Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Mieke je zal al wel weg zijn, maar toch wens ik je een hele fijne vakantie! Geniet ervan!

@Anne veel plezier morgenvroeg!

@Noppie fijn dat je weer terug bent. Wel gaaf hoor, dat je daar bent geweest.

@Kamertje...wij willen ook zooooo graag beginnen maar dat kan helaas nog niet :(. Eerst nog een ander huis vinden ;). Maar ideeën hebben we zat! Waarschijnlijk worden de muren zandkleur met roze voetjes en andere beschilderingen. De meubels houtkleur. En dan roze & witte accenten. We hebben een witte klamboe voor het bedje, en een roze lakentje en roze aankleedkussenhoes. Het kamertje was dus heel rustig en licht.
    Ik kan niet wachten tot we verhuisd zijn, dan kan ik EINDELIJK aan het kamertje beginnen! :D

2. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    @Amor: wat lig ik weer in een deuk om jou... met dat glas melk haha zag het helemaal voor me..

@Mieke een beetje laat je bent al weg maar een hele fijne vakantie.. super zeg net terug en weer gaan hihi geniet ervan

@Dayenne pff wat een zwaar leven heeft je moeder gehad zeg met zo'n tiran.. hopelijk komt er snel een einde aan en kan ze eindelijk een eigen leven opbouwen..

@Marriedgirl: Lange levertijd zit er op zeg, maar wel gaaf en vooral de Bloom Fresco Loft vind ik super!

@Noppie.. Harrods geweldig om je ogen uit je koppie te laten vallen hihi
    maar als ik er ben neem ik ook altijd iets mee, alleen al voor het tasje hihi

Hierzo nog steeds een beetje de kriebels.. hebben vrijdag niets meer gehoord over het bod van ons (droom)huis... misschien horen we vandaag meer
    In ieder geval komt deze week ons huis in de verkoop, laatste dingetjes geregeld nu nog ff het concept afwachten.

3. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Hoi Dames!

Ten eerste: wat heerlijk toch om dit forum te lezen, word er helemaal gelukkig van!

Ten tweede:

Zijn er hier dames die als zelfstandige in België werken en hier dus ervaring mee hebben? Ik vraag me namelijk af waar in recht op heb qua verlof enzo.. En ziekte ook. Ik werk elke dag met kids en dat is toch zwaarder dan ik dacht! Springen en dansen wordt mn meisje iets minderblij van en mama zelf hardstikke moe! Maar ik hoorde dat als ik mezelf ziek meldde, ik pas na 2 maanden eventueel een vergoeding zou krijgen! Heeft iemand hier ervaring mee?

Heel veel liefs aan iedereen die weer echo's heeft: geniet ervan!

Sofie

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Dayenne, klinkt erg schattig, jullie ideeen over t kamertje! Hopelijk kunnen jullie t snel in de praktijk gaan uitvoeren.
    Heel veel sterkte met je moeder. Ik hoop dat alles voor haar snel wordt geregeld en ze haar eigen leven rustig kan gaan opbouwen..

Married, ja grappig dat jullie ook bij BabyMax waren zaterdag! We hebben die gebruinde homo idd ook gezien, haha! Welk kamertje hebben jullie besteld?
    Onze spulletjes worden ook als t goed is nog voor de kerst bezorgd. Ik hoop t wel, want heb gelezen dat het kamertje toch echt wel op tijd klaar moet zijn. Ivm uitdampen van de giftige stoffen enzo.

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Maka, wij hebben type Napoli besteld. Jullie? Hoop idd ook dat het er een beetje op tijd is, we gaan nu dus verven/behangen (wij gaan overigens voor blauw :D) en de vloer leggen, maar in december wil ik alles toch echt wel in orde gaan maken.

Heb vandaag een groot evenement van mn werk, in Den Haag, pff... werk op de afd. Communicatie, dus wij organiseren het zo'n beetje allemaal. Gewoon vanochtend normale tijd begonnen met werken, maar dus wel door tot een uurtje of half elf vanavond en dan nog naar huis rijden (uurtje vanuit Den Haag :confused: ).. en morgen gewoon weer om half 9 beginnen en dan gaan we intern verhuizen.. Nou ik zie het allemaal wel, als ik het niet trek ga ik naar huis, jammer wat ze daarvan denken, vind het nogal vreemd dat er maar vanuit gegaan wordt dat ik dat allemaal ga trekken... en dat er niet eens naar gevraagd wordt?!

6. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Heb net de 1e helft baby kleding van justin uitgezocht. Jeetje wat had hij veel. Heb er niet veel van over. Echt jongens spul.Heb nog een boel blauwe nike's. Ga die denk ik maar op marktplaats zetten. De rest heb ik gelukkig al iemand voor die een jongen krijgt. Kunnen we er nog iemand gelukkig mee maken. Mag nu even van mijzelf pauze nemen. hihi. Staks de kast vast inruimen van onze meid hihi wat klinkt dat heerlijk. Heb toch al aardig wat kleertjes gekregen.

married succes vandaag en denk aan jezelf en je kleine ventje.

amor lekker zo'n glaasje melk.

dayenne sterkte ermee.

liefs maatje

7. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Dayenne wat schattig jullie idee voor het kamertje echt gaaf :D

8. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Dank je :D. Kan niet wachten om te beginnen.

Net 1 bezichtiging gehad, en vanmiddag om 14.15 weer. Pff word er zo moe van. Elke keer worden we afgewezen, maar we moeten er toch heen omdat er een kleine kans bestaat....Er was vanochtend zelfs een vrouw met een kindje van bijna 2 die al vanaf haar zwschap bezig was met een huisje zoeken. Ze gaat nu van sloopwoning naar sloopwoning...Vind het zo sneu voor haar dat ze dr kind de hele tijd heen en weer moet slepen. Tis toch belachelijk dat dit zo gaat in Nederland! Kan me daar zo boos over maken!

9. Goedemorgen! Het was weer een druk weekend. Zaterdag etentje bij schoonfamilie en 's ochtends weer opgeruimd in het huis. Zondag naar de woonbeurs.

@Dayenne, wat een verdrietige toestand met je moeder. Hopenlijk heeft ze snel meer duidelijkheid, een huis en beheer over haar eigen geld.
    Wat kunnen mensen toch naar zijn naar voor andere mensen.

@Anne, succes en veel plezier met de echo.

@Patriessie, spannend hoor met je huis.

Wij gaan ons huis deze week in de verkoop zetten. Naar schatting zullen we over een half jaar in ons nieuwe huis trekken. Wel spannend dus om in deze tijd je huis te verkopen. Dayenne, zoek je toevallig in het centrum van Amersfoort. Leuk huis, 3 slaapkamers met tuin en garage waar 2 auto's in passen. Nieuwe keuken en badkamer....
    Mijn buik voelt nu ook een beetje raar. Kan het niet zo goed plaatsen. Alsof ik de spieren teveel gebruikt heb, maar kan ook zijn dat de boel nu een beetje verdrukt wordt.

10. @Kinderkamer
    We moeten nu toch echt wat spullen kopen! Heb alleen nog maar wat pakjes en shirtjes en sokjes etc. Er moet nog zeer veel gekocht worden.
    Eerst een kinderwagen en een kinderkamer! Volgend weekend gaan we maar eens naar zo'n grote superstore!

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ach joh, is zo gepiept joh! :D.. Wij hadden tot afgelopen woensdag ook nog niks en nu inmiddels al een kinderwagen, box, kamertje en kinderstoel! :D

Kopen jullie trouwens veel kleertjes enzo? Ik denk dat we nog best veel krijgen en vind het sowieso moeilijk met de maten en met wat voor soort kleertjes je moet kopen? Vooral veel rompertjes? Of juist ook veel broekjes en shirtjes? Pff.. er is veel te veel keus! Ervaren mama's, hellup! :oops: :D

12. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Nee we zoeken in Arnhem....maar als het een goedkoop huurhuisje is dan willen we er wel over nadenken. Maar dat zal wel niet he....

13. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Marriedgirl:
    Wij hebben toen met Tim niet veel kleding gekregen, denk 4 pakjes in totaal maar ofzo..
    Rompertjes kan je er nooit genoeg van hebben, denk dan aan spuitluiers, waarbij de ontlasting dus echt niet in de luier blijft, maar daadwerkelijk alles onder zit :pale: Truitjes zijn ook wel handig om er veel van te hebben, denk aan spugende baby's.. Tim heeft heel veel gespuugd in het begin en ik kon hem soms wel 5 keer op een dag wat schoons aan gaan trekken en zelf ook :) Broekjes kom je weer bij de spuitluiers, vaak als romper helemaal onder zit dan de broek dus ook :(
    De eerste tijd heeft de wasmachine bij mij thuis echt overuren gedraaid...

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Thanx voor je antwoord! Wat ik er dus eigenlijk uit op maak.. teveel kun je nooit hebben ;) Enne, dat alles in maat 56/62 ofzo dan? En vanaf wanneer passen ze ongeveer in maat 68?

15. Ik heb nog niet zoveel gekocht. Na elke echo heb ik mezelf getrakteerd op iets en ik heb al redelijk wat gekregen van mijn moeder. Waaronder een heel schattig warm zacht pakje voor buiten. Als ik hem dat aantrek dan wordt het net zo'n teddybeertje.

Ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel van alles te kopen.
    In elk geval van de verschillende maten (omdat je nog niet weet hoe groot het is bij geboorte) tenminste 2 setjes van elk ofzo. Heb hier ook geen ervaring mee.

We hebben al wel een beeld wat de basis wordt. Mooi hout, beetje beach uitstraling/verschillend hout.
    Bugaboo grijs met beige bovenkant.

16. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    http://www.classicbasics.nl/index.php?s ... ttom_maat6 hier staat een maattabelletje ;)

Ik kocht toch voornamelijk 50/56 de grotere maten kopen meestal de familie leden, omdat ze altijd bang zijn dat ze er anders niet in passen..
    Maatje 68 word op de site aangeven vanaf 4 tot 6 maanden, Tim heeft toch veel later pas dat maatje aangekund.. Tim heeft nu 74/80 en is 13 maanden en volgens de tabel is dat tot 1 jaar maatje 80 en zou hij nu in maatje 86 moeten zitten.. Nou sorry maar dat is toch echt te groot hihihihihi :)

Teveel kun je zeker nooit hebben nee, je kan namelijk niet vantevoren voorspellen of je een spuugbaby krijgt en hoeveel spuitluiers je kind zal maken ;) Tuurlijk zul je altijd achteraf zien dat je bepaalde dingen niet aan hebt kunnen trekken bij je kindje omdat de maat niet klopte..

Ik zie dat nu ook dat de maatvoering per winkel ook verschilt... De ene maat 74 is groter dan de andere maat 74 heel krom allemaal, maar het is een kwestie van gewoon proberen denk ik.. Zo heb ik bv al wat shirtjes zo weer weg kunnen leggen omdat toen hij eenmaal die maat had bleek dat die maat kleiner viel dan de andere dingen van dezelfde maat..

Tip: Let bij kleding op of je de kraag helemaal los kan maken met bv drukknoopjes.. Tim had een aantal shirts die vrij ruim leken bij de kraag, en dus ook niet voorzien waren van drukknoopjes, en toen ik het eenmaal aan wilde trekken bleef het hangen op zijn hoofd, was het hoofdgat zeg maar te klein, dus helaas pindakaas nooit aangekund....

17. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Kamertje, wat leuk om te horen hoe iedereen het in wilt gaan richten. Wij gaan voor de babykamer weer voor grijstinten en dan de aankleding met kleurtjes. Dit mede omdat wij niet willen dat anderen al weten wat het wordt. Op Levy zijn kamertje hadden we ook alles in grijstinten, de meubeltjes zijn van hout en dan met schilderijtjes en knuffeltjes e.d. kleur maken. Levy zijn kamertje willen we met groen gaan maken. Een veelgekozen kleur als ik dat hier zo lees.... :)

Kleertjes e.d., je kunt idd niet teveel hebben van rompertjes, truitjes en broekjes. Hier viel het ook wel mee wat we aan kleertjes gekregen hebben. Ik had wel het meeste in 50/56 en dat was de eerste weken ook wel nodig! Verder hebben wij bij kraamvisite vaak aangegeven bonnen o.i.d. te willen. Met name die van de Hema zijn heel fijn, daar kun je iedere keer een beetje van besteden. En dan kun je dus zelf de kleertjes halen die je nodig hebt.

Meeting, dames hebben jullie gezien dat je bij de kruidvat vanaf morgen weer treinkaartjes kunt kopen voor 9,95. Dit is misschien iets voor degenen die met de trein willen komen. Scheelt toch een hoop! Ik ga ze in iedere geval halen!

18. Kim84

Kim84 Niet meer actief

Vraagje, hoe is jullie relatie met jullie schoonfamilie en in het bijzonder schoonmoeder?

Gister vierde vriendlief z`n verjaardag en heb me mateloos lopen ergeren aan de schoonfamilie"... Ze laten me volledig links liggen, neefjes en nichtjes vinden het teveel moeite om mijn familie te feliciteren en vallen meteen op het eten aan.
    Schoonzus zit samen met nicht zomaar aan laptop en gaan uitgebreid alle fotoalbums en documenten bekijken.... :confused: Schijnen het wel aan vriendlief te hebben gevraagd maar tegenover een kamer vol visitie staat het erg raar als opeens je laptop opengerukt wordt.

Schoonvader was er voor het eerst met z`n vriendin (schoonouders zijn al ruim 12 jar uitelkaar, vriendin is soort van oorzaak). Schoonoma slaat vriendin over in een volle huiskamer, iedereen was daar getuige van, Terwijl schoonmoeder met een opgeheven hoofd haar wel een hand geeft en feliciteert.... Schoonoma komt over als een vrouw vol met klasse en goede manieren, maar hiermee valt ze ontzettend door de mand.

