Pfff, heftig allemaal hoor. Een vriendin van mij zei ook al dat als je veel hebt meegemaakt in je leven of als er iets mis is in je huidige situatie, dit altijd extra aantikt tijdens je zwangerschap. Dames die het aangaat, veel sterkte
Hoi allemaal we zijn net terug van de echo en alles was goed behalve dat het kindje waarschijnlijk een klompvoetje... We krijgen een second opinion en dan kijken ze het kindje nog een keer van top tot teen na. Dus hier klopte mijn voorgevoel wel. Ik ben hier vroeger ook mee geboren (ik had er 2) dus het zal wel erfelijk zijn. Er is kans dat bij een klompvoetje ook andere afwijkingen te zien zijn, maar dat zullen ze bij die andere echo wel zien. Maar het hartje en de hersenen e.d. zien er in ieder geval goed uit. Ons voorgevoel klopte ook voor wat betreft het geslacht.... we krijgen een ZOON en het is echt een kickboxer
He UK, goh dat je voorgevoel dan toch klopte, tja daar kunnen onze woorden dan niet tegenop. Ik hoop dat ze bij de volgende echo dan zien dat het niet zo is. Gelukkig dat het meest belangrijke wel goed is, hartje en hersenen. En een zoon, gefeliciteerd en welcome to the boys club.
Ja Mieke inderdaad. Iemand van het VU gaat de second opinion doen, en dan hopen we dat dit alles is. En dat het vrij makkelijk te verhelpen is. Maar we zijn wel ontzettend blij hoor! En mannetje ook helemaal trots dat ie een zoon krijgt
Hihi wat is dat toch met die mannen.... zo trots als een pauw wanneer ze een zoon hebben weten te maken Hier nog zo eentje die met 2 armen de lucht in sprong nadat de echoscopiste had gezegd dat het een piemeltje en balletjes heeft. Wanneer moeten jullie naar de VU? (wil ik overigens bevallen)
Tjonge meiden wat een verhalen hier, heftig en emotioneel! Allemaal heel veel sterkte met deze situaties gewenst... Onvoorstelbaar wat er toch allemaal kan gebeuren, en het laat mij weer heel duidelijk zien hoeveel geluk ik heb gehad.... @Uk, gefeliciteerd met je zoon! Ik wist niet dat klompvoetjes erfelijk waren...nu ja nog de second opinion afwachten natuurlijk.. Mijn broer is ook geboren met 2 klompvoeten... Hier een heerlijk dagje, ik vind het leuk om terug naar m'n "oude dorp" te gaan, mis ik namelijk nogal! Mn moeder heeft de uitslag gekregen vanaf morgen 40 mg prednison per dag voor een maand... en dan kijken wat voor een effect het heeft. Samen gezellig boerenkool gekookt, mjammie en ook nog meegekregen voor morgen En nu ga ik mn bed opzoeken... trusten allemaal!
Uk, wat vervelend voor je meid dat je voorgevoel blijkt te kloppen... Ik hoop dat het allemaal mee blijkt te vallen! Maar evengoed natuurlijk gefeliciteerd met jullie zoon!
Lieve meiden, allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve woorden. Het doet me erg goed dat ik hier mijn verhaal kan doen! Dat waardeer ik zeer. @Febr21 dank je meid . Ja ik heb reuze geluk met mijn vriend. Zonder hem had ik het zeker niet gered...Hij doet werkelijk alles voor me. En toch vind ik het nog steeds moeilijk om hem te vertrouwen....Verstandelijk weet ik dat ik het kan, maar gevoelsmatig blijf ik bang dat ook hij mij kwetst en verlaat. Moeilijk voor hem en voor mij...Maar ik doe hard mijn best! Ik ben een halfjaar fulltime in therapie geweest, en ben daar veel beter uitgekomen . Dus al met al gaat het nu hartstikke goed met me. @Married ja het gaat nu wel hoor. Lief dat je het vraagt! Ik heb veel aan mijn therapie gehad, en kan nu altijd terecht bij mijn vriend of moeder en oma. Ik heb veel geluk met hun! Het is natuurlijk nog wel zwaar, en heb soms slechte dagen..maar ik ben hard bezig om te accepteren dat ik mijn vader kwijt ben, en er nooit 1 voor terug zou krijgen. Het is moeilijk maar ik kom er wel! En door de komst van mijn dochter heb ik nóg meer reden om voor te leven. Ze is mijn alles en ik zal alles voor haar doen. Ze kan altijd bij mij terecht, en ik ben nu al trots op haar. Ik hou nu al onvoorwaardelijk van haar. @Mobiel pff ik lees je verhaal en mijn nekharen gaan overeind staan. Precies hoe mijn vader ook kan reageren. Ik had vroeger altijd ruzie met hem om dit soort dingen. Altijd maar denken dat hij het beter weet. Bah nare eigenschap is dat...Knuffel van mij! @Maka prachtig woorden van je! Ik krijg er tranen van... @Karina dank je wel voor je mooie gedichtje! @Uk jee meid toch je voorgevoel goed. Moet vast schrikken zijn! In ieder geval gefeliciteerd met je zoon! Meiden nogmaals bedankt voor jullie knuffels en steun!
