kussen) tussen mijn benen, dit help bij mij erg goed, bij mijn vorige zwangerschap raden ze bij de zwangerschapsgym. De voedings kusen had ik toen niet, ik heb nu een aangeschaft mede door mijn rug klachten. De andere meiden die een goeie echo hadden gefeliciteerd. groetjes martine
Ja wel raar eigenlijk dat je niet staandaard een echo krijgt na 20 weken..... We hadden het over onzekere papa's en daar zat ik net dus aan te denken zijn zullie zelf niet onzeker? Ik zelf stond daar niet echt bij stil heb echt zoiets van laat maar komen hoor ik kan niet wachten maar natuurlijk als ik erover nadenk of ik onzeker ben ja best wel, wil net als ieder ander een hele goede moeder zijn en worden maar denk ook dat het moet groeien want vooral in het begin lijkt het me moeilijk als het kindje huilt en je krijgt het niet stil dat je radeloos bent en denk van ooww mijn god waarom huil je... Maar ben van mezelf een aardig denkertje hihi Daffie: paracetamol genomen maar helpt geen klap en Dayenne mannetje masseert me sowieso bijna elke avond heb namelijk heel snel rug, schouder en nekklachten en heel wat therapeuten afgelopen maar kreeg van allemaal te horen je zult hier mee moeten leven, dus een voordeel dat mijn mannetje me altijd masseert met R30 weet niet of jullie dat kennen maar bij mij heeft het een zeer positief effect dus voor diegene met rugklachten o.a. Daffie smeren en masseren en een warme kruik is ook goed om je spieren warm te maken en te houden
@ Patriessie: Tim is nu een jaar en zelfs nu weet ik nog niet altijd waarom hij huilt. Je kunt er inderdaad op sommige momenten behoorlijk onzeker door worden, maar alle begin is moeilijk en je weet pas of je een goede moeder bent denk ik op het moment dat je kinderen het huis uit gaan en zeggen: ,, Mams, ik heb 't fijn gehad thuis, ben blij dat jij mijn moeder bent. ''
Patriessie, naar hoor die hoofdpijn en mee leren leven is wel heel makkelijk gezegd Ik ga zo lekker in een warm bad, en als ik naar bed ga, dan neem ik een kruik mee voor in mijn rug en doe ik een kussen tussen mijn benen. Ben benieuwd of het helpt. Moet morgen vroeg op, want ik moet werken, dus een beetje slaap zou welkom zijn.... Daffie
whahaha daar zou je best gelijk in kunnen hebben, toen ik nog thuis woonde hadden alleen 2 kachels in de woonkamer, de rest van t huis was altijd ijskoud....en ja daar heb ik trauma's aan overgehouden! bv glas water op je nachtkastje gewoon bevroren 's ochtends Douchen... ja maar dan eerst ff de douche ontdooien met een fohn... Oh wat was ik blij toen we gingen trouwen en een huis kochten met centrale verwarming @ Anne, tja eigenwijs... vind het wel grappig om zo te lezen, kan het helemaal voor me zien. Maar leuk dat je maandag nogmaals mag kijken !
@ Mobiel... tuurlijk daarom zei ik ook van iedereen wil het beste met zijn kind en doet wat je denkt wat het beste is voor je kind. Maar je hebt gelijk wat je zei dat je nooit zeker weet of je het goed doet want dat merk ik aan mijn eigen moeder, kan wel huilen als ik er aan terug denk.. Zij zei dus ook van ik ben misschien niet een hele goede moeder voor jullie geweest maar je moet weten dat ik altijd mijn best heb gedaan om het wel te zijn en jullie een betere opvoeding te geven dan dat ik zelf heb gehad... slik zo ongeveer zei ze het.. En ik heb mijn moeder vervloekt vroeger (was ook een K puber hoor) en tuurlijk wilde ik dat ze gewoon een standaard moeder was er was volgens mij nooit iets goed aan haar, maar ik kan wel zeggen dat ik een moeder uit duizenden heb en dat ik heel veel respect voor haar heb gekregen hoe ze het heeft geflikt en wat voor relatie we nu hebben en dat krijg je door vallen en opstaan. En ik hoop dat ik later ook zo'n band met mijn kind krijg.
Daffie was misschien verwarrend maar heb vrijwel nooit hoofdpijn maar na een zwaar ongeval 12 jaar geleden heb ik rug, nek en schouderklachten overgehouden... vandaar
uhmm ja ook en een scheur(tje) in mijn nekwervel en verschoven wervelkolommen... en 3 zenuwen in mijn arm zijn uitgeschakeld geweest en werken nu gelukkig weer naar behoren. Alle soorten therapie gehad die je maar kan bedenken waarvan sommige het alleen maar hebben verergerd... Maar ze zeiden het wel zo van je moet er mee leren leven en dat is ook zo je leert er in ieder geval mee omgaan....
