Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    He UK, jij natuurlijk ook nog gefeliciteerd met jullie aanwinst he! Wat apart zeg, dat je al een voorgevoel had. En wat fijn dat je er al zoveel vanaf weet, zeg.....

Anne, gaat het inmiddels weer wat beter met je?

2. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @febr21, ik heb wel eens gehoord dat ananas weeen zou kunnen opwekken... geen idee of dit ook waar is hoor.

3. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Febr21: Nee niet van gehoord, ja wel dat het hart van een ananas weeën op kan wekken maar dat is maar een bakerpraatje ;)

4. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    nou ja.... wijt het maar een beetje aan de locale gewoontjes. niet dat ik er bang van ben geworden, absoluut niet, eerder nieuwschierig hoezo....

5. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Hahaha, ik had eigenlijk idd een grote slok moeten nemen van die melk ja :) Wie weet doe ik de grap over een tijdje nog wel eens over ;) maar wellicht komt er dan echt melk uit. Heb trouwens gelezen dat er nu nog geen melk uit kan komen, wel vocht en een soort gele vloeistof, ben de naam vergeten.

@Febr21: Geen idee waarom je geen ananas, papaya en mango meer mag, maar misschien zit er teveel suiker in? Ik moet van mijn gynacoloog oppassen met fruit, omdat in het meeste veel suiker zit. Mag maar 1 sinasappel per dag en geen witte druiven, verder weet ik het niet.

Ik hou me trouwens de laatste week weer voor geen meter aan mijn dieet en mijn buik blijft groeien, voel me echt een zwakkeling. Elke dag denk ik: morgen begin ik echt weer... maar aangezien er 4 mensen om me heen de hele dag lopen te snoepen en snacken lukt dat me echt niet. Maar goed, is een slap excuus.. zo is er altijd wel wat te bedenken :(

Mijn vriend is weer druk bezig met babykamer en denk dat het morgen echt af is :D De gratis vloer die we vd bouw zouden krijgen ging niet door, dus vanmiddag snel nieuwe uitgezocht. Heel mooi grijs vinyl dat goed bij de zilveren muren past, leggen we ook gelijk op de overloop en hele mooie zachtblauwe glans gordijnen die perfect bij die ene blauwe muur passen en dan nog een transparant blauwe stof die we langs 1 zilveren muur gaan drapperen (weet niet hoe ik het uit moet leggen). Alles bij elkaar zijn we maar iets meer als 200 euro kwijt daarvoor :D Dan morgen de meubels in elkaar, het hemel ophangen en alle overige accessoires die opgehangen moeten worden, dan flink poetsen en de komende week alle babykleding wassen zodat het in de kast kan.. oooohhh, kan echt niet wachten... dit vind ik het mooiste moment vd hele zwangerschap haha.. weet zeker dat ik daar voortaan elke dag te vinden ben :D Baal alleen dat te kamer te klein is om er nog een stoel in te zetten, zou ook handig zijn met voeden, maar ja, kan niet alles hebben.

6. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik maak me ook niet echt zorgen hoor. Het is meer zielig (voor ons) dat we de kleine al zo snel in het gips moeten zetten.. Kindje merkt er volgens mij niets van ;) Verder wacht ik gewoon de second opinion af en horen we daar wel hoe of wat.

Sorry ik kon niet veel meer onthouden wie wat heeft gezegd...

febr.21 het hart van de ananas is volgens mij giftig ofzo.. weet het niet precies meer, maar er zit iets in. (volgens mij geen bakerpraatje.) datzelfde zal dan misschien ook in mango's en papaya zitten (rondom de pit?).
    Toch zou ik er denk ik wel naar luisteren, je weet tenslotte maar nooit.

even gegoogled:
    In een ananas hart zit enorm veel kinine. (Veel meer dan in Tonic oid) dit kan inderdaad weeen 'activeren'. Maar dan moet het dus wel verse ananas zijn en moet je het hartje wel mee-eten. Anders is het effect minimaal.

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Rauwe papaya veranderd melk in kaas, (érg lekker!) en bevordert de menstruatie, omdat ze de contractie van de baarmoederspieren stimuleren. Daarom moet Papaya niet bij zwangerschap worden gegeten!

8. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    O, bedankt Uk! Goh, wist ik niet. Heb wel op internet gekeken wat wel/niet eten bij zwangersachap en daar heb ik toen hierover niets gelezen. Dus interdaad nam ik het niet al te serieus, ondanks er niet meer extra veel van te eten....

Maar goed, het hart van ananas eten wij nooit, localen inderdaad wel geloof ik. en papaya behoort niet tot mijn favorieten lijstje. Papaya veranderd melk in kaas? Goh, wat grappig! Vast ook weer de locale kazen en niet de oer oude degelijke Gouda kaas waar wij altijd met smart op wachten als we weer bezoek uit NL krijgen..... :)

9. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Amor: Jij bedoelt Colostrum ;) Dat is de beginmelk of voormelk zoals ze dat noemen, dat ik voorzien van veel vetten enzo ;)

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hihi febr21 zie het zo helemaal voor me. Halen ze fruit en mag je het niet.
    Mango en ananas eet ik ook gewoon hoor, idd het hart niet eten.
    Maar volgens mij doet haast niemand dat in de europeese wereld ;)

Tonic en hart van ananas kan idd weeën opwekken, maar volgens mij meer echt aan het eind van je zwangerschap.