Jeetje meiden, Wat een verhalen allemaal. Heel veel sterkte ermee hoor. Als ik het zo allemaal lees ben ik eigenlijk heel blij met mijn overbezorgde moeder, mijn maffe pa en mijn 2 paar bezorgde schoonouders. Ik heb 2 paar schoonouders omdat mijn vorige vriend met wie ik samenwoonde is verongelukt met de auto. Ik ben nu juist heel blij dat ik daar nog een goed contact mee heb. In princiepe kan je dus zeggen dat ons kindje 3 paar lieve opa's en oma's krijgt. Alle mensen met een goede echo gefeliciteerd hoor. En dayenne (was jij toch?) jij gefeliciteerd dat je nu 12,5 jaar in dienst bent. HOop dat je een super leuke dag hebt gehad. Dan even nog iets anders. GIsteren ging het hier even wat minder. Ik was met mijn moeder aan de klus in de babykamer. Ze was al een beetje aan het zeuren dat ik me eens rustig moest houden (tja.. die bezorgdheid dacht ik) Ik mocht bijna niks doen van haar. En vervolgens vertelde ze.. ik stond vroeger nog met mijn ouders te hooien toen ik zwanger was.. dus ik zeg, zie je wel, ik kan best even helpen. Maar goed ik ben dus het huis maar wat gaan poetsen. Ik was al wel een paar dagen erg druk bezig met van alles, heb echt energie voor 2 zullen we maar zeggen. Tot gistermiddag een uur voor ik moest gaan werken. Ik ging nog ff douchen en zag dat ik best een beetje bloed verloren was. Ik schrok enorm vooral omdat er ook wat (smerig hoor) slijm tussen zat. Ik meteen naar de VK gebeld. Ik mocht meteen langskomen. Vriendlief gebeld en werk gebeld dat ik later zou komen. Na wat voelen, en luisteren leek alles in orde en kreeg ik het verzoek om me maar eens wat rustiger te houden. Ik wilde vandaag echt nog heel veel gaan doen, maar ik durf het nu echt niet aan. Ik doe het nodige en voor de rest hou ik maar even rust. Even naar mijn lichaam luisteren denk ik. Mijn moeder was echt boos op me... zovan zie je nou wel. En je doet niks meer in die kamer, dat doe ik wel samen met Edwin(vriend). Ik zal me er maar bij neerleggen dat het even niet kan. Gelukkig kan mijn moeder enorm netjes schilderen, dus dat komt wel goed... alleen het er naar kijken en niks doen vind ik nu al vreselijk.. haha. Ik ga dus vandaag maar even rust houden, heb dadelijk een gesprek met het kinderdagverblijf en verder doe ik lekker niks. Nou, allen de groetjes en voor degene die vandaag een echo hebben heel veel succes en plezier. Anne
Goedemorgen! Oeh Anne, dat was zeker heel erg schrikken zeg. Goede waarschuwing voor jezelf dus, maar absoluut geen leuke. Fijn dat je gelijk even voor controle kon komen. Grrrrr. gister een rare avond gehad, was alleen thuis en er gebeurde allemaal rare dingen. Eerst hoor ik een enorm geluid alsof er iemand buiten op ons balkon sprong of zo. Was het 1 van de katten die achter de kast een muis had gegrepen, ik die gelijk naar buiten gegooid. Daarna kwam diezelfde kat (beetje hystirische) gillend door het luikje omdat ze achterna gezeten werd, klepje stuk. Nu zit er zo'n gapend gat in het luikje en kunnen alle buurkatten zo naar binnen. En dat net voor de vakantie, waar haal ik nu weer een nieuw klepje vandaan. Kan haar wel schieten (sorry). Toen lag ik in bed en hoorde ik allerlei geluiden... ben maar wakker gebleven totdat liefje thuis kwam. Lekker suf dus allemaal, zucht.
