Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Patriessie: Toevallig :D Misschien kennen we elkaar nog ook hihihihi :)

2. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Patriessie grrrr wat balen! Wat een kl*te dag had je zeg! Kan me helemaal voorstellen dat je moest janken. Blegh echt vervelend voor je.

Ik hoop dat de kosten meevallen ;).

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Uk80, wat naar dat je voorgevoel toch klopte... Hopelijk blijkt het mee te vallen en kunnen ze je zoontje straks goed helpen, zodat het toch allemaal goedkomt. Gelukkig dat verder wel alles goed is.

Maatje, wat grappig, dat jullie zo'n moeite hebben met meisjesnamen, omdat je dacht dat t een jongentje zou worden! Wij hadden juist al een enorme lijst meisjesnamen. Ik had ook wel wat leuke jongensnamen, maar op de een of andere manier vonden we die allemaal niet passen bij ons kind! Nee, jongensnamen passen idd niet bij een meisje ;) We zijn er nu ook al uit hoe ze gaat heten :D :D

Anne, pfoe das schrikken zeg! Gelukkig is alles goed, lekker rustig aan doen dan maar!
    Mij leek dat ook heel moeilijk om rustig aan te doen. Rustig doen komt normaal niet voor in mijn woordenboek. Maar kennelijk voel ik de behoefte van mijn lichaam nu feilloos aan ofzo. Kan helaas echt niet meer dan ik nu doe..

Besef me steeds meer hoe fantastisch wij t hebben met onze ouders en schoonouders. Zeker nu tijdens de zwangerschap zou ik niet weten hoe ik t zonder ze had moeten doen.
    Iedereen is ook zo blij en behulpzaam. Mijn schoonmoeder is zelfs 5 weken hier in huis geweest om mij te helpen toen ik zo ziek was. Mijn schoonvader is helemaal zenuwachtig en bezorgd!
    En tja, mijn moeder belt een paar keer per week en ze komen zeker om de week langs om te kijken hoe t met ons gaat (ze wonen 100km weg). Het zijn zo'n lieve mensen. Nu mijn oma het zo moeilijk heeft, sinds opa is overleden, zitten ze daar ook zeker 2-3x per week.
    Ben aan de andere kant soms wel een beetje bang dat mijn moeder te weinig tijd aan zichzelf besteed, omdat ze er altijd voor anderen is.

Kimmie, veel plezier en succes bij de echo!

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi meiden,

bedankt voor jullie berichtjes.
    Ikzelf heb vroeger schoentjes aangehad met een beugel ertussen en dat werd dan steeds strakker aangedraaid. Daar heb ik tot 18 maanden mee 'gelopen' (kon natuurlijk niet lopen ;) ) Bij mij is het helemaal goed gekomen, je ziet er niets meer van!
    De vk had het erover dat als ik ga bevallen dat dan de juiste artsen in het ziekenhuis zouden zijn om het kindje binnen 24 uur in het gips te zetten. Dat lijkt me nog het ergste... heb je net je kleintje en dan moet het al in het gips :( Maar we wachten het verder wel af.
    Ik heb vannacht heel slecht geslapen, met weer heel veel rugpijn en pijn op mijn heupen. Zo erg dat ik om 4 uur 2 paracetamollen heb genomen.. Ik ben altijd al een piekeraar geweest dus ik denk de hele nacht aan wat ik die dag heb meegemaakt. En als het dan een heftige dag was dan slaap ik er slecht van.
    Verder dringt het nog niet helemaal tot me door, we wachten de second opinion wel af ;)

Namen: wij hadden heel snel 3 jongensnamen die we geweldig vinden. En meisjesnaam hadden we pas sinds kort, maar we kunnen nu lekker kiezen uit die 3 :D

Ouders: Wij hebben het ook erg goed met onze ouders en schoonouders! Hoop dan later ook net zo'n band te hebben met mijn kind als ik met mijn ouders heb ;)

5. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Jou 'mindere' relatie met je familie stelt heel veel voor! Ik vind het heel vervelend voor je dat het zo loopt...Ik vind het ontzettend lief van je dat je, ondanks dat je zelf zo'n vervelende relatie hebt, zoveel lieve woorden voor mij hebt. Dat doet mij heel goed!
    Ik heb er zeker veel aan om mijn verhaal hier kwijt te kunnen, en misschien vertel ik later nog wel de rest van het verhaal...Ik vind jullie reacties hartverwarmend!