Schoonmoeder zit telkens stiekem aan m`n buik. Als het gevraagd wordt, vind ik het niet erg, maar niet zomaar je hand op m`n buik leggen. Toen ik niet zwanger was, deed ze dat toch ook niet?
    Met vriendlief erover praten, heeft niet zo`n zin, hij vindt het allemaal wel goed en weet niet beter en vind dat ik te makkelijk over bepaalde zaken denk.

Vanavond gaan we de kinderwagen bestellen, krijgen we van schoonmoeder. We gaan het bij de Postbank doen, in combinatie met rentepunten. Wij willen graag een blauwe, schoonmoeder heeft het telkens over een groene. Ik wil er ook bijzijn als ze het gaat bestellen, straks loop ik met een groene wagen!

Sorry als ik erg zeurderig overkom, maar heb het zo gehad met ze en in het bijzonder met m`n schoonmoeder. Met schoonvader en vriendin gaat het super, kan goed met ze praten en grapjes maken.
    Heb echt een schat van een vriend en het gaat ook super tussen ons, maar kan me niet voorstellen dat hij zo`n moeder heeft.

Ik zie nu al zo tegen de kraamweken op, dat m`n schoonmoeder er dagelijks zal zijn (want ze doet alles voor haar kleinkind, zegt ze.. :rolleyes: )en telkens met dr fikken aan ons meisje zit. Ze is echt zo`n type die ongevraagd aan ons meisje zal zitten en uit bed zal halen enzo...

Ik kom nu wel echt over als een zeikerd, zijn vast m`n hormonen maar voel me op het moment echt zo :evil: als ik aan gister terugdenk.kan nog wel even doorgaan maar dan zijn we 10 pagina`s verder en dat doe ik jullie niet aan! :D

Ben benieuwd of ik de enige ben met zo`n schoonfamilie of zijn er meerdere?

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden,

Ben weer naar de verloskundige geweest en alles was weer in orde.
    Ben al wel flink aangekomen, maar dat wisten we al :( ;) . Ik moest me er niet zo druk om maken, omdat ik vantevoren zoveel was afgevallen was het vrij logisch. Wel opletten met suikers en vetten, maar dat deed ik de afgelopen maand al!
    Mijn moeder was ook mee en vond het wel weer heel leuk om het hartje te horen...

Mijn baarmoeder was ook flink gegroeid. Hij ligt nu al 3 vingers boven de navel en dat schijn voor 22 weken al flink hoog te zijn. Hij is ook vrij smal en mooi van vorm :D :D . De groeispurt is wrs ook de reden van mijn rugklachten en ik kreeg het advies om een buikband aan te schaffen om tijdens het werk mijn buikspieren en rugspieren te ontlasten. Ga ik zo maar eens even naar op zoek... ;)

Mobiel; voor de lijst.... 5 februari uitgerekend, 31 oktober afspraak VLK.

Iedereen lekker in de weer met kamertjes lees ik...die van ons is echt bijna klaar. Nu alleen lekkage van de verwarming, maar gelukkig is er nu iemand om dat op te lossen.
    Vindt het zo leuk om de kleertjes in de kast te zien hangen, moet alles nog wassen, maar het staat zoooo leuk :) :) :)
    Straks ook maar eens op zoek naar spuugdoekjes en hydrofiel luiers (denk de HEMA?!).

Dayenne; staan jullie op de urgentielijst of niet? Want anders kan het inderdaad lang duren, tenzij je in de vrije sector huurt, maar dat kost weer flink meer.

Ben eigenlijk blij dat wij niet hoeven te verhuizen nu. Merk dat er toch wel veel van jullie nog met verhuizen bezig zijn en ik moet zeggen dat ik daar niet echt de energie voor zou kunnen opbrengen. Lijkt me ook zo lastig, dat je nog niet met het kamertje kan beginnen, ik zou er de zenuwen van krijgen als ik pas in december het kamertje kreeg hahaha. Ben dan ook een nogal georganiseerd type, die alles ruim op tijd klaar wil hebben....

Nou, voor allen weer een fijne herfstdag... :( :(

xxx Daffie

20. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Kim, dat is inderdaad wel heel apart allemaal. Bij ons gaat het ook niet helemaal lekker, maar gelukkig niet zo erg.... Helpt het niet als je er eens met je vriend voor gaat zitten en het aan hem uitlegt. Jou gevoel vertelt en aangeeft dat je je ongerust maakt over de kraamtijd. Ik kan je hier helaas niet echt mee helpen, maar in ieder geval heel veel succes!

Deel Deze Pagina