Morning! @ Dayenne, ik heb je uitgenodigd voor hyves ivm de meeting @ Uk, pfoeh, dat je voorgevoel toch klopte meid! Hopelijk zien ze op de volgende echo dat het allemaal meevalt! Gefeliciteerd met jullie zoon! Boys zijn cool! Mijn man vond het idd ook zo geweldig om een zoon te krijgen, haha... die heeft nu al verhalen over naar het voetbal gaan etc . Maar aan een klompvoetje kun je geopereerd worden dus? @ Karina, mooi gedichtje! @ Anne, dat is schrikken! Fijn dat bij de vk alles goed was, maar doe maar wel ff rustig aan! @ Mieke, wat een gedoe met die katten zeg! En kan me voorstellen dat je niet lekker lag door al die geluiden! Zijn jullie allemaal al uit de namen voor de beeb? Wij hebben momenteel 2 opties... Liefs!
Jeetjes Anne dat is schrikken. Doe aub rustig aan nu. Baby namen zijn er nog niet uit. Jongens namen makkelijk ik dacht ook werkelijk dat we en jongen zouden krijgen. Eigenlijk niet zo met meiden namen bezig gehouden. Ben nu een beetje aan het kijken maar vind het heeeeeeeeeel moeilijk. Mocht gisteren eerder naar huis had hele erge last van mijn rug en :thumbdown: onderbuik. (Krijg je met de heledag staan en lopen) Ga nu weer werken hoop dat het beter gaat. Morgen extra werken. Zal blij zijn als het zondag is. Iedereen een fijne dat liefs maatje.
@ Anne: Denk je wel een beetje aan jezelf en de beeb? En wat een luxe probleem heb jij zoveel lieve 'ouders' om je heen
Karina: sterkte op je werk. Ik hoop voor je dat je het nog even vol kunt houden. En anders toch gewoon ziek melden oid; je eigen gezondheid & kindje gaan nu echt voor en als het werken je op een gegeven moment zo zwaar gaat vallen dan is het gewoon niet goed meer (en is er weinig verschil met 'echt' ziek zijn). Hopelijk kun je na je verlof een leukere baan vinden! Dayenne: vreselijk, wat heb jij al veel mee moeten maken; ik heb er geen woorden voor! Je komt hier over als een erg positieve meid die heel wijs en volwassen is voor 19 jaar, veel geeft om anderen en helemaal gaat voor het moederschap. Ik hoop dat je met je eigen gezinnetje ookj weer helemaal gelukkig wordt. Blijf in jezelf geloven, je intuitie vertrouwen en vraag hulp als je het ooit weer nodig hebt. Je vergeet nooit wat je hebt meegemaakt en het verandert je voor altijd. Als je het een plek kunt geven kan je eigen kracht alleen maar sterker zichtbaar worden voor jezelf en de mensen om je heen. Een vriendin van me heeft een vergelijkbare jeugd gehad en is er gelukkig erg krachtig uitgekomen; ik wens je hetzelfde! Anne: wat schrikken zeg! Gelukkig gaat alles nu goed. Ik hoop dat je echt rustig aan probeert te doen, hoe moeilijk ook want dit was wel een heftige waarschuwing! Uk: gefeliciteerd met je zoon! Gelukkig is vrijwel alles goed en ik hoop voor je dat de volgende echo alleen maar goed nieuws brengt. Fijne dag allemaal!
Hihi das grappig, dan was ik 7 toen ik in dienst werd genomen . Even zonder dollen..dat was Daffie die je bedoelde . Maar he wat schrikken zeg van dat bloed! Ik zou denk ik helemaal panisch zijn. Rustig aan doen he! @Married ja ik zag het, ik heb je geaccepteerd . (wat ben je trouwens een mooie vrouw! hihi klinkt misschien raar maargoed) En wij zijn er ook al uit wbt namen. Meisjes naam hadden we al voor we elkaar kenden (toevallig dezelfde haha!). En we hebben er nu een 2e en een 3e naam bij. @Mieke zeker een rare avond! Vervelend dat het klepje kapot is...Misschien kan je van die lapjes kopen en ervoor hangen? Ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen, maar dat zijn van die plastic repen laat maar zeggen. @Kimmie29 veel plezier en succes vandaag! @Iedereen fijne dag gewenst! Ik ga zo maar even eten en opruimen...Ben voor het eerst weer es misselijk. Heel bizar, het voelt net alsof ik weer pas zwanger ben haha.
