Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ff wat anders
    Kijken jullie trouwens weleens Desperate Housewives? Moest zo lachen om de aflevering van van de week. Susan was bevallen en ze moesten de beeb een naam geven... dat ging niet helemaal lekker, haha

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
  3. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Anne, dat zal idd wel schrikken zijn geweest! Zo zie je maar dat je lichaam je toch wel waarschuwt!

Namen, we zijn er wel mee bezig en de maisjesnaam is zo goed als zeker, maar een jongensnaam hebben we nog niet. Eerst maar eens afwachten over 2 weken of we dan met zekerheid kunnen zien wat het is. Misschien kiest dat wat makkelijker.... :D

Patriessie, het zit je ook niet mee met de auto.... :cry: Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen!

Amor, wat een mooie oplossing voor de namen!

Mobiel, ik sluit me helemaal bij je aan!

AMor, wat erg voor je vriending, ik hoop dat ze het tot de 32 weken vol gaat houden! En aan de andere kant, wat fijn voor je andere vriendin, krijgen jullie allebei weer wat rust!

Hier vanmorgen een soort overlegje gehad met mijn baas omdat ik toch wel last heb van mijn bekken. Dinsdag komt de dame die mij gaat vervangen op gesprek en die zou eventueel meteen kunnen beginnen. Dus mijn baas was er van uit gegaan dat ik me helemaal ziek zou melden. Nu gaan we kijken om eerst te beginnen met 6 uur per dag en als dat nog te veel blijkt terug naar 4 uur per dag. Dat wil ik zelf eigenlijk toch wel zo lang mogelijk vol proberen te houden als het gaat. Maar ja, dat heb ik zelf helaas niet voor het zeggen.... :cry:

4. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Married, zag trouwens in mijn mailbox dat ik een berichtje van je heb op hyves, maar dat mag ik op mijn werk niet openen, dus daar kom ik vanavond thuis op terug!

5. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Meiden;

Angela, Married en ik willen gaan reserveren voor de meeting!

Dit is de lijst:
    Februari 2009 mama's MEETING
    Midden-Nederland
    Dayenne vanuit Arnhem
    Noppie vanuit Utrecht
    Marriedgirl vanuit Midden
    Daffie vanuit Nieuwegein
    Kelly vanuit Nijmegen
    Caro vanuit Amersfoort
    Zuid-Nederland
    Angela vanuit Venlo
    Loeka vanuit Maastricht
    Vaam vanuit Kaatsheuvel (Noord-Brabant)
    Esther vanuit Hoeven (Noord-Brabant)
    WenT (Thirza) vanuit Eindhoven
    Karine vanuit Weert
    Noord-Nederland
    Seyla vanuit Groningen
    Uk80 vanuit Noord-Holland
    MartineNur vanuit Assen
    West-Nederland
    Annemieke vanuit Gouda
    Amor vanuit Rotterdam
    Mieke vanuit Amstelveen
    Patriessie vanuit Amstelveen
    Maka vanuit Bussem
    Buitenland
    Edith vanuit Cochin (India)
    Joyce vanuit Alvalade (Portugal)

Meeting-dag:
    Optie 1: zondag 9 november
    -Caro (&16)
    -Angela
    -Married
    -Dayenne (&16)
    -Karina
    -Mieke (&16)
    -Seyla (&16)
    -Patriessie
    -Kelly (&16)
    -WenT (&16)
    -Uk80 (&16)
    -Vaam (&16)
    Optie 2: zondag 16 november

Als ik mensen vergeet, of als er nog dames zijn die zich willen aanmelden: graag vandaag nog!

6. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Je hebt PB ;).

7. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Amor: wat een verhaal meissie. Maar ik haal er wel op uit dat jij het heel anders 'zult' gaan aanpakken dan je moeder. Geloof in jezelf! Ik hoop en denk dat je straks veel steun zult hebben aan je eigen gezinnetje.

@Dayenne: Respect voor jou! Wat een verhaal zeg. Zoals zovelen al zeiden vind ik je erg volwassen en vol met levenslust overkomen voor je leeftijd van 19 jaar en had ik dit verhaal absoluut niet achter jouw verwacht.
    Wat ontzettend knap dat je er zo mee om kunt gaan. En ook dat je zo vergevensgezind bent tegenover je moeder, ook dat vind ik erg knap van je.
    Je bent een sterke meid en ik weet zeker dat jullie kindje terecht zal komen in een warm en liefdevol gezinnetje.
    Hou je vast aan je eigen kunnen, jullie redden het wel.