Hey meiden! Daar ben ik dan weer! En dolgelukkig! Alles zat er op en er aan en alles op de goede plek. Die van ons scoort ook een dikke vette 10 voor eigenwijsheid, want ZE deed haar hoofd niet omhoog. Dus moet nog een keertje terugkomen om de kaken te laten bekijken. De echoscopiste verwachte geen bijzonderheden maar ze wilde het gewoon 100% zeker weten. En wij natuurlijk ook...Maar er was zeker geen reden tot ongerustheid, dat verzekerde ze ons. En ja,jullie hebben het inmiddels goed gelezen... WE KRIJGEN EEN MEISJE! Maar niet verder vertellen hè...haha... Hey meiden, ik ga lekker slapen en nog even lekker kroelen met mijn mannetje. Slaap lekker en tot morgenvroeg! Liefs Karina
Karina Leuk zeg van harte met jullie dochter. Volgens mij lopen de meiden aardig in. Meiden die morgen moet veel succes en plezier.
Jeetje meiden wat hebben jullie weer lekker gekletst in een dag tijd! Ga proberen om een beetje te reageren.... Married, gelukkig zijn jullie er samen uitgekomen! Zou toch vervelend zijn als er over een weekendje weg een ruzie had moeten ontstaan... Aanraken van de buik, van sommige mensen kan ik het wel hebben, maar mensen die wat verder van me af staan hoeven er van mij ook niet aan te komen. Maar inderdaad, hoe zeg je dat zonder mensen een ongemakkelijk gevoel te geven.... Dayenne, ik heb je uitgenodigd op hyves! ik ga overigens voor optie 1! Daffie, ik heb ook veel last van mijn onderrug. Ik ga naar bed met zo'n voedingskussen tussen mijn enkels en knieen en een warme kruik in de rug. Dat doet wonderen! Wenniepenny, gefeliciteerd met de goede echo! Maatje, gefeliciteerd met de goede echo en met een dochter natuurlijk! Wat geweldig dat opoe gelijk had! Anne, geweldig zo'n eigenwijsje, nu al! Veel succes maandag bij de 2e poging! febr21, ik zou me er ook graag bij aansluiten, maar ben bang dat het lastig gaat worden! Karina, gefeliciteerd met jullie dochter! Zo, nu heb ik hier wel genoeg plaats ingenomen..... Ik hoop dat ik niemand vergeten ben
Hoi, Ik begin last te krijgen van vergeetachtigheid. Vandaag al een paraplu vergeten op kantoor. Vervolgens moest ik naar een andere lokatie rijden voor een vergadering. 2 keer een afslag gemist. Zit gewoon niet op te letten. Dwars door de stad gereden over busbanen etc. Het was een ramp! En dan ben ik nu alweer de helft vergeten van wat er geschreven is. Pffff! Hebben jullie daar ook last van? Er was iemand die terug moest komen voor een echo. Hier hetzelfde verhaal. Meneer bleef maar met zijn hoofdje naar beneden en naar achter liggen. Alsof ie er al klaar voor was. 10 oktober mag ik terugkomen.
@Caro oh vreselijk die vergeetachtigheid. Mijn geheugen is een zeef! Ik vergeet alles, en dan ook binnen een seconde he. Pfff ik hoop dat het snel minder wordt want zo is het ook niks.... Ik heb je trouwens op de lijst gezet! Zal em zo even plaatsen. Oh ik moet trouwens nog wel weten waar je vandaan komt . @Karina wauw een meisje wat goed! En fijn dat alles goed was! Van harte meid . @Angela, ik zal zo even kijken op hyves . En ik zal je bij optie 1 zetten.
Februari 2009 mama's MEETING Midden-Nederland Dayenne vanuit Arnhem Noppie vanuit Utrecht Marriedgirl vanuit Midden Daffie vanuit Nieuwegein Kelly vanuit Nijmegen Caro vanuit Amersfoort Zuid-Nederland Angela vanuit Venlo Loeka vanuit Maastricht Vaam vanuit Kaatsheuvel (Noord-Brabant) Esther vanuit Hoeven (Noord-Brabant) WenT (Thirza) vanuit Eindhoven Karine vanuit Weert Noord-Nederland Seyla vanuit Noorden Uk80 vanuit Noord-Holland MartineNur vanuit Assen West-Nederland Annemieke vanuit Gouda Amor vanuit Rotterdam Mieke vanuit Amstelveen Patriessie vanuit Amstelveen Maka vanuit Bussem Buitenland Edith vanuit Cochin (India) Joyce vanuit Alvalade (Portugal) Meeting-dag: Optie 1: zondag 9 november -Caro -Angela -Married -Dayenne Optie 2: zondag 16 september @Caro ik heb je voorlopig bij Midden-Nederland gezet . Ik hoor het wel van je waar je vandaan komt.
@ Karina: gefeliciteerd met je dochter! @ Caro: ik ben ook links en rechts vergeetachtig hoor. Kan 's ochtends ook voor geen meter uit mijn woorden komen bijvoorbeeld.... Meiden, weltrusten!