Bedankt Amor, ik word wel een beetje verlegen van je woorden maar ze doen me heel erg goed.

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Dayenne, haha, thanx voor het compliment. Maar mn trouwfoto's zijn erg flatteus hoor ;)

@ Patriessie, kl*te van je auto! En altijd net als de garantie verstreken is he, hoe kienen ze het uit! Ik had nooit problemen met mijn auto, totdat ie 3 werd! Stond ik langs de A12 met koelvloeistoflekkage, grrr....
    Succes ermee, hopelijk vallen de kosten mee!

@ Amor, mooi dat je zoon jouw achternaam krijgt, mooie gedachte erachter.

7. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ amor: Zoals er al eerder gezegd is: ieder huisje heeft zijn kruisje, en je eigen 'problemen' zijn voor jezelf altijd erger dan die van anderen, het is niet dat je het niet erg mag vinden voor een ander en niet mee mag leven ofzo, maar denk aan jezelf voor jou is jouw probleem het ergst, daar sta je mee op en ga je mee naar bed ;)

Ik heb dat ook heel erg gedaan toen Tim zoveel in het ziekenhuis lag, ging ik de gezondheid van Tim vergelijken met andere kinderen en als ik dan een baby met leukemie zag vond ik dat bv veel erger, een goede vriendin van me, die een dochter heeft die 3 dagen ouder is dan Tim, zei ook toen: jeetje dat verkoudheidje van me dochter stelt niets voor bij het ziekzijn van Tim, en toen zei ik: Nee meis, je moet niet vergelijken, voor jou is haar verkoudheid heel erg, en de gezondheid van Tim moet als het ware 'onbelangrijk' zijn voor jou! Jij hebt jouw sores ik de mijne waar we ons druk om moeten maken ;)

Ik wil hiermee dus niet zeggen dat je niet mee mag leven of het niet erg mag vinden, maar jouw dingen zijn net zo belangrijk als die van een ieder ander ;)

8. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    @Seyla: Jeetje meid, nog zo'n verhaal! Wel fijn dat hier herkenning vinden bij elkaar. Nu maar hopen wij allemaal met deze levenslessen hele goede, gewaardeerde moeders zullen worden :D Voor mij zijn de woorden: eeuwige, onvoorwaardelijke liefde de leidraad!

Mijn moeder heeft me ook deze week voor het eerst verteld dat ik een "ongelukje"was en door haar niet gewenst was. Ze is toen ook binnen een jaar van mijn vader gescheiden en ze heeft altijd een hekel aan hem gehad, ik snap nu ook meer waarom onze relatie zo "stroef" is, door mij bleef mijn pa altijd in haar leven en door mij heeft ze heel zware jaren gehad als alleenstaande moeder.

Ik vertel dit trouwens nu voor het eerst, niemand van mijn vrienden weet dit en zelfs mijn vriend heb ik dit niet verteld, heel fijn dat ik hier alles kan melden. Ik vertel sowieso bijna nooit iets aan mijn vriend (tenzij ik zo moet huilen en hij me dwingt te praten) omdat ik niet wil klagen bij hem, aangezien zijn jeugd 100 x erger is, maar ook omdat ik altijd wil dat hij en mijn familie elkaar graag mogen.

@Karina: Ik ben het helemaal eens met Seyla, had daar helemaal niet aan gedacht: meld je gewoon ziek! Je wilt toch weg daar, denk aan jezelf!