@Daffie: gefeliciteerd met je 12,5 jarig jubileum!

@UK80: hopelijk blijkt het bij de volgende echo allemaal goed te zijn of in ieder geval te blijven bij het klompvoetje. Maar zoals mieke al zei, het hartje en de hersentjes zijn gelukkig al goed.

@Anne1982: goh meid, dat moet wel even schrikken zijn geweest. Nu inderdaad wel wat rustiger aan gaan doen he (luisteren naar je moeder ;)).

@Mieke: gezellige kat heb je....jouw de stuipen op je lijf jagen.

@Patriessie: wat kl*te van je auto zeg. Ik hoop dat de kosten een beetje zullen meevallen.

Nou meiden, gisteren hebben kopers het voorlopig koopcontract getekend, dus nu ben ik er bijna zeker van dat het huis verkocht is. Uiterlijke datum van overzetting is helaas pas 1 april (zij hebben hun huis pas 3 dagen te koop staan). Maar als ze eerder een koper vinden dan zal het verkort worden (daar hoop ik dus op).

Extra dikke knuffel aan alle meiden die het nodig hebben

8. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Dayenne, ik kan niet negen november dus je mag mij van t lijstje afhalen...

Verder ff geen reacties, t was weer zo'n ochtend... de buuf vertelde dat ze kanker hebben ontdekt, en dat haar baarmoeder eruit moet. Samen staan janken in de tuin.... en nu is er weer lekkage in de badkamer..... grrrr

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Patriessie, wat balen van je auto. En pas 3 jaar oud, grr!
    Kan er helemaal over meepraten, heb afgelopen half jaar 5 verschillende auto's gereden, 3 ongelukken gehad en 1x langs de weg gestaan met koelvloeistoflekkage (toevallig ook op de A12, married!). Hoeveel pech kun je hebben :)!
    Dus nu maar een splinternieuwe auto gekocht, met alles erop en eraan verzekerd en heb een beschermengeltje aan mijn sleutelbos hangen! Daarvoor trouwens nog nooit een ongeluk meegemaakt (voor jullie denken dat ik echt een gevaar op de weg ben).

Amor, wat bedoel je precies met alles vanbinnen dichtbranden? Wat een nare zwangerschap zeg. Hoop dat ze het nog kunnen rekken, want 28 weken dat is echt t randje, zeker voor een tweeling (lijkt me). Sterkte.
    Wel fantastisch nieuws dat je andere vriendin een eigen huisje heeft gevonden! Zal je veel rust geven. En je vriend heeft t er maar druk mee!

Mobiel, wat heeft Tim precies (gehad?), als ik vragen mag? Misschien heb je t al een keer verteld, maar heb t gemist dan.

Ach gossie, Uk dat is wel vervelend, als ze al zo vroeg een gipsje zullen aanmeten dan.
    Kindje van een excollega van me had een afwijking in de heupjes. Ze moest toen een spreidbroek aan. Leek me zo naar. Maar t kindje was hardstikke vrolijk en kroop gewoon lekker overal rond, alsof t haar niet deerde. Dus tja, als ze op zo'n manier al zo vroeg (latere) problemen kunnen oplossen...
    Meid, je hebt wel een zware zwangerschap hoor... Probeer je rust te nemen.

Vaam, gefeliciteerd dat t koopcontract getekend is!
    Een huis kan snel verkocht zijn, hopelijk heb je geluk en wordt de datum nog vervroegd.

10. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ maka: Tim heeft een leveraandoening, hij heeft te weinig galgangen in zijn lever zitten waardoor vetten en vitamines uit de voeding niet opgenomen werden door zijn lichaam..
    Ze dachten aan het Syndroom van Alagille:

Alagille, syndroom van
    Synoniemen
    Watson-Alagille syndroom
    Arteriohepatische dysplasie

Korte beschrijving
    Het Alagille syndroom is een ziekte waarbij verschillende organen betrokken kunnen zijn. Het opvallendste symptoom is de geelzucht die ontstaat doordat de gal onvoldoende door de lever kan worden uitgescheiden. Verder kan er een tekort aan vetoplosbare vitamines (A, D, E en K) ontstaan. Naast afwijkingen in de lever kunnen er ook afwijkingen voorkomen aan hart en bloedvaten. Daarnaast zijn er ook verschillende skeletafwijkingen van met name het gezicht en de wervelkolom

Diagnose
    Naast bovengenoemde klachten, wordt de diagnose bevestigd door genetisch onderzoek. Daarnaast kan er ook een diagnose worden gesteld door middel van een pathologisch onderzoek. Daarbij wordt er een stukje lever weggenomen (biopt) en onderzocht door een patholoog.