Dank je wel! Ontzettend lief van je (zit ik weer hier te snotteren hoor). Ik weet niet wat ik nog meer moet zeggen maar ik waardeer je woorden heel erg.
Jeetje was er gisteren niet en nu vanmorgen alles terug gelezen, met buikpijn.... Vind het zo erg voor jullie meiden wat jullie hebben (en sommige nog steeds) moet doormaken.. Hoop dat jullie stuk voor stuk het geluk hebben gevonden en een heel warm nestje met jullie eigen gezinnetje kunnen stichten, en een hele dikke KNUF van mij... Mobiel: daar heb ik ook de laatste 12 jaar gewoond en mijn ouders wonen er nog steeds Iloiza: K voor je meis, hopelijk vind je iets heel leuks terug Febr: Stuur je dr zo ff een pb over Daffie: 12.5 jaar Gefeliciteerd meid! Uk80: Sterkte met de second opinion... wist ook niet dat het erfelijk was. Heb jij ook operaties eraan gehad? Anne: rustig aan doen hoor, wat zou jij geschrokken zijn pff Married: hebben momenteel 1 zowel 1 jongensnaam als 1 meisjesnaam Gisteren had ik een afspraak bij een klant in Amsterdam, had er weer lekker zin in goed geslapen, weer energie, en hoofdpijn die al minder werd dus vol goede moed stap ik in mijn auto.... Daar aangekomen laat ik mijn auto ff in zijn vrij staan omdat mijn tom tom van het raam af viel... staat er een auto achter me als een gek te toeteren, dus ik geef gas... hield mijn auto er mee op Na 100x proberen nee hoor sloeg nooit meer aan... mannetje opgebeld en uit mijn dak gegaan (hij zei later heb je nog nooit zo tekeer horen gaan) vind je het gek stond midden op de weg nog wel hellingproef ook, oke ik mijn dealer gebeld heeft mijn auto net de 3 jaar bereikt dus die service heb ik niet meer maar ze konden wel iemand laten komen met een sleepwagen maar de kosten zouden erg hoog zijn ivm de afstand grrrrrrr ik de anwb gebeld... geen probleem komen eraan je bent nu lid kost je 190 euro tot eind volgend jaar (nou dat moet dat moet) binnen een uur zou die komen na 1,5 uur weer gebeld nee hij was onderweg... na 2 uur wachten kwam hij.. maar zei mevrouwtje het is een electronisch probleem dat moet bij de dealer worden uitgelezen... en omdat u geen lid bent kunnen wij niet voor u doen, volgende keer misschien u betaald nu bij mij 190 eurootjes en dat kan gewoon met pin nou niet gedaan dus... En ik was ondertussen drijf en drijfnat (van de regen en rood van woede),die man had denk ik ook geen leuke dag meer verder... Stond nou al 2,5 uur midden op de weg STIL.... Weer mijn dealer gebeld en die zei toen een goedkopere oplossing te hbben hij zou mijn auto weg laten slepen door iemand uit amsterdam en mijn auto ook bij een dealer in amsterdam na laten kijken kost me maar 125 euro... afijn 1,5 uur later kwam deze beste man mijn auto ophalen en kwm mijn mannetje mij ophalen... was zo dooor en door nat en had honger, had het koud en moest ontzettend plassen dat toen ik dus na ruim 4 uur bij mijn ventje in de auto zat ontzettend moest janken Wat een kl#te dag zeg! En vandaag maar afwachten of ik word gebeld en wat dit geintje me weer gaat kosten Zo een heel verhaal geworden zeg maar moest het ff kwijt.... paar weken gelden al die kluns die er tegen aan reed en nu dit... Nou het is in ieder geval bijna weekend gelukkig