@Dayenne: Mijn god, ben jij 19 jaar?!? :confused: Nu heb ik helemaal respect voor je en vind ik je nog veel sterker :D

@Patries: Jeetje, wat vreselijk, wat een Kutdag, pffff! Wat zal jij je heerlijk hebben gevoeld toen je eenmaal thuis op de bank of in bed lag na een hete douche en een warme maaltijd!

9. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Mobiel.... Zie heel wat bekende tussen jouw hyves vrienden zitten hihi
    Heb weinig mensen uit die plaats op mijn hyves omdat ik nogal een vervelende ex heb die mij het leven zuur maakt en ik dus zo weinig mogelijk mensen er op wil hebben waar hij contact mee heeft.... of die hem iets over mij zouden kunnen vertellen :)

10. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Hoi Hoi,

Ik heb je vorige bericht gemist denk ik. Maar ik ga er zelf vanuit dat dit over klompvoetjes gaat. Een vriendin van mij heeft nu 8 maanden geleden ook een kindje gekregen met dit probleem. Ze mocht gewoon thuis bevallen en moest na de bevalling inderdaad de voetjes laten gipsen. Dit was echter niet binnen 24uur. Maar gewoon de eerste woensdag na de bevalling(dat was de dag dat ze deden gipsen) Het kind heeft tot vorige maand altijd beugeltjes gedragen aan de voetjes. Nu hoeft het alleen nog maar tijdens het slapen. Waarschijnlijk wel tot het kindje een jaar of 3 oud is. Maar ik denk dus wel dat de technieken verbeterd zijn, er niet meer zo veel haast bij is. Misschien een kleine oppepper bij dit nare bericht.
    Die vrienden van ons hebben het er ook echt heel moeilijk mee gehad tijdens de zwangerschap en nu zeggen ze gelukkig dat het achteraf allemaal wel meevalt met dat gipsen enzo.

Hoop dat je iets hebt aan dit berichtje...

Groetjes Anne

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dayenne, gelukkig had de dierenwinkel het klepje op voorraad, heb er gelijk maar 2 genomen. Eentje als reserve.
    En omdat we met vakantie gaan wil ik het graag weer gefixt hebben.

Patriessie, jemig wat een pech dag gister zeg, bah!
    Kan me zo voorstellen dat je het er allemaal even hebt uitgejankt.

Married, hier ook al de naam hoor, alleen willen we nog een stoere bijpassende 2e naam en dat lukt nog niet echt.

Amor, kan jouw vriend ook niet jouw naam aannemen.
    Geloof dat dat tegenwoordig toch kan als je trouwt.
    Niet dat jullie dan natuurlijk ineens moeten trouwen hoor ;)

Oh meiden, wat een verhalen toch. En wat een narigheid.
    Wat dat betreft zijn wij echt zo gezegend met onze ouders en kun je je er maar slecht een voorstelling van maken dat het zo naar bij een ander kan gaan.
    Er over kunnen praten is altijd fijn, soms helemaal wanneer dat even 'anoniem' kan.

UK, wat vervelend dat je zo ontzettend naar hebt geslapen of juist bijna niet hebt kunnen slapen.
    Je lichaam heeft nu juist die rust nodig.

12. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Ik vergeet nog iets te vertellen (zo, ik haal de schade wel in he, na al die weken van afwezigheid whhahaha)

Ik vertelde jullie een tijdje geleden dat een vriendin van mij zwanger is van 2 zoons, er was toen iets mis (weet niet meer hoe het heet) en de hele boel moest van binnen dicht gelast worden. Operatie was geslaagd en het ging goed met haar boys. Nu is ze 25 weken zwanger en verliest ze ietwat (niet veel) vruchtwater. Met de boys gaat het nog steeds goed, ze hebben nog steeds genoeg water, maar ze moet er rekening mee houden dat ze misschien over 3 weken :confused: , dus met 28 weken :confused: al gaat bevallen! Kan je je toch niet voorstellen dat je zwangerschap er al bijna op zit? Ze hopen allemaal op 32 weken, dat is het streven. Ze is er heel relaxed onder, ze heeft gelukkig veel vertrouwen in de medici. Maar het houdt me toch zo bezig, dat ik het ff wilde delen met jullie.