Behandeling
    De behandeling is symptomatisch en hangt uiteraard af van de ernst van de ziekte. Belangrijk is de zorg voor een goede groei van de kinderen. Bijna altijd is hiervoor een dieet nodig. Met name moet hierbij gelet worden op de vetten, de calorieën, de vetoplosbare vitaminen etc. De meeste kinderen hebben iets nodig tegen de jeuk. Slechts in enkele gevallen is een levertransplantatie nodig. Voor een aantal kinderen is behandeling van hun hartafwijking nodig, soms door operaties.

Overerving
    Autosomaal dominant.

Gelukkig hebben ze dat uit kunnen sluiten via DNA onderzoek... Maar de dingen die er in die tekst staan komen wel overheen met de symptomen die Tim heeft/had.
    A.s. dinsdag moet ik ook weer naar het Sophia Kinderziekenhuis met hem voor controle en een grote ronde bloedprikken..

11. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Oh meiden goed nieuws! :D Mijn borsten doen het! :)

Haha ik zal het even uitleggen. Gisteravond lagen we in bed, en toen ging vriendlief even kijken of mijn borsten al melk produceren. Dus hij knijpen en er kwam vocht uit beide tepels! En daarna melk! Wow echt bizar om te zien, maar wel gaaf dat mijn borsten hun werk doen. Ik lek gelukkig nog niet, maar had toevallig gister voor de zekerheid zoogcompressen gekocht. Alsof ik het aanvoelde :).

Heeft iemand dit ook al gehad?

12. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    :confused: :confused: :confused:

Jeetje dayenne moest wel weer lachen om jou ik dacht daar is onze snelle Jelle weer hihi (bedoel het grappig hoor)
    Dus ik lachend nou iedereen die nou jouw bericht leest gaat meteen ook ff flink knijpen
    en ja ja ja ik deed dat ook en toen schrok ik :confused: jeetje het is niet veel maar er komt idd al een beetje vocht uit.... strange hoor hihi

13. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Hahaha :).

Jij dus ook al! Bij mij is het ook niet veel, en eerst doorzichtig en daarna echt wit. Een paar druppeltjes maar. Apart he! Doen jouw borsten ook pijn? Die van mij al de hele week...

14. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Nou toevallig dat ik eergisteren dacht van jeetje ik begin ze weer te voelen..
    En idd het was wat doorzichtig bij mij maar kapte er snel mee want een prettig gevoel vond ik het niet..
    Blijf het raar vinden al die veranderingen aan je lichaam enzo hoor... maar dat mijn boobies het ook al zouden doen had ik nog echt niet verwacht...

15. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Er zijn dus 2 Snelle Jelle's hier :). Nee dat knijpen voelt inderdaad niet prettig...

He meid ik ben ff weg..Mn mam belde net, ze ligt weer in het ziekenhuis. Heeft wss zelfmoordpoging weer gedaan. Is al de 3e keer. Verdorie en het ging net zo goed weer....We zijn dus weer terug bij af.....Pfff zit er even doorheen hoor. Ik ben zo bang om haar kwijt te raken :(. Ze had me beloofd dat niet meer te doen.. En ze is 1x al net op tijd gevonden, anders was ze dood geweest.

Blegh zit hier nu helemaal te janken. En vriendlief reageert ook al niet op mijn smsjes :(.

Sorry hoor maar ik moet het even kwijt!

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Heel veel sterkte Dayenne!

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Dayenne lieve meid wat erg :( Ik hoop dat je moeder nooit meer zoiets zal doen heel veel sterkte lieverd weet echt niks te zeggen :(

maar van je borsten met melk :D :D idd zoals Patriessie zei ik denk idd dat iedereen die het las ineens begon te knijpen ik ben op mn werk hahah probeer het thuis wel maar zal wel niks bijzonders uit komen. Ik kan eigenlijk ook niet geloven dat er melk uit gaat komen bij mij :(

18. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hey, jij zou niet meer zo negatief over jezelf doen he! :evil: :D

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    ow ja niet eens in de gaten gehad :) ja lieve meiden ik kan denk ik ook even niet anders ze werken me hier op het werk weg ben 1 nov werkloos :(

20. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    en wat het ook is ik heb niet echt volle borsten ofzo dus dat daar melk in gaat zitten is zo onwerkelijk hahahah :D maar (de laatste negatieve opmerking dan :) ) misschien komt dat omdat door mn vette buik en lichaam dat mn borsten veel kleiner lijken

Deel Deze Pagina