Amor, klinkt allemaal prachtig, fijn dat het bijna af is.
    Hier moet er nog begonnen worden hoor, maar ben druk bezig met ruimen.

Meiden ik ga voor komende week afscheid van jullie nemen en heerlijk genieten van het zonnetje.
    Fijne zondag nog, ondanks de regen en voor iedereen die komende week echo's etc. heeft, heel veel succes en plezier.

Adios
    Mieke

11. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Mieke, een hele fijne vakantie en stuur een beetje zon deze kant op vanuit Aruba!

12. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    @Karina82, Gefeliciteerd met jullie dochter en je goede echo.

@Iedereen met een goede echo deze week gefeliciteerd.

@Married, Gefeliciteerd met jullie zoon.

@Noppie Ook jij gefelciteerd met jullie dochter.

@Uk80, Gefeliciteerd met jullie zoon.

Volgens mij loopt het allemaal wel een beetje gelijk op de zonen en de dochters.

Afgelopen vrijdag hebben wij de 20wk echo gehad en alles zag er keurig uit. Ennnnnnnnnnn wij krijgen een baby girl die al errug druk is in me buik.

Mobiel voor op de lijst 21 oktober weer de controle bij de VK (19-2-09)

13. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Lieve meiden bedankt allemaal voor jullie steun.

@Noppie, ze zit nu in therapie en daar kunnen ze haar maatschappelijk niet helpen. Het enige wat nu gedaan kan worden is een urgentieverklaring voor een eigen woning. Maar daar is ze al vanaf maart dit jaar mee bezig :(. De woningbouw is zo vreselijk sloom. En ze geven telkens redenen waardoor ze langer moet wachten. Eerst wilde ze de scheiding afwachten. En nu weer dat ze eerst willen weten bij wie mijn broertje komt, zodat ze dan kunnen kijken of ze 1 of 2 slaapkamers nodig heeft. Onzin natuurlijk, want ook al komt hij bij mijn vader dan krijgt mijn moeder hem in het weekend. Dus heeft ze alsnog een extra kamer nodig.
    Nou goed, 14 oktober gaan ze eindelijk om te tafel zitten om te kijken of het goedgekeurd wordt (terwijl het al 3x is toegewezen, maar telkens op het laatste moment weer een smoes om het niet door te zetten). Mijn familie is het helemaal zat, en morgen gaat mijn oma naar de advocaat van mijn moeder bellen en ik naar de woningbouw. Heb echt zin om ze de huid vol te schelden.

En helaas kan mijn vader dus wel doorgaan zo. Mijn moeder kan hem wel het huis uit schoppen (en daar heeft ze zelfs het recht op volgens de rechter) maar dan is ze mijn broertje kwijt. Want geheid dat mijn broertje dan meegaat met hem.
    Ze zit nu in ieder geval tot maandag in de crisisopvang, en daarna gaan ze verder kijken. Mijn moeder heeft het al die tijd thuis volgehouden omdat ze voor mijn broertje wilde blijven, maar nu ziet ze ook in dat dat niet gaat zo.

Oh en over het inkomen...ook een lang verhaal hoor. Maar mijn moeder krijgt al vanaf haar 18e een uitkering omdat ze arbeidsongeschikt is. En mijn vader heeft toen alle financien onder zijn hoede genomen (toen vertrouwde zij hem nog). Hij heeft dus alle codes van haar rekening, en zelfs een pasje. Al het geld wat ze binnenkrijgt, heeft hij de controle over. Hij pakt dus al haar geld af. En ze heeft geen idee wat ze moet doen omdat ze totaal niks van dat soort dingen af weet (dat heeft hij wel slim gedaan, want hij heeft haar nooit iets uitgelegd daarover en altijd zelf de financien gedaan).
    Ze gaat gelukkig morgen naar de bank bellen, kijken of zij iets kunnen doen. Dus hopelijk krijgt ze binnenkort wel weer zicht en macht over haar eigen financien. Zo komt ze weer een stapje dichter bij zelfstandig worden.

Jullie begrijpen dus wel dat mijn moeder al die jaren volledig afhankelijk was van hem. Daar zorgde hij wel voor en mijn moeder was te zwak om er iets tegen te doen. Dit maakt het dubbel zo moeilijk om los te komen van zo'n iemand. Maar wij helpen haar daarbij en langzaam maar zeker komt ze op eigen benen.

@Febr21, ja dit is haar eerste kleinkind :D. En ze is er dolgelukkig mee! Nee ze heeft haar nog niet gevoeld, maar wel het filmpje van mijn bewegende buik gezien. Vond ze geweldig :D.
    Dank je wel voor je lieve woorden :).