Hi meiden, Bedankt voor de lieve reakties en mooie woorden (en gedicht)! @Dayenne: Jee meid, ik schrok erg van jouw verhaal! Als ik dat hoor stelt mijn "mindere" relatie met mijn familie niks voor. Ik vind jou echt een voorbeeld voor ons allemaal, het feit dat jij jouw moeder vergeven hebt, laat zien dat je echt sterk bent! Ik vind dat je echt trots op jezelf mag zijn. Ik wens je nog wel heel veel sterkte met al deze ellende en hoop dat je er wat aan hebt dat je je verhaal hier kwijt kan. @Mobiel: Sorry dat ik nog niet op jouw verhaal gereageerd had, maar had er in eerste instantie overheen gelezen (had zoveel pagina's bij te lezen), maar hoop dat jij er ook vrede mee hebt of zal vinden.... Bij mij is het heel dubbel hoor, jullie zullen ook vast nog wel eens van mij lezen dat mijn moeder dit of dat liefs voor me gedaan heeft of dat we samen ergens heen geweest zijn, dat zijn de momenten waarop alles koek en ei is en ik ook letterlijk alles vergeet (wegstop dus haha), tot er weer iets voorvalt, dan gaat de beerput weer tijdelijk open. Mijn vriend heeft helemaal een jeugd "from hell" gehad en geen ouders meer, maar als ik heel egoistisch aan mezelf denk, ben ik blij dat onze zoon geen andere opa krijgt, daar zou ik het heel moeilijk mee gehad hebben. Mijn vader heeft me vroeger ook een tekst gestuurd, die ik ingelijst heb: Amor, I hope you have choosen a pleasant dream instead of a nightmare and that the years ahead will fullfill your expectacions. (misschien staan er spellingfouten in, want heb de tekst nu niet bij de hand) Voor mij zijn deze woorden heel waardevol en denk er daarom ook aan om deze woorden op de babymuur te zetten en in het kaartje, alleen vind mijn vriend het niet zo'n top idee haha, omdat het voor hem natuurlijk geen betekenis heeft. @Daffie: gefeliciteerd met je 12,5 jaar, wat een mijlpaal @Iloiza: Wat rot voor je! Gelukkig krijg je een uitkering van 70% en als je veel overuren gemaakt hebt (zoals ik) heb je kans dat je net zoveel gaat krijgen als met 100%. Tevens krijg je 4 mnd lang (vanaf 1 maand voor je uitgerekende datum) lang wel 100% En als het je lukt iets te verzinnen waardoor je wegens je zwangerschap niet kan werken, krijg je sowieso 100%. Dit is mij alleen niet gelukt, terwijl ik het eigenlijk niet eens verzin, maar ze hebben overal een weerwoord op en ik krijg eigenlijk al wel genoeg geld, daarom heb ik er maar geen energie meer ingestoken. @Karina: Sterkte op je werk en als je het echt niet meer trekt, probeer dan of zij jou willen ontslaan en misschien heb je ook iets aan wat ik hierboven tegen Iloiza zeg. @Maatje:Gefeliciteerd met je goede uitslag! @Uk80: gefeliciteerd met je zoon! Da's wel even schrikken van eventueel klompvoetje, hoe voel je je eronder? @Anne: Luister maar naar je bezorgde moeder hoor Ik hoor en lees overal hetzelfde en geloof daar ook heilig in, zowel voor onszelf als voor onze baby's, de 3 Ren: Rust, Regelmaat en Reinheid! Wij zijn in principe over de naam uit. Het is een naam die ik al 10 jaar lang heel mooi vind, maar het nadeel vind ik dat deze naam best vaak voorkomt. Voor een meisje hadden we zo'n prachtige naam die je nooit hoort, dat vond ik veel specialer. Ook vind mijn vriend de naam niet geweldig en dat vind ik ook jammer, daardoor ga ik ook steeds meer twijfelen aan de naam Maar we zijn nu al 5 mnd bezig met het bedenken van een betere naam en die kunnen we niet vinden en zijn het ook spuugzat, dus voorlopig gaan we toch voor deze, maar helaas nog niet met volle overtuiging Het is wel een naam waarin onze voornamen verwerkt zijn en die heel goed bij de rest van zijn (2) namen past, vandaar tot nu toe toch die keuze. Waar ik HEEL trots op ben is dat onze zoon mijn achternaam krijgt dus de naam van mijn vader! De reden is dat mijn vriend een adoptienaam heeft en hij zijn adoptiegezin haat en hij dus niks heeft met die naam, daarom hebben we besloten dat onze zoon als 2e zijn naam krijgt (de eerste naam van mijn vriend), als 3e de naam van zijn vader (dus van de echte vader van mijn vriend) en dan de achternaam van mijn vader!