Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam

2. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    en ff de laatste voor voorlopig :)

Ze staan niet helemaal op leeftijdsvolgorde hoor hihihi

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hoi meiden,

Kom net terug van een etentje van mijn werk....errug gezellie :D :D
    Vandaag weer gewerkt en vanmiddag hele harde buik, ben maar gaan zitten en ben bang dat de verloskundige maandag gaat zeggen dat ik minder uren moet gaan werken.... :(

Meeting; voor mij wordt het een moeilijke opgave om op een zondag te komen, aangezien ik of moet werken of mijn handbalteam moet coachen...ik vindt het heel jammer, maar zal het doen met de foto's!

Nu lekker 3 dagen vrij, morgenochtend naar de kapper en zondag viert opa zijn 90ste verjaardag voor de hele familie met een borrel.
    Maandag lekker een dagje niets doen en aar de VK...

Ga zometeen mijn bedje opzoeken, vannacht eindelijk beter geslapen, dus hoop dat komende nacht ook weer goed wordt :D

dikke knuf Daffie

4. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @mobiel geweldig die foto's van Tim. Echt een lief koppie! Bij die laatste moest ik echt 2 keer kijken, want hij lijkt ontzettend veel op mn neefje :D

5. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Axioma: Het is je neefje niet hoor hihihihihi :)

6. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Hoi meiden:

Dayenne: wat een verhaal, moet vreselijk voor je geweest zijn.

Iloiza: wat balen dat je contract niet verlengd word, succes met solliciteren.

Daffie: gefeliciteerd, met je 12,5 jaar in dienst.

Uk 80 gefeliciteerd: een zoon, wat appart dat je voor gevoel dan tog waarschijnlijk klopt he, succes met de volgende echo.

Anne: dat is schrikken, rustig aan doen dus.

Patricia: wat een baal dag, hopelijk valt het mee met de kosten.

Dayenne:wat erg voor je, serkte met je moeder.

Mobiel: wat een mooi foto's van Tim mooi mannetje hoor.

Nou meiden ga zo even hapjes maken voor de Visite die vanmiddag komt.

Groetjes Martine

7. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Nou, bij mij komt er nog niks uit tepels hoor :( Misschien moet ik harder drukken, maar doet nogal pijn, dus ik heb nog maar ff geduld...

Ik had grapje bij mijn vriend uitgehaald, hij wist dat ik het aan het proberen was en toen kwam ik helemaal blij aanzetten met een glaasje melk... whahahaha.... je had zijn gezicht moeten zien, hij walgt ervan.. weet ook niet waarom :)

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    :) :) dat had ik wel willen zien Amor.

Hier ook geen druppel en heb idd ook niet harder geknepen, doet auw auw auw!

9. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Wat je kan doen om het uit te proberen, is met een warme washand je borst te masseren, kortom met warme washand van boven naar beneden strijken over je borst daarna met je hand ook weer dit herhalen en dan in je tepel knijpen ;)

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou Mobiel, zo nodig hoeft het nou ook weer niet hoor :)

11. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Hihihi..

Dit doe je dus ook als je daadwerkelijk bv geeft en het toeschietreflex niet op gang wil komen, of als je last van stuwing hebt om wat druk eraf te halen ;)

12. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Mobiel, wat een heerlijk ventje!

Amor, da's wel een hele goeie!

Dayenne, hoe is het nu met je moeder?

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Mobiel, zie dat Hummelkesofie 2x op de lijst staat.
    1x bij 10 febr. en 1x nog bij datum onbekend?!

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hahaa Amor, lachen! En dan een hele grote slok nemen :p

Wij komen net terug van Babymax, enorme inkoop gedaan! Kamertje, wagen en box besteld! En dan de badset en beer max gratis erbij :)
    Verder nog matrasje met lakentjes enzo en een roze stoffen ster met muziek.

Als t goed is wordt alles voor de kerst bezorgd. We laten t ook maar monteren, want ik weet niet of ik daar dan nog wel toe in staat ben... Mannetje heeft hier een hekel aan, dus dan maar wat extra betalen, wel zo makkelijk :s

Pfff, ben kapot. Vanavond nog eten met vrienden... Ff liggen maar hoor!

15. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Mieke: :oops: Vergeten weg te halen bij onbekend :D

16. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @dayenne: och meissie toch, het zit echt allemaal niet mee. Hopelijk is dit de laatste keer dat je moeder dit doet en komt ze er weer helemaal boven op en wordt ze weer gelukkig.

En over de melk....ik durf niet zo goed, want ik wil straks geen bv geven. Wil het dus ook niet al op gang gaan brengen.

@amor: ja, je had het voor zijn neus effe moeten drinken whahahahah.

@Mieke: als je nog online komt....heeeeeel veel plezier en hoop dat de vlucht mee gaat vallen.

@tirtilisko: wat balen van je werk zeg, echt oneerlijk. Hopelijk is er toch een mogelijkheid totdat je met zwangerschapsverlof gaat.

@mobiel: superleuke foto's! En inderdaad een megaverschil zeg nu hij wat ouder is. Echt een schatje.

17. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Dayenne: ik had het volgens mij al wel gezegd,maar ik wil graag ook mee 9 november. 16 november komt mij niet zo goed uit.
    En lees dat er iets met je moeder is: heel veel sterkte.
    Moest mer dan 30 pagina's terug lezen en kon niet echt vinden wat ze had, sorry!

@Noppie: wat vervelend van je vader. Ik zou willen dat ik nog met mijn vader kan praten, maar helaas is hij iets meer dan 2 jaar geleden overleden.

@ mensen die goede echo hadden: feli!

@mobiel: nog even voor de lijst: 5 november controle bij de VK!

Vandaag zijn wij alvast verf gaan halen voor de babykamer en deze wordt groen en 1 muur wordt echt appeltjes-groen. Kan niet wachten om te beginnen met schilderen.

X Esther

18. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    London calling!

Iedereen nogmaals veel dank voor de steunende en opbeurende woorden t.a.v. het gedoe met mijn vader. Met mij gaat het nu wel weer wat beter: denk er nog veel aan, maar hoef niet meer de hele tijd te huilen. Het werken in London was een heel goede afleider.
    Vandaag gewinkeld: bij Harrods ons vergaapt aan kasjmier-baby-dekentjes van 200 pond :confused: . Uiteindelijk een leuk eenvoudig lakentje en kussensloopje met gekleurde randjes voor ons meisje gekocht. Toen naar de markt in Notting Hill, erg vermoeiend voor mij vanwege de drukte. Zonet twee uur liggen maffen in het hotel. Vanaaf uiteten en naar de film. Morgenmiddag weer in Nederland.

@ Dayenne: jemig wat een naar verhaal van je vader zeg. En ook vreselijk dat je moeder en je broertje er nog middenin zitten. Ik hoop dat er heel gauw een oplossing komt. Kan maatschappelijk werk je moeder niet helpen? Veel sterkte!

@ Ilioza: wat belachelijk dat je nu je baan kwijt bent. Dat dat nog kan in deze tijd zo. Nou ja, je bent ze maar liever kwijt dan rijk I guess, maar ja, je moet dan wel weer wat anders vinden.

@ Mireii: goed dat je deels in ziektewet gaat! En het spijt me te horen dat je zo'n lastige band met je moeder hebt. Ik begrijp hoe je je voelt ;) .

@ Uk; van harte gefeliciteerd met je zoon. Een kennis van mij haar ongeboren kindje blijkt ook 2 klompvoetjes te hebben. Een vriendin van mij die arts is zegt dat daar veel aan te doen is en dat je daar goed mee kan leven. Zelf weet ik er eigenlijk niet zoveel van. Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen voor jullie zoontje.

@ Anne: rustig aan doen meid!

@ Dayenne: ik wens je erg veel sterkte met je moeder. Kan er niet door instanties voor haar vervangende woonruimte + inkomen worden geregeld. Dit kan zo toch niet doorgaan? Je vader kan haar niet blijven terroriseren toch?

@ Mieke: veel plezier op Aruba meid!

19. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Vaam: Daarmee breng je je moedermelk nu echt nog niet mee op gang hoor ;) Is het nog veel en veel te vroeg voor ;)

20. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    dayenne, och, och, och meis... wat heb ik met je te doen. Wat zal jij heen en weer geslingert worden met al die rare gevoelens, zeg. Wat fijn dat je zo'n lieverd naast je hebt staan. Hoop echt voor je dat je moeder weer wat 'zin' krijgt nu ze een kleinkind gaat krijgen. Is het haar eerste? Heeft ook zij hem al gevoeld?
    Heel veel liefs, meis, en hou je taai....

Amor, ha ha mooi verhaal van die melk. Leuk! :)

Enne, arghhh...ik geloof het allemaal wel, met dat geknijp in mijn tieten. Ik niet, ha ha, veel te gevoelig :) :)

Mieke tja.... je hebt luxe paarden en ..... geniet van je vakantie! Wat zal je buik weer dikker zijn met weer zo'n weekje rust, zeg. Tenminste, dat werkte bij mij wel zo, of het moet toeval zijn geweest...

Hmmm, hier weinig nieuws, exzeem in ellebogen neemt gelukkig vandaag weer wat meer af (pindakaas staat netjes in de kast, married ;) )

O ja, nog wel wat grappigs.....

Waren een paar dagen geleden uitgenodigd bij onze "tuk-tuk chauffeur", klinkt dat he (maar ja, auto past niet aan boord) vanwege een doop ceremonie. Hij stond erop dat we langskwamen. Affijn, wij er naartoe en als enige blanken natuurlijk torende we boven alle indiers uit. Er werd meteen een stoel gepakt want als zwangere kun je natuurlijk niet staat ( :rolleyes: :) ), wel fijn overigens.... voel ik mijn lengte 1.79 niet zo erg.

Op dit soort feesten is het gebruikelijk dat er voor de familie, kennissen en de hele buurt gekookt wordt en je met elkaar samen eet. Maar naast dat ik nooit zo'n liefhebber ben geweest van pittig eten, moet ik het sinds mijn zwangerschap zelfs helemaal laten staan. Ik kan dit eten niet meer eten....

Affijn, hele familie staat al een tijdje geinteresseerd om me heen en met gerust hart vertel ik dat ik vanwege mijn zwangerschap het eten helaas moet overslaan (pffff, altijd een prettige reden zonder mensen teleur te hoeven stellen).
    Maar omdat mijn ontbijt eigenlijk wel erg mager geweest is die ochtend, geef ik aan wel wat fruit te willen eten. Verse ananas! Daar heb ik wel trek in. En een minuut later is de familie weer terug met een bord met ananas.

De eerste schijf smaakt me prima, totdat ik opkijk naar de vrouwen om me heen. Er wordt heftig en druk gesmoesd... Er is iets maar wat?
    Grote verschrikte ogen kijken me aan als er een vrouw zegt: "Madam, no Pineapple for you! Not good! You pregnant! Not good for baby! You stop eating!"

Owwww, ehhhh, doe ik iets verkeerd? Twijfel, twijfel, twijfel...
    "Pineapple not good for you, no more mango and no more papaya"
    Twijfel, twijfel....lekker is dat zeg. Dagelijks doe ik zo mijn best om de fruitschaal te blijven aanvullen. Met grote regelmaat loop ik hier shakes te maken van al die dingen waarvan zij net zeggen dat dat eigenlijk uit den boze is.... FIJN!

Enige navraag volgt en inderdaad blijken de meeste indische vrouwen hier die drie vruchten niet meer te eten vanaf bevruchting.
    "Hete vruchten" noemen ze het, zal wel uit de Ayurveda komen (natuurgeneeskunde vanuit dit gebied)

Maar goed, toch vanaf nu maar wat minder mango's, ananas en papaya (die vond ik toch al niet lekker) op de schaal. Ook al geen bananen meer door mijn shake vanwege mijn 'poepgewoonte' :)

:) Blijft lekker veel over zo.... :)

Heeft iemand er wel eens over gehoord?

Deel Deze Pagina