@All sorry dat ik niet reageer op jullie verhalen....ik lees ze wel hoor!

14. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Kimmie gefeliciteerd met je meisje!

Mieke veel plezier op vakantie!

Mobiel wat een lekker koppie heeft Tim!

15. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Gefeliciteerd met je dochter!
    En fijn dat alles er goed uitzag!

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hallo allemaal,

Gister zijn we geslaagd voor de meubeltjes voor het kamertje! Bij BabyMax in Veenendaal, ben er erg blij mee! Het wordt alleen pas in december geleverd, dat is wel weer jammer, maar ja.. tot die tijd hebben we dus tijd zat om de vloer en muren etc in orde te maken. Ook hebben we een kinderstoel gekocht (Bloom Fresco Loft, die op een kapperstoel lijkt zeg maar :)). Onze ideeen over de kamer beginnen ook steeds vastere vormen aan te nemen, dus dat is erg leuk.
    Gisteravond lekker mosselen gegeten bij mn schoonmoeder, we kregen een erg leuk pakje (Stoer van Lief!) van dr, dat soort dingen is natuurlijk altijd welkom!

@ Maka, hee wat grappig, zouden we elkaar gezien hebben bij BabyMax? Wij kregen idd ook een knuffelhond! :D. Wij werden geholpen door een hele leuke zonnebank bruine homo, hihi

@ melk, hier nog niks hoor. Durf ook nog niet zo hard te knijpen eigenlijk...

@ mieke, fijne vakantie!

@ mobiel, had je verhaal over tim al eens eerder gelezen, maar blijft heftig! Gelukkig is het nu een heerlijk mannetje!

@ Kimmie, gefeli met jullie dochter!

Ik ben vandaag 20 weken, op de helft alweer, whaaa...

Fijne zondag allemaal!
    Liefs

17. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Dayenne: jeetje dat is allemaal wel heftig zeg. En hoop inderdaad dat je moeder snel een eigen woning heeft en dat de bank haar ook kan helpen. Fijn dat jullie ook voor haar klaar staan. Sommige mensen zijn wel slim en maken mensen van hun afhankelijk zodat het moeilijker wordt om je van die mensen los te maken. Heel veel sterkte!

@marriedgirl: wat leuk dat je geslaagd bent vooreen kamertje.

@Mieke: fijne vakantie. Geniet er maar lekker van.

@Kimmi: gefeliciteerd met jullie dochter.

@Melk: bij mij komt er ook nog niks uit hoor. Groot zijn mijn (.)(.) wel.

Wij zijn vandaag begonnen met het schilderen van de babykamer. Volgens mij heb ik echt al last van nesteldrang ofzo :) ! Ik wil het allemaal maar klaar hebben. Bij ons wordt het kamertje groen en 1 muur doen we appeltjes-groen. Mijn man zegt dat als ons kind kleurenblind wordt, het mijn schuld is :D ! Nou het zal wel meevallen hoor. Als dat klaar is, dan bij mijn schoonzusje de meubeltjes halen en dan de dozen met kleertjes is doorkijken en wassen. Soms zie ik door de bomen het bos niet meer en ben ik bang dat ik dingen vergeet aan te schaffen! Hoezo ben ik een perfectionist?!

Direct gaan we lekker bij ons nieuwe nichtje kijken (alweer).

X Esther

18. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Mieke; fijne vakantie meis en neem wat zon mee terug :)

Wat een snertweer, net 1 uur in de file gestaan vanuit Amsterdam en nu lekker op de bank uitrusten....

Morgen weer naar de verloskundige voor controle. Heb wel wat vragen, dus zal ze eens op gaan schrijven ;)

Allemaal nog een fijne avond,

Daffie

19. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Zo, ben weer terug uit London, ben blij toe. Toch de hele dag zo'n beetje bezig met reizen...

@ Dayenne: ja, je moeder moet als de drommel zelfstandig gemaakt worden. Eigen pincodes e.d. aanvragen en desnoods bij familie bewaren en niet bij haar thuis. Ik hoop dat er echt gauw een oplossing komt voor haar. Nogmaals sterkte.

@ Kimmie: van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

20. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Hallo allen,

@Mieke: Hele fijne vakantie..

@iedereen: Ik lees van alles over kamertjes bijna, kamertjes verven en noem maar op. Nou, hier dus ook druk in de weer. En zoals ik al meer gelezen heb... ook hier groen.

@iedereen die afgelopen dagen weer een geweldige 20 weken echo hebben gehad. Allen gefeliciteerd met jullie boy/girl of verassing.

hier alles weer oke. Ja, wel super erg verkouden hoor. Maar met het buikje gaat het allemaal prima. Morgenvroeg heb ik weer een echo. Ik zal daarna nog wel even online komen om verslag te doen. Ga nu lekker met mijn schatje voor de tv hangen.

Groetjes en tot snel weer
    Anne

Deel Deze Pagina