Mijn vriendin die bij ons woont met 2 zoontjes krijgt trouwens de sleutel van haar nieuwe huisje (bij mij om de hoek, joepie) maandag en mag dan al gaan klussen en kan er de 15e gaan wonen. Ze heeft van de Sociale dienst een lening van bijna 4500 :confused: euro gekregen, veel he?! Dus we zijn gisteren begonnen met lekker shoppen voor haar, zo leuk alles nieuw kopen, voelt net alsof het voor mezelf is, haha. Voor mij ook gunstig, want mijn vriend zet nu eindelijk turbo achter de babykamer en heeft me beloofd dat die dit weekend echt klaar is, omdat hij nu snel in haar huis aan de slag moet :D

13. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Amor: Dat wordt de vlag uithangen hihi ;)

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Amor

Pfoeh, heftig van je vriendin, hopelijk kunnen ze het rekken tot 32 weken. Fijn dat de mannetjes het nog wel goed doen in dr buik, maar het lijkt me wel een eng idee allemaal. Kennis van mij is met 32 weken bevallen en met haar en dr zoon gaat alles helemaal goed! Snap dat het je bezighoudt, zou ik ook hebben.

Fijn ook dat je andere vriendin een huis heeft toegewezen gekregen, dat geeft jullie straks ook wat meer rust.

15. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ patriessie: Ik zat al te kijken tussen jouw vrienden en zag er inderdaad gewoon geen bekenden tussen :eek: Wel grappig dat jij wel bekenden bij mij tegen komt :D Heb dan gelukkig ook niet zoveel mensen uit die woonplaats in me vrienden lijst :)

Balen dat het zo moet vanwege je ex zeg :(

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Amor, kan me idd nog wel herinerren dat je over haar hier schreef.
    Hoop dat het gerekt kan worden tot naar de 32 weken.

En super fijn dat je andere vriendin nu een eigen plekje heeft zeg.
    Kunnen jullie weer saampjes thuis de laatste maanden van elkaar genieten.

17. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Amor wat schrikken van je vriendin! Poe zeg, moet er niet aan denken om over 5 weekjes te bevallen...Ik hoop dat ze het kunnen rekken tot 32 weken!
    En fijn joh, dat je vriendin een woning heeft! En dan hopelijk dit weekend de babykamer klaar :D. Geweldig!

@Mieke oh fijn dat ze nog klepjes hadden! Haha slim ja, om er maar gelijk 2 te doen. Wanneer gaan jullie dan op vakantie?

18. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    :oops: :oops: is bedoeld voor je vriendin met kids die eerdaags weer vertrekt bij jullie..

19. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    @ Mobiel.... zelfs mijn oude buurjongen staat er bij jou tussen hihi

20. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    @Mieke: Mijn vriend wilt zijn eigen echte achternaam aan gaan nemen, maar dat kost 100 euro per letter (9 letters) en een hele boel rompslomp qua papier en uitzoekwerk hier en in Colombia. Daar hebben we nu even geen geld voor met die kleine op komst.

Begin jij nu ook al over trouwen :) krijg niks anders te horen sinds ik zwanger ben haha:
    Trouwen ben ik beetje huiverig voor, aan de ene kant lijkt het me heel speciaal, aan de andere kant heeft trouwen geen waarde voor mij, aangezien er scheiding bestaat. Daarnaast gaat het nu heel goed tussen hem en mij, maar heel wat pagina's terug te lezen zie je dat het ook minder is geweest en dat blijft toch in mijn achterhoofd zitten. Misschien over een paar jaartjes, maar voorlopig echt niet ;)

@Uk: Wens je veel sterkte de komende onzekere tijd en hoop dat je je beter zal gaan voelen!

Deel Deze Pagina